گفتگوی بایدن و مودی درباره اوکراین و روسیه/ پیشنهاد هند برای مذاکره مستقیم پوتین و زلنسکی

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، روز دوشنبه به وقت محلی گفتگوهای مجازی را با محوریت اوکراین و روسیه برگزار کردند.

به گزارش مشرق، منابع خبری گزارش دادند، نخست وزیر هند در این گفتگو اعلام کرد که به روسیه پیشنهاد کرده است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود گفتگوی مستقیم داشته باشد.

این گفتگوها در حالی انجام می شوند که واشنگتن به دنبال کسب کمک بیشتر از هند  با هدف فشار اقتصادی بر روسیه به دلیل  تهاجم آن به اوکراین است.

بایدن و مودی که به صورت مجازی با یکدیگر گفتگو می کردند، در خصوص ویرانی اوکراین، به ویژه در شهربوچا، ابراز نگرانی کردند.

مودی گفت: خبر اخیر کشتار غیرنظامیان بی گناه در شهر بوچا بسیار نگران کننده بود. ما بلافاصله آن را محکوم کردیم و خواستار تحقیقات مستقل شدیم.

کاخ سفید اعلام کرد که پس از دیدار بایدن و مودی،  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با اس جایشانکار  راجنات سینگ همتایان امور خارجه و دفاع هندی خود  گفتگو خواهند کرد.

بایدن که آخرین بار در ماه مارس با مودی صحبت کرد، اخیرا گفت که تنها هند در میان کشورهای چهارگانه(کواد شامل امیرکا، ژاپن استرالیا و هند) در اقدام علیه روسیه به دلیل تهاجم آن به اوکراین «تا حدودی متزلزل» عمل کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    به نظر من با توجه به بحران پاکستان ونفوذ آمریکا، روسیه باید مواضع قاطعانه و سریعی در بحران اوکراین که گرفتارش شده برداره والا هند و چین از بزرگترین ضرر کنندگان این بحرانند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس