نازنین زاغری نمایه

انگلیسی‌ها پس از ناامیدی مطلق از آزادی زاغری دو ضربه محکم خوردند؛ آن‌ها هم سر پل شبکه جاسوسی خود را ازدست‌داده‌اند و باید علاوه بر پرداخت پول‌های بلاک شده مردم ایران در لندن، سود آن را نیز بدهند.

سرویس سیاست مشرق - در آخرین روزهای فروردین سال ۱۳۹۵ در فرودگاه امام خمینی (ره) به ناگهان صف پرواز لندن به‌هم‌خورده و مأموران حراست فرودگاه  از یکی از مسافران می‌خواهند که برای پاسخ به چند سؤال با آن‌ها همراه شود. مأمور انگلیسی کمی شال روی سرش را محکم‌تر کرده و به خیال اینکه قرار است چند پرسش ساده از او شود با نماینده دادستان همراه می‌شود؛ اما هر قدم که بیشتر به درب خروج نزدیک می‌شد چهره اش بیشتر به‌هم‌خورده و رنگ از رخسارش می‌پرد، او حالا می‌دانست که آن‌سوی درب خروج چه چیزی انتظار او را کشیده و تا دقایقی دیگر به ایستگاه آخر خواهد رسید.

فردای آن روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ناحیه کرمان در اطلاعیه‌ای می‌نویسد که پس از چند ماه رصد اطلاعاتی سربازان گم نام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه یک جاسوس انگلیسی را در مرز خروج از کشور دستگیر کرده‌اند. در ادامه این اطلاعیه آمده بود که خانم نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی است که توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و به کرمان منتقل شده است. این نهاد انقلابی در توصیف دلایل بازداشت زاغری نوشته بود که ایشان با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است.

فیلم/ لحظه بازداشت نازنین زاغری در فرودگاه امام(ره)

بالا آمدن یک گاندو از زیر گل‌ولای رودخانه تیمز

انگلیسی‌ها یک ضرب‌المثل عجیب دارند که می‌توان زیر رودخانه تیمز حتی کره زمین را هم مخفی کرد، آن‌ها با همین تصور بیش از دو قرن به استعمار در آسیا و آفریقا پرداخته و در تمام طول این مدت با استفاده از نیروهای آموزش‌دیده اطلاعاتی بر آن مناطق حکمرانی نیابتی کرده‌اند. در ماجرای نازنین زاغری اما سرویس اطلاعات خارجی بریتانیا رو دست بدی خورده و دستگاه‌های اطلاعاتی در جمهوری اسلامی ایران توانستند با رسوخ به لایه‌های زیرین MI۶‌ یک گاندو خوش خط‌وخال را روی آب آورده و او را شکار کنند.

نازنین زاغری آخرین مهره از حلقه ۵۰ نفری جاسوسانی است که در پرونده نفوذ دستگیر شده اند. پس از بازداشت زاغری این شبکه به طور کلی منهدم شد. شبکه نارنجی؛ پروژه ایران ۱ و ۲، TRF و TWC بخشی از پروژه های کلان سازمان  MI۶ ‌است که با تلاش شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و مهار شده است.

نازنین زاغری متولد سال ۱۳۵۷ در تهران است، او در دانشگاه تهران زبان انگلیسی خوانده و پس از چند سال همکاری در چند موسسه آموزشی زبان انگلیسی به ناگهان در دوره مدیریت اصلاح‌طلبان بر شهرداری تهران با روزنامه همشهری همکاری و در سرویس بین‌الملل آن مشغول به کار می‌شود. زاغری در این بخش با فریبا صحرایی خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی همکار می‌شود. زاغری پس از همشهری در روزنامه شرق (ارگان رسانه‌ای حزب مشارکت و اصلاح‌طلبان تندرو) مشغول به کار می‌گردد.

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

تصاویر کم‌تر دیده شده از نازنین زاغری در دوران همکاری با رسانه های اصلاح طلب

سال ۱۳۸۲ اتفاقات جالبی برای مأمور ملکه در تهران می‌افتد! خانم زاغری به بهانه کمک به زلزله‌زدگان در شهر بم راهی استان کرمان شده و به مدت شش ماه در این شهر ساکن می‌شود. ماجرای وقتی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم که نازنین زاغری در بم به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ متصل شده است.

بعدها مشخص می‌شود که هدف این سازمان نه کمک به مردم زلزله‌زده که بررسی شرایط آب‌های زیرزمینی در استان کرمان است. او به مدت سه سال روی این پروژه به‌ظاهر حقوق بشری متمرکز بوده و پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم به بهانه ادامه تحصیل از ایران مهاجرت کرده و راهی انگلیس می‌شود. او در لندن به‌سادگی بورسیه دانشگاه مترو پلیتن را گرفته و در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات ارتباطات پذیرفته می‌شود.

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

نازنین زاغری در پوشش نیروی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

دعوتنامه زاغری در دانشگاه مترو پلیتن

نازنین در آخرین‌ترم تحصیلی در دانشگاه انگلیسی یک دعوت‌نامه مهم دریافت می‌کند. از زاغری خواسته‌شده بود که در همایش دانشگاه soas شرکت کند! این دانشگاه یکی از مهم‌ترین مراکز مطالعات خاورمیانه در اروپا است. او پس از شرکت در چند نشست بررسی منابع خاورمیانه با گرایش ایران به‌واسطه یکی از محققان آن دانشگاه فردی بانام ریچارد رتکلیف (Richard ratcliffe) آشنا می‌شود.

واسطه آشنایی نازنین و ریچارد نادیا ابوزهرا است. نادیا فردی کانادایی الاصل است که سال ها در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکتری مشغول به تحصیل بوده است. ابوزهرا پدری فلسطینی و مادری کانادایی دارد. ابو زهرا در اواخر سال ۲۰۰۲ به ایران سفر کرده و مدتی کوتاه در تهران اقامت داشته است.

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

نادیا ابوزهرا معرف زاغری به ریچارد رتکلیف

ازدواج با ریچارد رتکلیف آغاز ماجراجویی‌های جدید نازنین در لندن است. همسر زاغری یکی از مهم‌ترین محققان حوزه خاورمیانه با گرایش فلسطین است. او با تأسیس یک شرکت پوششی در بخش حسابرسی (شرکت موراستیونز) علاوه بر کسب درآمد افزوده، شبکه تحقیقاتی خود را نیز پوشش می‌داد. رتکلیف سفرهای زیادی به سرزمین‌های اشغالی و در حوزه یورو داشته است.

 نکته مهم آنکه شرکت پوششی خانواده رتکلیف قصد داشت با ایجاد فضای پسا برجامی در ایران نیز شعبه‌ای بازکرده و مدیر برای آن تعیین کند با دستگیری زاغری آن پروژه متوقف شد. رتکلیف در شرکت پوششی موراستیونز با سازمان  WFD(گروه اجرای قراردادهای پارلمان انگلیس) همکاری می‌کرد. یکی از اهداف مهم این سازمان پیشبرد سیاست‌های لندن در کشورهای مختلف است.

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

زاغری و رتکلیف دو مامور انگلیسی در سفر به ایران تحت اشراف اطلاعاتی قرار داشتند

برشی در زندگی یک مادر بی‌گناه انگلیسی!

پس از بازداشت زاغری رسانه‌های غربی نازنین زاغری را با عنوان شهروندی دو تابعیتی اما ساده و مادری بی‌گناه توصیف می‌کردند. در مقاطعی هم ریچارد همسر او روبروی ساختمان نخست‌وزیری انگلیس تحصن کرده و نمایش یک خانواده مظلوم را پیش چشم رسانه‌های بین‌المللی بازی می‌کند. در تهران نیز زاغری با استفاده از رأفت اسلامی با یک پابند رو به دوربین عکس گرفته تا به اتهامات خود رنگ و بوی گروگان‌گیری و سیاسی بدهد، اما مادر مهربان انگلیسی دستش برای ایرانی‌ها رو شده است.

نازنین به‌واسطه شوهرش در سال ۲۰۱۱ به موسسه تامسون رویترز می‌پیوندد. این اتفاق یک سکوی پرش بزرگ برای تبدیل یک رابط ساده و کم‌بهره انگلیسی به یک مأمور حرفه‌ای است. نازنین آن دوران را مهم‌ترین و جذاب‌ترین روزهای زندگی خود یادکرده است.

موسسه تامسون تحت عنوان یک‌نهاد خیریه ثبت‌شده و از زیرمجموعه‌های فنی خبرگزاری رویترز محسوب می‌شود. تامسون رویترز ۱۴ شعبه خارجی داشته و به ۳۵ زبان زنده دنیا پروژه تعریف کرده است. مهم‌ترین پروژه‌های این موسسه در حال حاضر در عراق و سوریه است.

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

عجیب آنکه زاغری به‌محض پیوستن به موسسه تامسون بدون داشتن رزومه به‌عنوان مدیر یک پروژه مهم در حوزه منابع زیرزمینی انتخاب می‌شود. حالا می‌توان دریافت که چرا صلیب سرخ در کرمان روی زاغری سرمایه‌گذاری کرده و شش ماه او را مأمور بررسی آب‌های زیرزمینی در کویر ایران کرده بود! موسسه تامسون در اواخر دولت خاتمی سعی کرده بود شعبه‌ای در ایران تأسیس کند؛ پس از فتنه ۸۸ نهادهای ناظر انقلابی با رصد فعالیت‌های این موسسه مانع از اقدام آن‌ها در ایران شدند.

 زاغری علاوه بر همکاری در پروژه ایران مدیر بخش تحقیقاتی تامسون رویترز در امور لبنان نیز بوده است. زاغری به‌عنوان نماینده رسمی WFD به بیروت سفرکرده و در آنجا برای فعالان رسانه‌ای دوره آموزش سایبری و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را آموزش می‌دهد. او پس از لبنان در مراکش و آمریکای لاتین و کشورهایی که زمینه ایجاد انقلاب‌های رنگی و براندازی نرم داشتند نیز همین دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند.

زاغری پس از بازگشت دوباره به لندن ترفیع شغلی گرفته و این بار، وزارت خارجه انگلیس از او دعوت می‌کند در آکادمی زیگزاگ برای بخش فارسی BBC فعالیت کند! او به‌محض ورود به شبکه تلویزیونی دولتی انگلیس مسئول «پروژه ایران» می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه تربیت خبرنگاران حرفه‌ای و تبدیل شهروندان آماتور به خبررسان (شهروند خبرنگار) در سطح ایران است. نازنین زاغری پروژه ایران را از بی‌بی‌سی به موسسه زیگزاگ منتقل کرده تا چتر امنیتی آن را بالا ببرد.

او با توجه به سابقه روزنامه‌نگاری در ایران و آشنایی با برخی روزنامه‌نگاران شاغل در روزنامه‌های زنجیره‌ای به‌مرور میان آن‌ها پرسه زده و به جذب کادر برای بخش فارسی BBC می‌پردازد. در این راه مسعود بهنود، محمود عنایت، امیلی وایت و آدرین ون هترن او را همراهی کرده و مشاوره به زاغری می‌دهند.

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

یکی از روزنامه‌نگاران سابق درباره پروژه ایران به «مشرق» می‌گوید: مسعود بهنود به نیابت از زاغری به دفتر روزنامه‌های مختلف می‌رفت و در اتاق سردبیر با سوژه موردنظر قرار ملاقات می‌گذاشت. در آن دیدارها آقای بهنود پیشنهاد تابعیت انگلیس و دستمزد بالا به پوند را داده و نیرو برای زاغری جمع می‌کرد. اهمیت پروژه ایران وقتی بالا می‌رود که بخش فارسی بی‌بی‌سی هم‌زمان با فتنه ۸۸ فعال‌شده و نقش رسانه مادر را بازی برای افزایش ضریب اغتشاشات بازی می‌کند.

گاندو مخفی با پوشش شهروند ساده وارد می‌شود!

دیگر موسسه زیگزاگ برای نازنین زاغری کوچک بود، او سال ۲۰۱۰ با هدایت همسرش به موسسه ترینینگ استیشن (traning station) می‌پیوندد. این موسسه در اساسنامه خود به‌صورت رسمی در حوزه پروژه‌های ضد امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

تاکنون سه پروژه این موسسه توسط نهادهای امنیتی کشف و خنثی‌سازی شده است. این موسسه بودجه خود را از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت دفاع آمریکا و انگلیس دریافت کرده و هدف آن تشکیل شبکه‌ جمع آوری اطلاعات و جاسوسی، نفوذ و براندازی نرم در کشورهای هدف است.

کوین بردن مدیریت این موسسه را بر عهده داشته و در ۲۰ سال گذشته در پوشش روزنامه‌نگار به بسیاری از کشورهای دنیا سفرکرده است. موسسه ترینینگ استیشن به این نتیجه رسیده بود که برای پیشبرد اهداف خود در ایران باید نیروهای فارسی‌زبان را استخدام کند. نازنین زاغری بهترین گزینه برای انگلیسی‌ها بود.

موسسه ترینینگ استیشن از زاغری می‌خواهد که برنامه‌هایش را در حوزه مبارزه با فیلترینگ، نفوذ سایبری، جنبش‌های زنانه و حقوق بشر به هیئت‌مدیره بدهد. نیک ریستریک یکی از اعضای ارشد این موسسه در وصف نازنین زاغری می‌گوید: «این موسسه بدون نازنین در ایران فلج می‌شد، او به‌خوبی می‌توانست با چند کلیک به ایرانی‌های زیادی دسترسی داشته باشد. در این پروژه شادی صدر؛ شیرین عبادی و محبوبه عباسقلی زاده با زاغری همکاری می‌کردند»

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

دعوتنامه موسسه ترینینگ استیشن برای زاغری با امضای وین بردن

نازنین زاغری کار خودش را در این موسسه با ویرایش محتوا و ترجمه متون آموزشی و جزوه‌های براندازی آغاز می‌کند. زاغری این جزوات را برای نیروهای هدف خود در ایران فرستاده و از آن‌ها می‌خواهد پس از مطالعه دقیق جزوه به‌حساب او به ترکیه یا امارات سفرکرده و با اقامت در یک هتل پنج ستاره در کارگاه آموزشی شرکت کنند. زاغری نام این کارگاه آموزشی را «پروژه ایران ۲» می‌گذارد.

زاغری این کارگاه‌های آموزشی را تحت پوشش شرکت‌های رسانه‌ای چون اسمال مدیا و اینتر نیوز برگزار کرده و هدف آن بود که از روزنامه نگاران و شهروندان عادی یک جاسوس حرفه‌ای باهدف نفوذ به اماکن دولتی به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده بسازد.

زاغری در تمام مدت حضور در موسسه ترینینگ استیشن جوانب پوشش امنیتی را رعایت کرده و از کارورزان خود می‌خواست به‌هیچ‌عنوان با ایمیل های رسمی با او ارتباط نگیرند. او با این هدف می‌توانست همچنان نقش مادر ساده خانه‌دار را به‌خوبی بازی کند!

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

شام آخر در تهران! / صورتحساب ۵۰۰ میلیون پوندی روی میز ملکه

شکارچیان جانوران خطرناک یک اصطلاح فنی جالب دارند؛ آن‌ها می‌گویند برای شکار خود عجله نکرده و بگذارید شکار به زمین مسطح رسیده و راحت او را محاصره کنید.

نازنین زاغری پیش از اولین خروج از ایران در رصد قرار داشته و چندین سال به او اجازه داده شد تا پوست اندازی کرده و به شکاری جذاب تبدیل شود. او پس از آخرین تردد به داخل کشور از همان اولین لحظه ورود در زیر نظر چشمان تیزبین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران قرار داشته و پس از چک کردن آخرین قرار کاری در فرودگاه دستگیر شد.

تا مدت‌ها پس از بازداشت خانم زاغری انگلیسی‌ها با نقش بازی کردن سعی داشتند از زاغری یک شهروند دو تابعیتی بی‌گناه بسازند، اما وقتی حکم دادگاه او اعلام‌ و مشخص شد حتی بوریس جانسون نیز نمی‌تواند با وساطت او را آزاد کند، به یک‌باره وزیر دفاع انگلیس برای اولین بار سکوت را شکسته و اعلام می‌کند که حاضر به تبادل کارمند خود در ایران است.

سال ۱۳۹۸ بن والاس در یک برنامه تلویزیونی درباره زاغری می‌گوید: «واقعیت آن است که دوست دارم نازنین را آزاد کنیم؛ اما می‌دانید که ما به ایرانی‌ها بدهکاریم؛ از  سال‌ها قبل آن‌ها درباره خرید چند تانک چیفتن پول‌های ایران در بانک انگلیسی بلوکه‌شده است» وزیر دفاع انگلیس در ادامه می‌گوید: «نازنین برای ما آن‌قدر ارزش دارد که پول‌های مصادره شده را پس بدهیم. "

ایران در زمان رژیم پهلوی سفارش خرید تانک چیفتن از انگلیس را داده بود اما لندن به بهانه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از عمل به تعهدات خود سر باز زد و اکنون تخمین زده می‌شود که میزان بدهی انگلیس به ایران به دلیل عدم تحویل این تانک‌ها بیش از ۵۰۰ میلیون پوند باشد.

تاکنون دادگاه‌های متعددی در این خصوص برگزارشده که آخرین مورد آن در ژانویه سال جاری میلادی بود. یکی از مسائل مورد مناقشه بین ایران و انگلیس، سودی است که بر این بدهی تعلق می‌گیرد.»

هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس / شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

سخنان وزیر انگلیسی باعث شد تا تشت رسوایی دروغ «زندانی شدن یک شهروند ساده» و ادعای مضحک «زندانی شدن مادری که صرفاً آمده بود خانواده‌اش را ببیند» از بام بیفتد. تا پیش از این بی بی سی فارسی با تهیه گزارش‌های جهت دار سعی می کرد از زاغری یک چهره مظلوم سینمایی بسازد، در یکی از گزارش های تلویزیون دولتی انگلیس با تیتری بزرگ نوشته شده بود: «نازنین زاغری کیست و چرا در ایران زندانی است؟»

در پاسخ این سوال زاغری یک دانشجوی ایرانی معرفی شده بود که تنها گناهش ازدواج با یک مرد انگلیسی است. ریچارد هم برای داغ کردن ماجرا در برابر ساختمان سفارت ایران نمایش اعتصاب غذا برگزار کرده و حتی در یکی از این شوی خیابانی خانواده انوشه آشوری جاسوس کد دار و بازداشتی در تهران به حمایت از خانواده رتکلیف به جمع آن‌ها می پیوندند. نمایش مضحک جاسوس‌ها در خیابان های لندن تا مدت ها سوژه رسانه ها بود.

انوشه آشوری

انوشه آشوری (همکار زاغری) دیگر جاسوس مرتبط با موساد و سرویس اطلاعاتی انگلیس که همراه با نازنین زاغری ایران را ترک کرد

پس از دستگیری نازنین زاغری شبکه فعال او در «پروژه ایران ۲» متلاشی‌شده است. انگلیسی‌ها بارها باواسطه خواهان استرداد زاغری به لندن بوده‌اند؛ اما هر بار پس از مذاکره مستقیم و یا غیرمستقیم طرف انگلیسی دست از پا درازتر به خانه بازگشته است. پیام جمهوری اسلامی ایران به سرویس‌های جاسوسی غربی آن بود که ایران بهشت جاسوسان غربی نیست.

انگلیسی‌ها پس از ناامیدی مطلق از آزادی زاغری دو ضربه محکم خوردند؛ آن‌ها هم سر پل شبکه جاسوسی خود را ازدست‌داده‌اند و هم باید علاوه بر پرداخت پول‌های بلاک شده مردم ایران در لندن، سود آن را نیز بدهند.

انگلیسی‌ها حالا باید برای بردن یک گاندو شکار شده در ایران هزینه آن را بدون کم‌وکاست پرداخت کنند، این سرشکستگی در تاریخ MI۶ ثبت خواهد شد!

زاغری هم اکنون یک مهره سوخته با گنجینه‌ای از اطلاعات حیاتی از شبکه‌های نفوذ و جاسوسی انگلیس در کشورهای مختلف است که هر روز ماندن او در ایران و در تعامل مستمر با کارشناسان این حوزه، خسارتی عظیم است.

هرچند پس از ۵ سال بازداشت و همکاری زاغری با دستگاه اطلاعاتی ایران، در عمل بطور کامل تخلیه شده است.

نازنین البته در این سالها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و به زودی کارفرمایان او از اشراف سربازان گمنام امام زمان غافلگیر خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • امیر IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    26 7
    زلزله بم سال 82بود
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      5 1
      مقدمه امضای برجام ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      6 1
      اگه خودشو آزاد میکنیم باید بگیریم تا ضد ایران صحبت نکنه.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      6 0
      غیب کفتی. ببخشید مگه سال چند گفتن. اینها هم گفتن 1382
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      4 3
      اعدام چرا اعدام نمیشن؟
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 0
      انگلیس بعد از آزادی زاغری رکب زد: انگلیس: مبالغ پرداختی به ایران تنها برای خرید کالاهای بشر دوستانه استفاده می شود
    • علی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 0
      اصل پول که واقعا اهمیتی نداره.بیشتر مثل گرفتن بقیه پول خرد از یه فروشنده پررو میمونه واسه رو کمک کنی
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    24 8
    آقا از من میشنوین ولش نکنین بره، اولا با همکاری انگلیس از پولهای بلوکه شده ایران سه برابرشو ازتون تیغ میزنه و از صبح تا شب هم توی این شبکه ها زر زر مفت میکنه ، یه کشتیشونو بگیرین بگین پولو بدین کشتی رو بگیرین همین!!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 49
    کسانی که توبه میکنند و از کرده خود پشیمان میشوند مورد بخشش ایران قرار خواهند گرفت. ولی مخالفان سخت عقوبت خواهند یافت.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 22
    این جاسوسه کثیف از آلبانی دستور گرفته بوده و مجازات خودش رو تحمل کرده و با رافت دولت انقلابی آزاد شده.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 6
    قیمت آزاد سازی گروگان ها رو با ارز نیمایی حساب میکنن یا ارز آزاد؟ باید اولش قیمت هر گروگان معلوم بشه و تو بودجه بیاد وگرنه باز هم اختلاس خواهد شد.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 4
    نازنین بچه کجاست؟
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      11 7
      اصلاح طلب یعنی خیانت کن و پول بگیر و ثروتمند شو!!هر چند ملت ازاصولگرایان هم خیری ندید
  • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    22 13
    دم وزارت اطلاعات گرم
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      9 17
      اطلاعات سپاه بوده
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      4 13
      مجیدجان اطلاعات سپاه اینو گرفت نه وزارت اطلاعات
    • ناشناس IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      6 13
      بله..دمشون گرم...کلی اسناد مربوط به انرژی هسته ای رو بردند..
  • حمیدرضا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    15 10
    با سلام و عرض ادب **** هفته سربازان گمنام - عج - مبارک باد . خدا قوت و دست مریزاد *** التماس دعا .
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 11
    پس ندید
  • م.ر. IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    13 10
    امیدوارم بخش جدید سریال گاندو به این موضوع و نحوه تبادل جاسوس! با پول! در دولت آقای رئیسی! را تشریح کند. یاد ضرب المثل یک بام و دو هوا افتادم ....
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      4 4
      مطالب بالا رو خوندی؟؟؟
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    15 15
    BBC فارسی با مصاحبه با کاترین شکدم این پالس را برای مقامات تهران فرستاد اگر زاغری آزاد نشود
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      4 4
      بی بی سی ، اینترنشنال سعودی و... داوطلبانه و بدون اعلام قبلی علیه ایران لجن پراکنی می کنند.اصلا نیازی به پالس فرستادن و تهدید کردن نیست.برید خودتونو رنگ کنید
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      6 4
      نمی‌تواند هیچ غلطی بکند
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 1
      خیلی جالبه هر جا سخن از جاسوسی و نفوذ و فرار از کشور و..... هست یک سرش وصل میشه به این فساد طلب های وقیح
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 1
    بعد از آزادی میره شکایت می کنه دارایی های ما رو بلوکه می کنن به نفعش. باید یه مرحله جلوتر رو هم در نظر بگیریم. یعنی در صورت شکایتش که غالبا هم صوری هست و از قبل برای گرفتن اموال کشورمون برگزار میشه. باید یه کار حقوقی انجام بگیره با توجه به قانون کشور انگلیس که نتونه این کار رو انجام بده. مثل جیسون رضائیان.
    • شسم IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      4 0
      باريك الله
  • جمشید IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 4
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 11
    چنین ولخرجی هایی برای مهره ای سوخته پالسی است برای مابقی جاسوسان لو نرفته در ایران که در صورت دستگیر شدن تمام قد حمایت میشوند شما هم فقط خبر آزاد شدنشونو منتشر نکنید گهگاهی خبر اعدامهاشونو هم منتشر کنید تا بفهمند که اینها استثنا هستند
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    13 12
    دولت انقلابی که هم برجام امضا میکنه هم جاسوس آزاد میکنه هم سواحل آزاد میکنه!!!!!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 12
    غربگدا ها بدانند. آزاد سازی گروگان ها نشان از اقتدر ایران است که هر زمان اراده کند گروگان های گرفته شده را آزاد یا اعدام میکند.
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 0
      ... نزن
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      من نه غربی و نه شرقی هستم ولی این را میدانم امثال شما که هی میگویید فلانی غربگدا است یا فلانی جاسوس است ووووو شماها خودتان غربگدا جاسوستر و کاسب تحریم ووووووووو هزار پله بدتر هستید
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    18 1
    این کثافت بعد از آزادی بلافاصله در یک دادگاه انگلیسی یا آمریکایی بر علیه ایران اعلام جرم می کند و از دارایی های ایران چند برابر مبلغ طلب ایران از انگلیس برداشته و به وی داده می شود. باید از همین الان از دولت انگلیس تعهد با ضمانت کافی گرفته شود که در این صورت دولت انگلیس مکلف است که تمام پولهایی که دادگاه از حساب ایران به این وطن فروش می دهد تمامأ و با سود آن به ایران پرداخت کند.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 5
    فردا پس فردا که آزاد میشه میگن انگلیس "باج" داد زاغری آزاد شد. میگن "گروگان " برای دریافت پول آزاد شد. نمیگن دو تا پرونده جدا بود. عوضی ها اینقدر پول دادن رو لفت میدن تا با آزادی زاغری همزمان بشود.
  • حامد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    10 10
    الانه که زیبا کلام و عبدی ... پاره کنند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 3
    کسی که جاسوس است باید اعدام شود .چرا با پول معاوضه می شود . این کار توهین به مسلمانی است . دارن بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند. ضرر این کار بیشتر از سودش است .
    • شسم IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      4 2
      جون داداش به مصلحت نظام نيست اعدام جاسوس ها باب بشه ! اعدام روح الله زم بعلت اين بود كه نميشد و صلاح نبود احكام ثانويه رو در موردش اجراء كنند ! اينها رو نميدونى بدون ! از اينها گذشته خدا رو خوش مياد آغازاده هاى عزيز در ديار غربت رنج بكشند ؟!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 2
    با آزادی این ... ، امنینت و اقتدار معاوضه میشه با مقداری پوند که حق ایران است اگر این اعدام میشد دیگر کسی حوس جاسوسی نمی‌کرد زنده باد کره شمالی روسیه
  • حسين DE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 4
    دم بچه هاى سازمان اطلاعات سپاه گرم ❤️
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 1
    همینکه زاغری اینهمه برای انگلیس مهم است کافیست که او را هرگز آزاد نکنید.
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 1
      اگه آزاد نکنند که پولارو نمیدند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 1
    این پولی که قرار است آزاد بشود صرف چه کاری میکنید؟
    • SE ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      7 8
      این پول رو همشو میدن ساندیس میخرن و بعدش تزریق میکنند به ساندیسخورهای نظام تا در آینده که جاسوس بعدی! رو گرفتند کسی به جاسوس بودن نفر بعدی شک نکنه!!!!
    • به ۱۶:۵۸ IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 1
      گویا ....های ملکه از ساندیس های ایران خیلی قویتر بوده و بدجور رویتان اثر کرده...
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 2
    تابعیت دوم ایرانی قوی تر و چرب تر از تابعیت اول و واقعی انهاست . چون حاکمیت دوم ارزش بیشتری برای انسانیت قائل است
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 0
    اگر ظلب اولیه ایران از انگلیس چیزی در حدود 400 میلیون پوند باشد چرا بعد از گذشت بیش از 40 سال از آن زمان و کاهش خرید پوند با بیش از 15 برابر - ایران فقط 500 میلیون پوند دریافت کرد. 400 میلیون آن زمان معادل حدود 5 میلیارد امروز بدون محاسبه سود میشود.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 0
      چون ارزش پول اونها مثل پشم افت نمیکنه.
  • سامان IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 2
    مفت و مجانی آزادش کردین رفت! برای دستگاه قضایی متاسفم. این هم باید می رفت پیش زم.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    آخرش نگفتی با چقدر پول آزاد شد؟
  • US ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 3
    وقتی بدهی ها و پول های ایران با قلدری به گروگان گرفته می‌شود آیا چاره ای دیگر برای پسگیری آن سرمایه ها هست ؟
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    هرچه خواندم نفهمیدم چه جاسوسی انجام داده؟ کارهای رسانه ای را که می شود همینطوری هم بر ضد انقلاب انجام داد.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 0
    این چیزهایی که نوشتید فعالیت علیه نظام بود .پس موارد جاسوسی کدام بود .مگر جرم جاسوسی پنج سال زندان است .جاسوس به اسناد طبقه بندی شده دسترسی دارد .ما که متوجه نشدیم .لطفا حکم محکومیت او را منتشر کنید تا ببینیم جرمش جاسوسی بوده یا فعالیت بر علیه نظام .
  • DE ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 1
    بازهم پرونده ننگین دیگری از خلق اتهامات عجیب و غریب برای مادری که او را از فرزندش جدا کردند ..
    • DE ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 3
      این جاسوس ام ای 6 اگر مادر بود کنار فرزندش می موند و وارد بازی های کثیف ایران فروشی نمی شد؟ این ننه من غریبم !با اسناد و شاهدین و اعترافات خودش دیگه حناش رنگی نداره!
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 3
    ابرو و عزت نام مقدس اسلام و جمهوری اسلامی ایران و مکتب تشیع با پول قابل سنجش نیست . اینکه انگلیس حاظر می شود پول بدهد شما را به شک نمی اندازد ؟ گرفتن پول کار بسیار بسیار اشتباه است .این پول خودمان بوده مجبور هستند پول بدهند .بروید کشتی آنها را مصادره کنید در عوض پول ولی با آدم معاوضه نکنید .دین را بد نام نکنید.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 0
    چه فایده این پولی که قراره آزاد بشه
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 4
    باید دید برادران زیبا کلام، تاجی جون، عبدی و حجر زاده چه نظری دارن
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    یعنی اگر واقعا این مردان نیک نام نبودن تا الان 1000 بار مارو براندازی کرده بودن
  • DE ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 2
    مهره های سوخته حتی مثل زاغری بعد از تخلیه اطلاعاتی لازمه قاطعانه اعدام بشن.
  • DE ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 3
    هیچ کجای دنیا امنیت نخواهی داشت . مثل سلمان رشدی یک عمر توسوراخ موش باید بپوسی!
  • CH ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    میره هر چی میدونست رو میگه
  • محمدایوب IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 2
    هر چه جاسوس درمیاد از توی آستین افساد طلبان بیرون میان چرا با مسببان این لانه جاسوسی برخورد نمیکنید
  • GB ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 2
    اگر جاسوس بوده شماها غلط میکنید که آزادش کنید چون اطلاعات حساس کشور را میدونه اگر جاسوس نبوده غلط کردید که انسان بیگناه رو چند سال زندانی کردی
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    مشرق نیوز نمی توان همه مردم را برای همیشه فریب داد
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    باید راه را برای ورود همه ایرانیان مقیم خارج باز کرد چون امثال زاغری در بین اونا کم نیست
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    ای ایرانیان عزیز به وطن برگردید ای مهره های سوخته و نسوخته چهارصد پانصد ملیون دلاری قدم شما روی چشم همه مسئولان. بیایید بیایید که واقعا ارزشمند هستید
  • ابوالقاسم متو IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 1
    درود برسربان گمنام آقا امام زمان(عج) که به واقع شهدای زنده این انقلاب هستن و جهادی بودنشان نشان دهنده این جایگاه رفیع شان باشد
  • غلامحسین DE ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 0
    همه اش یکجا چند؟ تخفیف بدید مشتری میشیم،
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    سلام،زیاد طرفدارای این حزب و اون جناح بخودشون فشار نیارند
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    آزادی این جاسوس در مقابل پول= ایران توانایی گرفتن حق خودرا ندارد. ،،، تشویق افراد برای جاسوسی در ایران
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    پولها رفت
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    آن زن اسرایلی کجاست
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    امیرعبداللهیان: بدهی ایران از انگلیس را دریافت کردیم؛ آمریکا امروز ۲ مطالبه ما را پاسخ دهد، فردا آماده حضور در وین هستیم.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    جاسوسی تو ایران چنده؟ شب عیدی ارزون حساب کنین زیاد مشتری داره.
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    پولهارو ما طلبکار بودیم چرا زاغری را دادید بیچاره ها. جوری حرف میزنید که انگار برد کردید. پولی از یارو طلبکار بودید نداد تا زندانی را آزاد کردید اونوقت قیافه میگیرید؟ خفتتان را میفهمیم
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    ممنون که عکس شو گذاشتی تا خلایق بفهمند آدم بدی بوده.
  • محمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    کدوم هزینه سنگین و مهره سوخته؟!!! 400 میلیون پوند سال 57 رو با سودش حساب کنی از ژک میلیارد دلار هم بالا میزنه.حالا انگلیس حرفشو به کرسی نشوند و بعد 43 سال فقط اصل پول،اونم به نرخ امروز و تازه بشرطی که باهاش دارو و چرت و پرت بخرید
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    گزارش خوبی بود، ولی 530 میلیون دلار گرفته‌ایم، یعنی همان 390 میلیون پوند که قبل از انقلاب داده بودیم... چرا می‌گویید با سودش گرفتیم؟
  • DE ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    تو سایتتون تناقضه چرا شایعه میکنید در ازاش پول میدند این قضیه رد شده توی یک خبر دیگه از سایت خودتون 1352917
  • تاجر US ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    این مقاله بیش از اینکه برای بنده غرورآفرین باشد باعث رنجش و ناراحتی شده است. زیرا طی چندین سالی که آزاد « به قول شما زیر چتر اطلاعاتی » می گشت و راحت به هر کجا می رفت
  • رضایی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    قابل توجه اقای مطهری FATA امضا نشد در دوران مذاکره لانه جاسوسی رژیم کودک کش موشک باران شد جاسوس نکبت روباه پیر از کشور با خفت رانده شد ودر سیما به نمایش در امد در عوض کشور از واکسن بی نیاز شد و مطالبات ایران از دولت متجاوز انگلیس اخذ شد و اقتدار کشور روز به روز (الحمدالله )بیشتر می شود و صادرات نفت رونق پیدا کرده و.... یاد بگیر سیاست را از دولت انقلابی . قبل از اینک مرگ جانت را بگیرد
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    این جاسوس و همدستانش از همان ابتدا تحت‌نظر بودند و با این حال فتنه ۸۸ اتفاق افتاد که منجر به فاجعه ۹۲ شد؟!
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    حالا اگر در دولت روحانی و وزارت ظریف بود یک سریال درست می‌کردند
  • اکبر IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 1
    زمین و زمان میدونه که این بدبخت جاسوس نبود
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    خانم زاغری وطن را به چند فروختی؟ این سرزمین و با آداب و رسوم و تاریخ و اقوامش با چه معامله اش کردی؟
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    چند روز دیگه مجری شبکه بی بی سی میشه
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    باتمام احترامی که برای دولت مردمی اقای رئیسی قائل میباشیم اما این پول بلوکه شده خود ایرانیها بود و انگلیس خبیث ریالی برای مهره سوخته خود پرداخت نکرده است مسلما دیپلمات ایرانی در بند هنوز تکلیفش مشخص نشده و اقای امیر عبدالهیان میتوانستند برای ازادی ایشان از ازادی خانم زاغری استفاده کنند
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    پس از ازاد شدن نازنين زاغرى خبر ازاد شدن وى درصدر اخبار شبكه بى بى سى قرارگرفت واين پيام مهم رابه جاسوسان ملكه ميدادبه كارتان با اعتماد به حمايت دولت انگليس ادامه دهيد جاسوس را اكر باجاسوس عوض شود باعث اعتماد به نفس انها كمترميشودً
  • ماحسون IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    کلاغ زیباهها الان پاره کنان برای ‌... هستن،حساب کنید میشه 14 تلیارد بدون سود، کاش مس مسی علینژاد که پولش زیادتره بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس