ویژه ها

اگر ادعای جریان اصلاح طلب درباره توافق با آمریکا و گشایش اقتصادی به واسطه این توافق، صحیح بود باید در دولت روحانی به واسطه برجام گشایش عظیم اقتصادی و به قول آقایان، فتح الفتوح اقتصادی رخ می داد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** موشک های ایران را بدهیم،رونق اقتصادی برمی گردد؟!

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«اگر حوصله و تنگنای معیشت مردم برای تصمیم گیران ملموس باشد و اگر شرایط خاص و لغزنده زمانه در نظر آیند بالاخره در قبال لغو تحریم‌ها باید امتیازاتی بدهیم و گریزی از آن نیست. ما می‌توانیم بازیگر فعال و زیرک و پرسرعتی باشیم و حداکثر امتیازهای خود را در زمان رفع تحریم‌ها جست‌وجو کنیم. از هم اکنون برای هر روز پس از توافق برنامه داشته باشیم و ساعتی را ازدست ندهیم. حدود 20 سال است که همه روابط خارجی و اقتصاد ما زیر سایه موضوع هسته‌ای قرار دارد، 15 سال است که مرتبا بر تحریم‌ها افزوده می‌شوند و ما تحریم‌زدگان زمان شده‌ایم. شاید دیگر یادمان رفته باشد که زندگی بدون تحریم چگونه است؟ به نظر می‌رسد رفع تحریم‌ها خصوصا برای اقتصاد کشور در دراز مدت ازچنان اهمیتی برخوردار باشد که دادن برخی از امتیازها در مقابل آن به چشم نیایند.»

موشک‌های ایران را بدهیم، رونق اقتصادی برمی‌گردد؟!/«جنگ خوب» و «جنگ بد» از نگاه اصلاح‌طلبان

همچنین روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«ممکن است یک توافق احتمالی دوجانبه میان ایران و امریکا اتفاق بیفتد و مشکلات باقی‌مانده به صورت دوجانبه حل و فصل شود و از طرف‌های دیگر خواسته ‌شود که به این چارچوب احترام بگذارند...به اعتقاد طرف‌های مذاکره ایران در مذاکرات برجام، اگر ایران با همین سرعت برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد، دوران گریز هسته‌ای ایران مستمرا کوتاه‌تر می‌شود و بنا به ادعای آنها ایران روز به روز به بمب هسته‌ای نزدیک می‌شود. این نگرانی همچنان در میان امریکا و متحدانش وجود دارد

موشک‌های ایران را بدهیم، رونق اقتصادی برمی‌گردد؟!/«جنگ خوب» و «جنگ بد» از نگاه اصلاح‌طلبان

اصلاح طلبان می گویند «در قبال لغو تحریم‌ها باید امتیازاتی بدهیم و گریزی از آن نیست.» این طیف همزمان تاکید می کند که «ممکن است یک توافق احتمالی دوجانبه میان ایران و امریکا اتفاق بیفتد و مشکلات باقی‌مانده به صورت دوجانبه حل و فصل شود.» نکته قابل تأمل و البته قابل تأسف اینجاست که جریان اصلاح طلب همواره بر امتیازدهی یکطرفه ایران به آمریکا و اروپا تاکید دارد.

این در حالی است که طرف غربی صراحتا و با وقاحت خواسته های زیاده خواهانه خود را مطرح کرده است. آمریکا و اروپا می گویند ایران باید علاوه بر تعطیلی صنعت هسته ای، برجام موشکی و منطقه ای را نیز کلید زده و مولف های قدرت خود را یکی پس از دیگری از کار بیندازد.

رهبر معظم انقلاب-19 اسفند در دیدار اعضای مجلس خبرگان فرمودند:«ساده‌لوحانه‌تر و ناشیانه‌تر از پیشنهاد کسی که می‌گوید قدرت دفاعی را برای حساس نشدن دشمن، کاهش دهیم وجود ندارد. در طول زمان، از این پیشنهادهای سست و پر ایراد مطرح شده که همه آنها ابطال‌پذیر بود و ابطال هم شد و اگر به کسانی که می‌خواستند برخی بازوهای قدرت ملی را قطع کنند، اجازه این کار داده می‌شد، ایران، امروز با خطرات بزرگی مواجه بود که با اراده و عنایت خداوند، امکان عملی شدن این پیشنهادها به وجود نیامد.»

اگر ادعای جریان اصلاح طلب درباره توافق با آمریکا و گشایش اقتصادی به واسطه این توافق، صحیح بود باید در دولت روحانی به واسطه برجام گشایش عظیم اقتصادی و به قول آقایان، فتح الفتوح اقتصادی رخ می داد؛ آیا چنین اتفاقی رخ داد؟! نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد بلکه دولت روحانی به واسطه اعتماد به آمریکا و چیدن همه تخم مرغ ها در سبد برجام، فشار سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم تحمیل کرد.

** «جنگ خوب» و «جنگ بد» از نگاه اصلاح طلبان

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«در بین سیاسیون، سخنوران و تریبون‌داران ما، گویا این جنگ یک‌جانبه به گونه دیگری و متفاوت از آن چیزی که جهانیان و حتی مردم روسیه می‌بینند و با آن مخالفت می‌کنند، دیده و توصیف می‌شود. جای تأسف دارد در جامعه ما که هویت دینی دارد و قرار بود «سیاست ما عین دیانت ما» باشد، انسانیت و اخلاق انسانی که از مؤلفه‌ای اصلی دین اخلاق‌مدار اسلام است، در سلوک برخی به فراموشی سپرده شده است و اخلاق‌مداری و جهت‌گیری‌های انسانی در پرانتز مواضع سیاسی محصور شده‌اند

در ادامه این مطلب آمده است:«این چه منطقی است که عده‌ای در کشور به خاطر «اختلاف با غرب» یا «روابط نزدیک با شرقی» که «تنها به منافع خود می‌نگرد»، چشم بر جنایات پوتین در اوکراین بسته و به مراتب بیش از رسانه‌های داخلی روسیه از اقدامات ارتش روسیه و تصمیم پوتین دیکتاتور به یک کشور حمایت کرده و برای آن هورا می‌کشند؟».

موشک‌های ایران را بدهیم، رونق اقتصادی برمی‌گردد؟!/«جنگ خوب» و «جنگ بد» از نگاه اصلاح‌طلبان

مقامات جمهوری اسلامی ایران در واکنش به جنگ اوکراین مواضع قاطع و مقتدرانه ای اتخاذ کرده اند. فصل مشترک این مواضع این بوده است که با اعلام آتش بس باید جنگ خاتمه یابد.

برای نمونه در هفته های گذشته «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی نوشت:«بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک‌آمیز ناتو دارد. ما توسل به جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم. برقراری آتش‌بس و تمرکز بر راه‌حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است

همچنین رئیس جمهور کشورمان روز یکشنبه در جلسه هیات دولت گفت: «جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود حمایت می‌کند و آماده نقش‌آفرینی برای هرگونه کمک به بازگشت صلح است... جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چندین دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است.»

آقای رئیسی در ادامه تصریح کرد: «حفاظت از جان و مال شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه باید مورد اهتمام جدی همه طرف‌ها قرار گیرد.»

متاسفانه جریان اصلاح طلب به دلیل اصرار بر رفتار قبیله ای، همه مفاهیم را لوث کرده است. برای مثال «قاتلِ یک زن» اگر هم قبیله ای جریان اصلاحات باشد، نه تنها نباید مجازات شود، بلکه باید به عنوان «قهرمان ملی» و «نخبه و جنتلمن» از او تجلیل شود.

درباره جنگ و تجاوز نظامی نیز همینطور، اگر آل سعود زنان و کودکان بی گناه یمنی را به قتل برساند، نه تنها نباید مورد اعتراض قرار گرفته بلکه ایران باید در اسرع وقت روابط دوجانبه را ارتقا بدهد. درباره کودک کشی اسرائیل نیز همینطور. از نگاه جریان اصلاح طلب، ایران نه تنها نباید به رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل اعتراض کرده بلکه باید در رقابت های ورزشی نیز با نماینده این رژیم مبارزه کند!

مبنای موضعگیری جریان اصلاح طلب، علاوه بر رفتار قبیله ای، همسو بودن با منافع آمریکاست. متاسفانه این جریان نقش خود را در حد پادوهای آمریکا در ایران تقلیل داده و دقیقا براساس منافع آمریکا موضعگیی می کند. بر همین اساس در ماجرای اوکراین، این طیف به هیچ عنوان به نقش آمریکا و اروپا در ایجاد این بحران اشاره نکرده و غرب را بی تقصیر جلوه می دهد.

امام خمینی(ره) در توصیف جریان غربگرا فرموده بودند: «نباید فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا هستیم. ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا (هستیم)، این تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الان هم هستند...اینها می‌خواهند خرابی کنند. کار ندارند به این که کی کشته بشود و کی از بین برود... خط این بود که اصلاً آمریکا منسی [فراموش] بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود. خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود

جریان تندروی اصلاح طلب نه دغدغه منافع ملی دارد و نه دلش برای مردم اوکراین می سوزد. نشان به آن نشان که این طیف در سال ۸۸ در وسط خیابان شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می داد و حالا ژست حمایت از مردم اوکراین به خود گرفته است.

ناگفته نماند که در سال ۹۸ به فاصله کوتاهی پس از جنایت دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، افراطیون اصلاح طلب پیشنهاد مذاکره مستقیم با قاتلان حاج قاسم حول برجام را مطرح کرده و مدعی شدند که شهادت سردار سلیمانی نباید مانعی در برابر مذاکره مستقیم با آمریکا باشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    13 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      6 0
      مقاله نویس روزنامه آرمان پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نبود چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
    • SE ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      6 1
      خاک بر سر امثال روزنامه آرمان ذلت
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      4 0
      هسته ای را بدهید موشکی را بدهید مقاومت منطقه ای را بدهید تازه خواهید شد لیبی ... انموقع باید زندگیتان را هم بدهید
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    ایران را هم بدهید اقتصاد برنمی گرده .
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      5 1
      به کوری چشم مغزهای فاسد غربگدا هیچ امتیازی به غرب و آمریکا نمی دهیم و اوضاع فعلی که حاصل گند دولت اصلاح طلب بنفش است به سمت بهبود خواهد رفت
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 0
      موشک‌های ایران را بدهیم رونق اقتصادی برمی‌گردد = اصلاح طلبان را بدهیم رونق اقتصادی بر می گردد
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    10 0
    بر سر توان نظامی ایران به ویژه موشک ها مذاکره ایی صورت نخواهد گرفت .آمریکا هم ناراحت میشود به درک
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      9 0
      اگر کسی یه کاری رو روش اصرار داره و بقیه میدونن اشتباهه میگیم اون آدم نادان هست ولی وقتی اشتباه بودنش برای همه مشخص شد ولی طرف همچنان به راه و حرف اشتباهش اصرار داشت دیگه اون طرف نادان نیست "خائن" هست. الان تو اوضاع اوکراین همه دیدن توان دفاعی بومی چقدر ارزشمنده ولی چپ ها همچنان بر طبل سازش میزنن این دیگه خیانته
  • DE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    6 1
    موشک‌های ایران را بدهیم روغن اقتصاد برمی‌گردد؟!. چنان روغنی به اقتصاد بزنم که به یارانه بگید زکی ، یارانه بگریم . یعنی زِ چه کسی یارانه بگیریم...اگر برجام خاصیت داشت دولت حسن را ا ز خاک بلند میکرد نه اینکه به خاک بزند.
  • نیما IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 0
    چرا اصلاح طلبان بعد از اینهمه گند برجام ساکت نمی شوند
    • امیرحسین صمدیان IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      7 1
      این سوالی هست که منم جوابشو میخوام بدونم؟
    • علیرضا IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 1
      ستون پنجم ها(بخوانید اسلاح طلب ها) که سالهای سال بر مسند قدرت بودن و گرا هائی که بدشمن دادن و... حتی در دوره اونا تو تیم مذاکره کننده جاسوس داشتن نمی تونند صلابت این دوره از تیم مذاکره را ببیند
    • DE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      5 0
      چرا اصلاح طلبان بعد از اینهمه گند برجام ساکت نمی شون// کدام بچه ای را شما میشناسید که بعد از گند‌زدن خود ساکت شود تازه اول گریه و زاری جیغ کشیدن اوست .
  • سید IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    8 1
    آیا تا کنون حتا یک مقاله و گزارش در تقبیح و محکومیت جنایات یانکی ها در افغانستان یا جنایات سعودی ها در یمن یا جنایات فرانسوی ها در لیبی و یا موریتانی و یا مالی، در روزی نامه های اصلاح طلب دیده و یا شنیده اید!؟ اما از زمان یورش روسیه به اوکراین صهیونی زده توسط کودتای رنگی، روزی نیست که این روزی نامه ها مطلبی علیه روسیه ننویسند و هم صدا و هم ندا با یانکی ها و انگلیسی ها سعی در عوام فریبی نداشته باشند! سبب آن است که با کودتای رنگی آن کشور به واسطه فتنه انگیزی جنبش سبزشان در ایران احساس همزاد پنداری دارند!!!
  • بختیاری IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 0
    آقایان غربگدا که دلسوز تحریم شدن ملت هستید.فراموش کردید یا خودرا به فراموشی زدید.این تحریم ها سوغات نامه خائنین و وطن فروشان نزدیک به شمابود.سال 88... حالا شدید دلسوز؟؟؟بی شک همه این ریاکاری ها و نقش بازی کردن ها نتیجه شکست ونرسیدن به اهداف کدخدای وحشی در مذاکرات هست. که در گل مانده و به پادوها و نوکرانش دستور داده که هرکاری برای تغییر شرابط انجام دهند.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    دقیقا
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    6 1
    اصلاح طلبان دشمن هستند که باید بساطشان جمع شود
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    سرطان اصلاحات
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    فرزندان ایرانیم .با دین و با ایمانیم. خاک پاک ایران را .برتر ز جان می دانیم
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    فرزندان ایرانیم .با دین و با ایمانیم. خاک پاک ایران را .برتر ز جان می دانیم
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 2
    فعلا که بحث موشک نیست.
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 0
      بحث چیه پس
  • ایران دوست AU ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    من واقعا در باره پاسخ به این اخبار در یک گزینش آنچه غربی‌ها میگویند بین یک صخره و یک دیوار هستم.از یک طرف من از آزادی بین و روزنامه نگار ی در آنچه در مملکت جریان است خوشحالم، و از طرف دیگر از آنچه که من شخصا از زیاده گوی در مورد مسئله مملکتی نزیر قدرت نظامی و آنچه در درون مملکت بر آن بحث میشود (از جمله این مقاله) گفته میشود را زیر زدن منافعه این مملکت میدانم.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    با سلام ما می‌توانیم بازیگر فعال و زیرک و پرسرعتی باشیم و حداکثر امتیازهای خود را در زمان رفع تحریم‌ها جست‌وجو کنیم. روزنامه آرمان این جمله کاملا مبتنی بر شعارزدگی است. البته بررسی تاریخ تحلیلی رفتار غرب زدگان ، این جمله در شمار فریب و یک ادعای مطلقا کذب است. شاهد مدعی دوره کوتاه پس از امضای برجام است. در این دوره چه اتفاقی رخ داد؟ چرا انتظارات مردم ایران در گشایش اقتصادی با غرب اتفاق نیفتاد؟ و ... ضمنا پردازش جمله فوق نشان می دهد که ج اا در هر شرایطی یک بازیگر است و در دوران تحریم و وضع محدودیت ها بایستی هوشمندانه و با زیرکی ساختار اقتصادی خود را اصلاح و نظام اقتصاد سیاسی خود را تغییر دهد و بر اساس آرمان های ملی ظرفیت سازی نماید‌ . کاری که در سه دهه گذشته توسط دولت های پیشین هرگز مورد توجه قرار نگرفت. اما امروز و در دولت سیزدهم چنین پویشی آغاز سده است و با ورود به این فراگرد تحولات بزرگی بوقوع پیوسته و نشانه های خوبی از یک چشم انداز در مقیاس کلان و جهانی از تحول و پیشرفت در پیش رو است و به تبع آن نظام تحریم ها مانعی در مسیر توسعه کشور بحساب نخواهد آمد و بدین ترتیب نیاز به تسلیم و معامله بر ارکان قدرت ملی نمی باشد. پیشنهاد تسلیم متعلق به گذشته و فتنه اکبر است که به تاریخ پیوسته است.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    فرزندان ایرانیم .با دین و با ایمانیم. خاک پاک ایران را .برتر ز جان می دانیم
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    موشک ها را که بدهیم . رونق بمب باران می شود. مانند عراق ولیبی. باید با قدرت و سرعت بر توان دفاعی افزود . بگذار نوکران امریکا هر غلطی که خواستند بکنند همچون همه خائنین در فراموش خانه ها
  • حامد IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    آخه کی به مزخرفات این افسادطلبان بنفش اهمیت میده؟
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    هستهای را بدید موشک وقدرت منطقهای را بدید بقیه درخواستهای امریکا fatfوسند ۲۰۳۰واسلاموبقیه درخواستها را برای تنش زدایی وناراحت شدن کدخدا بدهید فقط برای پیشرفت مانده صورتتان راهم ببرید جلو تا مجبور نباشد دست مبارکشان را دراز کند انوقت تحریمها رفع رفع ومشکلات حل میشود
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    اگر کسی با توجه به اوضاع اوکراین همچنان میگه توان موشکی باید معامله بشه خیلی خائن و سر سپرده هست‌. چپ ها تا مردم رو در خاک و خون نبینن آروم نمی شن. کور خوندن
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    چقدر اتفاقی است ! که هر موقع آمریکایی ها در مذاکرات برجام به بن بست می رسند و نیاز به تبلیغات رسانه ای برای مقصر جلوه دادن ایران یا روسیه و چین پیدا می کنند بصورت اتفاقی !! این روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان دقیقا همان نیت و همان طرف را گرفته و شروع به نوشتن مطالب خود با منطق سست و بی پایه و اساس و غلط و حتی خنده دار می شوند ! یعنی همه این هماهنگی ها همه اتفاقی است و اصلا اینها نبودند و گربه بود ! واقعا این به اصطلاح نشریات روی اعصاب مردم ایران راه می روند و دیگر طاقت مردم از دست اینها به سر می رسد. اینها مردم کشور خودشان را نمی شناسند و اصلا فکرش را هم نمی کنند که این همه زیاده روی در غربگرایی در بین عموم مردم ایران نتیجه عکس داده و لج مردم را در آورده و درخواهد آورد. تمام ارگانهای امنیتی باید هم حسابهای مالی این نشریات با خارج را کنترل کنند هم ایمیل ها هم سفر های خارجی این به اصطلاح روزنامه نگاران را. یک نفر از اینها دستگیر شود همه همکاران داخلی و خارجی خودش را لو می دهد !
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    مافیای سیاسی اقتصادی که رفسنجانی،خاتمی، فریدون سازماندهی و تشکیل دادند گلوگاههای تصمیمگیری و اجرایی را قبضه کرده اند
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    کسیکه راضی به آزدست دادن قدرت دفاعی کشوره.بدون شک مشکل داره
  • سید فروزان CH ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    6 0
    کسی که می‌گوید موشکها را بدهیم ،یعنی حاضر است زندگی خود را هم بدهد برای رضایت غربیها
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    آرمان متعلق به خانواده رفسنجانی ست ومعلومه چه مزخرفاتی مینویسه
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    همین افرادی که خودشان می گفتند ناموس برایشان مهم نیست و در جای دیگر می‌گفتند من سگم، را برای نوکری و خدمت بهرآمریکا بدهید وضعیت امنیت و اقتصاد کشور بسارخوب خواهد شد.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 0
    وجود غربگدایان برای کشور مضر است اگرراس کار باشند به فکر منافع خود و فامیلشان هستند اصلا بفکر کشور ومردم نیستند و اگر در راس نباشند شروع میکنند به نق ردن وچوب لای چرخ گذاشتن و..
  • DE ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 0
    اصلاحاتچی ها کور خوندند دیگه کسی با طناب پوسیده این قبیله توچاه نمیره! امضاء کری نشون داد چقدر تضمینه! شمااصلاحاتچیها که اینهمه کولی به امریکا دادید اخرش به کجا رسیدید؟ کجا روفتح کردید؟ پس لطفا اینقدر دیگه چرند نگید!
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    خائن های وطن فروش اگر موشک ها را بدهیم کار به رونق اقتصادی نخواهد کشید بلکه موجودیت ایران را از دست می دهیم بعد آمریکا با شما بعنوان مهره های سوخته تو زباله دان خواهد انداخت همان کاری که با سایر نوکران خود انجام داده است
  • محمد حسن پور IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    واقعا عجیب است در جایی که کشوری مانند امارات با آن همه وابستگی آشکار و بی نظیر به غرب، دو بار در شورای امنیت به قطعنامه ضد روسی رای ممتنع می دهد و در حالی که در ترکیه که عضو ناتو و شریک غرب است، کوچکترین فریادی بلند است و در حالی در هیچ شهری در کل قاره آمریکا از کاناد تا شیلی هیچ تظاهراتی بر ضد روسیه نیست و در حالی که در شهرهای بزرگ و پایتختهای اروپایی هم اوضاع به همین منوال است؛ آقایان می خواهند ما هر روز را بیفتیم و فریاد بزنیم ، خب مگر یادتان نیست که چند روز پیش عمران خان نخست وزیر پاکستان چه گفت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس