ویژه ها

جریان اصلاح طلب مدعی است که اگر برجام احیا نشود، گزینه بعدی همان پلن B مدنظر اسرائیل و آل سعود است و آن چیزی نیست جز حمله نظامی به ایران!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر در برجام به نتیجه نرسیم، به ایران حمله می شود!

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «یوسف مولایی» فعال اصلاح طلب نوشت: «مذاکرات احیای برجام از وقت‌های تلف شده هم گذشته و از وقت اضافه هم عبور کرده و اکنون در مقطع فرازمانی پیش می‌رود. به این معنا که مذاکرات در یک وقت خاص استثنایی ادامه دارد. ولی به رغم گذشت زمان زیاد نقطه امیدوارکننده این است که طرفین نمی‌گویند مذاکرات به طور کلی کنار گذاشته شده و به عنوان راه حل محسوب نمی‌شود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «ایران که با تشدید تحریم‌ها و فشارهای بیشتر اقتصادی و سیاسی مواجه خواهد بود و حتی خطر توسل به زور هم وجود دارد. برای آمریکا هم اگر نتیجه بخش نباشد، علاوه بر اینکه شکستی بر سیاست‌های بایدن است ولی آنها هم نهایتا به این سمت خواهند رفت که ایران در مسیر فعالیت غیرصلح‌آمیز است و دنیا باید اقدام جدی‌تری علیه ایران به عمل آورد و گزینه‌هایی که گفته می‌شود همیشه روی میز است حتی گزینه نظامی وجود دارد

اگر در برجام به نتیجه نرسیم، به ایران حمله می‌شود! / آلزایمر اصلاح‌طلبان درباره دفاع همه جانبه از دلار ۴۲۰۰ تومانی

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در ماجرای برجام چند خط اصلی را پیگیری می کنند، اول اینکه مشکل موجود فقط مسئله تحریم سپاه است و اگر ایران از این مسئله کوتاه بیاید، برجام احیا شده و همه مسائل حل می شود. برخلاف این ادعا مسئله اصلا محدود به تحریم سپاه نیست و مسئله اصلی بی عملی و عهدشکنی آمریکاست، دولتی که به دلیل عهدشکنی های متععد در گذشته به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور است.

دوم اینکه، این طیف مدعی است با احیای برجام دلار ارزان شده و همه مشکلات اقتصادی رفع می شود. همین جریان سیاسی در سال ۹۴ به گونه ای فضاسازی کرد که برخی مردم در تهران به خیابان ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند و تصورشان این بود که به زودی هر دلار معادل یکهزارتومان خواهد شد اما در همین دولت روحانی قیمت دلار تا حدود ۳۲ هزارتومان افزایش یافت.

سوم اینکه، جریان اصلاح طلب مدعی است که اگر برجام احیا نشود، گزینه بعدی همان پلن B مدنظر اسرائیل و آل سعود است و آن چیزی نیست جز حمله نظامی به ایران. متاسفانه گویا اصلاح طلبان دچار آلزایمر هستند چرا که موشک باران عین الاسد و اسقاط پهپاد فوق پیشرفته ترایتون و گوشمالی انگلیس در خلیج فارس و ضربه شست به دزدی دریایی آمریکا و موشک باران مقرهای موساد در اربیل و ترس و لرز مستمر و مدام آمریکا از انتقام خون حاج قاسم را فراموش کرده اند.

در روزهای گذشته «علی صالح‌آبادی» رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: «ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمدهای فروش نفت را وصول می‌کنیم، بنابر این حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.»

** آلزایمر اصلاح طلبان درباره دفاع همه جانبه از دلار ۴۲۰۰ تومانی

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «سال ۹۷ و بعد از خروج ترامپ از برجام، وقتی دولت دوازدهم برای مقابله با روند فزاینده افزایش نرخ ارز، اقدام به توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی کرد، شخصا یکی از چهره‌هایی بودم که انتقادات دامنه‌داری را نسبت به این تصمیم دولت مطرح کرده و خواستار توقف آن شدم. در آن برهه به راحتی می‌شد پیش‌بینی کرد که این نوع توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث رانت، فساد، ویژه‌خواری در اقتصاد ایران خواهد شد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «در عین حال، امروز هم که دولت سیزدهم، اعلام کرده، قصد حذف ارز ترجیحی را دارد، من در زمره مخالفان این تصمیم هستم و این روند را در شرایط فعلی، باعث افزایش تکانه‌های تورمی می‌دانم. معنای تکانه‌های تورمی نیز یعنی افزایش فقر مطلق و حذف اقلام حیاتی از سفره‌های مردم. هر شهروند با وجدان ایرانی، امروز باید نسبت به افزایش نرخ تورم، حساس باشد. نرخی که معیشت خانواده‌ها را دشوار می‌کند. نرخی که باعث افزایش فقر مطلق می‌شود، نرخی که چشمان مادران را با اشک می‌نشاند، کمر پدران را خم می‌کند و قلب هر انسان با وجدانی را به خون می‌نشاند

اگر در برجام به نتیجه نرسیم، به ایران حمله می‌شود! / آلزایمر اصلاح‌طلبان درباره دفاع همه جانبه از دلار ۴۲۰۰ تومانی

مدیران این روزنامه اصلاح طلب یا دچار فراموشی شده اند یا مخاطب را کم شعور فرض کرده اند. در اردیبهشت ۹۷ و دقیقا در مقطعی که کارشناسان و صاحبنظران با دلایل فنی به مخالفت با دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداختند، روزنامه اعتماد با دفاع تمام قد از این طرح غیرکارشناسی و غلط در گزارشی نوشت: «بازگشت اسحاق؛ اعتماد از حضور مقتدرانه جهانگیری برای حل بحران ارزی گزارش می دهد.»

این روزنامه اصلاح طلب در همان شماره در مطلبی با عنوان «میدان داری ارزی جهانگیری» به قلم «عبدالله ناصری» مشاور خاتمی نوشت: «تصمیم قاطع دولت در مورد تک‌نرخی شدن ارز به همت آقای جهانگیری گرفته شد. نوسانات بازار ارز بسیار حساس و بحرانی بود و دولت باید زودتر از اینها دراین‌باره تصمیم می‌گرفت. بالاخره هم آقای جهانگیری به عنوان میدان‌دار این ماجرا تصمیم خوبی گرفت.»

اگر در برجام به نتیجه نرسیم، به ایران حمله می‌شود! / آلزایمر اصلاح‌طلبان درباره دفاع همه جانبه از دلار ۴۲۰۰ تومانی

اصلاح طلبان در حالی از یک طرح غیرکارشناسی و عجولانه دفاع کردند که بعدها این طرح، خسارات هنگفتی به مردم تحمیل کرد. «سعید لیلاز» فعال سیاسی اصلاح طلب پیش از این گفته بود: «توزیع بی‌حساب و کتاب دلار ۴۲۰۰ تومانی که با ارزپاشی یا طلاپاشی می‌تواند در برابر روند تحریم‌ها مقابله و موج تحریم‌ها را خنثی کند، منجر به ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد

 چندی پیش «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه سازندگی اذعان کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی، «استخوانی در گلو» است. پیش از آن نیز «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب در توئیتی نوشته بود: «دو پوست موز زیر پای دولت(رئیسی) است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟.»

دلار ۴۲۰۰ تومانی تنها یک قلم از میراث اقتصادی دولت روحانی برای دولت سیزدهم است. میراثی که حامیان سابق آن، از آن به عنوان پوست موز زیر پای دولت و استخوان در گلو نام می برند و اذعان دارند که ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث رانت، فساد، ویژه‌خواری در اقتصاد ایران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    23 9
    افسادطلبان با همین رانت عظیم و کثیفی که از دلار ۴۲۰۰ بدست آوردند در فضای مجازی رهاشده پول های بسیاری خرج تخریب نظام و دولت و مجلس و سیاه‌نمایی می کنند
    • سید IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      2 0
      مشخصاً این یک حماقت بود که فرقه اصلاح طلبان همه آبرو و حیثیت نداشت خود را چنان به برجام پوچ و ننگین گره زدند که امروزه به مثابه شیشه عمر خود به آن نظر دارند و واهمه از نابودی آن که با شکسته شدنش همه حیات سیاسی خود را از دست رفته می بینند!
  • خسرو IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    9 2
    چقدر خوب است که اصلاح طلبان از فرط انزوا دست به انتهار زده اند جای امیدواری است که طرفداران نا آگاه آنان که بیشتر مشتری تلوزیونهای آنور آبی میباشند کمی تفکر کنند تا بدانند از چه جرثومه هایی حمایت میکردند که مملکت را به فقر و بدبختی کشاندند اما تبلیغات آنها خوب بود
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    5 5
    اراجیف بزدل طلبان ب خاطر منافع خودشونه در ضمن احتمالا جنگ جهانی خواهد شد
  • DE ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    11 3
    جریان اصلاح طلب مدعی است که اگر برجام احیا نشود، گزینه بعدی همان پلن B مدنظر اسرائیل و آل سعود است و آن چیزی نیست جز حمله نظامی به ایران/ خخخحخ خدا واقعا این نعمت اصلاح طلبها را از ما نگیره خدا وکیلی اذیتشون نکنید اینها را خب باعث خنده ملت میشن همیشه .تو این شرایط سخت خندوندن مروم کار خوبیه .اسقاطیل آخرین شکست تاریخیش بعد از شکست جنگ ۳۳ روزه از لبنان و ۲۲ روزه ...شکست تاریخی ۱۱ روزه اش از نوار غزه بود . گاوهای شیرده هم با خرید ۴۳۰ میلیارد دلار اسلحه امریکایی‌ ۸ ساله مانند ... در باتلاق یمن مانده اند .کم مونده مانند امریکا که در افغانستان مانند بند تمبون در رفت گاوها ی شیرده هم مانند بند تمبون از یمن در بروند. بعد این دوتا‌ حیف نون میخوان با ایران در بیافتند.این اصطلاح طلبهای نادان و غربگداهای بیسواد نمیدونند که اگر کوچکترین تیری به طرف ایران شلیک بشه سریعا یک نفتکش در تنگه هرمز آتش میگیره کج میشه تنگه بسته میشه اروپا و امریکا ... اقتصادشون به هم میریزه جنگ داخلیشون شروع میشه.... تنگه هرمز ما به اندازه کل قشون و وسایل نظامی آمریکا کاربرد و قدرت داره
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    11 4
    شما منافقین چرا از جنگ می‌ترسید اگه جنگ شد فرار میکنید به کشورهای غربی همون بهشت تون ما میریم برای دفاع حالا یا شهید میشیم میریم بهشت یا شکستتون می‌دیم و میفرستیمتون به جهنم
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      4 0
      خدا خیرتان دهد. از ما مردم دفاع میکنید. هر چه در توان دارید برای مردم و ایران هزینه کنید. اجرکم عند الله.
  • DE ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    11 2
    هنر شوم شما اصلاحاتچی ها سرمایه های اسرائیل اینه هر چند روز یکبار با این چرندیات میخواهید ترور روانی راه بندازید! چون دلهاتون شدیدا بیماره. ملتی که بخدا یقین داره برای حرفهای بی مایه و شرمانه شما ارزشی قائل نیست ، این ترورهای کثیف شما اب در هاون کوبیدنه و همه اش پوچ و کار عبثه! زیرا مردم شجاع و غیور ایران هشت سال در دفاع مقدس با کمترین امکانات با اتکاء وتوکل بخدا با تمام قدرت در مقابل دشمن بعثی ایستادند. دارید بچه میترسونید؟ هالو خودتونید! فعلا عربستان با اینهمه پول و مهمات و تجهیزات در مقابل یمن سالهاست تو لجن گیر کرده! ال سقوط فعلا مونده چطور از رسواگیت یمن بیاد بیرون! اسرائیل سگ کی باشه؟ اگر جرات داره غلطی بکنه تا صد تا چک و لگد از مردم ایران دریافت کنه! این شما اصلاحاتچی های ترسو و بزدل هستید که از سایه خودتون هم میترسید! تعجب نداره هر روز این حرفها تون رو مثل ضبط صوت تو روزنامه هاتون تکرار کنید! دوما شما چیکاره اید برای مردم ایران هی نسخه های اسرائیلی می پیچید؟ این کشور رئیس جمهور و مجلس شورا و کارشناس داره. از نظر قانونی رای نیاوردید بهتره بشینید سرجاتون. وقتی هم که رای مردم رو داشتید نه تنها برای بهبود اوضاع عمدا کاری نکردید ، بلکه اوضاع رو با ترک فعل بدتر کردید و برای خطاهاتون و ترک فعل هاتون راند خواری های نجومی تون هیج مسئولیتی رو به گردن نگرفتید! با طناب پوسیده شما کسی برای باردوم تو چاه نمیره! والمعطل!
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 1
    ایران که مثل آمریکا ....نیست شما ها آلارم حمله می دهید
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    10 1
    ما منتظر کدخدای شما هستیم تا برای همیشه بساطشان را جمع کنیم ولی آیا جرات دارند آنها برای این کار نوکر بی خاصیت؟ هر چند که شماها دنبال حمله نظامی آنها هستید که اول هسته ای را بدهیم بعد منطقه بعد توان نظامی که آخر سر حمله کنند ولی کورخواندین بی وجودها
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      3 0
      احسن حرف دل ما را زدی
  • SE ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    6 0
    افسادطلبان امریکا برایشان دنیا است
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    انشالله
  • ناشناس IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    اولا اگر اون دولت کاری خلاف انجام داده چرا محاکمه و بازخواست نمیشن؟ ثانیا اگر دولت دیگه ای سر کار میامد اوضاع مردم خوب میشل؟
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 0
    امثال مولایی ها از عوامل دست چندم آمریکاییهای جنایتکار باید بدانند که زمان تهدیدهای تو خالی مدتهاست که گذشته و نادان هایی چون او مصداق لا یشعرونند که وابستگی بدشمن مجال شعور پیدا کردن رو از آنان گرفته است .
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    اگر به برجام نرسیم ایران موشک های قاره پیما که توان حمل سلاح اتمی دارند را خواهد ساخت .
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    آخه اسراییل و آل سعو خائن ک نمیتونن جلوی فلسطینا و یمنیایی ک دستشون خالیه واسن میتونن دو روز جلو ایران دووم بیارن؟!!!
  • نیما IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    هیچ فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا نیس همشون فقط دارن سنگ خودشونو به سینه میزنن و حرفاشون اصلا اصلا اصلا از سردلسوزی نیس بلکه تسویه حساب شخصی و جناحیه
  • محمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    یک عده قرار بود برجامو درست کنند ویک شبه مشکلات راحل کنند الان میبینیم از اول مهر تا حالا همه چیز دو برابر شد کاهشو نخواستیم ولی چرا افزایش اون هم صد درصد
  • ایرانی US ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    باید به کشورهای منطقه خصوصا ترکیه و پاکستان اعلام شود که اگر به ایران به هر دلیلی حمله شود اول این دو کشور ویران می شوند. چرا؟ چون الان اسرایل و عربستان بر اساس قول های ی که از این دو کشور می گیرند اقدام به فتنه بر علیه ایران می کنند. بله کشورهای دیگر هم هستند ولی برای اقدام واقعی روی این دو کشور حساب باز کرده اند. هر کشوری هر جایی برای ایران و ایرانی مشکل درست میکند روز بعد ببین می گم روز بعد نه هفته بعد باید در خلیج فارس صد برابر ان صدمه ببیند که بداند ایران شوخی ندارد. هر موقع کشوری کوچکترین مشکلی بوجود می اورد به مردم بگویید و مردم را در جریان قرار دهید. به نظر من این دو راه تنها راه موفقیت ایران است.
  • Mf IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 1
    امیدوارم تمام این گروه اصلاح طلب و روزنامه نگارهای جیره خوارشان در دادگاه محاکمه بشوند و به سزای اعمالشون برسن
  • عبوس IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    لطف کنید، قراین شواهد تک توسط غرب را بگویند حرف مفت ممنوع
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    با این بهانه ها که به ایران حمله می شه و ...دوباره نمی روید و توافق بدونه برداشتن تحریم های بانکی و مالی را امضا نمی کنید این ننگ نامه ها دردی از مردم ایران دوا نمی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس