کد خبر 1366754
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
شیرین عبادی

یک حقوق‌بگیر سرویس‌های جاسوسی غربی در موضوع حقوق بشر، خواستار عدم انجام سفر «گزارشگر سازمان ملل در امور تحریم» به ایران شد!

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت:

شیرین عبادی در نامه‌ای به میشل باشله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، خواهان آن شده که سفر آلنا دوهان، گزارشگر ویژه‌ در امور تحریم‌های یک‌جانبه لغو شود و به اجازه سفر جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران مشروط شود.

عبادی به بی‌‍‌بی‌سی گفت: «آوردن گزارشگر تحریم در حقیقت حیله حکومت ایران است.»

به گزارش بی‌بی سی، هشت سال پیش، ایران قطعنامه‌ای را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برد که اقداماتی چون وضع تحریم و محدودیت سفر را خلاف استقلال و حاکمیت ملی کشورهای هدف چنین اقداماتی می‌دانست. با وجود رای مخالف کشورهایی چون آمریکا، انگلیس فرانسه، ژاپن و کره جنوبی، این قطعنامه به تصویب رسید.

این قطعنامه‌ شورای حقوق بشر اقدامات و مقررات قهرآمیز یک‌جانبه را خلاف قوانین بین‌المللی، قوانین بشردوستانه و منشور سازمان ملل دانست و خواهان آن شد که برای تامین چندجانبه‌گرایی، احترام متقابل و حل صلح‌آمیز اختلافات، گزارشگری ویژه در این باره فعالیت کند. در همین چهارچوب قرار است آلنا دوهان در ‌اردیبهشت ماه به مدت ۱۱ روز به ایران سفر کند.

آلنا دوهان پیش از این با سفر به ونزوئلا و قطر گزارش‌هایی درباره اثر تحریم‌ها در این کشورها تهیه کرده و از تاثیر منفی تحریم‌ها بر این کشورها انتقاد کرده است.

شیرین عبادی درباره سفر آلنا دوهان به بی‌بی‌سی فارسی گفت: «می‌خواهند اگر فردا در مجامع بین‌المللی اعتراض شد که چرا اجازه سفر گزارشگر حقوق بشر را ندادید بگویند چون او مغرض بوده و گزارش نادرست داده، ما با کسانی که گزارش نادرست نداده‌اند مشکلی نداریم‌.»

خانم عبادی گفت: «امیدوارم در اثر فشارها، حداقل اگر این نماینده را هم به ایران راه دادند، حکومت نخواهد گزارش‌های او را هر لحظه در سر مردم بزنند و بگویند اگر گرانی هست، کمبود هست، دارو نیست و واکسن نیست، به خاطر تحریم است.»

فارغ از لفاظی شیرین عبادی، اقدام او در واقع پادویی آمریکا برای کمرنگ کردن موفقیت ایران در تصویب قطعنامه ضد تحریمی است. به عبارت دیگر، او سعی می‌کند مانع از فشار سازمان ملل علیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا شود و این وطن فروشی حقوق بگیر آمریکایی‌ها در مقیاس و ابعادی جدید است.

این نکته هم گفتنی است که آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی، سردمدار بیشترین نقض حقوق بشر در داخل خاک خود و دیگر کشورها هستند اما با این وجود، حقوق بشر را تبدیل به چماقی برای باج خواهی از کشورهای مستقل کرده‌اند. آنها در این مسیر از مزدورانی مثل شیرین عبادی برای القای نقض حقوق بشر استفاده می‌کنند و این درحالی است که هم آمریکا و هم پادوهای سیاسی آنها، در قبال جنایات و نسل کشی رژیم‌هایی مثل رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی، لال مطلق هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    12 0
    خاک عالم بر سر وطن فروشی مثل این کثافت که با بی .... خر مگس معرکه سرویس های جاسوسی شده بدبختی که تاریخ انقضای آن توسط همان اربابان فعلی بسیار نزدیک است
  • حسين DK ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    9 0
    اين وطن فروش چرا حقوق بشر را فقط براى ايران ودولت ايران ميخواهد ول به جنايات در يمن ،عراق،سوريه،ليبى،افقانستان آن دهن كثيف را باز نميكند ،تحريم فقط براى فشار به مردم عادى هست
  • ا.م IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    واقعا مزدوری تا این حد که بااینکار مردم کشور در مضیغه بمانند؟
  • علی IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    وطن فروش . خدا شما ها را بکشد
  • فراهانی IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    به قول مهران مدیری،پس چرا نمیمیری؟ چرا تموم نمیشی؟ حیف از باد دنیا که به تو بهایی می خورد.
  • SE ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    این تلخک میخواد بکه که هنوز زنده است ولی خودش هم میدونه از نظر ایران دوستان این تلخک تو .... است
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    با وجود ۱۵۰۰ تحریم علیه ایران که شامل تحریم حوزه دارویی و سلامت هم شد . افرادی که خواهان ایجاد و ادامه آن هستند ، جنایتکار هستند و باید در دادگاه محاکمه بشوند . اینها فقط مرتکب خیانت به کشور نشده اند .
  • DE ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    این موجود خبیث و پلید ایران ستیز که فقط بلده در موردتحریم مردم ایران زبون درازی کنه منتظر عواقب اش باشه. زیرا همین رفتار خائنانه اش علیه مردم ایران بدترین نوع نقض حقوق بشره .با تشویق دول امریکا و اروپا به تحریم ایران این احمق داره حقوق بشرمیلیون ها انسان از اقشار کم درامد کشور ایران رو مورد اسیب قرار میده. ای خائن ! قاتل کودکان بیمار ایرانی تو هستی که برای مردم ایران دائم اسباب مزاحمت و اذیت رو فراهم میکنی. وکیل یک قرونی بدبخت و عقده ای ! در مرگ کودکان بیمار ایرانی که تحریم دارویی شدند و جانشان رو از دست دادندشریک جرم هستی ای قاتل!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    حال که سازمان ملل نتوانسته است جاوید رحمان، گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر آن سازمان و جاسوس موساد را به کشورمان بفرستد، آلنا دوهان را جایگزین وی نموده است! قطعاً ورود چنین افرادی به کشور پر از ضرر است، بی‌آنکه منافعی برای کشور داشته باشد. خانم آلنا دوهان پیش از این نیز گزارش‌های مبسوطی درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا و اروپا بر مردم سوریه، ونزوئلا و... به سازمان ملل ارائه کرده است که در عمل نه‌تنها کمترین نفعی برای این کشورها دربر نداشته است، بلکه حتی به اذعان خود همین فرد، باعث افزایش تحریم‌ها بعد از گزارش وی نیز شده است. در شرائط جنگ اقتصادی دشمنان قصد دارند کار ناتمامی را که می‌خواستند از طریق اف‌ای‌تی‌اف انجام دهند، با فرستادن جاسوسانی به کشور برای گرا دادن به ایشان، کالیبره و نقطه‌زن کردن تحریم‌ها، کشف راه‌های دور زدن و خنثی‌سازی آن‌ها، و شناسایی افراد مؤثر در این حوزه، به سرانجام برسانند؛ و از سوی دیگر با آموزش عوامل مخالف داخلی برای راه‌اندازی آشوب و فتنه به بهانه‌ی گرانی و دفاع از حقوق بشر، بعضی افراد ساده‌لوح را تحریک نمایند. لذا از نیروهای اطلاعاتی، وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر قوه‌ی قضائیه، درخواست می‌کنیم کاملاً به‌هوش باشند و اجازه‌‌ی ورود چنین افرادی را به کشور ندهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس