1

وزیرخارجه روسیه شایعات مربوط به وضعیت سلامت پوتین و سرگئی شایگو وزیر دفاع آن کشور را رد کرد.

سرویس جهان مشرق- روز سی و چهارم از جنگ میان روسیه و اوکراین در حالی آغازشده است که به‌مانند روزهای گذشته شاهد تغییر میدانی و دیپلماتیک قابل‌توجهی در جبهه‌های نبرد نیستیم. سرعت پیشروی ارتش روسیه بسیار کند شده و طرف اوکراینی نیز توان خاصی برای ضد حمله و بازپس‌گیری مناطق ازدست‌رفته ندارد. در میدان جنگ ارتش روسیه شب گذشته توانست تیپ چهارم گارد ملی اوکراین را در حوالی کی‌یف نابود کند. تحلیل‌گران انگلیسی نوشته‌اند که ارتش اوکراین لجستیکی برای ادامه جنگ در برخی مناطق مانند ماریپل نداشته و این شهر بی دفاع شده است.

حال پوتین خوب است! / زلنسکی هم برای مذاکره شرط گذاشت/ تانک انگلیسی به کی‌یف نرسید

آخرین نقشه تحولات در منطقه ماریپول

 در حوزه دیپلماتیک نیز بار دیگر بحث مذاکره داغ شده است. شب گذشته روسیه و ترکیه در جریان گفت‌وگویی تلفنی در خصوص برگزاری نشست بعدی هیئت‌های مذاکره‌کننده روسیه و اوکراین در شهر استانبول توافق کردند. اردوغان توجه همتای روس خود را بر لزوم برقراری هرچه سریع‌تر آتش‌بس در اوکراین جلب کرد و به پوتین اطمینان داد که ترکیه به تلاش برای برقراری صلح بین مسکو و کی‌یف ادامه خواهد داد.

یک روز قبل رئیس‌جمهوری ترکیه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفتگوی تلفنی داشت که در جریان آن وضعیت میدانی درگیری‌های روسیه و اوکراین و روند مذاکرات بین دو طرف موردبحث و بررسی قرار گرفت و اردوغان ابراز اطمینان کرد که آنکارا از هیچ کمکی برای حل‌وفصل اوضاع دریغ نخواهد کرد.این در حالی است که ولادیمیر مدینسکی، مشاور رئیس‌جمهور روسیه و رئیس هیئت روسی شب گذشته اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات رودرروی نمایندگان روسیه و اوکراین در تاریخ ۲۹ تا ۳۰ مارس (۹ و ۱۰ فروردین‌ماه) برگزار خواهد شد.

حال پوتین خوب است! / زلنسکی هم برای مذاکره شرط گذاشت/ تانک انگلیسی به کی‌یف نرسید/نتیجه پایان روز نخست مذاکرات اوکراین و روسیه در استانبول/ فاز اول عملیات‌ روسی تکمیل شد+ نقشه و تصاویر

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین صبح امروز در پیامی ویدئویی که از سوی دفتر ریاست‌جمهوری منتشر شد، اعلام کرد که اولویت‌های کی‌یف در مذاکرات با فدراسیون روسیه بدون تغییر باقی مانده و شامل حاکمیت، تمامیت ارضی و تضمین‌های امنیتی برای اوکراین است.

دور جدید مذاکرات اوکراین و روسیه در استانبول آغاز شد

پس از انجام رایزنی های گسترده، دور جدید مذاکرات هیات‌های اوکراینی و روسی روز سه شنبه به میزبانی استانبول آغاز شد.
 

مقام روس شایعه «برکناری پوتین» را دروغ محض خواندند

  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه در مصاحبه با رسانه‌های گروهی صربستان، برخی اطلاعات موجود در فضای رسانه‌ای درباره وضعیت سلامتی سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه و ادعای نارضایتی الیگارشی‌ها و بحث «برکناری ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهوری روسیه را مزخرف و دروغ‌ آشکار خواند. پیش از این برخی رسانه‌ها در وضعیت جسمانی رئیس جمهور روسیه نیز تردید ایجاد کرده بودند.

سربازان روس مدال افتخار گرفتند

سربازان روسی برای انجام موفقیت آمیز ماموریت‌های رزمی جوایزی دریافت کردند.
 سرهنگ ژنرال الکساندر لاپین، فرمانده ناحیه نظامی مرکزی، به سربازان روس نشان شجاعت ومدال ژوکوف اهدا کرد.

دستور پوتین درباره اجرای انتقال پرداخت بهای گاز به روبل
 
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز، دوشنبه به کابینه وزیران، بانک مرکزی روسیه و شرکت گازپروم دستور داد تا اقدامات لازمی را برای تغییر ارز پرداختی بهای گاز فروخته شده به روبل برای عرضه به کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غیردوست روسیه، تا تاریخ ۳۱ ماه مارس سال ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ماه) اجرا کنند.

وزیر دفاع انگلیس: تانک‌های ما به کی‌یف کمکی نخواهد کرد

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که ارسال تانک‌های بریتانیایی به اوکراین کارساز نخواهد شد و در شرایط کنونی کی‌یف بهتر است روی تعمیر و استفاده از تجهیزات روسی تمرکز کند.

ماکرون قصد دارد روز سه شنبه با پوتین تماس بگیرد

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور روز سه شنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار می‌کند.

عکس یادگاری رمضان قدیروف در ماریپول

عکسی منتشر شده از رمضان قدیروف با سربازانش در ماریوپل نشان می دهدکه  رهبر چچنی در حال حاضر در اوکراین به سر می‌برد.

حال پوتین خوب است! / زلنسکی هم برای مذاکره شرط گذاشت/ تانک انگلیسی به کی‌یف نرسید/نتیجه پایان روز نخست مذاکرات اوکراین و روسیه در استانبول/ فاز اول عملیات‌ روسی تکمیل شد+ نقشه و تصاویر

عملیات هلیکوپترهای روسی در اوکراین

پنتاگون: ما به طور جدی توانایی‌های نظامی روسیه را رصد می‌کنیم

معاون وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که کشورش به طور جدی توانایی های نظامی روسیه را زیر نظر دارد و روسیه را «تهدیدی جدی» برای ایالات متحده می‌داند.

واکنش چین به پنتاگون

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که تلاش های آمریکا برای مهار چین و روسیه موفق نخواهد بود.

  این وزارتخانه به گزارش پنتاگون واکنش نشان داد که در آن واشنگتن روسیه را "تهدید حاد" و چین را "رقیب دائمی" می خواند.

عملیات روسیه با موشک‌های هدایت شونده

ارتش روسیه خودروهای زرهی نیروهای مسلح اوکراین را با مهمات هدایت شونده دقیق منهدم کرد.

اهداف فاز اول عملیات روسیه در اوکراین محقق شد

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد اهداف اصلی فاز اول عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین تکمیل شده و روسیه از این پس بر آزادی «دونباس» تمرکز خواهد کرد.

هیئت روس: مذاکرات سازنده بود/ شدت عملیات در «کی یف» کاهش می‌یابد

روز نخست مذاکرات روسیه -اوکراین در استانبول که سه ساعت طول کشید، پایان یافت. این در حالی است که به گفته منابع خبری وزیر امور خارجه و سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز در محل مذاکرات حضور داشتند.

«ولادیمیر میدنسکی» رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه پس از پایان مذاکرات گفت: مذاکرات امروز با طرف اوکراینی سازنده بود. بر سر برخی جزئیات توافق شده و وزارت خارجه روسیه آن را بررسی خواهد کرد.‌

وی افزود: دیدار پوتین و زلنسکی پس از تهیه متن توافق امکان پذیر است. روسیه پیشنهادهای اوکراین را مطالعه می‌کند و رئیس جمهور پوتین را در جریان آن قرار خواهد داد. من از طرف اوکراینی می‌خواهم به کنوانسیون ژنو در مورد رفتار انسانی با اسیران جنگی عمل کند.

این اظهارات مقام روس در حالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: فعالیت نظامی در مناطق «کی ف» و «چرنیهیف» به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد تا شرایط ادامه مذاکرات فراهم شود.

حال اینکه هیئت اوکراینی مدعی شد: نیروهای روسیه به دلیل ناتوانی در دستیابی به اهداف خود، نیروهای خود را از مناطق «کی ف» و «چرنیهیف» خارج می‌کنند.

هیئت اوکراینی: هنوز به توافق نرسیده ایم/ شاید به ناتو ملحق نشویم

روز نخست مذاکرات روسیه -اوکراین در استانبول که سه ساعت طول کشید، پایان یافت. این در حالی است که به گفته منابع خبری وزیر امور خارجه و سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز در محل مذاکرات حضور داشتند.

رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراین پس از پایان مذاکرات گفت: هنوز بر سر چیزی به توافق نرسیده‌ایم و هیچ موافقتی از طرف روسیه نگرفته‌ایم. برای هر گونه توافق با روسیه در اوکراین همه پرسی خواهیم داشت. همه پرسی نیز بدون بازگشت پناهجویان امکان ندارد. توافق تنها با خروج ارتش روسیه به مناطق خود در ۲۳ فوریه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند مانع از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا شود. اولین دستاورد ما انتقال مذاکرات از بلاروس به ترکیه است. هر اوکراینی که حق اسرای روسی را نقض کرده باشد، مؤاخذه خواهیم کرد. نیروهای روسیه به دلیل ناتوانی در دستیابی به اهداف خود، نیروهای خود را از مناطق کیف و چرنیهف خارج می‌کنند.

این مقام اوکراینی افزود: ما توافق کردیم که گفتگو با روسیه در مورد کریمه را به بعد از صلح موکول کنیم. ما اکنون در مورد چگونگی اجرای آتش بس و در مورد کمک‌های بشردوستانه رایزنی می‌کنیم. ما در مذاکرات در مورد تمام مرزهای اوکراین ترسیم شده در سال ۱۹۹۱ صحبت خواهیم کرد.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده اوکراین تصریح کرد: ما به ناتو نمی‌پیوندیم، اما به اتحادیه اروپا ملحق خواهیم شد. هیئت مذاکره کننده اوکراینی: فرصتی برای دیدار زلنسکی و پوتین وجود دارد.

وی اظهار داشت: می‌خواهیم اسرائیل، لهستان، کانادا و ترکیه کشورهای ضامن هر توافقی باشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 46
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    20 27
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت اقتصاد ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگرو مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      26 5
      بچه بيا پايين سرمون درد گرفت
    • ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      25 12
      داستان میگی فعلا که مملکت خودت لنگ اینه که همون آمریکایی که گفتی تحریم ها رو لغو کنه و همون روسیه که طرفدارشی خودش هم می‌ترسه توسط آمریکا تحریم بشه و .... . مگه فرق حمله روسیه به اوکراین با حمله عربستان به یمن چیه هر چند که روسیه توی روز روشن خاک اوکراین رو اشغال کرده تازه میگه اگر لازم شد بمب اتم هم استفاده میکنم . معلوم نیست اینایی که از روسیه حمایت میکنن پررویی تا این حد رو چه جوری بدست اوردن
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      29 26
      رئیس جمهور اوکراین ماننده یک قهرمان از سرزمين اش در مقابل وحشی گری پوتین دفاع کرد اوکراین قبرستان و باتلاق شکست های نظامی و اقتصادی روس ها خواهد شد .امیدواریم شاهد شکست های سنگین و ویرانگری برای روسیه باشیم.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      5 4
      کاملا درست است والبته درپایان آمریکا هم متضرر خواهد شد
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      10 13
      رئیس جمهور قهرمان اوکراین همین که عورتش را از دید مردم دنیا بپوشاند بزرگترین لطف را کرده است، فقط هرزگان ممکن است از رئیس جمهور هرزه طرفداری کنند. اگر کسی ذره‌ای شرافت داشته باشد محال است از حیوان کثیف رذلی که از سرتاپایش فساد و نجاست و لجن می‌بارد دفاع کند.
    • ابی BE ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      دولود بل ژیلینشکی قهلمان
    • BE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 1
      ۱۱:۰۶ با سلام ، شما به رییس جمهور قهرمان قوم لوط توهین کردید ، لذا مقاله شما انگار به قسمت تحتانی بعضی ها فشار مضاعف ایجاد کرده است ، به دل نگیرید
  • تورکیه IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    14 38
    ترکیه از ترس روسیه ی آریایی و ایران به ناتوی آریایی ناتوی آریایی پناه برده است و برای جنگ با مردم مظلوم وفقیر ارمنستان هم به پاکستان آریایی التماس میکردند ولی جالب این جاست برای آریایی ها شاخ وشانه میکشد!!!!!!! با چین هم گه گاهی شوخی میکند ولی باید بداند چین مثل آریایی ها خوش رفتار نیست و با کسی رواداری ندارد
    • جهودشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      8 36
      ببین عزیزم من خودم پارسی هستم و بشدت طرفدار این کشور عزیز که امروز بهش میگیم ایران. شما باید بدانی که آریاییها مغول بودند یعنی واژه آریایی یک واژه توهمی است و شما که تاریخ نخواندید متوجه نمیشید. مغولانی بودند که از ارگنه کن به بلخ رفتند و هیچ سنخیتی به نژاد ما ندارند. پاکستان هم آریایی نیست و بیشترشون هندو نژاد هستند (عده‌ای مغول پارسی و پشتونی که نژادشون مثل ماست بینشون زندگی میکنن). ترکیه هم تورک نیستند و فقط تورکی صحبت میکنند و بس چون بیشترشون از نژاد آناتولی هستند که شبیه یونانی هستش. عراقیها درواقع بابلی‌اند - سوریه‌ایها دراصل آسوری هستند چون آرامیان هستند. (یهودیان گفتند آشور)، مصریها مصری هستند (میزر) ولی همشون فقط عربی بلغور میکنند و زبانشون تغییر کرده. ما پارسیان از نژاد پهلوانی هستیم و من خودم بچه مازندرانم و زبان مازنی خیلی به پهلوانی باستان نزدیکه. زبان پارسی نوین که در شاهنامه است (یعنی زبان شاهنامه)، گل سرسبد کشور زیبای ماست و شاهکاری است که باید در مدارس به بچه‌هامون تدریس بشه. چون بسیار پالوده است و سیلابسهای خیلی خوبی داره و دستور روان و عالی داره. در کشور ترکیه فقط 15 درصد از مردم تورک واقعی هستند یعنی چشم مغولیانی که از سرمای کوه‌های آلتای فرار کردند و به آنجا رفتند.
    • ناشناس IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      20 6
      آقای 13:43 آبروی تاریخ را بردی که . در بازه زمانی سال 1500 پیش از میلاد آریایی ها مغول بودند ؟؟ خواهشا اینقدر اراجیف نگویید . خوشبختانه امکان دسترسی به منابع علمی زیاد شده است . بعنوان مثال . سکاها که یکی از اقوام آریایی بودند و در آسیای میانه و تاجیکستان و روسیه و اکراین فعلی ساکن بودند . هیچ قرابتی با چشم بادامیهای کنونی آسیای میانه ندارند .
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      8 14
      احمق موضوع بحث ترکیه نبود بلکه جنگ روسیه و اوکراین بود حال چرا تو عین سگ ترسو علیه ترک ها پارس می کنی دلیلشو خودت میدونی
    • خطر جدی است IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      18 6
      نمیدانم چرا در این سایت تا میگوییم بالای چشم ترکیه ابرو است عده ایی از کوره در میروند همین مسئله نشان میدهد دخالت های قومی ترکیه در کشور جدی است و باید فکر اساسی به حال این سر سپردگان ترکیه کرد چون ترکیه افتخار نوکری اسرائیل را دارد و این جماعت هم افتخار نوکری ترکیه وپیاده نظام پنهان ترکیه در کشور هستند اگر از اسرائیل ضربه بخوریم ممکن است از این کانال باشد این جماعت فقط منتظر فرصت هستند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    24 74
    درووود بر پوتین و روسیه که پوزه ی این غربیها و مخصصصصوصا کاسه لیسها غربگداهای داخلی را به خاک مالیده است ......درووووووود
    • حاج علیرضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      26 12
      احسنت به شما اما از یاد این ملت پاک نمیشه که بزرگترین فروشنده سلاح به صدام حسین روسیه است وتمام شهدای جنگ تحمیلی عراق به سرکردگی صدام حسین با سلاح های شوروی و روسیه به شهادت رسیدند
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      13 28
      یکبار برای همیشه بفهم شوروی با روسیه فعلی از همه نظر دینی استراتژیک، وسعت و نوع حکومت داری فرق دارد
    • جهودشناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      7 20
      پاسخ به هاچ علیرضای .... مغز. اونی که به صدام سلاح فروخته درواقع شوروی بود نه روسیه. بلشویکهای شوروی که همشون یهودی بودند و خیلیهاشون قزاق‌‎تبار بودند، کشور پادشاهی روسیه رو از خاندان رومانوف دزدیدند و پرچم امپراتوری روسیه رو عوض کردند و پرچم بی معنی سرخ رنگ کمونیستی روی اون کشور گذاشتند و نظام پادشاهی به جمهوری تبدیل شد. این یهودیان جمهوری‌پرور، به هزاران زن روسی تجاوز کردند و مردان زیادی رو تیرباران کردند و در آخر عمرشان هم صنعت تجارت ناتاشا ایجاد شد و امروز هم در اوکراین که بخشی از خاک روسیه است، همین تجارت بردگی جنسی بشدت رواج پیدا کرده و ناموس اصیل روسی زیر عربهای حاشیه خلیج فارس هستش و یک مشت آشغال با هویت اوکراینی در این کار سهیم هستند. و تو حتی نمیدانی که صدام حسین چطور به قدرت رسید. بذار بهت بگم که صدام حسین و حافظ اسد توسط رژیم بلشویکی جماهیر شوروی به قدرت رسیدند و هردوشان دست نشانده‌های «کا گ ب» بودند. آخرش صدام توسط آمریکا نابود شد چون ایران صدام رو بخاطر جنایاتش علیه ما تنها گذاشت ولی پسر حافظ اسد امروز درحال نابود شدن هست در سوریه. ایران از صدام حمایت نکرد چون صدام عُمَری بود ولی از بشار حمایت کرده چونکه بشار علوی است. فروپاشی شوروی بزرگترین نعمت برای ایران بود و خواهد بود. امروز روسیه در دست مسیحیان ارتودوکس هست که درحال نابود کردن الیگارشی یهود هستند و چون این کار رو کردند، بنابراین مافیای «یهود بین الملل» قصد داره که یک جنگ سرد دوم ایجاد کنه و جهان رو به بلوک شرق - بلوک غرب تبدیل کنه. تمام تلاششون هم کردند که جمهوری اسلامی رو سرنگون کنند و ایران به بلوک غرب ملحق بشه تا غرب از ما بعنوان خط مقدم در برابر بلوک شرق استفاده کنند. شکر خدا ما خط مقدم نشدیم وگرنه ایران به میدان نبرد بین شرق و غرب تبدیل میشد و مثل سوریه و لیبی میشدیم. مشرق بکوب تا این دیوانگان مردم رو بیشتر مغزشویی نکنند
    • US ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      5 0
      مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید روسیه می‌خواست از لغو تحریم نفتی ایران جلوگیری کند «زیرا اگر ایران تولید خود را از سر بگیرد، نفت بیشتری وارد بازار می‌شود و این به نفع روسیه نیست».
  • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    60 16
    پوتین کم آورده متوسل شده به داعشی های هم وطنش
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      12 20
      داعشی تر و کثیف تر از اوکراینی هایی که به اسرای روس تیر خلاص شلیک می کنند نداریم
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 2
      آقامحمدخان اشتباه فهمیدی دشمن داعش سردار شهید ما درزمینه وپوتین دره‌وا بود.یعنی حضرتعالی اینقدر دهنتو فروختی که سه سال پیش بادترفت .والانم پس مانده‌ای داعش توسط دایی اردوغانت بخدمت یهودی دلقک فرستاده شدند تا نوکریشونو بیودیها وسفیانیها دردشمنی باپوتین تکمیل کنند .وجدانتو حداقل نگگهداربرای روز مبادا
  • جنگ آریایی کشی را تمام کنید IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 33
    آقای پوتین رهبر یک ابر قدرت آریایی است و اکراین هم یک کشور آریایی است پسندیده است آقای پوتین آریایی بودن روسیه و اکراین را در نظر بگیرد هر چند همه میداند جنگ جویی خوی آریایی هاست دوبار جنگ جهانی داشتند و ......... ولی آقای پوتین و زلنسکی باید بزگواری از خود نشان دهند این جنگ به جز خوشحال کردن دشمنان آریایی ها چیزی ندارد
    • احسان IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      9 10
      وسط این جنگ تاتارها و چچنها نابود بشن غمی نیست ( هرچند تا الان چند آذری هم کشته شدند)
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      7 5
      ای خدا شما و تجزیه طلبا کی تموم میشید ؟!!!
    • کیوان IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      7 10
      لعنت بر ودر اردوغان
    • ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      7 3
      آریایی رو از کجاتون در آوردین
    • پاسخ به کاربر 13:43 IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 2
      شما همین که آریایی ها و مغول ها را یکی میدانی مشخصه هدفت چیه و چقدر اطلاعات داری ولی به شما توصیه میکنم حداقل ها را مطالعه کنیید بهتر است بدانی حمله مغول ها تمدن های چین وایران و هند را ازبین برد و باعث شد کل رشد تمدن شرق از بین برود وبرای همین از غرب عقب افتادیم وبه نوعی حمله مغول با عث شد دنیا عقب بماند ولی باز این آریایی ها بودند که پرچم علم را برداشتند و نگذاشتند مغول ها و مغول تباران دنیا را به نابودی بکشانند وباز این تمدن های هند و چین بودند که توانستند شرق را از آن عقب ماندگی به نوعی نجات بدهند خلاصه نفرت چینی ها از مغولان وهم تباران شان بسیار سنجیده ودرست بود و کشیدن دیوار چین نشان از هوشمندی چینی ها دارد همان طور که امروز چینی ها با دقت تمام با کشور هایی که باز میخواهند جا پای مغول ها بگذارند بر خورد میکنند
  • Mohsen IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 13
    در جریان جنگ اوکراین به ازای از دست رفتن هر عدد از ادوات نظامی روسیه (هواپیما و تانک ...) بین ۹ تا۱۰عدد زیر ساخت نظامی یا تاسیسات مهم با کاربری چندگانه کشور اوکراین با خاک یکسان شد. نتیجه غربگدایی بیش از این نیست.
    • ناشناس IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      15 1
      روسیه هر چیزی را که نابود میکند مهمان جیب خودشه . عینا مانند عراق که به کویت حمله کرد و تا دلار آخر خسارت به کویت پرداخت کرد . روسیه هم باید هزینخه این تجاوز را بپردازد . حداقل 300 میلیارد دلار از اموال روسیه بلوکه شده است .
    • DE ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      خخخخ کم دان . روسیه نفت و گاز را قیمت ارزان به اروپا میفروخت تا این احمق های بدبخت نوکر صهیونیست قدر دانی کرده و دست از جنایت گسترش ناتوی صهیونیستی بردارند ولی این نوکرهای احمق و گوسفندان بی اراده انرژی مفت را میگرفتند و نوکری امریکا را میکردند و به روسیه فحش و ناسزا میگفتند ‌. پوتین فعلا چنان کرد که به گفته هزاران مرتبه دولت آلمان فقط آلمان ماهانه نه سالانه بایستی ۸ میلیارد یورو بپردازد تا قیمت انرژی را کمی پایین تر بیاورد. وبرای همیشه آن ممه را لولو برد که اروپایی ها نان روس را بخورند و نوکری امریکا را بکنند مانند غربگداهای خودمان نان ایران را میدزدند و میخورند و با رانت و دلالی و شیتیل و پارتی از ملت ایران جیب خود را پر میکنند ولی برای رژیم دلقکی اوکراین و رژیم جنایتکار امریکا و کودک کش نوکری میکنند. انرژی مفت برای اروپا تمام شد اجناس اروپایی چنان گران شود که صادراتشان همه در هم شکند و اروپای مغرور همه بشوند مانند گداهای انگلیس ۱۲ میلیون گرسنه زیر سطح فقر .که هر دوهفته یکبار گوشت خوک ارزان گیرشان میاید. در آزنده نزدیک نفت از مرز ۲۰۰ دلار هم خواهد گذشت و روسیه میلیاروها یورو اضافه نصیبش خواهد شد.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    25 5
    پوتین چچنی های داعشی رو به نبرد فرستاده الحق که هر جا اسم حمایت از تروریسم میاد اسم روسیه هم اونجاست
    • محسن IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      4 15
      آخه تو چه عقده ای تو شکمت جمع شده تو چرا نوکری ارباب غربی ت رو می کنی غرب استخوان هم جلو تو نمی اندازه همانطور که جلو زلنسکی ننداخته عقل و شعور هم خوب چیزیه
  • بهروز GB ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    9 9
    برخلاف غرب و بخصوص انگلیس روس ها معمولاً بلوف نمی زنند و احتمالاً تصمیم پوتین به کنار گذاشتن دلار و یورو جدی است. در آنصورت برای اروپا دو راه می ماند یکی قبول خواسته روسیه که ضربه شدید به آمریکاست و یا خرید گاز به چندین برابر قیمت فعلی از آمریکا. آمریکا امیدوار است که اروپا راه دوم را انتخاب کند تا هر دو دشمن یعنی هم اروپا و هم روسیه را تضعیف کند و در عین حال به اهداف خود نزدیکتر شود. وابستگی اروپا به آمریکا شدید است و مخالفت با آمریکا زندگی مردم اروپا را فلج میکند. رهانیدن از چنگال آمریکا برای اروپا مشکل تر از بقیه است اما دنیا با سرعت بیشتری به رهایی از دلار و آمریکا پیش میرود.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    یکی مونده به آخری عجب احترامی گذاشت ! انگار تازه رفته توی ارتش !
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    27 8
    شما نماینده روسیه هستید اما بدان پوتین وطرفدارانشان تمامند
  • US ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    20 8
    دوران پوتین تمام شده. روسیه عقیم می گردد. روسیه مانند یوگسلاوی به طور کامل تجزیه می شود.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    7 25
    تو به فکر زلنسکی بیشرف با فاحشه ها ،اراذل و اوباش طرفدار اوکراین تو ایرانت باش ،پوتین به کوری چشمت سالمه.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    9 12
    احتمال مرگ یا فرار پوتین زیاده. شرایطش مثل کورش کبیر شده. دشمن را کوچک و خود را بزرگ حساب میکرد. کشور جوان با قدرت ناشناخته احتمالا پوتین را نابود کند. مسلمانان فقط به عنوان غول بهش توجه میکردند و تانک های اشغال میخریدند
    • جهودشناس IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      4 11
      درد و بلای پوتین و کوروش بخوره توی سر دشمنانشون. زنده باد میراث کوروش بزرگ و زنده باد پوتین بزرگ
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      13 2
      یه سری دیوانه ی بی سواد می یان کامنت می ذارن می گن روس اریایی است و مغول اریایی و ترک فلان و بهمان . اخه عقده ای های نژاد پرست این مسائل نژاد پرستانه و سراسر دروغ چه ربطی به ماجرای اکراین و روسه داره .
  • ابوالفضل IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    18 6
    پوتین نابود شده خودش خبر نداره مرگ بر روسیه
  • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 15
    آقامون پوتین مردم میدان و مبارزه. مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 5
      ... خودتی!!!!!! غربگدای بدبخت
  • علی خان IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 5
    پوتین سردی کرده ،، این هم عوارض ماهی سایمون و کاهو است ، قهوه و نسکافه و فست فود را کنار بگذاره، بهتره از غذاهای گرم مانند گوشت بره نر و شیر گاو جوان تغذیه کنه ، شب ها هم هنگام خواب ی سنگ گرد سیاه با رگه های خاکستری که کمی رنگ رگه هاش معلومه، این سنگ باید صاف باشه و بیشتر در کنار مسیر رودهای فصلی پیدا میشه و بسیار انرژی بخش است و سموم بدن را دفع می کند، و انرژی مسیر و جریان خودرا وارد رگهای بدن می کند ،را زیر پای خود قرار بده و ماساژ انجام بده ، نه تنها پوتین بلکه بیشتر مریض ها با این طریق درمان میشون .
  • DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 2
    خخخ ماموریت برای نوکران صهیونیست .دسته اول خودشان را مسلمان جا زده و با جعل آیه و حدیث به نفع اوکراین و صهیونیستها و غرب وحشی و ناتوی قرون وسطایی مخ زنی میکنند و دسته دوم با شگرد ملیتی و آریایی آریایی مخ زنی میکنند .و دسته سوم ماموریت دارند به شخص پوتین دعا کنند و از شخص پوتین اسطوره بسازند تا دعوا و نزاع و چند دسته گی بین مردم ایران ایجاد کنند و مشغولشان کنند که متوجه خیانت و جنایت امریکا و صهیونیستها نشوند .همین دیروز ساخت 4 شهرک صهیونیست نشین روی مناطق دزدیده شده از فلسطین تصویب شد/ و هفته پیش رژیم اره 81 نفر جوان را گردن زد. و امریکای در حال افول باز کلاه گذاشت سر اروپایی های مشنگ و خرفت و مدیریت همه آنها را بدست گرفت و گفت از امروز باز من چوپانتون هستم گوسفنددان من. حالا غربگداها خوشحال میشن . ولی منظورش گوسفندان چشم آبی بود نه شما عجق وجق ها.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 6
      وقتی شما در کشتار مردم مظلوم اوکراین با ملت ایران همدردی نکردید و در عزای ملت جشن گرفتید چرا ملت باید با شما در موضوعا تی که قلب شما را بدرد می آورد همدردی کنند ؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      4 8
      وقتی اوکراین مشکل شما نیست چرا فلسطین باید مشکل ما باشد ؟ بعد از قضیه اوکراین و روشن شدن ماهیت شما ما دیگر به شما کاری نداریم . ما و شما برادر نیستیم .
    • DE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 0
      خلایق آنچه لایق. کسر شان ملت بزرگ و مقتدر ایران است که تفاله های موساد و منافقین و جاسوسان و وطنفروشان و نوکران اجنبی بخواهند با مردم ایران همدردی کنند. که اگر چنین شد قطعا ملت ایران به اوج هزیز و سقوط خود رسیده که هم ارز تفاله های اجنبی شده است . ما را با وطنفروشان کاری نیست. شعار شما بهایی های فرقه 'زاله که‌مستقیم از رژیم صهیونیستی ارتزاق میشوید همان نه لبنانی نه ایرانی قربونتم اوکرایینی است .‌ برو شیره و بنگ و چرست را بکش ممقلی منظور منقلی
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 1
      خلایق آنچه لایق...جواب ..این پرچم کجاست که زیر سایه اش سینه می زنی . تو که حرف زدن بلد نیستی برای چی پیام می نویسی . فکر می کنی توهین کردن هنر است ؟ وقتی آدم کلامش آلوده باشد افکارش هم آلوده است . سوال من این است .چه کسی گفته شما از پوتین حمایت کنید .موضع ایران ضد جنگ است نه طرفداری از پوتین. پوتین که سگش بزرگتر از خودش است شایسته حمایت نیست.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 5
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 6
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 1
    هوه؟؟!! چشمای آریایی ام از دیدن مطلبت گرد شد و یک شاخ آریایی روی کله ام سبز شد!! خدا یه شفای آریایی بهت بده! خخخخخخ ( کمتر مزدورای ماهواره ای تماشا کن. اینا تا این چرندیات رو توی حلق شما ها نکنن از ارباباشون جیره نمی گیرن و گشنه میمونن)
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 0
    غرب و روسیه تاحالا نه تنها برای ما نفعی نداشته اند بلکه ضرر خالی بوده اند!!! خداراشکر که افتادن بجون همدیگه وبه همدیگه ضرر میرسونن خوشحالم!!! ازقدیم میگن:دیگی که برای ما نمیجوشه میخوام سرسگ توش بجوشه!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 3
    واقعا بعضي ها مریض فکرند ...توهمات وشعار تحريف وجعل تاریخ..آخه تا کجا ..آریایی کیلویی چنده ..این مزخرفات چیه ....آریایی مفهوم نژادی نيست بک مفهوم ساختگی هست جهت اهداف سیاسی وفاشیستی.....بس کن این چرت و پرت ها ..
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 9
    روسیه باید اوکراین را تجزیه کند چون یک یهودی سرمایه دار شده مضحکه دست غرب در اوکراین
  • US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    7 2
    مریخی ها آریایی هستند منظومه شمسی ها هم آریایی هستند ...داداش. مطمن هستید حالت خوبه ..چیزی مصرف نکردی ...توهمات ورداشته.....جمع کن این چرت و پرت ها .....آریایی حاصل تفکرات فاشیستی ونژاد پرستی هست منبای تاریخی ندارد.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 4
    جنگ‌ بین روسیه اکراین امریکا ایرانانگلیس المان استرالیا اسپانیا جنگ بین آریایی هاست و زبطی به مغول ها ندارد
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      حرف غلط نزن. اولا شما ملت ایران نیستید.جواب .بنده یک ایرانی با وجدان هستم و می دانم خیلی از ایرانی ها با وجدان و شریف هستند و عاشق مرام امام علی ع هستند .و ناراحت کشته شدن مردم اوکراین هستند و از پوتین و روسیه متنفرند. اگر جرئت داشتید در انتخابات رای می دادید. جواب .بنده در تمامی انتخابات‌ها شرکت کردم و حفظ و صیانت از جمهوری اسلامی را وظیفه خودم می دانم .بنده عاشق رییسی هستم و وسط بیماری حاد کرونا رفتم و در حیاط مدرسه به رییسی رای دادم و برای پیروزی و سلامتیش گوسفند نذر کردم. دوماً قضیه جنایات رژیم اسرائیل مربوط به چند دهه پیش می شود و هنوز ادامه دارد. قضیه هواپیما چند سال پیش بود. پس منطق شما ایراد دارد و دارید بهانه می آورید. ....جواب...در مورد اسراییل ما تابع سیاست کشور هستیم و لی مردم فلسطین را هم صد درصد قبول ندارم اما اگر کسی از آنها بی گناه کشته شود ناراحت می شوم. سوما شما فرض کرده اید ما بی شرفیم.جواب .من توهین نمی کنم بی شرف نیستید اما تحلیل اشتباه باعث شده خودتان را فریب بدهید و از ظالم دفاع کنید .... نه خیر ما هم دلمان برای کشتگان بی گناه آن حادثه تلخ می سوزد...جواب .اگر می سوزد پس چرا از پوتین دفاع می کنید ؟؟؟؟؟؟ ولی بدانید زلنسکی مردکی فاسد و کثیف است که یا دولتش یا بازیچه یا مهره غرب است. ...جواب ..او رییس جمهور اوکراین و منتخب ملت است به او توهین نکن. اینکه گفتی بازیچه شده بر مبنای تفسیر شماست .این پوتین است که قدرت طلب است .حتی اگر اوکراین عضو ناتو هم می شد خطری برای روسیه نبود . چهارما به ما بگویید در دوران فعلی آمریکا ما را تحریم کرده یا روسیه و چین؟ کدام یک دشمنی بیش تری دارد؟جواب . این دو موضوع به هم ربطی ندارند . بچه دبستانی هم می فهمد پس آمریکادوستان یا خوابند یا مهره اند جواب . اگر صداقت دارید فقط یک تظاهرات خشک و خالی بر علیه روسیه یا چین را بینداز .بقیه پیشکش. الحق اوصع الاشیا فی التواصف و اضیقها فی التناصف برادر من و شما به تنهایی در محضر حق حاضر می شویم .بدانید جمهوری اسلامی با خلافکاری تقویت نمی شود . . والسلام.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 4
    وقتی شما در کشتار مردم مظلوم اوکراین با ملت ایران همدردی نکردید و در عزای ملت جشن گرفتید چرا ملت باید با شما در موضوعا تی که قلب شما را بدرد می آورد همدردی کنند ؟؟؟؟
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      حرف غلط نزن. اولا شما ملت ایران نیستید. اگر جرئت داشتید در انتخابات رای می دادید. دوماً قضیه جنایات رژیم اسرائیل مربوط به چند دهه پیش می شود و هنوز ادامه دارد. قضیه هواپیما چند سال پیش بود. پس منطق شما ایراد دارد و دارید بهانه می آورید. سوما شما فرض کرده اید ما بی شرفیم. نه خیر ما هم دلمان برای کشتگان بی گناه آن حادثه تلخ می سوزد ولی بدانید زلنسکی مردکی فاسد و کثیف است که یا دولتش یا بازیچه یا مهره غرب است. چهارما به ما بگویید در دوران فعلی آمریکا ما را تحریم کرده یا روسیه و چین؟ کدام یک دشمنی بیش تری دارد؟ بچه دبستانی هم می فهمد پس آمریکادوستان یا خوابند یا مهره اند. والسلام.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 0
    بعد از حمایت شما از پوتین برادری ما به هم خورد . لکم دینکم ولی الدین .
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 1
    درزبان مابه قول شما گوسفند به چند دسته تقسیم میشه، کوورپه،گیسک،کاووه ر، مسس،وه ره ن،میه،وه رک، این فقط 6 معادل برای گوسفند از بچگی تا بزرگ شدنه دوتا مونده حوصله نداشتم، آیا میدانستید فیلم (کانی مانگا) که کوردی هستش به فارسی معنیش یعنی چشمه ی گاو
  • ارتشی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 0
    البته هدف اصلی روسیه تصرف برق آسا بود که محقق نشد فعلا بعد از یک ما به لطف جدایی طلابهای شرق اوکراین و شبه جزیره اشغال شده کریمه محاصره سه طرف اوکراین محقق شده تلفات نظامی روسیه فراتر از انتظار بوده و پیشرفت هم با سرعت بسیار کم بود ادامه این روند میتونه نشاندهنده برتری روسیه در دراز مدت باشه ولی روسیه هم تاوان بزرگی خواهد داد اتلفاتش بسیار زیاد خواهد شد از نظر اقتصادی هم با تحریم تورم روسیه بسیار زیاد شده بازار جهانی هم کم کم بسمت کاهش وابستگی نفت و گاز روسیه پیش خواهد رفت خلاصه این جنگ برای اوکراین و هم روسیه بد شد کاش میشد بدون جنگ دو کشور تنشها را کاهش میدادند
  • GB ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 3
    زلنسکی یهودی بزدل مزدور غرب از زیر زمین پناهگاه چطور برای پوتین شرط گذاشت .
  • رضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 1
    کسانیکه کامنت گذاشتن و مرتب حرف ازاستفاده بمب اتم می زند مطمین باشید اگر روسیه بخواهند از بمب اتم استفاده کند خودش و هم مردمش نابود خواهند شد در جنگ ژاپن و آمریکا تنها کشوری که بمب اتم داشت امریکا بود ولی امروز خیلی از کشورها مجهز به بمب اتم هستند و روسیه اگر بخواهد از بمب اتم استفاده کند کشور خودش هم بی نصیب از این مصیبت نخواهد شد بمب اتم فقط یک سلاح خود زنی است در دنیا مدرن
  • JP ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 2
    چه کودکانی که توسط اسلحه ارسالی اردوغان به داعش سر بریده نشده اند.
  • JP ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 4
    ما آذری ها کاملا مشخصه از نژاد آریایی و کاملا همشکل فارس ها و ایتالیایی ها هستیم. و در دو دولت ایرانی ی ماننا و ماد میتوانی اوج شکوه آریایی ها را ببینی که بدست آذری ها ساخته شده.
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 1
      جوک قشنگی بود!!!خخخخخخخخخخخخخ
  • نیما IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    مملکت ما لنگ این نیست که آمریکا تحریم ها را لغو کنه حتی ریس شورای میز ایران در آمریکا هم اعتراف کرده تحریم ها علیه ایران ونزولا خزه شده پس از مدتی کاریی خودش را از دست داده است
    • ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 0
      پس این هیئت چهل نفره و هزار بار تا الان به وین رفتن برای سرکار گذاشتن تو بوده؟ خوابی یا خودت به خواب زدی
  • DE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 3
    زلنسکی صهیونیست بزدل و ترسو دلقک بهتره بره به گریم کردنش بپردازه، با فتنه گری هاش یک کشور 43 میلیونی اوکراین رو به خاک سیاه نشونده! همه عرضه اش از این سوراخ شده کاسه گدایی بدست بگیره و از این و اون اسلحه و میلیاردها دلار تقاضا کنه. با 500 میلیارد دلاری که بدستش رسیده نگفته چیکار کرده! مثل بعضی اصلاجاتچی هاپولی کردن ولی خوب بلده!
  • DE ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 2
    یکی از دلایل حمله روسیه به اوکراین وجود آزمایشگاه و مرکز تحقیقات برای تهیه سموم و ویروس بوده که از طرف امریکا و بخصوص پسر جوبایدن اداره میشده و یکی از آنها درست در کنار مرز روسیه بوده . این رو هم سفیر روسیه در سازمان ملل گفته و هفته پیش هم پسر بایدن لپ تاپش رو در یک تعمیرگاه گم میکنه و صاحب تعمیرگاه لپ تاپ رو میفروشه به واشینگتن پست و این روزنامه تمام اسناد رو منتشر کرده . جناب مشرق در اینمورد باید حتماً بنویسید .
  • US ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید روسیه می‌خواست از لغو تحریم نفتی ایران جلوگیری کند «زیرا اگر ایران تولید خود را از سر بگیرد، نفت بیشتری وارد بازار می‌شود و این به نفع روسیه نیست».
    • DE ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 1
      داری بچه گول میزنی ؟ نه اینکه اتحادیه اروپا با امضاء برجام همه تعهدات و مبادلات بانکی رو در مورد ایران تا حالا انجام داده ؟ بخش بزرگی از تحریم ها زیر سر همین اتحادیه اروپاست شما چی داری میگی؟ اتحادیه اروپا اول بیاد گندهایی که خودش در مورد تحریم ها زده رو پاکسازی کنه. وزارت خارجه ایران خودش بهتر میدونه با روسیه چه دیپلماسی حرفه ای روبکار ببره.
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 2
    مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و مزدورانش
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 2
    فرق زلنسکی با رضاخان پالان میرپنج. شهامت بود رضاخان نداشت. ایران توسط روس وانگلیس درعرض یک هفته تصرف شد .بعد.ذلت و خواری ایران ترک کرد ودر آفریقا به درک واصل شدند
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    وقتی شما در کشتار مردم مظلوم اوکراین با ملت ایران همدردی نکردید و در عزای ملت جشن گرفتید چرا ملت باید با شما در موضوعا تی که قلب شما را بدرد می آورد همدردی کنند ؟؟؟؟
    • DE ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 0
      مردم اوکراین با رئیس جمهوری مثل زلنسکی صهیونیست و فتنه گر وقتی میان زیر پای خودشون احمقانه مین گذاری کردن ، نشون میده کرم از خودشونه.خود کرده روچاره نیست. همین امریکا در هفته های اخیر برای اوکراینی ها تره هم خورد نکرد! وقتی ایران در دفاع مقدس شب و روز شهید و زحمی میداد ، اوکرایئی ها درکنار ما به ما کمک میکردند؟ مگه وقتی بیماران ایرانی تحریم شده بودند و فوت کردند مگه همین دولت اوکرائین علیه کشور ایران رای تحریم نداد؟
    • DE ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 0
      خلایق آنچه لایق. کسر شان ملت بزرگ و مقتدر ایران است که تفاله های موساد و منافقین و جاسوسان و وطنفروشان و نوکران اجنبی بخواهند با مردم ایران همدردی کنند. که اگر چنین شد قطعا ملت ایران به اوج هزیز و سقوط خود رسیده که هم ارز تفاله های اجنبی شده است . ما را با وطنفروشان کاری نیست. شعار شما بهایی های فرقه 'زاله که‌مستقیم از رژیم صهیونیستی ارتزاق میشوید همان نه لبنانی نه ایرانی قربونتم اوکرایینی است .‌ برو شیره و بنگ و چرست را بکش ممقلی منظور منقلی
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 1
      دولت کارش درست بود .ضمن اینکه جنگ را محکوم کرد موضع بی طرفی گرفت و رای ممتنع داد .اما کار رسانه ها اشتباه بود چون صریحا از پوتین جنایتکار حمایت کردند .و میان ملت ایران تفرقه درست کردند.و ارزشهای دینی را متزلزل کردند
  • سید روح اله FR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    یک سوال از تمامی کسانی که خود را ایرانی میدانند و ذره ای عقل و انصاف دارند میپرسم که حجت بر آنها تمام میشود. اوکراین برای خوشخدمتی به ناتو ۵۰۰۰ نیروی نظامی برای حمله به عراق فرستاد، اگر امریکا و جهان غرب به ایران حمله میکردند به نظرتان چند هزار نیروی نظامی میفرستاد؟ هر فردی که درست جواب ندهد یا عاقل نیست و یا ایرانی نیست. همین یک سوال برای کسانی که ایرانی هستند و از عقلشان استفاده میکنند کافی است. والسلام
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      یک سوال از تمامی کسانی که خود را ایرانی میدانند و ذره ای عقل و انصاف دارند میپرسم که حجت بر آنها تمام میشود. اوکراین برای خوشخدمتی به ناتو ۵۰۰۰ نیروی نظامی برای حمله به عراق فرستاد، اگر امریکا و جهان غرب به ایران حمله میکردند به نظرتان چند هزار نیروی نظامی میفرستاد؟ هر فردی که درست جواب ندهد یا عاقل نیست و یا ایرانی نیست. همین یک سوال برای کسانی که ایرانی هستند و از عقلشان استفاده میکنند کافی است. والسلام....جواب ..ناتو به عراق حمله نکرد که اوکراین بخواهد نیروی نظامی بفرستد .آمریکا و انگلیس به صدام حمله کردند و کشورهایی هم همکاری کردن شما تحقیق کن ببین آن کشورها کی بودند . ........ اوکراین برای حمله به ایران نیرو نفرستاد بلکه به ایران هواپیما سازی یاد می داد .ایران و اوکراین همیشه رابطه ای دوستانه داشتند .
    • DE ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 0
      بعضی ها سعی دارند با مغلطه و سفسطه تاریخ را به نفع صهیونیستها بچرخانند. اتحاد جماهیر شوری تجاوزگر هر جنایتی میکرد اوکراین در آن جنایت صف اول بود زیرا شوروی اکثر تولیدات مرگبار خود و دانشمندان و کارخانه های اسلحه سازی و ارتش...را در اوکراین قرار داده بود نقشه اوکراین و اتصال آن به آبهای دریاها را دقت کنید . پس اوکراین در تمام جنایات شوروی شریک اصلی بوده است . پس از فروپاشی شوروی و جداسازی ایالت اوکراین از شوروی بعد از دهها قرن .حالا یه تعدای پیدا شدند برای اوکراین گریه میکنند .الان اوکراین با انتخاب دلقک صهیونیسم پای ناتوی جنایتکار صهیونیستی و اتحادیه اروپای تحت امر صهیونیست ها را برای تکه تکه کردن روسیه و غارت منابع آن و سرازیر کردن بیلیاردها دلار به جیب مافیای صهیونیستی اسلحه و انرژی و معادن... را به منطقه باز کردند که اگر موفق میشدند اینبار کلید خاورمیانه جدید زده میشد و بخش های عظیمی از کشور عزیزمان ایران را تجزیه و جدا کرده و کل منطقه را برای همیشه صهیونیستها از نیل تافرات همانگونه روی پرچمشان دو رود آبی رنگ کشیده است , تصاحب میکردند که البته میلیونها نفر کشته خواهند شد که کلا گاوچرانها و صهیونیستهاهمین را میخواهند زیرا همین میلونها نفر در آینده صدها میلیون نفر شده و نفت و گاز و انرژی و معادن را خودشان مصرف میکنند برای غارت غربی ها چیزی نمیماند.....پس وطنفروشی نکنید کورکورانه و طوطی وار به اهداف منافقین و غارتگران و دشمنان ایران هم کمک نکنید.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 0
    دولت کارش درست بود .ضمن اینکه جنگ را محکوم کرد موضع بی طرفی گرفت و رای ممتنع داد .اما کار رسانه ها اشتباه بود چون صریحا از پوتین جنایتکار حمایت کردند .و میان ملت ایران تفرقه درست کردند.و ارزشهای دینی را متزلزل کردند.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    دولت کارش درست بود .ضمن اینکه جنگ را محکوم کرد موضع بی طرفی گرفت و رای ممتنع داد .اما کار رسانه ها اشتباه بود چون صریحا از پوتین جنایتکار حمایت کردند .و میان ملت ایران تفرقه درست کردند.و ارزشهای دینی را متزلزل کردند
    • DE ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      برای بار دوم از استارت خاورمیانه جدید از نیل تا فرات صهیونیستها شکست خورد اولیش شکست مفتضحانه لشکر آپارتاید در جنگ ۳۳ روزه از حزب الله لبنان بود.....وقتی رژیم اسرائیل به نیابت از آمریکا در جنگ 33 روزه می‌جنگید و همه شاهد تجاوزگری‌های این رژیم بودند از خانم رایس سوال می‌شود که این چه وضعی است و تا کجا ادامه خواهد داشت که خانم رایس می‌گوید؛ "این زاییدن خاورمیانه بزرگ است و وضعیت آنجا نیز درد این زایمان است. و رژیم آپارتاید این زایمان‌را سقط کرد وتوله اش مُرده به دنیا آمد. و‌اکنون در جنگ اوکراین باز رژیم آپارتاید دومین شکست مفتضحانه استارت خاورمیانه را خورد و برای همین است که نوکران غرب و منافقین و پس مانده های ساواک و غربگداهای بیسواد و عقب افتاده و لاتچریها و سه نیملیتیریها‌ و فر قه ظاله بهاییت هجمه بسیار بسیار بزرگی را در رسانه ها علیه روسیه و به نفع اوکراین با آن دلقک صهیونیست راه انداخته اند. در همین راستا رژیم آپارتاید داشت خود را از کردستان آماده میکرد که با موشک های سپاه فعلا رفت هوا و هفته قبل ۵راس از راس های مرتجع زبیخ عرب با‌رژیم غاصب پیمان نوکری و کلفتی و کفش لیسی آپارتاید علیه ایران امضاء کردند. جالب اینجاست که هم‌بازار جعل حدیث و آیه هم ملیت و آریایی آریایی وهم دفاع جانانه و مشکوک از پوتین برای تمرکز دادن ذهن مردم روی اوکراین و دور کردن مردم از جنایات امریکا و گردهم آیی های صهیونیست ها برای به آتش کشیدن منطقه و تقسیمات‌جدید خاورمیانه در دستور کار است .لذا وطنفروشان و غربگدایان با تمام فشار و توهین و تهدید سعی در خاموش کردن صداهایی که ملت را به تمرکز روی جنایات امریکا و صهیون در منطقه دعوت میکنند ، دارند . هزا ان پند و نصیحت و آیه و حدیث هم چاشنی خیانت خود میکنند.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    کار به استکبار شرق وغرب ندارم ولی خداوند بخاطر نسل کشی مسلمانان در(روسبه کافر وچین سگ خور)این بلای حیثتی را بسرشان آوردنند-واقعا حقارت دراین حد برای مدعیان قدرت سلاح اتم اقتصاد دسیاست ازعجایب هست وابرقدرتهای پوشالین غرب وشرق ،آخرین نفسهایشان را میکشند
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 1
    خاک بر سر پوتین بیخاصیت سرد مزاج بی تفاوت با مغز اندازه کلاغ و خود بزرگ بین که نتوانسته 4تا کشور را متحد نگاه دارد و تجزیه شد. باید غذای طبع گرم و ادویه بخوره تا شاید که الزایمرش خوب بشه. الزایمر ماشی از طبع سرد و غذای سرده
    • DE ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 0
      خخخ بیسواد احمق آخه تو چه مرگیته هندونه خوردی سردیته ؟؟ خخخ هیچ اطلاعی از صیاصت! نداری برو جوشونده اشپرزه و ان آب و آب زرشک بخور حالت خوب شه. اون که کشور اتحاد جماهیر شوروی را تکه تکه کرد ممد خالی بند گفتگوی تمدنهای روسیه یعنی گربه چوف غربگدای بدبخت بود که فکر میکرد دوره موشک تمام شده و دوره گفتمان شروع شده . نه پوتین. اونروزیکه با خیانت غربگداها شوروی تجزیه شد پوتین دمپایی هم نبود چه برسه به چکمه.
  • DE ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    برای بار دوم از استارت خاورمیانه جدید از نیل تا فرات صهیونیستها شکست خورد اولیش شکست مفتضحانه لشکر آپارتاید در جنگ ۳۳ روزه از حزب الله لبنان بود.....وقتی رژیم اسرائیل به نیابت از آمریکا در جنگ 33 روزه می‌جنگید و همه شاهد تجاوزگری‌های این رژیم بودند از خانم رایس سوال می‌شود که این چه وضعی است و تا کجا ادامه خواهد داشت که خانم رایس می‌گوید؛ "این زاییدن خاورمیانه بزرگ است و وضعیت آنجا نیز درد این زایمان است. و رژیم آپارتاید این زایمان‌را سقط کرد وتوله اش مُرده به دنیا آمد. و‌اکنون در جنگ اوکراین باز رژیم آپارتاید دومین شکست مفتضحانه استارت خاورمیانه را خورد و برای همین است که نوکران غرب و منافقین و پس مانده های ساواک و غربگداهای بیسواد و عقب افتاده و لاتچریها و سه نیملیتیریها‌ و فر قه ظاله بهاییت هجمه بسیار بسیار بزرگی را در رسانه ها علیه روسیه و به نفع اوکراین با آن دلقک صهیونیست راه انداخته اند. در همین راستا رژیم آپارتاید داشت خود را از کردستان آماده میکرد که با موشک های سپاه فعلا رفت هوا و هفته قبل ۵راس از راس های مرتجع زبیخ عرب با‌رژیم غاصب پیمان نوکری و کلفتی و کفش لیسی آپارتاید علیه ایران امضاء کردند. جالب اینجاست که هم‌بازار جعل حدیث و آیه هم ملیت و آریایی آریایی وهم دفاع جانانه و مشکوک از پوتین برای تمرکز دادن ذهن مردم روی اوکراین و دور کردن مردم از جنایات امریکا و گردهم آیی های صهیونیست ها برای به آتش کشیدن منطقه و تقسیمات‌جدید خاورمیانه در دستور کار است .لذا وطنفروشان و غربگدایان با تمام فشار و توهین و تهدید سعی در خاموش کردن صداهایی که ملت را به تمرکز روی جنایات امریکا و صهیون در منطقه دعوت میکنند ، دارند . هزاران پند و نصیحت و آیه و حدیث هم چاشنی خیانت خود میکنند.
  • رضا IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    اگر شروط روسیه به طور کامل پذیرفته نشه اوکراین به طور کامل نابود میشه و کاری هم از دست ناتو آمریکا ساخته نیست مثل روز روشنه.زلنسکی روز به روز داره به مرگ نزدیکتر میشه و برنامه های روسیه دقیق پیش میره .درافتادن با ابر قدرت نظامی شوخی نیست .روسیه حتی از 10 درصد توان نظامیش هم استفاده نکرده هنوز
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    اگر ادامه میداد یا کشته میشد یا فرار میکرد خارج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس