ماموریت «نازنین زاغری» در ایران چه بود

«نازنین زاغری» یک مهره بسیار مهم و کلیدی برای طرف انگلیسی است و این مهره آنقدر ارزش دارد که انگلیس حاضر شده برای وی بدهی خود به ایران به ارزش حداقل ۴۰۰ میلیون پوند را پرداخت کند.

سرویس سیاست مشرق - «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس- ۱۴ شهریور- برای اولین بار با تائید اینکه کشورش در ماجرای تانک‌های چیفتن به ایران بدهکار است، اعلام کرد که فعالانه به‌دنبال پرداخت این بدهی به تهران است.

ایران در زمان رژیم پهلوی سفارش خرید تانک چیفتن از انگلیس را داده بود اما لندن به بهانه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از عمل به تعهدات خود سر باز زد و اکنون تخمین زده می‌شود که میزان بدهی انگلیس به ایران به‌دلیل عدم تحویل این تانک‌ها بالغ بر ۴۰۰ میلیون پوند باشد. تاکنون دادگاه‌های متعددی در این خصوص برگزار شده که آخرین مورد آن در ژانویه سال جاری میلادی بود. یکی از مسائل مورد مناقشه بین ایران و انگلیس، سودی است که بر این بدهی تعلق می‌گیرد.

سال گذشته میلادی دادگاه عالی در لندن حکم داد که این سود به‌دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا قابل پرداخت نیست.

در روزهای گذشته سایت ضدانقلاب «رادیو فردا» (ارگان رسانه ای سازمان جاسوسی آمریکا) در گزارشی نوشت: «وزیر دفاع بریتانیا گفت به دنبال یافتن راهی برای بازپرداخت بدهی های مربوط به قراردادهای نظامی با حکومت پهلوی به ایران است. پرداخت این بدهی می تواند به آزادی نازنین زاغری منجر شود».

یک سوال؛ «نازنین زاغری» چه کاری برای غرب انجام داده که ۴۰۰ میلیون پوند ارزش دارد!؟

وقتی نازنین زاغری-جاسوس دوتابعیتی- در ایران دستگیر و بازداشت شد، مقامات انگلیس از سفیر گرفته تا وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر به تکاپو افتاده و با اجرای عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی وی شدند. نوع رفتار انگلیسی ها، از اهمیت این مهره برای دولت انگلیس و نگرانی لندن از رسواشدن عملیات مهمی که وی بر عهده داشت، حکایت می کرد.

«شهروند ساده» و «مادری بی‌گناه»!

در کنار حمایت مقامات ارشد دولت انگلیس از زاغری، رسانه‌های انگلیسی نیز با انتشار تصاویر احساسی از «نازنین زاغری» و فرزند خردسالش مدعی شدند که زاغری صرفا یک «شهروند ساده» و «مادری بی‌گناه» است که تنها برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرد و دستگیر شد. این در حالی است که «نازنین زاغری» که به‌خوبی از ورود به پروژه‌های امنیتی اطلاع داشته با نام مستعار «پریسا» فعالیت می‌کرده است.

زاغری با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مشارکت داشته است. وی یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.

روزنامه اصلاح طلب شرق-آذر ۹۷- در مطلبی نوشت: «نکته مهم و مشترک سفر هر دو وزیر خارجه بریتانیا به ایران سرنوشت خانم نازنین زاغری است که از پیش از سفر نیز به آن اشاره کرده بودند...به‌ویژه آنکه درباره این «مادر» و فرزند خردسالش مسائل عاطفی نیز مطرح شده بود... دیدار وزیر خارجه انگلیس با علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران و همچنین دیدار او با خانواده و فرزند خانم زاغری در این سفر یک‌روزه نشان می‌دهد که ملاحظات امنیتی و انتظار آزادی زندانیان امنیتی دوتابعیتی برای او اولویت داشته و به‌عنوان کلید اصلی مذاکرات درباره موضوعات دیگر مطرح بوده استنوع برخورد دراین‌باره می‌تواند با قدری مدارا و این دیدگاه صورت گیرد که با توجه به محکوم‌بودن این اشخاص، باقی‌ماندن‌شان در زندان می‌تواند پایان یابد».

در همان مقطع روزنامه اصلاح طلب همدلی در مطلبی نوشته بود: «وزیر خارجه بریتانیا برای موضوعی مانند برجام به تهران نیامده و دلیل سفر او، مسائل دوجانبه فوری‌تری است که دلیل اصلی آن همان‌طور که پیش‌تر گفتیم آزادی خانم زاغری است...در محافل بریتانیا تبلیغات عاطفی بسیار زیادی روی زاغری شده چون به هرحال ایشان یک مادر جوان است».

نکته قابل تأمل اینجاست که در سالهای اخیر رسانه‌های اصلاح طلب بجای حمایت از منافع ایران، به عنوان یار کمکی و سخنگوی ملکه در ایران، با حمایت از یک جاسوس دوتابعیتی در کنار طرف انگلیسی قرار گرفتند!

اعتراف خبرنگار ضدانقلاب

«بهنام قلی‌پور» خبرنگار رادیو فردا- تیر ۹۸- در صفحه شخصی خود نوشت: «نازنین زاغری را براساس تجربه جیسون رضاییان گرفتند تا از بریتانیا ۴۵۰ میلیون پوندی که از زمان شاه بدهکار بودند را بگیرند، اما معامله صورت نگرفت و پروژه شکست خورد، حالا باید زاغری را بدهند تا کشتی توقیف شده نفتی را پس بگیرند».

این اعتراف که از سرمایه‌گذاری سنگین انگلیس در حد توقیف یک نفتکش ایرانی برای آزادی این جاسوس دوتابعیتی حکایت دارد به خوبی نشان می‌دهد که زاغری یک مهره کلیدی جاسوسی برای انگلیسی‌ها محسوب می‌شود که حاضر هستند تا این میزان برای او هزینه کنند؛ موضوع مهمی که درباره هزینه آمریکا برای آزادی جیسون رضاییان نیز مطرح بود.

اهداف زاغری در ایران

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس- آبان ۹۶- در جلسه استماع کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس گفت: «وقتی بررسی می‌کنم که ببینم نازنین زاغری-راتکلیف در حال انجام چه کاری بوده، می‌بینم که طبق برداشت من، او تنها آموزش روزنامه‌نگاری می‌داده است».

پس از اظهارنظر جانسون، برخی از آن به‌عنوان «گاف بزرگ» نام بردند؛ اما برخی دیگر معتقد بودند که اظهارات مضحک وزیر خارجه وقت و نخست وزیر فعلی انگلیس یک عملیات فریب برای پوشاندن جرم اصلی و البته مهم‌تر از آن «پنهان کردن دوستان اصلی در تهران» بوده است  بسیار منطقی است که انگلیس برای حفظ شبکه خود در سطوح مختلف کشور، زاغری را به کاری کم‌ارزش و بی‌اهمیت متهم کند، رسانه‌ها و احزاب انگلیس به وزیر خارجه حمله کنند... تا سرپل‌های اصلی محفوظ بمانند وگرنه با هیچ منطق امنیتی نمی‌توان پذیرفت که این سخن جانسون، «گاف» باشد...

اما زاغری با چه کسانی در ایران ارتباط داشت و برنامه بلندمدت او، ساخت و تجهیز کدام شبکه اجتماعی در «کدام طبقه» بود!؟ مردم عادی جامعه هدف او بودند یا برخی خواص و فعالیت‌های خیریه و اجتماعی خانواده آن‌ها و فرزندانشان اصلی‌ترین هدف زاغری بودند!؟

زاغری کارمند بنیاد اصطلاحا خیریه تامسون رویترز بود و بنا بر اظهار صریح «ونیک ویا» مدیر اجرایی این بنیاد «زاغری روزنامه‌نگار نیست و در این بنیاد به‌عنوان «مدیر پروژه» کار می‌کرده است...». یکی از اقدامات ویژه زاغری، شبکه سازی در ایران بود.

اظهارنظر بی سابقه وزیر دفاع انگلیس در روزهای گذشته و سپس تحلیل های رسانه های انگلیسی، از یکسو بیش از پیش ثابت کرد که «نازنین زاغری» یک مهره بسیار مهم و کلیدی برای طرف انگلیسی است و این مهره آنقدر ارزش دارد که انگلیس حاضر شده برای وی بدهی خود به ایران به ارزش حداقل ۴۰۰ میلیون پوند را پرداخت کند.

این مسئله از سوی دیگر موجب شد تا تشت رسوایی دروغ «زندانی شدن یک شهروند ساده» و ادعای مضحک «زندانی شدن مادری که صرفا آمده بود خانواده اش را ببیند» از بام بیفتد.

گفتنی است در روزهای گذشته شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، نازنین زاغری را به همراه وکیل تعیینی‌اش احضار و کیفرخواست پرونده جدیدی را به وی ابلاغ کرد. پیش از این مسئولان قضایی از مفتوح بودن بخش دوم پرونده زاغری خبر داده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 48
  • محمد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    22 3
    اصلاح طلبان از سرمایه ها انگلیس و آمریکا حمایت نکنند، از چه کسی حمایت کنند؟؟
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      12 2
      این نازنین رو ول کنید، این 400 میلیون، فقط کاغذه! واسه اونم راهی پیدا میکنند... چقدر مردم و افکار عمومی بایستی عاقل و گوش بزنگ باشند... و قطعا تکرار میکنم قطعا هم برای نجات بزرگتر از نازنین، دارند تلاش می کنند. شاید آن نفر آنقدر بزرگ باشد که برای حفظش پرداخت 400 میلیون پوند و سوختن نازنین ارزش داشته باشد... این کد به نفوذیهای داخلی که خیالتون تخت، ما داریم هزینه میکنم، پس شمام عملیاتهای نحستون رو ادامه بدهید! حالا کی؟ کجا؟ چه وقت؟ ... خدایا این ایادی شیطانی، اینطوری با خون شهیدان و علمایی که جان گذاشتند تا علم انبیاء رو به مردم یاد دادند که مردم تو رو عبادت بکنند، بازی میکنند... بازی میکنند بازی کردنی... بحق محمد و آل محمد همیشه مکرت رو علیه شون مقتدرانه انجام بده...
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    15 3
    خاک بر سرت انگلیس که دل به کی خوش کردی
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    19 0
    400 میلیون پوند برای یک مادر ساده !!!!!!چقدر این انگلیس دل رحم و مهربونه الهییییییییی
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    20 1
    یکی این شهروند و مادر مظلومه یکی مریم رجوی!!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    16 1
    یعنی برای هر شهروند ساده حاضرن 400 میلیون پوند هزینه کنن؟ پس چرا خیابان های لندن پر از فقیره که نیازمند 1 پوند نا قابل برای تهیه نون است؟
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    14 0
    یک نکته پنهان : روحانی کشور را به اینجا رساند... الان طلب های ایران از کشور ها را هم می گیرد و به هدر می دهد. یعنی بعد از رفتنش کشور ، جیبش خالی باشد
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    زاغری رو رها نکنید
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      25 2
      ببخشید اشتباه منفی دادم.
    • مهدی رضا DE ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      21 0
      400 تا چیه؟ سود چهل ساله هم هست
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      27 2
      زاغری ها رو اعدام کنید.
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      22 1
      حتما باهاش ۸۰۰۰۰ تا خسارت میزنن که میخان ۴۰۰ تا بدن!!!!!
    • شناس IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      2 3
      بکنید
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    77 16
    نازنین زاغری = یک مار یهودی
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 4
    اگر برای زاغری این پول نمیدانند میگفتید برایشون بی ارزشند
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    7 0
    کفگیر دولت به ته دیگه خورده ، انگلیس یادش افتاده به ایران بدهکاره !
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    10 1
    این جونور رو چرا اعدام نمی کنید؟
  • حسين IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    3 0
    كاش جزئيات بيشترى از قرارداد و نتايج دادرسى هامنتشر مى كرديد تا با يك حساب سرانگشتى از سود تعلق گرفته هم عددى حدودى دستمان بيايد. چون اين حضرات اصلاح طلبِ اهل معامله، عدد و رقم دستشان نيست و سرشان كلاه مى رود.
  • رضا IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 7
    سلام الان هم که بعد 45 سال میخواهند پولمان را بدهند شما شک کنید
    • جویا IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      6 0
      جناب iQ دقیقا به خاطر اینکه بعد از 45 سال حرفش رو زدند باید شک کرد .
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    13 0
    معلومه حسابی سرویس داده به انگلیسی جماعت که این همه دارن براش هزینه می کنند.سرویسش 24 ساعته فعال بوده.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    15 0
    شاید هم برای نجات بزرگتر از نازنین جون دارند تلاش می کنند. شاید آن نفر آنقدر بزرگ باشد که برای حفظش پرداخت 400 میلیون پوند و سوختن نازنین جون ارزش داشته باشد
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      6 0
      دقیقا... نکته همینجاست و این زنگ خطر رو بایستی تمام نظام ایرانی و تک تک مسلمین بفهمند... این یک دکترین و پروژه‌ی عظیم، علیه نظام انقلاب اسلامی هست...
  • ایوان مخوف IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    35 4
    اگر جاسوس را رها کنند،هم شکست سیاسی،امنیتی رخ میدهد هم پول نصیب بهاییان برانداز.دقیقا ابلیس هم انسانهای با اراده را همین طور فریب میدهد.
  • محمد IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    42 3
    نازنین زاغری مثل بقیه جاسوسهای آزاد شده های دولت تدبیر و امید به محض اینکه پاش برسه انور از ایران شکایت می کنه و با همکاری دولتها و رسانه ها و دادگاههای غربی ده برابر مبلغ دریافتی رو از حسابهای بلوکه شده ایران به نفع شخصی خودش مصادره می کنه. ببینید کی گفتم !!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    30 3
    هیچ توجیحی برای ازاد کردن این افراد که در ظاهر و باطن بدنبال نابودی ایران و سخت کردن معیشت مردم و از بین بردن اقتصاد مملکت هستند وجود نداره.باید در زندان بمانند تا درس عبرتی باشند برای همه وطن فروشان... هیچوقت نباید بگذریم از خون ان بیمار سرطانی که دارو بهش نرسیده ،یا ان جوانی که بعلت بیکاری اقتصاد تحریم زده پا در راه تبهکاری میگذاره....
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    25 3
    نَسَب او در ایران؟ به فهم بهتر و بیشتر این آلت دست کمک خواهد کرد، العاقل یکفیه الاشاره
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    23 2
    دولت تدبیر کیسه را خالی نشان می دهد که شاه ماهی جاسوس برای برملانشدن عواملش در ازای پول را آزاد کند
  • DE ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    31 5
    فیلم دستگیری این خانم هست . موقع دستگیری میره تو فکر انگار که به خودش میگه ای داد بیداد . و هیچ اعتراضی نمیکنه . درصورتیکه اگر کسی بی تقصیر باشه طبیعتاً باید بلافاصله عکس العمل تند نشان بده و چندین بار بپرسه به چه خاطر و چرا ؟
  • هاشم US ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    3 23
    وقتي هدف وسيله راتوجيه مي كند جان و احترام به انسانيت رنگ مي بازد و توهم جايگزين تعقل و انسانيت مي شود !
    • حمید IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      7 1
      واضح تر میگفتی ما بی سوادهای بی شناسنامه بفهمیم چی میگی و منظورت چی ه؟؟
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    31 3
    میخوان به بقیه جاسوساشون بگن نگران نباشید به معموریتتون ادامه بدین ما هوا تون رو داریم
  • متین IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    25 2
    صد ها نفر از این خیانتکارا توی همین سیستم داریم و دارن خون مردم رو میمکن
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    16 4
    تکلیف این جانور مشخصه!! مشکل اصلی افسادطلبانی است که با پوشش انقلابی به مملکت خیانت وبه دشمنان خدمت میکنند
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    8 3
    شاید با مهره های داخلی در ارتباط بوده که براشون خیلی اهمیت داره بهر حال باید تخلیه اطلاعاتی بشه بعد تحویلش بدهند
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    12 3
    پیرزن جاسوس.!!!
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    21 1
    میخواهند پول خودمان را برگردانند نه اینکه از جیب خودشان بدهند. مفهومش اینه که اول غارت میکنند بعد به جاسوسانشان این را نشان میدهند که هر چه قدر شما جاسوسی کنید ما هوای شما را داریم البته از پول دزدیده شده از ملت ها. باید پول رو بگیریم بعد ازاد نکنیم و بگوییم این که پول بلوکه خودمون بود نه پول ازاد کردن جاسوس. پول جاسوس رو از جیب مبارک پرداخت کنید.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    4 8
    مستندات حکم حبس نازنین زاعری را باید شفاف به مردم اعلام کنید
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      7 1
      احمق جان اولا کجای دنیا مستندات مربوط به یه جاسوس رو منتشر میکنن که اینجا اینکار رو بکنن هرچند یه مقداری هم انجام شده و اگه برعکس همیشه که نخونده نظر میدی بدی متن رو بخونی کلی دلیل برای جاسوس بودنش هست دوما همین ۴۰۰ میلیون پوند نشون از با ارزش بودنش برلی انگلیس ها داره که یه آدم عادی نداره
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    10 1
    همچین حرکات و هزینه های سنگین برای آزادی جاسوس ها فقط یک دلیل داره اونم رساندن پیغام به بقیه جاسوسان فعال در ایران که ما به فکر شما هستیم و شما فعالیت خودتان ادامه دهید و اگر شما بازداشت بشین ما پشت شما هستیم وگرنه خود خانوم زاغری و یا جیسون رضاییان کاملا تخلیه اطلاعاتی شده اند و عملا کاربردی برای اینگلیس ندارند و این هزینه فقط حمایت از بقیه جاسوس ها هستش
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    10 1
    این سئوال رو باید از احمقای مدافع منافع انگلیس و امریکا پرسید ؟
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    6 1
    400 میلیون پوند با یک اختلاص دوباره به انگلیس بر می گرده مانند همان دو میلیارد دلار آمریکایی که با یکی دو تا اختلاص به آمریکا بازگشت.! اما دیگر نه نازنین ساغری بر می گردد و نه جیسون رضائیان
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    5 3
    چراامثال زاغری و این جاسوسها وخائنین را که باعث بوجود امدن امثال افکاریها میشوند زودتر اعدام نمیکنید
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      6 1
      اگر زودتر اعدام میشدنند واینهمه مصلحت اندیشی و اطاله داده نمیشد،هم غربیها،انگلیسیها ودشمنان داخلی سو استفاده نمیکردنند وهم دنیا فکر نمیکردنند این گروگانگیریها برای پول،راهزنی ومطالبه گرفتن هست
  • ایرانی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    6 0
    به نظر میرسد اگر نازنین زاغری اسم برخی همکاران خودش که هم اکنون هم در پست های خودشان در حال خدمت به جنایتکاران هستند را بگوید خیلی بد میشود پس به هر قیمتی باید جان آنان و هویت آنان حفظ شود والا زاغری خودش که دیگر لو رفته و بدرد نمی خورد
  • FR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    یک گروگان روباید انگلیس آزادکنه تاایران هم این روآزادکنه
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    5 0
    درسته، انگلیس میخواد به بقیه جاسوساش بگه که از حمایت ما برخوردار هستید و از بابت دستگیری نگرانی نداشته باشید
  • Re DE ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 4
    پشنهاد 400 میلیون پوند برای تبادل با نازنین زاغری اول از طرف وزیر خارجه ایران گفته شد مشکل شما ها این هست که حساس شدید به نازنین زاغری یعنی یک حساسیت شخصی پیدا کردید به این خانم وگرنه ایران قبلاً هم در ازای طلبکاریش و پول با کشورهای دیگه مثل آمریکا هم تبادل زندانی کرده
  • نادر IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 2
    گزارش فوق العاد بی محتوا بود فقط یه حرف رو در چند پاراگراف تکرار کردید انگلیس با پیشنهاد ۴۰۰ میلیون داره به آدمای داخلی میگه من هواتونو دارم شما هم دارید همونو بازنشر میدید
  • رحیم IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    4 0
    اعدامش کنید تا بقیه حساب کار دستشون بیاد. امنیت رو با پول معاوضه نکنید.
  • ش. AE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    4 0
    تهیه کننده ها و کارگردان‌های انقلابی سریال گاندو دوم شروع کنند
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    6 0
    انگلیس تا حالا به هر دری زد نگرفت . از بازهای تبلیغاتی مثل بی بی سی و فرستادن آدم برای رضایت گرفتن و توقیف کشتی . حالا راضی به پس دادن پول بی زبان خودمان شده ( سیاست انگلیس) . این پول را نهایتش میبایست پس میداد و سعی کرد تا میتونه طفره بره . دید دیگر وقتشه در این موقعیت پیشنهاد را بده . شاید مامورشان را آزاد کنند . هر چند مهره سوخته . اما خواست به دیگر جاسوس ها پیام بده ما هواتون را داریم . رهاتون نمیکنیم . نوبت بعدی با چی میتونه معامله کنه . میشه منتظر ماند .
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 0
    شاید قریب بیست سال پیش یک عمو پور رنگی بود که تو تلویزیون اگر اشتباه نکنم با مرحوم فرهنگ مهرپرور در برنامه های کودک قبل از انقلاب شرکت داشت . ایشان تعریف میکرد تو بازار بزازها رفیقی داشت که او هم دوست انگلیسی مقیم در سفارت ایران داشت که بعد از مدتی با هم رفیق شدند . تا یک روز ظهر سه تائی تو بازار بزرگ میرفتند تا وقت نماز شد و دوست بزاز رفت برای نماز . در همین زمان از انگلیسی پرسیدم سیاست انگلیسی یعنی چه . دیدم رفت طرف درب مسجد که دو نابینا سالها دو سمت ورودی میایستادند تا کمکی از مردم بگیرند . طوری حرف زد که هر دوی آنها بشنوند آن هم با لهجه فرنگی که دیگر شکی درش نباشه که یک غریبه قصد کمک داره . بدون آنکه پولی بدهد گفت این ده تومان بدست شما چون پول خرد ندارم پنج تومانش را بده به دوستت . و آمد عقب و گفت حالا تماشا کن .. مدتی نگذشت که یکی از آنها گفت چرا پنج تومان مرا نمیدهی . اون گفت کدام . تو باید پول بمن بدهی و با این بهانه میخواهی کلک بزنی . همین موجب دعوا و عصا تو سر هم خرد کردن شد و دوست انگلیسی ما میخندید و گفت اینه سیاست انگلیسی . که موجب جدائی این دو فردی که سالها با هم در کنار یکدیگر دوستانه رزقی در می آوردند. و هوای هم را داشتند . حالا با تصور اینکه او پول مرا خورده تبدیل به دشمن هم شده بودند و از هم سوا . هر چند به موضوع ربطی نداشت . یکمرتبه یاد این خاطره از نام انگلیس و سیاست انگلیسی موجب شد تا اینجا بازگو کنم
  • DE ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 0
    بهترین کار همان کاری که سازمان امنیت چین یا خود کشورهای اروپایی با جاسوسان می‌کنند هست که سریعا بعد از شناسایی حاسوس با یک تصادف مصنوعی و ساختگی سربه نیست می‌شود. خطر درز اطلاعات از ایران بسیار خطرناک‌تر از میلیونها دلار برای آزادی است و طرف مقابل و حتی خود جاسوسان از این کار وحشت می‌کنند.
  • DE ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 13
    حالا هر مأموریتی که انجام داده شما ها الان پول لازم دارید برید خدا رو هم شکر کنید که انگلستان حاضر شده این پول رو برگردونه
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      4 0
      خیر ما مثل تو احمق نیستیم.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    باسلام.امیدوارم که ازادش نکن! که بازم مثل اون جاسوس ها قبلی برن،بگن،اینا رو گروگان گرفتن که از ما پول بگیرن.! اگر قرار پول رو بدن،طبق یک قرداد دیگه این کار رو کنن! جاسوس رو حبس ابد بهش بدید یا اعدامش کنید(که مطمعا خیلی ها با اعدام موافق تر هستن!) حتما یک نفعی براشون داره و می تونه اطلاعات ارزشمندی بهشون بده!که اینقدر براش هزینه میکن! ضمن اینکه جاسوس باید تاون کارش رو پس بده .. مخصوصا چنین موجود رذل و پستی و وقیحی .. که به کشور خودش هم خیانت کرده.
  • Re DE ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    این یعنی مدرک جدیدتون علیه این خانم زندانی هست که چون انگلیس پیشنهاد پس دادن بدهکاری ایران شده پس دیگه حتماً این خانم مجرم و جاسوس هست .این یعنی از نظر شما مدرک جرم جدید هست؟
  • یک علم جو IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    #VOA_bbc_ایران اینترنشنال _من و تو _رادیو فردا _از بین_برید_و_از _جنگ_نرم_دست_ بردارید این هشتگ را همه جا بفرستید.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    مشرق یادت باشه همه مردم را برای همیشه نمی توان فریب داد
  • وهاب IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    از این عفریته های خائن وطن فروش زیاد داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس