کد خبر 1354555
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
زلنسکی نمایه

رئیس جمهور اوکراین با ضروری دانستن دیدار با همتای روس خود، گفت تصمیم‌گیری بر سر مصالحه با روسیه را به همه‌پرسی در اوکراین می‌سپرد.

به گزارش مشرق، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد سه‌شنبه بار دیگر درخواست خود برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را تکرار کرد.

زلنسکی در مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری دیدار با پوتین، گفت این کار برای اطلاع یافتن از موضع مسکو در مورد پایان دادن به جنگ لازم است.

بیشتر بخوانید:

«زلنسکی» منع آمد و شد در اوکراین را به مدت ۳۰ روز تمدید کرد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین اظهار داشت که در حال حاضر هیچ تصمیم فوری در مورد اراضی اشغالی اوکراین امکان پذیر نیست.

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که تعدادی از موضوعاتی که امکان یافتن مصالحه در مذاکرات با روسیه وجود دارد باید به همه پرسی در سراسر اوکراین سپرده شود.

بر اساس این گزارش، زلنسکی اضافه کرد: «سازش نهایی در مذاکرات بین اوکراین و روسیه با یک رفراندوم تمام اوکراینی تعیین خواهد شد. این به مسائل تضمین‌های امنیتی، سرزمین‌های موقتاً اشغال شده دنباس و کریمه مربوط می‌شود».

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با بیان اینکه ملی‌گرایان اوکراینی اجازه خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری را نمی‌دهند، گفت مسکو با مأموریت نیروهای حافظ صلح ناتو در اوکراین مخالف است. (جزئیات بیشتر)

در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    غلط کرد دلقک صهیونیست!! فعلآ یه پا و دو تا دستتو بگیر بالا اون کنار وایستا تا جناب پرزیدنت پوتین هم نه، شاید جناب پسکوفی، خانم زاخارووایی کسی صدات کرد ببینن دردت چیه!!!
  • DE ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    مردم اوکراین واقعا عقلشون کجاست که سرنوشت کشورشون رودادن دست یک دلقک صهیونیستی فتنه افروز جنگ افروز! هر روز یک دروغی و نمایشی میاد ، رئیس جمهورهای کشورهای اروپایی هم دستشو خوندن! همکار خائن امریکایی هابرای به اتش کشیدن اروپا و تبدیل اروپا به میدان جنگ!
  • شروین IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    بنازم به دموکراسی.مثل شیر ایستاده زلنسکی.گفتند فرار کن گفت می مانم و میمیرم
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    بهترین فرصت برای تجزیه و فروپاشی روسیه الانه
  • DE ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    مردیکه قرتی ، رقاص زلنسکی فتنه افروز و جنگ افروز دهنتو ببند! به انداز کافی گند زدی!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس