ویژه ها

گویا علاوه بر بی بی سی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا، برخی رسانه ها در داخل کشور نیز دلتنگ شورش خیابانی و آتش زدن بانک و آمبولانس و اورژانس و کیوسک نیروی انتظامی و تاکسی و مغازه های مردم هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «از سهمیه بندی بنزین تا اصلاح اقتصادی» به قلم «جعفر گلابی» نوشت:«در جریان اصلاح اقتصادی که دولت به هر دلیل آن را آغاز کرده وکاری بسیاربزرگ با عوارض مختلف و بعضا غیر قابل پیش‌بینی است داشتن روابط خارجی گسترده و دوستانه ازضروریات بدون چون چرا است... کم نبوده‌اند کشورهای بزرگ و کوچک، ضعیف و قوی که با انتخاب زمان نادرست یک اقدام، افتضاحات بزرگ به بارآورده‌اند. اگر هیچ دلیلی وجود نداشت و هیچ ضرورت عینی برای اصلاح موقعیت کشوردرمناسبات جهانی نبود همین جراحی اقتصادی تغییر در بسیاری از سیاست‌ها خصوصا در روابط بین‌الملل را الزامی می‌کند.»

در ادامه این مطلب آمده است:«مگرآقایان اصولگرا نبودند که برنوع و زمان و شرایط سهمیه‌بندی بنزین توسط دولت آقای روحانی حمله همه‌جانبه می‌کردند؟ اکنون چرا اقدامی بزرگ‌تر و پردامنه‌تر را درشرایطی واقعا نامناسب وزمانی پرابهام انتخاب کرده‌اند؟ بعید نیست طرف امریکایی به عوارض منفی اصلاح اقتصادی طمع کند و درمذاکرات مواضعی انعطاف‌ناپذیرتر ازگذشته بگیرد.باید به این نکته توجه داشت که رهاشدن قیمت‌ها باسهمیه‌بندی بنزین تفاوت بسیار دارد. افزایش قیمت بنزین فورا ودر سراسرکشور به صورتی کاملا مشخص خود را نشان می‌داد وبرای همین هم واکنش سریع اجتماعی به همراه داشت ولی اصلاح اقتصادی تصویری روشن برای مردم کوچه و بازار ندارد و هنوزخیلی‌ها نمی‌دانند که دقیقا قراراست چه اتفاقی درعرصه معیشت‌ها رخ دهد... ولی به زودی ابعاد ماجرا مشخص خواهد شد و آن زمان است که واکنش اجتماعی آن خود را نشان می‌دهد

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«از سال‌ها پیش باید زمینه برای هر تجمع قانونی فراهم و به امری عادی و موثر تبدیل می‌شد.مگریک طرح اقتصادی، یا محدودیت اجتماعی جزو مقدسات هستند که نشود به آنها انتقاد یا اعتراض کرد؟ مگرگرانی تنها در کشورما مورد اعتراض مردم است که این همه حساسش می‌کنند؟».

ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!/ وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

درباره یادداشت مذکور گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

۱- این روزنامه اصلاح طلب با ابراز امیدواری نسبت به شورش خیابانی در آینده نزدیک تاکید کرده « هنوزخیلی‌ها نمی‌دانند که دقیقا قراراست چه اتفاقی درعرصه معیشت‌ها رخ دهد... ولی به زودی ابعاد ماجرا مشخص خواهد شد و آن زمان است که واکنش اجتماعی آن خود را نشان می‌دهد»؛ گویا علاوه بر بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا، برخی رسانه ها در داخل کشور نیز دلتنگ شورش خیابانی و آتش زدن بانک و آمبولانس و اورژانس و کیوسک نیروی انتظامی و تاکسی و مغازه های مردم هستند!

۲- در روزهای گذشته رسانه های معاند و از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا با انتشار فیلم های جعلی و ادعای قحطی قریب الوقوع در ایران، با ذوق زدگی به ضریب دادن به این خط خبری پرداخته و مدعی شدند که بحرانی بزرگ پیش روی مردم ایران است و ظرف یکی دو روز آشوب سراسر ایران را فراخواهد گرفت. اما صداقت دولت و حضور میدانی دولتمردان در میان مردم و اقناع افکارعمومی و واریز یارانه کمک معیشتی در کنار صبر و متانت مردم عزیز ایران، نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

۳- این روزنامه اصلاح طلب اقدام اخیر دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را با سهمیه بندی بنزین در دولت روحانی مقایسه کرده است. این در حالی است که دولت روحانی در آبان ۹۸، یک اقدام لازم و ضروری- اصلاح قیمت بنزین- را به بدترین نحو ممکن اجرا کرددر آبان ۹۸ بی تدبیری در بخش هایی از دولت در کنار برنامه ریزی گسترده دشمن در پشتیبانی از اغتشاشات خیابانی، منجر به قربانی شدن تعدادی از هموطنانمان شد.

در آن سال رئیس جمهور بعد از گرانی یکباره بنزین، در اقدامی تأمل برانگیز گفت من هم تازه صبح جمعه از گرانی بنزین خبردار شدم؛ این اظهارنظر در کنار واریز دیرهنگام سهمیه سوخت خودروها توسط دولت و قصور و تقصیرهای دولت در بی اعتنایی به پرسش های افکارعمومی، در نهایت ناآرامی های آبان ۹۸ را رقم زد. بر همین اساس اقدام اخیر دولت در اصلاح یارانه ها و نوع عملکرد دولت به هیچ عنوان قابل مقایسه با عملکرد دولت قبل در مسئله سهمیه بندی بنزین نیست.

۴- جریان اصلاح طلب در اقدامی تکراری و نخ نما، مسئله اصلاح یارانه ها را به سیاست خارجی- برجام و FATF ربط داده است. این طیف پیش از این نیز واردات واکسن کرونا، پیوستن به سازمان اقتصادی شانگهای، رفع قطعی برق و گاز، افزایش صادرات نفت، افزایش صادرات غیرنفتی، آزادسازی اموال بلوکه شده ایران و موارد دیگر را به برجام و اف ای تی اف گره زده بودند اما همه موارد فوق در دولت رئیسی به وقوع پیوست، آن هم بدون برجام و بدون FATF

بهتر است رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب، بجای بی صداقتی و توهین به افکارعمومی، کمی هم به فکر منافع ملی و عزت مردم ایران باشند.

** وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «مسئولیت روزنامه نگار در روزگار سخت» نوشت:«افزایش قیمت ها و شوک اقتصادی روزهای اخیر، مثل همه دفعات از این دست، ما روزنامه نگارها را با این پرسش مواجه کرده که ما چه کنیم. مردم به حق انتظار دارند که رسانه ها مشکلاتشان را منعکس کنند و زبان گویایشان باشند

در ادامه این مطلب آمده است:«مسئله بغرنجی است و اعترافش سخت است که به واقع ما جز تحمل بیشتر این رنج و جز بغضی بزرگ کاری از دستمان برنمی آید. اعتراف به اینکه برخی محدودیت ها و بدسلیقگی ها زمینه انعکاس درد و حرف مردم را به ما نمی دهد و رسانه جز اسم و پوسته ای نیست. رسانه ای که قرار بوده رکن پنجم دموکراسی باشد، حلقه واسط توده های مردم و قدرتمندان باشد و رسانه ای که قرار بوده واقعیت ها را فریاد بزند و بر فساد و مشکلات نوری بیندازد. اینجا که ما هستیم همه این کارکردها را از دست داده است. ما خیلی که هنر کنیم، طرف درست ماجرا بایستیم و مثل بعضی از همکاران و رسانه ها توجیه کننده و مشوق استباهات نباشیم. خیلی که بخواهیم صداقت و وجدان به خرج دهیم، فقط کارمان این می شود که نمک به زخم مردم نپاشیم».

ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!/ وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

آمارها و گزارش های رسمی، این مسئله را تایید می کند که دولت رئیسی میراث شومی را از دولت قبل تحویل گرفته است. دولت سیزدهم ماهانه ۱۰ هزارمیلیاردتومان بدهی دولت قبل را پرداخت کرده است.

دلار ۴۲۰۰ تومانی- یا همان دلار جهانگیری- نیز یکی دیگر از میراث های «دولتِ اصلاح طلبان» است. دولت قبل با اجرای این طرح غلط و غیرکارشناسی،حداقل ۱۸ میلیارد دلار و حدود ۶۰ تن طلا را بر باد داد.

کارشناسان بارها تاکید کردند که دولت روحانی باید خودش دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده و از استمرار خسارت های آن جلوگیری کند، اما دولت قبل هیچگاه حاضر نشد که این کار را انجام دهد. در نهایت دولت سیزدهم آستین ها را بالا زده و به جراحی اقتصادی با تمرکز بر حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح یارانه ها و کوتاه کردن دست دلالان و رانت خواران اقدام کرد.

با اینحال رسانه های اصلاح طلب بجای حمایت از این طرح، با بی اخلاقی و بی انصافی به آن حمله کرده و ژست مردم داری به خود می گیرد. جالب اینجاست که روزنامه ای این ژست را به خود گرفته که در دولت روحانی با تیتر «امضای کِری تضمین است، اطمینان تهران از اجرای برجام» مرزهای صداقت، تعهد و مردم داری را جابجا کرد.

چندی بعد «مهدی رحمانیان» مدیرمسئول روزنامه شرق با اشاره به چرایی انتشار این قبیل تیترها گفت: «من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند».

ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!/ وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

و اما روزنامه شرق در حالی در مطلب مذکور ژست مردم داری به خود گرفته که پیش از این بارها علنا از مفسدان دانه درشت اقتصادی حمایت کرده بود. روزنامه شرق حداقل در دو شماره، از متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان که حقوق معلمان را لگدمال کرده بودند، دفاع کرده بود.

به عنوان نمونه روزنامه شرق۷ اردیبهشت- در گزارشی با عنوان «امامی طلبکار شد» به تطهیر «محمد امامی» تهیه کننده سریال شهرزاد و یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان پرداختدر بخشی از این مصاحبه، خبرنگار روزنامه شرق به امامی می گوید: «از ماحصل آنچه شما گفتید این‌طور می‌توان نتیجه گرفت که پرونده شما با بانک سرمایه صرفا یک اختلاف نظر با نماینده دادستان است»؛ امامی در پاسخ می گوید: «بخش عمده‌اش». خبرنگار در ادامه می پرسد: «بخش جزئی آن چیست؟»؛ امامی در پاسخ می گوید: «من مطالباتی از بانک دارم که بانک باید بپردازد و بر مبنای احکام صادره باید مطالبات من را پرداخت کند.»

ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!/ وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!/ وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

این روزنامه اصلاح طلب، با تطهیر متهم صندوق ذخیره فرهنگیان، اینگونه القاء می کند که پرونده محمد امامی صرفا یک اختلاف نظر با نماینده دادستان است!

این در حالی است که «محمد امامی» در پرونده فساد بانک سرمایه نقشی کلیدی داشته و مهره چینی‌های بانک را انجام داده و با همکاری «هادی رضوی» اموال بانک را به غارت برده و از این طریق به تحصیل مال از طریق نامشروع پرداخته است. او از بزرگترین بدهکاران نظام بانکی است که با استفاده شخصی از اموال بانک برای خود خانه و ویلاهای لوکس را خریداری کرده و نقش او در فسادهای مالی صورت گرفته محرز است.

روزنامه شرق در یک نمونه دیگر-  ۱۲ تیر ۹۸- در گزارشی با عنوان «من متهم اشتباهی ام» به تطهیر «بهروز ریخته‌گران» بدهکار چندهزار میلیارد تومانی و متهم دانه درشت پرونده بانک سرمایه پرداخت. این روزنامه اصلاح طلب در مصاحبه مذکور، ریخته گران را صرفا یک تولیدکننده جا زد و اینگونه القاء کرد که قطع دسترسی این فرد به اموالش، به تولیدملی لطمه زده و موجب بحران کارگری می‌شود!

** نباید به اروپایی ها دل بست، به فکر منافع خود هستند

«علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«با توجه به اینکه امروز نفت و گاز مشکل اصلی اروپایی‌هاست برای اینکه ایران را جایگزین روسیه کنند تحرکات بیشتری را در جهت از سرگیری مذاکرات برای احیای برجام و نزدیک کردن مواضع طرفین انجام می‌دهند و سفت و محکم دنبال برجامند.»

وی افزود:«البته نباید این مهم را از یاد برد که اروپایی‌ها به هیچ وجه این توانایی را ندارند که بخواهند تاثیر زیادی بر مذاکرات یا مواضع طرفین بگذارند... بنابراین اروپایی‌ها نقش واسطه‌گری دارند و اینکه سازنده باشند و بخواهند وصل کنند مقداری در این امر ناتوان هستند. لذا چندان نباید به قول و فعل اروپایی‌ها دل بست و آنها صرفا به دنبال منافع خود می‌گردند.»

ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!/ وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرده که «نباید به قول و فعل اروپایی‌ها دل بست و آنها صرفا به دنبال منافع خود می‌گردند». این واقعیت سالها پیش توسط کارشناسان مطرح شده بود اما جریان اصلاح طلب هیچگاه این واقعیت بدیهی را نپذیرفته و اروپا را بزک می کرد.

ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!/ وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!/ وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

ما هنوز امیدواریم مردم شورش خیابانی راه بیندازند!/ وقتی نوشتید «امضای کِری تضمین است» بغض کردید؟!

تروئیکای اروپا(فرانسه، انگلیس، آلمان) در توافق سعدآباد در دولت اصلاحات کارنامه غیرقابل قبولی از خود بجای گذاشت. اروپایی ها در دولت هاشمی رفسنجانی نیز در مواجهه با ایران بسیار بد عمل کردند، با اینحال اصلاح طلبان در دولت روحانی همصدا با برخی دولتمردان مدعی بودند که «اروپا پشت ماست» و «اروپا در کنار ایران مقابل آمریکا ایستاده است» و «برجام با رفتن مزاحم(آمریکا) با طرف اروپایی به نتیجه خواهد رسید»!

اروپایی ها در مسئله برجام به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکردند. در پرونده توتال نیز طرف اروپایی با بدعهدی و بی عملی قرارداد را یکطرفه کنار گذاشت. در دولت روحانی همچنین چندین دیپلمات ایرانی به دلایل واهی از اروپا اخراج شده و یک دیپلمات نیز به صورت غیرقانونی و به دلایل واهی بازداشت شد.

واقعیت انکارناشدنی این است که جریان اصلاح طلب به هیچ عنوان شناخت صحیحی از سیاست خارجی ندارد. طیفی که یکروز می گوید امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است، فردای آن روز می گوید آمریکا مزاحم بود و همان بهتر که از برجام رفت. روز دیگر می گوید اروپا آقااجازه است و دیگر روز می گوید اروپا پشت ماست و ما می توانیم برجام اروپایی را به بهترین نحو ادامه دهیم و...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 10
    عجب
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 1
      گلابی اینو گفته؟
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      7 12
      دلمان برای یک سلفی حقارت تنگ شده, سلطان بانو!
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      9 2
      آیا تا به حال به یاد دارید که از زمان محمد خاتمی که روزی نامه های زرد متولد شدند، تاکنون حتا برای یک بار بدون نگرانی از دغدغه غربی ها مطلبی را به نفع کشور و مردم و انقلاب و در جهت خلاف منافع غربی ها قلم بزنند! چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است و نخواهد افتاد! پس چرا شک نکنیم که این روزی نامه ها مواجب بگیر اربابان صهیونی هستند!؟
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 10
      من اماده شورش هستم
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 8
      مشرق خجالت بکش
  • SE ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    20 6
    به مرگ برجام و پیشرفت همه جانبه صنعت هسته ای و اصلاح ساختار اقتصادی کشور و قطع کردن دست دزدان و راهزنان اقتصادی از منافع مردم دلبسته ایم تا ویرانیهای اصلاخ طلبان خائن و نابخرد اصلاح شود.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 3
      من سیاست نمیدونم.فقط این رو میدونم که ویرانیها باید درست بشن.حالا کار هرکی بوده.اگه باعث وبانی این همه مشکلات اینهایی هستند که میگید چرا محاکمه نمیشن؟؟ویه مورد دیگه اینکه اگه باز هم این کاری که الان درباره قیمتها داره انجام میشه،غلط از آب دراومد بلاهایی که احتمالا سر مردم بیاد رو کی وچطوری اصلاح میکنه؟
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 0
      دوست عزیز با این چیز هایی که تو گفتید اصلاح بشه بیشتر به انقلاب شبیه هست نه کاری که در توان اینا باشه
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      هیچ کس طرفدار ناامنی واغتشاش نیست چرا که قطعا هم دشمنان وهم مدیران که باید جوابگو باشن ازاین اغتشاشات سواستفاده میکنن این حرفها فرافکنی وفرار ازجواب دادن هست فقط جواب بدین تاریخ پایان سختی مردم دقیقا کی هست
  • برزو DE ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    22 4
    آره دیگه مردم شورش کنند به خودشون و همدیگه و کشور آسیب بزنن که توی اشرافی اصلاحطلب بتونی همچنان ملت رو بچاپی
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 6
      صدبار گفتیم در هر شهر یک جای مشخص معین کنید تا هر صنفی اعتراضی دارد با امنیت کامل در ان محل اعتراض کنند و مسولان هم حرف های آنها را بشنوند
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      7 0
      کلآ اصلاح طلبا و گلابی های برجام شبشون بدون فتنه صبح نمیشه
    • آزاد IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 2
      این پیشنهاد افسادطلبها جز معدود حرفهای درستشان است.
    • به ۰۶:۵۵ US ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      6 0
      و البته مردم تعهد بدهند که در صورت از کنترل خارج شدن اعتراض وحشیانه سرکوب شوند. عین همان کاری که کشورهای نایس اروپایی می کنند
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    16 5
    اصلاح طلبها خیلی بایدتلاش کنندتاشورش نشود اگردرکشورامنیت ازدست برود چون باعث وبانی این همه گرانی وتورم انهاهستند وملت تشنه خون انهاست کشورراانها به یغمابرده ند وامنیت انهاازبین خواهدرفت ازنظر جانی ومالی انهاخسارت خواهنددید۶۵۹۷
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 1
    اینها همان خس خاشاک آن زمان نبودند گمانم چرا
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    هیچ کجای دنیا آرامش و امنیت خودشونو با رفتار نابخردانه و آشوبگرانه به خطر نمیاندازن
  • عطا IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    از کسی که فامیلی اش گلابی باشه چه انتظاری دارید؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عبدالله IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 1
    دیگه هیشکی خر نمیشه
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 1
    اینترنت
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 0
    در زمان روحانی من یادم هست تمامی نشریات منتقد و مخالف روحانی را از انتشار منع کردند
  • ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 7
    خواستار شورش نیستم ولی دولت رئیسی شورش را در آورده
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    من با درست وغلط بودن برداشتن ارز ۴۲۰۰کاری ندارم ولی در مورد زمان این کار کاملا هوشمندانه عمل شده زمان مذاکره و اصلاح قیمتو یکی کرده که اگر به نتیجه نرسید فقط یک شوک به بازار وارد بشه نه دوتا یکی با برجام یکی با برداشتن ارز ترجیهی
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 7
    به نظرتون حلب روغن جای اعتراض نداره؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 0
    غرب معمولا قبل از بستن قرارداد طرف مقابل را ارزیابی می‌کند تا حداقل و حداکثر توقعات و خواسته های آنها را بداند. یک در برجام زمان احمدی نژاد این اتفاق افتاد. اردوغان و لولا ب ایران آمدند و توافقی نوشتند که اوبا آن را رد کرد. اخیرا هم مورا ب ایران آمد و در بازگشت در فرودگاه از او با جویی کردند. در این موارد باید احتیاط کرد و ماهیت کار شک کرد. معمولا پشت بند این جریانات اجرای طرح شورش هست. نا گفته نماند وقتی طرح های بزرگ در حال انجام شدن است وضعیت پر خطر تر میشود. پیش گیری در این راستا مهم است. مثلا قبل از اجرای حذف ارز 4200 تومانی بد نبود چند رانت خوار را در تلویزیون رسوا می‌کردند.
  • GB ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 2
    شما امیدوار باشید ما شورش نمیکنیم
    • DE ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 0
      شما امیدواریم باشید
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 0
    اصلاح طلبان غربگرا هنوز مذبوحانه منتظر شو ش و بر اندازی علیه انقلاب و اسلام هستند .
  • شهاب سنگ IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    ای گلابی کلاس چندمه
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 0
    اصلاح طلبان غربگرا هنوز مذبوحانه منتظر شو ش و بر اندازی علیه انقلاب و اسلام هستند . اگر روزی بخواهد شورشی اساسی و بنیادین در کشور صورت بگیرد شورش علیه اصلاح طلبان غربگرایی است که با دنباله روی از نسخه های امریکا و انگلیس و ساده لوحی و خیانت برای کشور و مردم چالشها و مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی پیش اوردند .
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 0
    اصلاح طلبان غربگرا هنوز مذبوحانه منتظر شو ش و بر اندازی علیه انقلاب و اسلام هستند . اگر روزی بخواهد شورشی اساسی و بنیادین در کشور صورت بگیرد شورش علیه اصلاح طلبان غربگرایی است که با دنباله روی از نسخه های امریکا و انگلیس و ساده لوحی و خیانت برای کشور و مردم چالشها و مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی پیش اوردند . جریان غربزده و منفعل و نفوذی با اعتقاد به لیبرالیسم فرهنگی و اقتصادی و بازی در زمین و قواعد امریکاییها به مقابله با اسلام و انقلاب و اندیشه های امام خمینی اقدام کرده اند .
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 0
    اصلاح طلبان غربگرا هنوز مذبوحانه منتظر شو ش و بر اندازی علیه انقلاب و اسلام هستند . اگر روزی بخواهد شورشی اساسی و بنیادین در کشور صورت بگیرد شورش علیه اصلاح طلبان غربگرایی است که با دنباله روی از نسخه های امریکا و انگلیس و ساده لوحی و خیانت برای کشور و مردم چالشها و مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی پیش اوردند . جریان غربزده و منفعل و نفوذی با اعتقاد به لیبرالیسم فرهنگی و اقتصادی و بازی در زمین و قواعد امریکاییها به مقابله با اسلام و انقلاب و اندیشه های امام خمینی اقدام کرده اند . و از اول انقلاب تاکنون با روشهای خشن و مسلحانه و نفوذ امنیتی و فرهنگی و اقتصادی و ایجاد شورش های خیابانی و فتنه های گوناگون و ارتباط با مراکز فتنه مثل بنیاد سوروس و.... مانع تحقق اهداف عظیم و مقدس انقلاب در ایجاد عدالت و معنویت و رشد و توسعه پایدار کشور شده اند . ولی علیرغم تلاشهای مذبوحانه و معاندانه قدرتهای استعمار گر و جنگ طلب غربی و عوامل نفوذی انان انقلاب و مردم و رهبری عظیم الشان به راه پر فراز و نشیب و مقدس و الهی با امید به خداوند و نشاط و ایمان ادامه داده و خواهند داد . ان شاء الله . امید واریم و از خداوند مسئلت میکنیم که هر چه زودتر پرچم پر افتخار انقلاب و ایران سرافراز به دست امام مهدی عج سپرده شود . و طومار ظلم و ستم و استعمار کفار و مشرکین و منافقین برای همیشه برچیده شود .
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 0
    با اطلاع رسانی و بصیرت و اگاهی دادن به مردم شورش علیه غربگرایان نفوذی و اشرافیت تازه به دوران رسیده و احزاب و جریانهای لیبرالیستی که از کیسه مردم و انقلاب ارتزاق نجومی میکنند ضرورت دارد . عملکرد سی ساله انان و دنباله روی از غرب باعث بوجود امدن بحران های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کنونی جامعه ایران است .
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 0
    ما نوکران غرب و تازه به دوران رسیده ها و رفرمیست ها میست ها رانتخواران و دلالان و شیتیلبگیران و آبگوشت بزباشیانی ها و مزدوران امریکای جنایتکار و اشرافیون و اشرفیون هنوز امیدواریم شورش موسی خیابانی راه بیندازیم و به همه جا اغتشاش کنیم
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    عکس آخری نشان دهنده توهم نمایندگان به تصویب برجام است
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    گویا جعفر گلابی از گلابیهای برجام نصیبی داشته که رطب و یابس را به هم می بافد
  • یا لثارات الحسین NL ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    انتقام خون حاج قاسم شادی دل مومنان و عذاب روح اشرار است.این رو همیشه اینجا میذارم تا قبل از سالگرد سوم سردار انتقام و حذف قاتل عملی بشه...یاحق
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 3
    مهاجرت از ایران. بیکاری ، کاهش نرخ زاد و ولد ، خشک سالی ، تحریم ، طلاق ، پیری جمعیت این مشکلات هزار برابر بد تر از شور ش خیابانی است
  • نیما IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    آرزو بر جوانان عیب نیست
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 2
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق و واردات بی‌رویه، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف، کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 2
    همه حرفها درست
  • ما ملت امام حسینیم. IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 0
    امان از دست کسانی که با دشمن مخرج مشترک پیدا کرده اند ،امام حسین علیه السلام را یزیدیان نکشتند،حرام خوارهایی کشتن که با دشمن مخرج مشترک داشتند.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس