لندن: مباحث حقوقی در خصوص «نازنین زاغری» کماکان ادامه دارد - کراپ‌شده

«نازنین زاغری» که به جرم جاسوسی برای انگلیس در ایران دستگیر شده بود، برای مبادله با تیم انگلیسی به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل و دقایقی پیش در ازای ۵۳۰ میلیون دلار به تیم انگلیسی تحویل داده شد.

به گزارش مشرق، «نازنین زاغری»که به جرم جاسوسی برای انگلیس در ایران دستگیر شده بود، از صبح امروز برای مبادله با تیم انگلیسی به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شد.

بیشتر بخوانید:

شبکه‌ ۵۰ نفره زاغری چگونه متلاشی شد؟

تیم ایرانی هم اکنون در حال طی کردن مراحل تشریفات برای تبادل با تیم انگلیسی است.

گفتنی است دوره محکومیت ۵ ساله زاغری تمام شده و احتمالا تا ساعتی دیگر در ازای آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی در انگلیس، مبادله شود.

۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران پیش از آزادی زاغری به حساب ایران واریز شده است.

نازنین زاغری حدود ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه به تیم انگلیسی تحویل داده شد. البته همچنان تشریفات برای تبادل وی در فرودگاه امام خمینی در حال انجام است.

«نازنین زاغری»که به جرم جاسوسی برای انگلیس در ایران دستگیر شده بود، با پایان دوره محکومیت ۵ ساله خود و در ازای آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی به تیم انگلیسی تحویل داده و به همراه آنان سوار هواپیما به‌منظور پرواز به سمت انگلستان شد.

«نازنین زاغری»که در پوشش خبرنگار برای انگلیس در ایران جاسوسی می کرد و به همین جرم دستگیر شده بود، با پایان دوره محکومیت ۵ ساله خود و در ازای آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی با گذراندن تشریفات اداری به تیم انگلیسی تحویل داده شد.

دستگیری زاغری در سال ۹۵ موجب دستگیری ۵۰ نفر از عوامل جاسوس انگلیس در ایران شده بود. کار این سر شبکه جاسوسی آموزش جاسوس بود لذا در پی دستگیری این فرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی‌شده و اسناد بسیار مهمی از نقش انگلیس در جاسوسی در دیگر کشورها در اختیار ایران قرار گرفته است.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

 بر اساس اعلام منابع رسمی، تبادل زاغری هیچ ربطی به مذاکرات برجام ندارد و تنها در ازای  آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی مبادله شده و اساسا در مذاکرات برجامی هیچ بحثی درباره تبادل زندانیان صورت نگرفته است.

* نازنین زاغری کیست و چه فعالیت هایی داشت؟

نازنین زاغری مسئول شبکه‌سازی MI۶ و وزارت خارجه انگلیس در جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا بود که در شبکه سازی‌های جاسوسی تحت پوشش خبرنگار و شکل دهی به انقلاب های رنگی در برخی کشورها نقش فعالی داشته است.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

اعضای تیم ترینینگ استیشن وابسته به سرویس انگلیس با مدیریت کوین بردن فعال در زمینه انقلاب های رنگی در کشورهای اروپایی و اخلال در بیداری اسلامی در کشورهای عربی (زاغری مدیر بخش فارسی این موسسه)

در برخی کشورهایی که این جاسوس انگلیسی ماموریت داشته، بعدا انقلاب رنگی اتفاق افتاده است. زاغری از طریق برگزاری دوره های باصطلاح خبرنگاری اقدام به جمع آوری اطلاعات می کرداز سویی هم در شکل گیری اعتراضات نقش بسیار موثری ایفا کرده است.

*  ایران‌ زمین بازی و نحوه برگشت نازنین زاغری را مشخص کرد

بر اساس اطلاعات فنی زاغری به دست آمده، وی مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم ۱۵ پروژه در کشورهای لبنان مراکش، مصر، یمن، اوکراین، گرجستان و... را برعهده داشته است.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

حضور زاغری در پارلمان لبنان به نمایندگی از پارلمان انگلیس

هرچند که انگلیس از زمان دستگیری این فرد درخواست مبادله داشته است اما ایران‌، زمین بازی و نحوه برگشت نازنین زاغری را مشخص کرد که این قدرت دیپلماسی ایران را نشان می‌دهد.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

چارت سازمان usaid اداره توسعه بین المللی آمریکا،تامین کننده بودجه دوره های جاسوسی و براندازی به موسسات و شرکت های زاغری

زاغری در قبال مسئولیت راه اندازی بخش ایران در یکی از موسسه های پوششی جاسوسی انگلیس برای اجرای دو پروژه مقدماتی و پیشرفته با عنوان ایران و یک پروژه مربوط به زنان بودجه های کلانی دریافت کرده بود.

* مهم‌ترین کارکرد زاغری در منطقه

در دو پروژه مربوط به ایران وی مسئولیت آموزش و بکارگیری جاسوسان را، تحت پوشش خبرنگار برعهده داشته و در این دوره‌ها مطالبی از جمله نحوه جمع آوری و خروج امن اطلاعات و حتی برنامه های پیش بینی شده در زمان دستگیری احتمالی و انتقال امن اطلاعات آموزش داده می شد.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

همه ماموریت‌های جاسوس ملکه

برخی آموزش دیده های این دوره ها به جمع آوری اطلاعات مربوط به حقوق بشر و تحریم ها را برعهده داشتند و بسیاری از اطلاعات احمدشهید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل از این طریق جمع آوری و در اختیار وی قرار می گرفت.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

دوره آیلرن و زیگزاگ در هتلی در ترکیه

وی مسئولیت پروژه‌هایی درباره آموزش افزایش سطح مطالبه گری علیه حکومت، شبکه سازی زنان و ناآرام سازی زنان تحت پوشش زنان کارآفرین را برعهده داشت.

زاغری فردی دو تابعیتی است که از سال ۸۲ شروع به فعالیت کرده و در سال ۸۷ جزو گروه‌های راه‌انداز بی‌بی‌سی فارسی بوده است. مهم‌ترین کارکرد زاغری در منطقه آموزش جاسوس بوده و در انقلاب‌های رنگین کشورها نقش پررنگی دارد.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

دوره آیلرن و زیگزاگ در مالزی با حضور زاغری و محمود عنایت مدیر ایران اینترنشنال

این جاسوس رابطه بسیار نزدیکی با وزارت امور خارجه انگلیس و پارلمان این کشور داشته و نقش اساسی در تربیت نیرو برای شبکه های ماهواره ای به ویژه بی بی سی و اینترنشنال داشته است.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

سند هشدار وزارت خارجه انگلیس در متن قراردادها به خانم زاغری درخصوص احتمال دستگیری در ایران و خطرات اجرای پروژه ها در ایران

البته «بی‌بی‌سی» در زمانی که زاغری دستگیر شد عنوان کرد که این جاسوس دستگیر شده هیچ ارتباطی با موسسه «بی‌بی‌سی» ندارد که در همان زمان بلافاصله رسانه های ایران فیش‌ها و قرارداد زاغری با «بی‌بی‌سی» را منتشر کردند و این یک رسوایی برای «بی‌بی‌سی» شبکه ملکه انگلیس بود.

تبادل کامل «نازنین زاغری»/ جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری سوار هواپیما شد

وی فروردین ۹۵ به جرم اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام دستگیر و به ۵ سال حبس محکوم شد.

* تلاش دولت بریتانیا برای آزادی جاسوس خبرنگارنما

ریچارد رتکلیف همسر نازنین زاغری در گذشته برای آزادی همسرش دست به اعتصاب غذا زده بود و سعی داشت با از این دست اقدامات شرایط آزادی زاغری را فراهم کند تا اینکه سرانجام دولت بریتانیا حاضر شده برای آزادی این جاسوس خبرنگارنما ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و یک ایرانی زندانی در انگلیس را آزاد کند.

* آزادی زاغری پس از تخلیه اطلاعاتی نشان‌دهنده اقتدار ایران است

یکی از کارشناسان حوزه بین‌الملل معتقد است اینکه ایران زاغری را پس از تخلیه اطلاعاتی و زمانی که به مهره سوخته مبدل شد آزاد کرده، نشان‌دهنده اقتدار ایران است.

به گفته این کارشناس مسایل بین الملل،؛ علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته شده از سوی انگلیس و برخی شرکای این کشور برای گره زدن مبادله زاغری به عنوان امتیازی در برجام، ایران با هوشمندی تمام و جدا کردن بحث این مبادله از مذاکرات دو درس مهم را به دنیا داد، اول آنکه توان دیپلماسی ایران مختص به حصول نتیجه از یک روش نیست و ایران گزینه های متعددی را برای حضور در عرصه بین المللی و مذاکرات دیپلماتیک برای خود ترسیم کرده و بدان عمل می کند که یکی از آنها همین مساله مبادله زاغری است و دوم آنکه ایران هیچگاه از هیمنه کشورهای استکباری در دنیا نترسیده و با هوشیاری حتی این نکته را اثبات کرده که می توان بزرگترین قدرت های دنیا را نیز با برنامه ریزی دقیق و با شجاعت هر چه تمام به زانو درآورده و شکست داد.

گفتنی است زاغری از چند روز قبل با پایان دوره محکومیت ۵ ساله قضایی از زندان آزاد شده بود و در منزلش در تهران به سر می برد.

«انوشه آشوری» هم یکی دیگر از جاسوسانی بود که به همراه زاغری آزاد شد. آشوری فرد دو تابعیتی و دارای تابعیت انگلیس است که به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود. وی امکانات فراوانی موساد گرفته بود و اطلاعات زیادی را اشخاص کشور ما به این سرویس منتقل می‌کرد. این فرد به ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی، ۲ سال حبس بابت تحصیل نامشروع و استرداد ۳۳ هزار یورو که از وی کشف شده به نفع جمهوری اسلامی محکوم شده بود.

نازنین زاغری جاسوس ۵۳۰ میلیون دلاری پس از تبادل و انجام تشریفات، آماده پرواز به سمت انگلستان است، اما آن چیزی که نباید از آن گذشت تلاشی است که سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای افشای فعالیت‌های جاسوسی و دستگیری افرادی همچون زاغری دارند؛ افرادی که با پوشش‌های مختلف برای جاسوسی به کشورمان می آیند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 87
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    55 10
    ای جانم به سپاه عزیز
    • س ه IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      8 19
      برای گرفتن طلب صد ساله خود از انگلیس باج انچنانی دادیم! ای جانم........ خدایا با کیا 85 میلیونیم
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      4 3
      مبلغ درست پانصد میلیون پوند وسود اونه. فکرکنم پوند ارزشش از دلار بیشتره
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      16 3
      ۱۶:۴۴ باج سنگین‌چیه نازنین زاغری دوره محکومیتش رو سپری کرده بود. به هر صورت باید آزاد میشد ولی ایران برای تستردادش به انگلیس این شرط رو گذاشت.
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 3
      دادستان كه يه چيز ديگه گفته!
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    32 0
    الان محمد گاندو داره تحویلش میده
    • GB ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 6
      الان اون پولارو کی اختلاس میکنه و میبره کانادا
    • علی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 0
      مثل همین جواسیس
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      ۱۹:۳۱ بعید میدونم تو دولت آقای رییسی مثل دولت های قبل همچین ‌‌اتفاقی بیفته ولی اگر کسی هم پولا رو اختلاس کنه باز تو چنگ ممد گاندو و رفیقاش هست و می‌گیرنش نترس.
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      2 2
      دمش گرم ابراهیم ریسی از محل این پول نفری 150 هزارتومان برا ایرانیها امشب ریخت تقریبا نفری 6 دلار
  • ش. AE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    27 2
    منتظر گاندو ۳ و ۴ هستیم
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    12 40
    احتمالا ۵۰۰میلیون هم خسارت داده ایم ولی بردران فریبکار گزارش غلط ارایه می دهند ولی در هر صورت این عدد بی نهایت دروغ است ولی خوب دروغ شده جز اصول
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      42 2
      مرگ بر مریم رجوی
    • ابراهیم IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      20 2
      خودباخته بودن هم حدی دارد آقاب وطن فروش البته اگر وطنت انگلیس نباشد
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      19 0
      قبل نظر دادن یکم توی آب یخ بشین سوختگیت کمتر بشه
    • RO ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      19 1
      آب بریز
    • خخخ IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 3
      من نظر این بابا رو کار ندارم اما الان اینا که خوشحالن از چی خوشحالن از اینکه نازنین زلغری آزاد شده ؟ یا اینکه انگلیس پولی که طلب داشتیم داده تا نازنین زاغری رو ازاد کنن؟ الان کجاش جای شادی داره بابا در هر حال یارو حالشو برده خخخخ
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      10 1
      قشنگ سوختیا! معلومه پولا از حساب کارفرمات برداشت شده
    • محمدایوب IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 1
      14/55 این تفکر با این همه حقارت وبد بینی. ناشی از دروغگویی.
    • خ۹خخخ IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 6
      میترسم با اقتدار مثل ملوانهاشون با کت شلوار برشون گردوندن به هر صورت ی بچه داشت کار خوبی کردن
    • عدی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 1
      به نظر میرسد یا انگلیسی هستی یا بی سواد نوکر انگلیس!!!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    10 17
    خجالت آور است جاسوس باید در برابر جاسوس باشد، جاسوس نداشتید در انگلیس بسیار خوب باید غرامت سنگین می گرفتید
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      6 2
      جاسوس باید اعدام شود تا حساب کار دست دولت متجاوز بیاید این کاری است که تقریباً در همه کشورهای جهان مرسوم است
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    19 5
    این پول مال خودمون بود شرط نمی خواست
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      13 4
      شما بودی چجور پس میگرفتی؟
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      11 2
      اینو ولش کن ببین سپاه چه شاه ماهی رو صید زده که نیم‌میلیارد دلار بابتش سلفیدن. اینه قدرت
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    13 16
    لی عرضه ها پول مردم را بعد از 43 سال پس دادند افتخار نیست ذلت است
  • تورج IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 8
    روش درآمد خوبی است .
  • فرزاد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    13 2
    ماملت ایران اسلامی علاوه بر۵۳۰ میلیون دلار پولهای بلوکه شده ایران خواهان ۵۰۰ میلیون دلار ازدولت خبث انگلیس بخاطر ضربه به امنیت ملی ایران هستیم .
  • B IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    15 1
    آیا اگر این خانوم یه شهروند عادی بود صدای بی بی سی و وطن فروشان ضد ایرانی در شبکه های فارسی زبان در می اومد ؟؟ آیا سلبریتی ها و براندازای بی مغز حرکتی انجام می دادن ؟ آیا دولت ملکه حاضر بود در ازای یه شهروند عادی ۵۳۰ میلیون دلار بپردازه ؟؟ مسلما خیر
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    10 1
    انگلیسیهایرکثیف 1.4میلیارد دلار بدهکارند این پول خودمون پوده دادند خوب بود حداقل همش رو میگرفتند ولی بازم از مبادله زمان روحانی بهتره که اون حاسوس کثیف جیسون رضاییان وچند نفر دیگر را با فریبی که خوردن ازاد کردن
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 1
    ممد بن سلمان، ای سلاخ خاشقچی، اف به شرف نداشته ات، صد تا صد تا گردن میزنی، رقاص خانه ها را باز می کنی، فسق و فجور گسترش می دهی، ساحل عریان آزاد سربلند و با افتخار می گویی : این منم، بی کم و کاست، و صد البته بدون ادعای دینداری! و بدون یقه درانیدن و بوق مسلمانی
    • اردلان IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      5 1
      اینو یکی از برق بکشه اونا رو باید یه جا دیگه بنویس اینجا مال نازنین زاغریه خخخخ عجله داره می خواد نونشو حلال کنه اشتباه کرده خخخخخ
  • 7 IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    15 2
    کثافت های وطن فروشی امثال زاغری باید اعدام میشدند
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 1
      یواش تر
  • من IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 15
    دمش گرم انگلیس برای یه جاسوس اینقدر پول بدی خیلیه قدر نیرو هاشو می دونه
    • CA ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      5 0
      تو اصلا تو باغ نیستی این پول خودمونه که 45 سال دستشون بود پس نمیدادن
    • سیامک IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      6 2
      جاسوس انهم انگلیسی بایداعدام میشدازاین به بعدجاسوسهابدون هیچ ترسی خرابکاری خواهندکرددولتهاپولهاایران را بلوکه خواهند واگردولت ایران هم صدها جاسوس هم گرفته باشد هیچ اب از اب تکان نخواهد خورد پس قاسمهابرای تکه تکه شدن اماده باشند اف بر اینهمه گدایی،،
  • علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    آفرین به درایت وشجاعت سپاه که هم امنیت ملت راتضمین می‌کند وهم پول‌های ملت رااز خبیثترینهای روی زمین پس می‌گیرد هم ایرانی دربند انگلیس راازاد میکند
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 1
    این مبلغ امروزه پول 100 عدد تانک است،، نه 1370 عدد تانک،،، جاسوسه را به یک دهم قیمت فروختید!!!!!!.. نمره ضد اطلاعاتتون 20،، نمره تجارت تان 7،،، تجدید.. شهریور.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 7
    الان خانواده سلطنتی با دمب شون دارن گردو میشکنن، از خوشحالیه موفقیت در این حراج بزرگ
  • حسین IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 1
    مهم اینه که این پول سر سفره مردم میاد یا نه !!!!!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 3
    متاسفانه با ازادی دیگر دلارها هم تغییری در وضع مردم مشاهده نخواهد شد،دولت اگر دنبال شاد کردن مردم است این دلارها را شب عیدی بین مردم تقسیم کند
  • علی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 1
    جرم جاسوسی فقط اعدام اگر با کوه طلا هم مبادله بشه خفت هست
  • هرچی LU ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 1
    ۵۳۰ میلیون گم نشه فقط
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 1
    اين پول مباركه باشد چون اين پول را روسيه بابت هزينه جنگ با اكراين و تحريمهايي كه شده از ايران مي گيرد
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 2
    تقریبا نفری هفت دلار سهم هر ایرانی میشه من هفت دلارمو قبل از عید میخوام #باهم_بخوریم
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 0
    پول کجا میره مهمتره
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    یاد اور می شود این به یک رویه سیاسی تبدیل نشود که جاسوس بفرستند و پولهای ما را بلوکه کنند و در ازای پس دادن پولهای خودمان ازادی جاسوس را خواستار شوند
  • محمدایوب IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 2
    حالا که دارین معامله میکنین حجاریان وتاج زاده وچند تا افسادطلب رو درهم فله ای بدین ده دلار بگیرید علی برکت الله
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 1
      نميفهمى دارند با اين داستان سازى ها چه پدرى درميارن ؟!
  • DE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 1
    علاوه براین پول باید یک پول دیگه بعنوان تاوان باید گرفته بشه و اگر رفت بیرون و هوس کرد دست از پا خطا کنه مثل زم با گونی بیارنش ایران
  • نیما IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 2
    الحمدلله وقتی که مقاومت جواب می دهد
  • هموطن TR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    ببخشید، چرا دست از این حماقت رسانه آیی برنمیدارید؟؟ تمام این سالها قوه قضاییه ادعا کرده است خانم بعلت جاسوسی دستگیر و محاکمه و زندانی شده. برعکس رسانه های خارجی، بدروغ ادعا میکردند ایشان بیگناه هست و گروگان پول هست. حالا یا حماقت هر چه تمام تر دارید مهر تاییدی بر ادعای دروغ رسانه های خارجی میزنید.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    پول خودمون رو گرفتید این .....رو پس دادید ماشاالله به این دیپلوماسی.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    .... آزاد شد
  • محمد CA ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 2
    این تیتر چندش رو عوض کنید، انگار ما باج بگیریم. خجالت بکش با این تیترت.
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 1
    جاسوسه کثیف حقیر
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 1
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 1
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • ایران دوست AU ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 0
    آیا شما عملا با انتشار این تیتر دارید به دنیا میگو عید این شخص در ازای این مبلغ آزاد شد؟. یعنی شما دارید با دست خودتان به دشمن ، و جامعه روزنامه نگاری علنا میگوید این شخص را ما به این قیمت به رژیم استکبار ی و کثیف انگلیس فروختیم؟.
    • رضا IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      آره دوست عزيز اين مبلغ هيچ ارتباطى با نازنين خانوم نداره !
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    چقدر ما خوبیم
  • ارش FR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 1
    این خانم با سفیر و کارمندان انگلیس دار میزدید .تا درس عبرتی برای برای بقیه
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 1
    خوبه یه سریال گاندوی دیگه ا بسازید.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    عبد اللهیان گفت ربطی به هم ربطی ندارند
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    کار بسیار بیخودی بود اگر ایشون جاسوس بوده که باید به اشد مجازات میرسید این پول هم متعلق به ما بوده و احتیاجی به مبادله با جاسوس نبود حداقل ای کاش با کل پول و سودش مبادله میشد نه اصل مبلغ بعد نیم قرن
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    ۴برلبر پولی که خاوری دزدید وفرار کرد
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 1
    پیروزی انگلیس مبارک
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    انشا الله در جنگ وطن دومش با همسسایگانش بدرک واصل شود
  • شهاب سنگ IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    بعضی ها متهم کردن قاضی شدن رای دادن عقل کل شدن ووو اما اصل ماجرا رو ندونسته و حرفها وتهمتها زدن(یارو انگلیسیه میگفت ایرانی ها دهن بین هستن بیسوادن...)اما اصل ماجرا اینه ک این ۲ مورد ب هم ربطی نداره اون جاسوس هم دوره محکومیتوشو گذرونده (اگ الان همچین کاری رو ی کشور غربی یا عربی میکرد همینها تشویقش میکردن یغعه پاره میکردن ک چقدر انسان هستن ووو اونها خوبه ما بده)بعضی ها هم نگران شدن ک میره جاسوس اموزش میده خب بزار اموزش بده تاحالا خطی روی شما افتاده امنیتتوت خدشه ای وارد شده اصلا میدونی ایران جلوی چند سازمان و نهاد جاسوسی قدعلم کرده ک اینها عددی حساب نمیشن .اونهایی هم ک دارن سیاه نمایی میکنن حواسشونو جمع کنن دارن برای دشمن خوش رقصی میکنن البته اگه مزدور و البانی نشین واصلاح طلب کدخدا پرست غربگدا نباشه چون هدف اینها مشخصه وطن فروشی مزدوری بیغیرتی بزدلی
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    چه اطلاعاتی داشته که انگلیس حاضر شده با پول بلوکه ایران معامله اش کنه
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    آخی پولارو ندادند تا آزادش کردید. با این پولا آب بخرید بریزید رو خودتون نفستون بیاد بالا
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    العان این شخص و ازادشدگان درواقع نفوذی های جمهوری اسلامی ایران هستند ومره هایی بری تماس وارتباط گیری باامنیتی های مقاومت هستند
  • US ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    گردنه گیر اینطوری تیغ نمیزنه خخخ
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    اونا برای تبعه غیر بومی شون پونصد میلیون دلار خرج میکنن،
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    530مبلیون دلار الان یک دلار هم تو خزانه نرفته همون فرودگاه پخشش کردن
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    واقعا جای تأسف داره یک انسان بیگناه رو بازداشت کنن
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      جاسوس جاسوس جاسوس
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    مافیای کاسبان داخلی و خارجی تحریم یعنی انحصاران گران و رانت خواران اقتصادی یعنی کسانی که اجناس و کالاهای ضروری را با قیمت خیلی بالاتر وارد می کنند (چون به ایران به علت تحریم جنس نمی فروشند و مجبورند از طریق دلالا ن بین المللی خرید کنند ) و نفت و کالاهای صادراتی ایران را بسیار زیر قیمت از ایران می خرند (چون از ایران به علت تحریم کالا و جنس نمی خرند) حالا فهمیدید چه کسانی کارهایی می کنند که تحریمها رفع نشود و چه کارهایی است که موجب میشود تحریمها رفع نشود؟؟؟؟؟ سر نخ ها را بگیرید و جلو بروید تا ببینید به کجاها می رسید
  • م. شریف IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    1. این جاسوس به حدود 5 سال زندان محکوم شد و دوران حبسش تمام شد و آزاد شد. 2. مسلما اگر این مهره برای ایران ارزشی داشت آزاد نمیشد. 3. با دستگیری این فرد سال 95 پنجاه نفر جاسوس هم دستگیر شدند. 3. افراد منتقد دقیقا بگن ایران چه کاری باید می کرد که نکرد؟
  • CA ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    یعنی 400 تا تانک فوق مدرن با حداقل سود سالی 5 درصد به مدت 50 سال که میشه 4000 تا تانک دیگه قراره خودش یا پولش به ایران برگرده؟
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    در کشور ما همه چی با پول حل میشه. پول بدین هر کاری میخواهید بکنید.علی برکت اله.
  • Dh IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    قطعاً اگر من هم یک شهروند ایرانی بریتانیایی بودم آیا انگلیس برای من هزار پوند خرج میکرد؟! دادن این پول بشدت آدم رو بفکر فرو میبره
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    دم ایران گرم خوب خواهرشون اسیر کرد پولمون از چنگشون در اورد
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    چه جانورایی هست و ادم خبر نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس