نازنین زاغری

سخنگوی قوه قضائیه گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده است.

به گزارش مشرق،‌ ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری و انوشه آشوری، دو محکوم امنیتی که امروز آزاد شدند، گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده است و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و آزاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: وی پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

بیشتر بخوانید:

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

خداییان همچنین در مورد وضعیت قضایی پرونده انوشه آشوری اظهار کرد: آقای انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی  به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود ۴ سال و ۷ ماه از مدت محکومیتش سپری شده که تقاضای آزادی مشروط کرد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: وی به عنوان دست مزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد، لذا با توجه به شرایط سنی و جسمی دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و آزاد گردید.

دستگیری نازنین زاغری، جاسوسی که تحت پوشش خبرنگار در ایران فعالیت می‌کرد، در سال ۹۵ موجب دستگیری ۵۰ نفر از عوامل جاسوس انگلیس در ایران شد. عمده فعالیت زاغری به عنوان یک سرشبکه جاسوسی، آموزش جاسوس بود؛ لذا در پی دستگیری این فرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی‌ شده و اسناد بسیار مهمی از نقش انگلیس در جاسوسی از دیگر کشورها در اختیار ایران قرار گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    تا انگلیس کل پولمونو نداده اینارو تحویل ندین چون اینا پاشون برسه اونور اگه پولی از ما باقیمونده باشه بجای مثلا غرامت میدن به این جاسوسا
    • محمد IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      اصلا نباید تحویل بدن دوباره میرن و شروع به فعالیت بر علیه ایران میکنن پول خودمون بوده تازه اونم نمیدن میگن نصبت به تحریم فقط محصولات که ما میگوییم میتونید باهاش بخرید
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    هزاران بار انگلیسی آمریکا سر. ریسای ....؟ما کلاه گذاشته آند اینم هزارویکمین البته دلیلشو مشکوک بودن ریسای ماس
  • AA IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    نازنین پیر استعمار، غازننگین ایرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس