کد خبر 1279195
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
مراد طاهباز

وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اظهاراتی مدخله‌جویانه‌ای درباره وضعیت یکی از محکومان پرونده محیط زیست و آزادی او مطرح کرد.

سرویس سیاست مشرق- دست و پا زدن های انگلیسی ها برای نجات جاسوسان خود در ماه های اخیر افزایش یافته است، پس از ناامید شدن لندن از آزادی نازنین زاغری، این بار انگلیسی ها روی یک جاوسوس ویژه دست گذاشته اند. الیزابت تراس، وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای که روی پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه این کشور قرار گرفته است، درباره محکومیت مراد طاهباز، یکی از محکومان پرونده محیط زیست، گفت: مراد طاهباز امروز که ۶۶ ساله می‌شود، بار دیگر روز تولدش را در بازداشت ناعدلانه در ایران می‌گذراند.

تراس در این بیانیه از ایران خواست آنچه که "رفتار بی‌رحمانه" خواند را با طاهباز پایان بدهد. وزیر خارجه انگلیس همچنین با اشاره به دیدار و رایزنی‌اش با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت: موضوع مراد را هفته گذشته با وزیر امور خارجه ایران مطرح کردم و هنوز نسبت به بازگرداندن او به خانه و پیوستن دوباره به خانواده‌اش متعهد هستم.

اما چرا فردی چون «موشه طاهباز» با اسم عملیاتی مراد؛ برای دولت های غربی اهمیتی در سطح دادن یک بیانیه دیپلماتیک و رسمی دارد؟

         

مراد (موشه) طاهباز، عضو یهودی موسسه میراث پارسیان (اصلی‌ترین متهم انجام فعالیت‌های جاسوسی در مناطق نظامی) است؛ فرزند قاسم طاهباز از سناتورهای دوران پهلوی. او و کاووس سید امامی (دیگر متهم به جاسوسی که پس از آگاهی از به دام افتادن شبکه، در زندان خودکشی کرد) دو ستون اصلی شبکه جاسوسی وابسته به امریکا و اسرائیل بودند.

حمایت ویژه ملکه از گاندوی انگلیسی

مراد طاهباز، میلیاردر یهودی و دارای تابعیت سه گانه ایرانی - بریتانیایی و آمریکایی است و البته به سرزمین‌های اشغالی نیز رفت و آمد داشته و مجری چند پروژه و مجتمع تفریحی در فلسطین اشغالی نیز بوده است، البته تخصص طاهباز در طراحی و ساخت کازینو و قمارخانه است. او علاوه بر قمار، به شکار هم علاقه بسیاری داشت و به گفته خودش، شکارچی ماهری است. اما در نهایت، در تور دستگاه اطلاعاتی افتاد و شکار شد.

طاهباز طی مدت فعالیت خود در داخل کشور، متاسفانه با نفوذ در سازمان حفاظت از محیط زیست، توانسته بود با این پوشش به مناطق حساس و فوق سری کشور دسترسی پیدا کند. جمع‌آوری اطلاعات درباره نقشه‌های تأسیسات دریایی و نظامی در حوزه خلیج‌فارس از جمله زمینه‌های جدی فعالیت طاهباز بوده و از این طریق اطلاعات ذی قیمتی را برای کارفرمایان آمریکایی و اسرائیلی‌اش جمع آوری کرده بود. وی بخشی از اطلاعات جمع آوری شده درباره مختصات توانمندی دفاعی کشور در خلیج فارس و همچنین برخی سایت‌های موشکی در مناطق حفاظت‌شده را به بیرون از کشور منتقل کرده است. از طاهباز همچنین تجهیزات بسیار پیشرفته جاسوسی و جمع آوری اطلاعات نیز کشف و ضبط شده است.

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی ایران در موضعی مقتدرانه حاضر نیست شاه مهره جاسوسی را با اتکا به یک بیانیه انگلیسی آزاد کند؛ ملکه مادر اگر گاندو با ارزش را می خواهد باید هزینه صید دوباره او را بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    35 1
    اعدام
    • SE ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      9 0
      طاهباز از زندان بایذ بره گورستان آزادیش را در جهنم جشن بگیرد
    • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      2 0
      احتمالا خانم ابتكار كه در طي سالهاي مسئوليتش سازمان محيط زيست را مامن و محل پرورش جاسوسان كرده است نبايد پاسخگو باشد!؟؟؟مردم تا كي بايد شاهد اين بي عدالتي ها باشند!!!
  • تاجر IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    30 1
    یک میلیاردر یهودی به راحتی از ایران وارد و خارج می شود و اطلاعات حساس امنیتی و فوق سری را در اختیار بیگانگان می دهد؟ مسئولان امنیتی کشور را باید شدیدا بازخواست کرد.
    • مرتضی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      18 0
      مسئولان امنیتی صاحب وزارتخانه و ادعا به سازمان تحت نظر معصومه اببتکار کاری ندارند!!!!
  • FR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    36 1
    از همان اسم موشه ش معلومه چه جونوری بوده !
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    32 0
    مهره های. اصلی اسرائیل اصلاحطلبهاهستند که دارن ربراحتی توکشوربه خیانتهاشون ادامه میدن
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    تراس در این بیانیه از ایران خواست آنچه که "رفتار بی‌رحمانه" خواند را با طاهباز پایان بدهد./// همه میدونن که این زندانی ها تو ایران در شرایط هتل 5 ستاره به اصطلاح زندانی هستن.ا
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    5 0
    توی «جاسوسان محیط زیستی....» نوشتید به جز طاهباز دوتا یهودی دیگه هم تو اون موسسه پارسیان بودند اونا کی هستند ؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    32 0
    موشه طاهباز را باید در کنار مسئولین محیط زیستی که با او همکاری میکردند محاکمه کنند ... منتظر محاکمه عیسی کلانتری و معصومه ابتکار هستیم
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    25 0
    باید کسانیکه از این جاسوسان حمایت کردند ازجمله کلانتری وابتکار وربیعی. نیز محاکمه شوند.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    11 0
    همشون جز شاخه زیتون هستند یهودیان جاسوس
  • CA ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 2
    بدبخت
  • حسن IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    11 0
    درمقابل دریافت پول های بلوکه شده آزاد شوندغیر از این ارزشی ندارند مهمترین نکته محاکمه ابتکار و کلانتری است تا عبرتی برای دیگران باشد و هم مردم شناخت بیشتری نسبت به افسادطلبان پیداکنند
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    با چهل نفر میشه مبادله اش کرد. ارزون نفروشین اش آ . زیر چهل اصلا صحبتشو نکن.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 1
    میراث پارسیان !!!؟
  • من SY ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    7 0
    ..... خائنین به این نظام و این کشور ، خائنین به خون شهدا رو اعدام کنین ....انگلیسی رو ادب کنین
  • محمدایوب IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    19 0
    تمام جاسوسانی که در 8سال دولت مهد جاسوسان شناسایی ودستگیر شدند توسط سازمان اطلاعات سپاه بود ودولتیان مانند ربیعی وکلانتری وابتکار. تمام سعی وتلاششان را کردند جهت تبرئه وازادی آنها. وزارت اطلاعات روحانی فقط نظاره گر وگاه حمایت از جاسوسان. چون در میان سربازان گمنام امام زمان که جان بر کف برای امنیت کشور تلاش میکنند تفاله هایی بازمانده از جنس حجاریان عماد ربیعی. اکبر گنجی. ووو هنوز در وزارت نفوذ کرده اند که باید پاکسازی ومحاکمه شوند
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      1 4
      برو پفکت رو بخور پسرم
  • SE ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    3 0
    طاهباز از زندان بایذ بره گورستان آزادیش را در جهنم جشن بگیرد
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    انگل ستان خبیث وخیس!!!
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    3 0
    اعدام اعدام اعدام جاسوسی که جرمش محرز شده باید اعدام شود
  • فدایی سیدعلی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    2 0
    قابل توجه مسئولین ودلسوزان نظام مردم 8سال هر ظلمی وهر مصیبتی وگرانیهای کمر شکن که عمدا توسط دولت روحانی ودر امتداد فتنه 88 که روحانی با به کارگیری عوامل فتنه. در دولت ومدیران. ازجمله آخوندی بی جهت به جان رساندن مردم وریختن کف خیابان. وپیچیدن نخسه نظام تحمل کردند. اما واگر نظام بخواهد. در محاکمه انها. ودارودسته اش. ازجمله آخوندی. زنگنه.وجاده صاف کن جاسوسان ابتکار وکلانتری. وظریف. وربیعی.واشنا وووو مصلحت سنجی کند. بدانند. والله والله والله. اولا دل خانواده شهدا راشکسته. وانها که در هر شرایطی پای نظام ایستاده اند را دلسرد.و زده خواهند کرد.
  • رحمت عیدی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    اصلاحطلبان کارگزاران اعتدالیها و در کل لیبرال های غربگدا هستند که نقش اصلی لایه پوششی حمایتی و مجوزی این عناصر نفوذی را بازی میکنند با هزاران توجیه مضحک. خائنان اصلی اینها هستند وقتی رهبری عزیز میفرمایند جریان تحریف اگر شکست بخورد جریان تحریم هم شکست میخورد یعنی همین جماعت غربگدا همان جریان تحریف هم تشریف دارند که اگر دلسوزان و ملت همه با هم بتوانند این جریان لیبرال غربگدا را شکست بدهند هم جریان تحریف هم جریان نفوذ شکست میخورد، به فرموده امام خمینی ما از دست شاه و حکومت طاغوت خلاص شدیم اما بعید میدانم به این زودیها از دست تربیت یافتگان غرب و شرق خلاص شویم، الان 43 ساله دیگه تا کی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس