ویژه ها

علیرغم اینکه در دولت روحانی، ایران و آمریکا مستقیم مذاکره کردند و حتی فراتر از دیدار دوجانبه نیز پیش رفتند، اما در همین مقطع تحریم ها دو برابر شده و همزمان در قلب راکتور هسته ای نیز بتن ریخته شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** کاش آمریکا هم در مذاکرات بود!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «کاش آمریکا هم در مذاکرات بود» به قلم «نعمت احمدی» حقوقدان اصلاح طلب نوشت: «ایران و آمریکا در دو خط موازی نسبت به بازگشت به برجام حرکت می‌کنند که به باور نگارنده اگر می‌خواهند به‌هم برسند باید مذاکره رودررو داشته باشند...اینکه در وین آمریکا یک طرف مذاکره نیست و مع‌الواسط در جریان مذاکرات قرار می‌گیرد، نقطه ضعف گفت‌وگوهای این دوره وین است. کاش طرفین حساسیت موضوع را درک می‌کردند و آمریکا هم در آن‌سوی مذاکره رودررو شرکت می‌کرد».

در ادامه این مطلب آمده است: «کاش آمریکا در آن‌سوی میز مذاکره در وین حضور مستقیم داشت و تیم مذاکره‌کننده ایران رودررو و مستقیما این خواسته به حق و قانونی و مطابق با برجام را صراحتا مطرح می‌کرد. تحریم‌ها باید لغو شود نه اینکه مع‌الواسطه همین مطلب به وسیله گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل شود خصوصا وقتی که منافع همسایگان و اسرائیل و از همه مهمتر بالا و پائین شدن روسیه و چین در مقابل ایران را پیش رو داریم».

همچنین «قاسم محبعلی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «امکان برداشتن یکباره تحریم‌هایی که پس از خروج از برجام برقرار شده یا مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای است برای آمریکا سخت است...نکته مهم دیگری که روی آن باید مذاکره کرد نکته‌ای است که طرف ایرانی می‌گوید باید کلیه تحریم‌ها برداشته شود اما طرف آمریکایی می‌گوید برجام مقدمه‌ای برای مذاکره بابت سایر مسائل فی مابین است... آمریکایی‌ها  و بایدن دیگر مثل زمان اوباما علاقه مند نیستند که فقط راجع به برنامه‌ هسته‌ای ایران صحبت کنند».

کاش آمریکا هم در مذاکرات بود! / هاشمی طبا: پیوستن به شانگهای و اکو به ما کمکی نمی‌کند

این روزنامه اصلاح طلب با ادبیاتی تحقیرآمیز، حضور آمریکا مقابل ایران در مذاکره را در قالب «آرزو» و «رویا» بیان کرده است. این در حالی است که پیش از این و در دولت روحانی، ایران و آمریکا با هم مذاکره کرده و حتی فراتر از مذاکره نیز پیش رفته و از پیاده روی وزرای خارجه و تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور، به ارسال کارت پستال از سوی تیم مذاکره کننده ایران به طرف آمریکایی و گپ زدن درباره نوه های یکدیگر و...هم رسیدیم.

در همان مقطع رسانه های اصلاح طلب با ذوق زدگی کودکانه تیتر می زدند که «ایران و آمریکا با یکدیگر قدم زدند» و «تماس تاریخی در پرواز بازگشت» رخ داد و «دیدار اتفاقی اما تاریخی» به وقوع پیوست و...اما در نهایت در همان مقطع، دولت باراک اوبامای مودب! و باهوش!، در اقدامی بی سابقه، اجازه نداد که نماینده دولت روحانی در سازمان ملل، به نیویورک برود و وی را «تروریست»! نامید.

در ادامه اوباما در اقدامی بی شرمانه، مردم ایران را «یاغی»! نامید. دولت اوباما علیرغم امضای برجام، وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید و قانون محدودیت ویزا را نیز امضا کرد و این روند در دولت های ترامپ و بایدن نیز ادامه یافت.

علیرغم اینکه در دولت روحانی، ایران و آمریکا مستقیم مذاکره کردند و حتی فراتر از دیدار دوجانبه نیز پیش رفتند، اما در همین مقطع تحریم ها دو برابر شده و همزمان در قلب راکتور هسته ای نیز بتن ریخته شد.

اکنون ایران در موضعی مقدرانه و عزتمندانه در مذاکرات حاضر شده و خواستار لغو تحریم ها و ارائه تضمین از سوی آمریکا و سپس راستی آزمایی اقدامات ادعایی طرف مقابل است. با اینحال افراطیون اصلاح طلب جانب طرف مقابل را گرفته و خرده می گیرند که چرا می خواهید همه تحریم ها را لغو کنید!؟ آمریکا نمی تواند تحریم ها را لغو کند! و...

کاش آمریکا هم در مذاکرات بود! / هاشمی طبا: پیوستن به شانگهای و اکو به ما کمکی نمی‌کند

کاش آمریکا هم در مذاکرات بود! / هاشمی طبا: پیوستن به شانگهای و اکو به ما کمکی نمی‌کند

کاش آمریکا هم در مذاکرات بود! / هاشمی طبا: پیوستن به شانگهای و اکو به ما کمکی نمی‌کند

** هاشمی طبا: پیوستن به شانگهای و اکو به ما کمکی نمی کند

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «مصطفی هاشمی طبا» فعال اصلاح طلب نوشت: «امروز گفتمان مجلس و دولت و مجمع تشخیص نظام و شورای نگهبان باید "حفظ ایران" باشد و از پرداختن به مسائل فرعی و حیدری-نعمتی به شدت پرهیز کرد. تهدیدهای خارجی و محاصره ایران از سوی دشمنان و مقابله مقتدرانه با آن به جای خود، در عین حال باید در اندیشه جلوگیری از فروپاشی داخلی باشیم».

در ادامه این مطلب آمده است: «با آنکه به‌شدت با گسترش روابط خارجی معتقدیم، اما بدانیم نه پیمان شانگهای و نه اکو و مسافرت‌ها به ما کمک نمی‌کند؛ همچنان که نه سازمان کنفرانس اسلامی و نه اتحادیه عرب کمترین کمکی به فلسطینیان نکردند. اگر «حفظ ایران» گفتمان غالب حکمرانان کشور نباشد، با کمان تأسف، ایران از درون آسیب می‌بیند. از کیسینجر سؤال شده که در برابر ایران چه کنیم؟ او گفته است ایرانی‌ها سیستم خودتخریبی دارند، کاری به کارشان نداشته باشید، خودشان خودشان را تخریب می‌کنند. آیا این گفته این تئوریسین صهیونیست‌ها به واقع نزدیک است؟ ».

کاش آمریکا هم در مذاکرات بود! / هاشمی طبا: پیوستن به شانگهای و اکو به ما کمکی نمی‌کند

در ماههای اخیر، دولت آقای رئیسی در حوزه سیاست خارجی اقدامات بسیار مهمی را انجام داده است. پیوستن به سازمان همکاری شانگهای و حضور فعال در اجلاس اکو و قرارداد سوآپ گازی برای انتقال سالانه ۲ میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان از مسیر ایران به جمهوری آذربایجان، بخشی از این دستاوردها است.

براساس سوآپ، ایران میزانی گاز از ترکمنستان دریافت می‌کند که هم می‌تواند در داخل کشور براساس اخبار منتشر شده مصرف و بخشی را هم به خاک جمهوری آذربایجان منتقل کند. این اقدام در تأمین گاز پنج استان شمالی کشور در فصل سرما بسیار حائز اهمیت است. در روزهای گذشته رسانه های اسرائیلی از این قرارداد ابراز نگرانی کرده و با آشفتگی از آن یاد کردند.

در حال حاضر روند سیاست خارجی در دولت سیزدهم به گونه ای است که با تقویت دیپلماسی منطقه ای و دیپلماسی نگاه به شرق، روند خسارت بار دولت قبل در سیاست خارجی و «کدخدا» قلمدادکردن آمریکا و محدود کردن دنیا به سه الی چهار کشور غربی، جبران شده و این روند خسارت بار پایان یابد.

از سوی دیگر، اقدامات دولت رئیسی در سیاست خارجی، دروغ اصلاح طلبان درباره FATF و برجام را نیز برملا کرد. برای نمونه، جریان اصلاح طلب در دولت قبلی همصدا با برخی دولتمردان مدعی بودند که تا ایران به FATF نپیوندد و تا برجام احیا نشود، به هیچ عنوان واکسیناسیون سراسری شتاب نگرفته و آمار کشته ها پایین نمی آید.

اما در دولت سیزدهم علیرغم اینکه هنوز به FATF نپیوستیم و هنوز برجام برجام نیز احیا نشده است، واکسیناسیون به سرعت شتاب گرفت و ما از آمار روزانه ۷۰۰ فوتی به حدود ۸۰ فوتی در روز رسیدیم.

ان شاءالله با مدیریت جهادی در دولت سیزدهم و بکارگیری دیپلماسی مقتدرانه و عزتمندانه، ادعاهای جریان اصلاح طلب درباره سیاست خارجی و اقتصاد، بیش از پیش رنگ می بازد.

** در مسیر پیشرفت ایران سنگ اندازی نکنید، بیانیه پیشکش

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «وخامت حکمرانی آب» نوشت: «جبهه اصلاحات ایران دیروز و در واکنش به بحران کمبود آب در روزهای اخیر و حوادث پیش آمده در اصفهان بیانیه‌ای صادر کرد، "اعتراضات اخیر کشاورزان اصفهان و تجمع اهالی اصفهان برای مطالبه احیای دائمی زاینده‌رود" را "آخرین نشانی وخامت حکمرانی آب و ضرورت توجه موثر به ابرچالش ملی آب" دانست و اعلام کرد: "اعتراضات هم‌وطنان‌مان در خوزستان و چهارمحال و بختیاری و بحران‌ها و مسائل روزافزون مرتبط با آب در ۲۸ استان کشور هم حاکی از ملی و خطیر بودن این ابرچالش است." ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصلاح‌طلبان همچنین معتقدند که "ضروری است که مجموعه نهادهای امنیتی و انتظامی در برابر اعتراضات خشونت‌پرهیز ناشی از تنش‌های آبی در نواحی مختلف ایران از هرگونه سرکوب و اعمال خشونت پرهیز کنند". ».

کاش آمریکا هم در مذاکرات بود! / هاشمی طبا: پیوستن به شانگهای و اکو به ما کمکی نمی‌کند

این دومین بیانیه جریان اصلاحات در ماههای اخیر است. این جریان سیاسی چندی پیش درباره برجام نیز بیانیه ای صادر کرده بود. پس از انتشار آن بیانیه، عباس عبدی در انتقاد از عملکرد همقطاران خود در مطلبی نوشته بود: «جبهه اصلاحات پس از شکست قاطع در انتخابات ۱۴۰۰، پیش از هر اقدامی از جمله موضع‌گیری درباره برجام یا سایر امور، ابتدا باید در موجودیت خود بازنگری کند... این جبهه در انتخابات ۲۸ خرداد، یک شکست بزرگ نه از اصولگرایان، بلکه از جامعه و مردم خورد».

واقعیت این است که جریان اصلاح طلب به هیچ عنوان صلاحیت اظهارنظر درباره مسائل کلان را ندارد؛ چرا!؟ به این دلیل که نسخه های این طیف در سیاست خارجی و سیاست داخلی و عملکرد این جریان در مواردی از قبیل صنعت هسته ای و نتایج این نسخه پیچی ها، صلاحیت اظهارنظر را از این جریان سیاسی سلب کرده است.

اصلاح طلبان در بیانیه مذکور، قیافه حق به جانب به خود گرفته و درباره مساله آب در ایران ابراز نگرانی کرده اند. این در حالی است که اکنون یکی از پیشرفته ترین روش ها در جهان برای تأمین آب شیرین و همچنین تأمین آب برای کشاورزان، بهره مندی از صنعت هسته ای است.

رهبر معظم انقلاب- ۲۰ فروردین ۱۳۹۴- فرمودند: «مسئولین بدانند دستاورد کنونی هسته‌ای ما چیز باارزشی است؛ این را بدانند؛ به چشم کم‌ارزش و چیز سبک به آن نگاه نکنند. صنعت هسته‌ای برای یک کشور، یک ضرورت است. اینکه بعضی از روشنفکرنماها قلم بردارند و قلم بزنند که «آقا ما صنعت هسته‌ای را میخواهیم چه‌کار کنیم» این فریب است؛  این شبیه همان حرفی است که زمان قاجارها وقتی نفت کشف شده بود و انگلیسها آمده بودند میخواستند نفت را ببرند، اینجا دولتمرد قاجاری میگفت ما این مادّه‌ی بدبوی عَفِن را میخواهیم چه‌کار کنیم، بگذارید بردارند ببرند! این شبیه آن است. صنعت هسته‌ای برای یک کشور یک ضرورت است؛ هم برای انرژی، هم برای داروهای هسته‌ای که بسیار مهم است،  هم برای تبدیل آب دریا به آب شیرین، و هم برای بسیاری از نیازهای دیگر در زمینه‌ی کشاورزی و غیر کشاورزیصنعت هسته‌ای در دنیا، یک صنعت پیشرفته است، یک صنعت مهم است».

«سعید حجاریان»  از افراطیون اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸  مهرماه ۹۸- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «من گفتم اتم و مشتقاتش به کار ما نمی‌آید و حتی استفاده صلح‌آمیزش برای ما پرمخاطره و پرهزینه است؛ ‌ چه یک گرم، چه صد کیلو؛ چه غنای یک درصد، چه ۲۰ درصد. البته من منکر تحقیقات و کارهای دانشگاهی نیستم اما در چارچوب پادمان‌های بین‌المللی. این تقسیم‌بندی به‌گمان من همچنان معتبر است».

اظهارنظر این عضو تندرو جریان اصلاحات در حالی است که یکی از کاربردهای صنعت هسته ای، تبدیل آب دریا به آب شیرین است. در حقیقت از گرمای رآکتور هسته‌ای یا برق تولیدشده از آنها در روند شیرین کردن آب استفاده می شوداین تأسیسات می‌توانند هم به طور اختصاصی برای شیرین کردن آب ساخته شوند و هم شیرین کردن آب به عنوان کاربرد دوم آنها در کنار تولید برق محسوب شود.

جریان اصلاح طلب در ایران در مقابل ساخت پالایشگاه، خودکفایی در تولید بنزین، ساخت نیروگاه های پیشرفته، بهره مندی از صنعت هسته ای در پزشکی و کشاورزی و حوزه انرژی و...ممانعت ایجاد کرده و سنگ اندازی می کند و سپس در زنگ حساب، ژست طلبکار به خود می گیرد.

این طیف حتی پا را فراتر گذاشته و همواره مدافع اصلی آشوبگران و اغتشاشگران است و بجای محکوم کردن آشوبگری، حافظان نظم و امنیت و مدافعان مردم را مورد هجمه قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    30 1
    ... هاشمی رفسنجانی ... که روحانی .. را تو پاچه ملت کرد و ۹۶ درصد مردم هم خواستار محاکمه روحانی .. هستند.
    • محسن IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      4 19
      عزیزم، این آمارِ 96 درصد رو از کجا آوردی؟ اگه فقط بگی از کجا آوردی من قبول می کنم که بجای 96 درصد، صد در صدِ مردم ایران خواستار محاکمۀ روحانی هستند. قبول؟
    • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      16 0
      عزيز جان ! فهميدن اين موضوع كه هر كَر و كورى هم كه خودشو بخواب نزده باشه براش مفهومه مگر اينكه خودش از جمله متنعم هاى حسن روحانى باشه،،، يا اينكه از جامعه بريده باشه !؟
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      ۰۰:۳۵ بابا تخمین زد ی چهار درصد هم اون طیف غربگرا بودن.اگه بحث اختصاصی و رسمی بود حرف شما درست بود
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      - اميدوارى، در همه ى حالات پسنديده است.
    • MD ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      6 0
      این غرب گدایان تنها ارتباط با کدخدا با بهتر بگویم شیطان بزرگ را چاره راه می دانندنی دانم شیطان چگونه به ما کمک می کند البته به غربگدایان در رسیدن به مقام کمک شایانی می کند
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      6 0
      محسن خان انصاف داشته باش! همه جامعه که رانتخوار،محتکر ،قاچاقچی و جاسوس نیستند که بگویند:فریدون مچکریم ! خنجری که لیبرالهای مزدور بر پیکر ملت زده فقط دشمنان و مافیای داخلی را خوشحال کرده! 96%=4%-100%
    • MD ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      7 0
      سوال: نظر یک نفر ضد انقلاب و ضد ایران مگر غیر از نابودی انرژی هسته ای است مگر نابودی صنعت هسته ای در پزشکی و کشاورزی و برق نیست پس چه تفاوتی بین اصلاحطلبها و ضد انقلاب وجود دارد مگراینها خود انها نیستند
    • MD ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      سوال: نظر یک نفر ضد انقلاب و ضد ایران مگر غیر از نابودی انرژی هسته ای است مگر نابودی صنعت هسته ای در پزشکی و کشاورزی و برق نیست پس چه تفاوتی بین اصلاحطلبها و ضد انقلاب وجود دارد مگراینها خود انها نیستند؟
    • MD ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      4 0
      اصلاحطلبها دقیقا می دانند چه خیانتی می کنند و این حرفها از سر جهالت و نادانی نیست بلکه خوب هم می فهمند که چه خیانتی دارند می کنند
    • MD ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      این حرفها از سر جهالت و نادانی نیست بلکه خوب هم می فهمند که چه خیانتی دارند می کنند
    • MD ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      1 0
      هاشمی طبا چقدر پول گرفته؟
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      1 0
      هاشمی طبا: پیوستن به شانگهای و اکو به ما کمکی نمی‌کند! بله فقط تحریمها برای شما نون داشت
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    16 1
    این طیف غرب‌گرا مخالف سرسخت جمهوری اسلامی هستند جانب داری از آمریکا واغتشاش گران داخلی ودادن امتیازات یک‌طرفه به‌ آمریکا فقط بخاطر ساقط کردن نظام اسلامی ايران بوده که‌ تاکنون موفق به‌ انجام‌ آن نشده اند
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    17 1
    خداوند انشاالله اصلاح طلبان را هدایت بکند مملکت را صد سال به عقب بردند بجای جواب پس دادن طلب کار هم شده اند امید اسرائیل درایران هستند
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 0
      چه ساده انگار و زودباور باید باشد آن کس که توهم دارد هدف اصلاح طلبان ...ـوع آور از انتقادات و اشک تمساح ریختن برای ملت و دولت و کشور، از سر دلسوزی برای نظام و وطن باشد! جماعتی که ده ها سال خون مردم را به شیشه کردند و زالووار توان زندگی و خرید مردم را مکیدند و فقط به فکر زندگی خود و آقازادگان و هم پالکی های شان بودند ناگاه عابد و زاهد شده باشند!!
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 23
    تا وقتی امریکا نیاد سر میز مذاکره مذاکرات بی فایدست
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      10 0
      ... جایش پشت در است
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    14 0
    حیف از کاغذ و جوهری که این زردنامه های ضد ایرانی با آن چاپ می شود
  • محسن IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    4 9
    مشرق محترم؛ اگر معتقدید که قبلی ها با ضعف و ناتوانی با امریکا مذاکره کردند، راهش اینست که فعلی ها بروند با قدرت و توانایی با امریکا مذاکره کنند. وقتی طرفِ اصلیِ ما امریکاست، مذاکره با اروپایی های بی اختیار چه حاصل و نتیجه ای برای ما دارد؟
    • DE ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      1 0
      کلا از مذاکرات چیزی بدست نخواهد آمد زیرا یکبار که کفتار و گرگ به گله حمله کرد و طعمه لذیذی را زیر دندان گرفت دیگه ول کن نیست . کاری که گروه برجامی سابق کردند ببعی هم نمیکند و مزه آن برای همیشه لای دندان گرگ مانده لذا باید حصار ها را محکم کرد و با مذاکرات زمان خرید و ایران را با نگاه به درون از درون ساخت نه به امید کدخدا و دشمن نشست و امید و توکل به خدا را فراموش کرد.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 0
    نعمت احمدی بعد از آن مصاحبه که از اصلاحاتچی ها انتقاد کرد حالا باید جبران کند. بیچاره حقیر!
  • DE ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    9 0
    کاش آمریکا هم در مذاکرات بود!اینقدر دلم براشون تنگ شده که نگو .اون جان کریه بود ٬یه لغت فارسی یاد گرفته بود به ما که میرسید میگفت شِتوری منظورش چطوری بود .وقتی میگفت بدنم مور موری میشد باور کن همچین حس امضاء میگرفتم و جو بتن که نگو.//علیرغم اینکه در دولت روحانی، ایران و آمریکا مستقیم مذاکره کردند و حتی فراتر نیز پیش رفتند، اما در همین مقطع تحریم ها دو برابر شده و همزمان در قلب راکتور هسته ای نیز بتن ریخته شد. / طباخ: پیوستن به شانگهای و اکو به ما اصلاح طلبها کمکی نمیکند چون ما قبلا با امریکایی ها بسته بودیم و الان هم مدیونشون هستیم. لذا شانگهای بدون ما. معذوریم قولش را قبلا به امریکا دادیم.خخخ
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    8 0
    جناب هاشمي طبا ! شما لطف كن فقط سرود ما گلهاى خندانيم تو ؛ پي گير باش ،،،،
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 0
    وقتی انسان اظهار نظر های تحقیرآمیز اصلاح طلبان راد مواردی مانند برجام و انرژی اتمی می بیند تنها چیزی که به نظرش می آید این است که اینها پیاده نظام فعال دشمن هستند
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    4 0
    از خداوند، هدايت بجوييم
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    9 0
    روزنامه آرمان روش نشده وگرنه می گفت : کاش آمریکا رو بروی ما نشسته بود و طرفش هم ظریف و عراقچی بود . این ها را اگر هزار بار به مکه برند / چون که باز گردند هنوز ....باشند . چه رویی دارند این غربگدایان
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 0
    آقای هاشمی طبا بهتره ساکت بشی!! اگر حرف نزنی کسی نمیگه لالی!!@@@
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 1
    عجب...
  • MD ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    ادله قرانی و میدانی دلیل بر منافق بودن
  • میثم IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 0
    آقای هاشمی طبا: فرزندان ایرانیم. دانا و خوش بیانیم بقیه شعر چی بود، یکبار دیگر تکرار کن.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 0
    مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 0
    درحال وآینده تنها راه نجات ایران وایرانی درشرایط بسیارحساس فعلی وآینده کشور،منطقه ودنیا مبارزه واقعی با انواع فسادهست
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    جناب هاشمی بسه بابا
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    تجزیه خاورمیانه پایان کارنیست بلکه یک شروع است. تجزیه خاورمیانه طوری جنگهای هزاران ساله را حاکم میکند که پس از صدسال اثری از هیچ قومی نشانی نماند و رمقی برای هیچ قومی نماند مانند کاری که با سرخپوستها و آزتک ها و آفریقایی ها کردند
  • دلسوز IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خب الان عضو شانگهاي هستین چرا قیمت دلار پایین نمیاد!؟
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 1
    این 8 سال درس عبرت نشد براتون؟
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اینطوری که بدبخت میشیم!؟دوباره(دلار چمدانی برای نحومیبگیرها،حصور جاسوسان اژانس،توقف،ترور باقیمانده دانشمندان وفرمانده هان،محدود ونامحدود،گام به گام،پلمپ وبتن کردن....)!!!!؟؟؟فقط،فقط وفقط اول رفع تمام تحرینها وراستی ازمایی بعدش حضور آژانس-والا آژانس ادل بیایید اینها راحت دبه میکنند
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اول تمام افرادایرانی ووابسته به ایران باید ازتحریم کاملا حذف وراست آزمایی شود وسپاه...بتواند پروژه های داخل مرزی وبرون مرزی رابا سرعت بیشتر ادامه دهد،تا امنیت ایران را بدانیم حفظ میشود وپایگاه ها،تاسیسات،باقیمانده دانشمندان وفرمانده هانمان ترور نمیشوند،بعدازاطمینان کامل از(امنیت،سیاستهاواقتصادمان....)اجازه میدهیم آژانس بیاید،آنهم فقط برای گزارش دادن نه برای توقف،گام به گام،تعلیق،پلمپ،محدود،بتن کردن حتی یکدرصد ازپیشرفتهای هسته ای-ولاغیر
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    هاشمی طبا کیه؟!
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    آرمان یه عده‌ای شده بغل گرفتن دشمنان قسم خورده کشورمون. غیرت رو قورت دادن. بسه دیگه خسته شدیم از این همه عناد با ملت. بذارین رئیسی کارش رو بکنه شما هم بری لالا تا شاید وقتی دیگه که امیدوارم کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    در(سازمان ملل،دادگاه های بین المللی،کنفرانس اسلامی ومدعیان دموکراسی صوری وحقوق بشری وتمام مردم دنیا...)باید فقط  یک سوال مطرح واعلام شود؛که چرا کشورهای استکباری واستعمارگر نوین باهمدستی باهم(ازحق وتو برخوردارباشند،از انواع سلاحهای کشتار جمعی برخوردباشند، ازانواع انرزیهای هسته ای برخوردارباشند،دهها برابر کشورهای دیگر دنیا ثروت ومصرفگرایی داشته باشندومحیط زیست،جنگلها،جانداران را نابود وغارت کنند-نفت،گاز،منابع،معادن،ذخایز... دنیارا بوسیله گاوهای شیرده.... غارت کنند،اشغالگر،تحمیلگر،زورگو،انحصار طلب،مداخله جو،خائن،دروغگو،فاسد،جنایتکار وتروریست ....باشند)ولی کشورهای دیگه باید به بدترین وشدیدترین روشها تحریم شوندوحتی دست از (انقلاب،دین،مذهب،عقاید،اقتدار،استقلال،خودکفایی،اقتصاد،سیاستها،روابط ومنافعشان...)بکشند!تا آنها غارت ونابودشان کنندوخودشان به برنامه ها،منافع وبه اصطلاح پیشزفتهایشان برسند!!!؟؟؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    هاشمی طبا بهتره بره همون ما گلهای ایرانیم ... را بخواند!
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    هر جا سخن از فساد است نام اصلاح طلبان میدرخشد.
  • منثور IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    اگر در اراک سیمان ریخته بودند که به این سرعت همه چیز به حالت اول در نمی امد
  • عباس خسروی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    سلام، بنظرم خیلی به این هاشمی طبا که اصلا و اصلا هیچ اطلاعی از سیاست و اقتصاد ندارد اهمیت ندهیم بهتر است واقعاً حیف است که و قتمان را تلف کنیم بگذارید با این حرفهای بی سر و ته دلش خوش باشد.
  • .شناس IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    تو به دوست پدرت خندیدی اشغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس