روزنامه

روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید نابودی داعش محصول مشترک ایران و آمریکا بود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** همسویی ایران با آمریکا، باعث نابودی داعش و صدام شد!

روزنامه شرق در سرمقاله امروز به قلم یکی از دیپلمات‌های دولت اصلاحات نوشت:

« در دو دهه گذشته همسویی تاکتیکی ایران و ایالات متحده آمریکا سه خطر بزرگ صدام حسین، طالبان و داعش (در عراق) را از منطقه بیرون برده است.  همراهی انکارناپذیر باراک اوباما در حل‌وفصل بحران هسته‌ای، فرصت‌های غیرقابل انکاری را برای ایران در منطقه فراهم کرد. روشن است که در همه موارد فوق منطق این همراهی تاکتیکی، منافع و اهداف غیرهمسوی هریک از این دو بود و ایران با هوشمندی آن دوره‌ها را مدیریت کرد و برگ‌های برنده بزرگی را در منطقه به دست آورد. پیگیری همان همسویی این بار با اروپا برای گذر از تونل وحشت ترامپ ضروری است».

این روزنامه همچنین در ادامه پیشنهاد داد که ایران باید نگرانی‌های موشکی اروپا را برطرف کند.

شرق نوشت:

«موضوعی که می‌تواند موضع اروپا در مقابل آمریکا را سست کند و موجب فعال‌شدن گسل‌های برجام و نزدیکی اروپا به مواضع ترامپ شود. اشتراک دیدگاه این دو در فعالیت‌های موشکی و نقش ایران در منطقه هرچند از دو منظر و خاستگاه متفاوت است، حساسیت اروپا در این دو موضوع لزوماً از جنس ادعاهای ترامپ و مواضع ایالات متحده آمریکا نیست. ادعاهای ترامپ برخاسته از مواضع رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر افراطی آن که هیچ فرصتی برای تشویق آمریکا به رویارویی نظامی با ایران را از دست نمی‌دهد و لابی قدرتمند و پول بی‌حد و حساب عربستان است؛ اما بر کسی پوشیده نیست که در صورت اوج‌گیری بحران در این دو حوزه، موضع اروپا در دفاع از برجام نیز به شدت آسیب‌پذیر خواهد شد. هم‌زمان با تصمیم سنجیده مسئولان کشور در حفظ برجام و پیگیری مذاکرات در قالب جدید ۱+۴ و اقدام صحیح و سریع دستگاه دیپلماسی برای درخواست تشکیل کمیسیون مشترک جهت بررسی شرایط پس از نقض عهد و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، از راهبردهای منطقی کشور در شرایط پساخروج آمریکا از توافق بود. ضروری است اقداماتی که رافع نگرانی اروپا در «موضوعات دیگر» و بی‌ارتباط‌کردن آن با توافق هسته‌ای است در دستور کار قرار گیرد».

درخصوص ادعای مضحک این روزنامه اصلاح طلب درباره نابودی داعش، صدام و طالبان به واسطه همسویی تاکتیکی ایران و آمریکا چند نکته قابل ذکر است.

اول اینکه دولت اصلاحات به واسطه برخی قول و قرارهای پنهان، به آمریکا در مقابله با طالبان کمک کرد اما به جای تشکر و دست‌خوش، اتهام عضویت در محور شرارت را دریافت کرد. در همان روزگار - سال‌های ۸۲ تا ۸۴- توافق سعدآباد و پاریس و بروکسل میان ایران و ۳ کشور اروپایی امضا شد که با وجود انجام همه تعهدات از سوی ایران، تعهدات طرف اروپایی کاملاً زیرپا نهاده شد و تقریباً هیچ دستاوردی عاید ایران نشد.

دوم اینکه پیش‌تر آمریکائی‌ها اعلام کرده بودند نابودی داعش و گروههای تروریستی بین ۲۰ تا ۳۰ سال طول می‌کشد و قاسم سلیمانی فرمانده پیروز مقاومت که آمریکایی‌ها او را به اسم ژنرال سلیمانی می‌شناسند، کار داعش را ۲۴ سال زودتر از برنامه ریزی آمریکایی‌ها به پایان رساند و محاسبات و برنامه ریزی آمریکایی‌ها را از بین برد و با این پیروزی به شهادت مجله نیوزویک، پیش از آنکه داعش را زیر پا بگذارد، هیمنه آمریکا را شکست.

سوم اینکه جنایات صدام در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران با حمایت و پشتیبانی مستقیم آمریکا و شرکای واشنگتن صورت گرفت.

چهارم اینکه براساس مستندات متعدد، داعش، صدام و دیگر گروهک‌های تروریستی و دیکتاتورهای منطقه همگی دستپخت آمریکا بوده و این ایران و محور مقاومت بود که کمر گروهک‌های تروریستی در منطقه را شکست و این موج بیداری اسلامی بود که دیکتاتورهای منطقه را برخلاف میل آمریکا نابود کرد.

پنجم اینکه، اصلاح طلبان به عنوان شبکه همکار داخلی غرب، با بزک چهره کریه آمریکا و شرکای اروپایی‌اش در پی خالی کردن دست ایران از مؤلفه‌های قدرت هستند. پیشنهاد تأمل برانگیز روزنامه شرق درخصوص مذاکرات موشکی با اروپا در حالی است که پیش از این مدیرمسئول این روزنامه اذعان کرده بود که صرفاً برای اینکه از سد افکار عمومی عبور کنیم، برجام را بزک کردیم!

** روحانی در موفقیت دولتش ناکام بوده است

«احمد حکیمی‌پور» عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«آقای روحانی...تاکنون نتوانسته به وعده‌هایی که داده جامعه عمل بپوشاند. حال به هر دلیلی در موفقیت دولتش ناکام است و امیدی که در رأی مردم بود را محقق نکرده است. دولت نقاط ضعفی دارد که موجب شده عملکرد بعضاً ناموفقی از خود به جای بگذارد. بنابر این رئیس جمهور باید تیمی چابک را روی کار آورد و از فرصت باقی مانده حداکثر استفاده را ببرد. این تغییرات مخصوصاً باید در حوزه تیم اقتصادی دولت رقم بخورد چون در مقام مقایسه تیم اقتصادی دولت از دولت یازدهم ضعیف‌تر است».

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی مشابه نوشت:

«سی‌ام اردیبهشتی که گذشت، سالگرد رأی مردم به تدبیر و امید روحانی بود. با این حال کسی گمان نمی‌برد یک سال بعد موج ناامیدی از روحانی و هیات تحت‌امرش فضای واقعی و مجازی را دربربگیرد. ناامیدی که گویی گریبان برخی اعضای کابینه را هم گرفته است».

سال گذشته رسانه‌های حامی روحانی با فرافکنی از ارائه کارنامه و همچنین با امتناع از ارائه برنامه کاربردی، با جنجال رسانه‌ای و با رقیب هراسی مدعی شدند که درصورت پیروزی رقبای روحانی، دلار ۷۰۰۰ تومان شده و برجام به بن بست خواهد رسید و اقتصاد ایران نیز ونزوئلایی می‌شود.

اکنون به اذعان رسانه‌های حامی دولت، روحانی نتوانسته کارنامه قابل قبولی از خود به جای بگذارد. متاسفانه دولت تمامی تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشت و این رویکرد تقریباً هیچ دستاوردی برای مردم کشورمان در پی نداشته است.

** ۳۹ میلیارد سرمایه رفت، این هم از میوه‌های برجام!

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «خروج ۳۹ میلیارد دلار سرمایه از کشور در سال گذشته» نوشت:

«مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود درباره تحلیل وضعیت بازار ارز کشور یکی از دلایل نوسان و رشد نرخ ارز را تشدید خروج سرمایه از کشور اعلام کرده است. براساس گزارش این مرکز حجم تقریبی خروج سرمایه ازکشور درسال ۱۳۹۵ و  ۹ ماهه اول ۱۳۹۶ به ترتیب ۲۰.۲ و ۲۶.۲ میلیارد دلاربوده است. این درحالی است که برآوردها حاکی از ثبت رکورد جدیدی در خروج سرمایه در سال ۱۳۹۶ است. خروج سرمایه در سه ماهه پایانی این سال بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است که این مقدار نزدیک به ۵۰ درصد کل صادرات غیرنفتی یک سال کشور را تشکیل می‌دهد. بدین ترتیب تنها در سال گذشته شاهد خروج ۳۹.۲ میلیارد دلار سرمایه از کشور هستیم».

در حال حاضر با گذشت قریب به سه سال از امضای برجام، با خروج میلیاردها دلار ارز از کشور بابت واردات کالاهای مصرفی و غیرضروری، کشورهای خارجی به سود هنگفتی دست یافتند ولی اقتصاد کشورمان همچنان با مشکلات بانکی و کاهش سرمایه‌گذاری دست و پنجه نرم می‌کند.

** بزک جاسوسان محیط زیستی در روزنامه اصلاح طلب

روزنامه قانون در مطلبی نوشت:

«چندی است که بخشی از نیروهای امنیتی با شک کردن به فعالان محیط زیستی به دنبال رسیدن به سرنخی مشخص هستند تا ازشائبات موجود سخن بگویند. در همین راستا فعالیت‌هایی صورت گرفت که البته هزینه‌هایی نیز داشت و در فروردین امسال خبر استعفای از راه دور معاون بین الملل حفاظت از محیط زیست جنجال برانگیز شد».

از روزی که خبر دستگیری شبکه جاسوسی در پوشش فعالین محیط زیست منتشر شد، روزنامه‌های اصلاح طلب و رسانه‌های حامی دولت و برخی دولتمردان به صورت ویژه به این موضوع ورود کرده و ضمن حمله به دستگاه قضا و نهادهای امنیتی، به مظلوم نمایی شبکه جاسوسی مذکور و علی الخصوص به تبرئه «کاووس سید امامی»- متهمی که در زندان خودکشی کرد- پرداختند.

مظلوم نمایی از این شبکه جاسوسی در حالی است که کاووس سیدامامی توانسته بود اعتماد مسئولان را جلب و با ارائه اطلاعات غلط در خصوص وضعیت محیط زیستی کشور، روندی را به پیش ببرد که نتیجه آن افزایش روند کم آبی و خشکسالی بود. طبق برخی اطلاعات او نفر اصلی بود که با شیرین سازی آب دریاها برای مصارف مخالفت کرده بود. البته در پرونده او موارد مخرب دیگری نظیر انتقال اسناد مربوط به فعالیت‌های نظامی ایران به خارج از کشور و...هم دیده می‌شد.

علاوه بر این در هفته‌های گذشته نام کاوه مدنی معاون سابق سازمان محیط زیست در رسانه‌ها مطرح شد. فردی که در ظاهر کاملاً مورد اعتماد مسئولان نظام بود اما نقش مهمی هم در تغییر نگرش مدیران کشور به مسائل محیط زیستی داشت. مدنی به عنوان سرپل نفوذ شبکه‌ای از جاسوسان- عناصری نظیر کاووس سید امامی- به دستگاه‌های اداری برای جمع‌آوری اطلاعات نظامی، ایجاد انحراف در ریل‌گذاری‌های مربوط به آب و هوا، ترویج کوچ از روستا و نابودی منابع آبی  شناخته شده است. گفتنی است چندی پیش پس از آنکه ممنوع الخروجی کاوه مدنی با تقاضای معاونتی در وزارت اطلاعات حذف شد، وی از کشور گریخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سرباز گمنام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    36 9
    زرشک حالم به هم می خوره از این پاچه خواران و خون فروشان
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      2 3
      همتون با هم ابو بریزید همونجایی که اسطورتون تشریح کرد
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      2 3
      همتون با هم ابو بریزید همونجایی که اسطورتون تشریح کرد
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      5 3
      فرق ما با تو در همینه. امثال شما وطن فروشها فقط خشم انقلابی ما را بیشتر می کنید. مطمئن باش عصبانی بشیم توی اصلاح طلب کوچولو رو کاری نداریم، بجای آب، آتش روی سر اربابت در منطقه میریزیم.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    34 6
    به شهدای مدافع حرم و خانواده هاشون توهین نکن شرق
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    35 6
    خاک بر سر این افساد طلبان وطنی که فرق سازنده و بوجود اورنده داعش و طالبان و القاعده با از بین برنده این تفکر انحرافی را نمی فهمند و یا تجاهل می کنند که ایران و امریکا داعش را از بین بردند؟ حماقت تا این حد
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    26 6
    همسوئی اصلاح صلبان با آمریکا باعث ایجاد داعش شد
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    29 5
    چه تضمینی هست که نگرانی موشکی اونها رو رفع کردیم وارد مراحل بعدی نشوند و پیشنهادها به خونه های مردم هم کشیده نشه؟ قدرت موشکی ما بازدارنده هست
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    27 5
    چرا تو این مملکت کسی نیست بزنه تو دهنشون اینها باور کنید سر در اخور بیگانه دارند.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    36 9
    روحانی و تیم مذاکره کننده برجام رو محاکمه و زندانی کنید بعد در این روزنامه های تزویر و ریا رو هم ببندید الان که به اراجیف این مزدوران گوش میکنیم متهم به عدم ازادی بیان هستیم حداقل دیگه زر زر اینها بیخ گوشمان نباشه
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      20 2
      هزار هزار هزار تا مثبت . واقعا که درست گفتی
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      4 5
      احسنت باید محاکمه شوند
  • حسین PL ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    29 4
    این اصلاح طلبا کلا رد دادن , بعضی تحلیل و حرفهاشون انقدر احمقانه هست که به نظر میاد دشمن هم از خامی و نادانی برخی از اینها تعجب میکنه.
  • علی IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    25 7
    چقدر خود باخته اند اینا همسویی ایران و آمریکا ؟ چه غلطا ؟
  • SE ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    21 0
    دروغ حناق نیست که خفه شان کند
  • سوخته IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    20 2
    روزنامه اصلاح طلب از این غلط ها خیلی میکند
  • محسن IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    18 0
    واقعا باید از برخی اصلاح طلب ها چیز یاد بگیریم . یه چرتی را این قدر محکم طرح می کنن و آبروی خودشون را با این حرف های مضحک می برن تا بستری برای کارهای آیندشون فراهم کنند.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    19 0
    داعش که توطئه خود آمریکا و نوچه های آمریکا بوده! اینها چرا حاضرند بهر قیمتی نوکری و ابزار آمریکا بودنشون رو ثابت کنند؟! باید مواظب بود که اینها کشور رو به آمریکا و اروپا نفروشند.توی لیبی آمریکا نشست و دستور داد اروپا لیبی رو به این وضعیت حاضر برسونه.یکی باید بزنه تو دهن این وطن فروشها
  • محمد IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    14 1
    از کسایی که از مادر امریکایی و پدر اسراییلی پس افتادن چه انتظاراتی داربد
  • بافقی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    14 1
    غلط کردی میگی همسویی امریکا و ایران چقدر خودباختگی و حماقت امریکا به قیافه کثیفت می خنده بدبخت بیچاره
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    14 0
    برای اینکه برخی چیزها براتون روشن بشه حتما کتاب تماس رو بخونید.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    16 1
    نیروهای داعش رو خود امریکایها جابجا می کردن تمام لجستیک داعش در ترکیه اسراییل عربستان اردن انجام میشد تحت حمایت امریکا
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    5 1
    انصافا این ضرب المثل عالیه میگن طرف مغز خر خورده . علی الظاهر اصلاح طلبان علاقه عجیبی به خوردن مغز خر دارن
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    5 1
    خیلی هم سویی مقاومت در ابوکمال سوریه میجنگن از اون ور امریکا جنگ الکرونیکی به راه میندازه که داعش رو نجات بده این یارو فازش چیه
  • ابو مرصاد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    5 1
    کدخدا دوستان یحتمل صنعتی و سنتی را باهم مصرف می کنند .ننگ بر افساد طلبان
  • عباس IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    5 1
    اینها یک مشت ادم چاپلوس و...مال و بادمجون دور قاب چین بیشتر نیستند . خودشون هم میدونن واقعیت چیه ولی خودشون رو به خریت و نفهمی میزنن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس