نیسان آبی

یکی از مشکلات حرفه‌ای هادی در مقام کارگردان عدم پاینبدی به یک خط مشخص داستانی است، اتفاقی که شکل مشابه آن درباره سریال‌های دل، عاشقانه، گیسو تکرار شد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - محتوای فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی اغلب در یک چرخه تکرار شونده دچار تسلسل دراماتیک گرفتار هستند و تکرار الگوهایی که از آزمون جذب مخاطب حداقلی برآمده همراه با ایده‌برداری از سایر آثار دیگر به مهمترین سرفصل‌های تولید آثار نمایشی تبدیل  شده است.

«نیسان آبی» یکی از نمونه‌های خاصی است که با اهرم تبلیغات فراوان در پلت‌فرم فیلیمو توزیع شد و پخش آن به تازگی به پایان رسیده است. این سریال ایده مرکزی و مشی علاقه‌مندی‌های شخصیت‌اصلی‌اش را وامدار فیلم «گیج‌گاه» عادل تبریزی است. گیج‌گاه درباره مرد ایده‌آل‌گرا و اهل خانواده‌ای عاشق «جمشید هاشم‌پور» است و زندگی‌اش تحت علاقه‌مندی به  این بازیگر سینما در نهایت به یک همکاری مشترک سینمایی می‌انجامد.  


بخشی از مناسبات فرهنگی توام با نوستالژی دهه هفتاد و روایت‌های عاشقانه در این دهه بخشی از ایده مرکزی فیلم عادل تبریزی محسوب می‌شود که بازنمود مشابه آن را در سریال منوچهر هادی می‌توان به وضوح ملاحظه کرد.

اگر شیوع «کووید» ۱۹ منجر به تعطیلی مکرر سینماها نمی‌شد و فیلم «گیج‌گاه» به اکران عمومی می‌رسید «نیسان آبی» با این چالش بزرگ مواجه بود که ایده مرکزی روایتش و حتی کنش‌گری اصلی شخصیت سریال نیسان آبی  بشدت تحت تاثیر فیلم گیجگاه است.

«نیسان آبی»؛ سریال شکست‌خورده‌ دیگری از منوچهر هادی +عکس

کاراکتر حسن آقا (حامد بهداد) عاشق متعصب کاراته، شعر و جمشید هاشم پور است و جمشید قاسم پور با همان تعصب کاراکتر حسن‌ فیلم گیجگاه جمشید هاشم پور و نیسان آبی‌اش را دیوانه‌وار دوست دارد. در در واقع به استناد به محتوای فیلم گیجگاه، نیسان آبی بازفراهم آوری شده دراماتیک «گیجگاه» است با این تفاوت که فیلم عادل تبریزی روایتش دارای تشخصی است که وجوه اغراق آمیز آن در ساخت موقعیت‌های کمدی باورپذیر است.


اما نکته مهم این است که تمام ویژگی‌های فیلم تبریزی در مسیر یک قصه مدون و حساب شده قرار دارد اما علاقه اگزجره «جمشید قاسم‌پور» شخصیت اصلی سریال به نیسان آبی در مسیر توسعه داستانی سریال قرار نمی‌گیرد و برای شخصیت پردازی و شاخ و برگ دادن بیهوده به سریال نیسان آبی هیچ حساب و کتابی در کار نیست.


نکته جالب این است که بر اساس تیتراژ این سریال بر اساس فیلمنامهسینمایی «نیسان آبی» تولید شده است. در واقع فیلمنامه یک اثر سینمایی دست مایه ساخت سریال نیسان آبی قرار گرفته که این مسئله موجب بررسی نقش ویژه منوچهرهادی و انتخاب او به عنوان کارگردان می‌شود.

«نیسان آبی»؛ سریال شکست‌خورده‌ دیگری از منوچهر هادی +عکس

اثر قبلی نیمه‌کاره این کارگردان با عنوان سریال گیسو که قرار بود دنباله‌ای برای فصل اول سریال عاشقانه باشد، یا شاهکار کارنامه اخیر این «هنرکار» سری‌دوز حوزه تصویر  با عنوان سریال «دل» آنقدر سکانس‌های کشداری داشت که حتی شبکه‌فارسی زبان خارج از کشور به عدم ارائه محتوای سریالی و سکانس‌های طولانی آن معترض شدند.

با چنین سابقه‌ای کاملا مشخص بود که ماموریت هادی با چنین سابقه‌ای در سریال نیسان آبی چه خواهد بود. ارائه بدل اسپین آفی با شمایل فیلم گیجگاه و کشدار کردن فیلمنامه‌ای سینمایی که آنرا به صورت ناشیانه و آماتوری کشدار کرده  تا فیلمنامه سینمایی مذکور تبدیل به سریال شود.

«نیسان آبی»؛ سریال شکست‌خورده‌ دیگری از منوچهر هادی +عکس


با این فرمول  نتیجه سریال نیسان آبی چه خواهد بود؟

یکی از مشکلات حرفه‌ای هادی در مقام کارگردان عدم پاینبدی به یک خط مشخص داستانی است، اتفاقی که شکل مشابه آن درباره سریال‌های دل، عاشقانه، گیسو تکرار شد. در واقع یک روند یکپارچه داستانی در نیسان آبی شکل نمی‌گیرد و ترتیب استفاده از خرده روایت‌های منظم و مرتب نیست.

روایت‌های حاشیه‌ای که به توسعه داستانی منجر نمی‌شوند و متن هر قسمت سریال را دربر نمی‌گیرد. اگر قرار است این اثر به صورت  ساختار کمدی آیتمی ارائه شود، هر دو یا سه قسمت آن باید به یک روایت مجزا با سرانجام‌های مستقل و مشخص می‌پرداخت.  

«نیسان‌آبی» چون فاقد هویت روایی یکپارچه است از این شاخه به آن شاخه می‌پرد و حتی شبیه کمدی آیتمی نیست. داستان از یک سو با چند شخصیت گسترش پیدا می‌کند اما با همان شخصیت‌ها به سرانجامی داستانی نمی‌رسد.    

«نیسان آبی»؛ سریال شکست‌خورده‌ دیگری از منوچهر هادی +عکس
نمونه قابل ذکری که کپی اطوارهای دست چندم علی صادقی را تکرار می‌کند، ایمان صفا بازیگر این سریال است که زننده‌ترین تقلیدها را در غیاب علی صادقی، از این بازیگر ارائه می‌دهد.


  پراکندگی داستانی، در سریالی که ادعای کمدی بودن را دارد، تبدیل به ارائه حجم وسیعی از شوخی‌هایی می‌شود که طعم کمیک، کمدی و حتی طنز را ندارد و بازیگران که بیش از آنکه بازیگر باشند کاریکاتورهایی  هستند که شخصیت قابل ارائه‌ای ندارند. نمونه قابل ذکری که کپی اطوارهای دست چندم علی صادقی را تکرار می‌کند، ایمان صفا بازیگر این سریال است که زننده‌ترین تقلیدها را در غیاب علی صادقی، از این بازیگر ارائه می‌دهد.

ترکیب بازیگران علی الخصوص بازیگران فرعی به وجوه کمدی اثر کمکی نمی‌کنند و اغلب چهره‌های در این سریال کاریکاتورهای ابزوردی هستند که تماشاگر را با تکرار عبارات و حرکات نمایشی مشابه آزار می‌دهند.

به عنوان مثال پسران جمشید ویژگی خاصی در این روایت ندارند و موجوداتی هستند که برای کشدار شدن روایت به این روایت ظاهرا پر ملات افزوده شده‌اند. زینال و  آریا عروسک‌های کارگردان هستند که به روایت اصلی هیچ ارتباطی ندارند و فقط ماموریت حجیم کردن روایت را برعهده دارند.

حتی  شخصیت‌های سریال نیز دارای فقط صرفا یک تیپ هستند که به صورت مکرر یک رفتار تکرار شونده عبث را برای خنده گرفتن از تماشاگر تکرار می‌کنند، مثل شخصیت  شکاک پری همسر رضا (بهناز جعفری) که از ابتدای سریال به موجودی غیرقابل تحمل تبدیل می‌شود.

«نیسان آبی»؛ سریال شکست‌خورده‌ دیگری از منوچهر هادی +عکس


از همان ابتدای قسمت نخست ترفند کش‌دار روایت  توسط هادی عملی می‌شود. دزدیدن نیسان آبی نقطه عطف  قسمت اول است در قسمت دوم با  ارائه یک طرح داستانی ساده‌انگار حل می‌شود.    سکانس‌های طولانی برگزار می‌شود تا رضاخرسند (مهران غفوریان) موضوع سرقت نیسان را به جمشید قاسم‌پور تفهیم کند و مسئله سرقت نیسان را با او درمیان بگذارد اما این مسئله بسیار ساده حل می‌شود.

هر نقطه عطفی که توام با چالشی داستانی است  مثل تصادف کردن آریا  با یک دختر ... و سپس تلاش رضا خرسند برای حل و فصل موضوع، ضمن این که فاقد بار دراماتیک است افزوده‌ای کمدی ندارد.

روایت‌ها فاقد روند تکاملی هستند و فرمول کشدار کردن سریال منجر به  چالش‌های حل شدنی سریع‌الوقوع می‌انجامد. این ترفند ضمن غیرباورپذیر کردن روایت آنرا سطحی‌تر جلوه می‌دهد. در نتیجه کارگردان بیشتر آنکه متکی به موقعیت کاملا طراحی شده‌ای باشد وابسته به رفتار تیپیکال شخصیت‌هایی است که تیپ سازی و اصرار به استفاده از آن داستان را به اغما می‌برد.

سریال تا نیمه با بن‌بست‌هایی که ذکر شد مواجه و از نیمه سریال سازندگان برای برون رفت از بحرانی که با عنوان نیسان آبی با آن دست به گریبان شدند همان ماده داستانی رایج پلت‌فرم‌ها از جمله عشق‌های مثلثی را مورد استفاده قرار می‌دهند و با و طعنه به اتفاقات روز آنهم از نوع کاریکاتوری‌اش سعی در پرکردن خلأ روایت دارند.

«نیسان آبی»؛ سریال شکست‌خورده‌ دیگری از منوچهر هادی +عکس


با این تفسیر ساترا به عنوان نهاد ناظر وظیفه‌اش این نیست که آرم روی تی‌شرت کاراکتر آریا و بیرون ماندن مچ شخصیت‌ها را به صورت اداری سانسور کند. مهم کیفیت این محتواست که ۲۰ هفته در یک رسانه خصوصی منتشر می‌شود و مخاطب مجبور است ۵ ماهی که این سریال از فیلیمو پخش می‌شود شارژ ماهیانه پرداخت کند و تماشای یک سریال نازل مثل نیسان آبی برای هر خانواده ایرانی ۵۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. حالا سازندگان یک شوء فرامتنی به راه انداخته‌اند که نیسان این سریال را برای آزادی زندانیان به حراج می‌گذارند.

با تغییرات در سطوح مدیریتی، ساترا موظف است که به مثابه مدیریت سینما در دهه شصت عمل کند و سازندگان و محتوای آثارشان مثل گذشته با درجه‌بندی مجوز ساخت و تولید دریافت کند تا مخاطب با دیدن درج «ج» سریال نیسان متوجه شود که حتی سقف خواسته‌هایش یعنی سرگرم شدن با این سریال محقق نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    25 5
    ایشون رو باید به عنوان اسطوره اعتماد به نفس به مردم معرفی کرد
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      11 5
      با این گندهایی که زده و هنوز هم ادامه می دهد دیگه وارد مرحله اعتماد به سقف شده
  • پری مجرد 45 ساله IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    15 17
    منوچهر هادی که متاسفانه فرزند شهید است با ساخت سریال های کثیف و سخیف بخش اعظمی از جامعه را به انحطاط و ابتذال کشیده است خداوند از کسانی که با فیلم و سریال هایشان جامعه و نسل جوان را گمراه می کنند نخواهد گذشت و آتش جهنم نصیبشان خواهد شد
    • US ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      6 2
      خوشبختانه من تیزر های این سریال راهم ندیدم چون وقت وعمر آنقدر مهم است که نباید صرف امور بی خاصیت شود
  • پری مجرد 45 ساله IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    20 7
    نیسان آبی مزخرف ترین سریال اوست
  • مجید نوری IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    32 14
    ما " نیسان آبی " رو دیدیم و کلی هم خندیدیم ... حتی خانواده و فامیل ها و همکارهامون هر وقت که قسمت های جدید اش می اومد ، به هم می گفتیم و ، سریع می رفتیم گیر می اوردیم برای خودمون و خانواده مون. جزو استثناهایی بود که میسد خانوادگی دید و حرف زشت و بی تربیتی و توهین به هیچ قوم و نژادی نداشت.
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      12 34
      البته که نیسان آبی مخاطبانش عده ای پخمه و نفهم هستند و اصولا آدم هایی که ضریب هوشی پایینی دارند به راحتی به هر طنز مسخره و لوده ای می خندند
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      15 8
      این سریال رسما و علنا خیانت زوجین به همدیگر را به اسم طنز ترویج کرد، دروغ گفتن، مسخره کردن و دیالوگ های بسیار کثیفی در این سریال موج میزد البته آدم های کور این چیزها را متوجه نمی شوند. و من کان فی هذه اعمی فهو فی الآخرة اعمی و اضل سبیلا
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      8 0
      اوایل ش خوب بود ولی مشکل فیلم نامه و کارگردانی داشت.
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      16 3
      من از اولين روزي كه قسمت اولش اومد با ذوق و شوق شروع به ديدنش كردم ولي تونستم نهايتا 15-20 دقيقه ازش ببينم چون توي جمع خانواده ما اون جون كلمات و حركات سخيف اصلا وجود نداره و نتونستيم مسخره بازي رو با شوخيهاي بي ادبانه تحمل كنيم.
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      7 3
      دوست کوله ای که مخاطب سریال را پخمه دونستی. آدم پخمه باشه بهتره تا کوله باشه
  • علیرضا IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    10 0
    مشرق جان اونیکه هزینه اشتراک فیلیمو رو میده فقط و فقط نیسان آبی تماشا نمیکنه عزیزم!!
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      9 1
      دیگه شاخش که نیسان ابی باشه بقیه اش چیه
    • علیرضا IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 4
      فقط ایرانیها از همه چی شاخ میسازین
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    8 4
    این ملعون هادی برای بنیان خانواده های ایرانی از بیرون از مرزها برنامه دارد... اندکی صبر پس فردا که خودشو انداخت تو دامن اونوری ها که الان میگن فعلا صبر کن وقتش نیست و به موقش صدات می کنیم که بیای ، اونوقت پی به ذات کارها و ماموریتهای این موجود خواهیم برد.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 20
    وقتی میگیم این شما فارس ها هستید که چسبیدید به ما ترک ها میگید نه بفرما در سریال هاتونم دست از سر ترک ها بر نمیدارید و برای فیلم برداری یه دونه سریال ساده به اسم نیسان آبی هم میرید ترکیه! بعد هم میگید اینی که تو فارسی تایپ میکنی یعنی ما فارس ها چقدر برتریم!
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      15 1
      دوره این تفکرات تموم شده ، عقب افتاده نباشیم
    • قابل IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      16 1
      عزیزم من خودم ترکم. از این حرف های نژادپرستانه هم بیزارم. هرکس انسانه انسانه.چه ترک چه فارس. هرکس ... ... است چه ترک چه فارس
    • K IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      6 4
      باور کن یک مدت ایران یک کشور عادی باشه از اون ترکیه میان عملگی ایران ... همچین میگی تورکیه انگار از ژاپن یا آلمان یا آمریکا حرف میزنی کبابت رو بفروش قارداش -))
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      2 1
      ترکها با اذری ها فرق دارن اذری های ایران مظهر غیرت هستن ولی ترکیه درامد ارزی اش از طریق سواحل انتالیا و حراج نوامیس اش است
    • باربد IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      4 0
      فعلا که شما دست از سر ما برنمیدارین: نظامی و مولانا و بابک خرمدین و............رو دارین جعل میکنید
  • CA ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    11 3
    بنظر من سریال قشنگی بود و اگر بیشتر ناراحتی از اینه که رفتند ترکیه و زن دیگری وارد زندگیشون شد خدا وکیلی از این اتفاقها همیشه بوده و خواهد بود انقدر الکی گیر ندید کاشکی شماره دو هم ساخته بشه و موزیک اول فیلم هم خیلی به فیلم میخورد و بازیگرهای فیلم همگی عالی بودند و نقششون رو عالی بازی کردند حالا الکی گیر بدید که تمام جوان ها جذب سینمای ترکیه و هالیود بشوند.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    7 5
    80درصد مردم کاری با سینمای خانگی ندارند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    8 4
    استاد مسلم ساخت فیلمای ابدوغ خیاری از تلویزیون و سینما گرفته تا نمایش خانگی هیچ کدوم از فیلماش فیلمنامه قوی نداره فقط با بازیگرای معروف داره میفروشه
  • FR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    7 5
    مفت نمی ارزند چه رسد با پرداخت وجه
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 2
    سریاال بدی نبود از لحاظ طنز اما از نظر فیلمنامه واقعا درب و داغون بود اصلا شبیه توهین بود به مخاطب بعضی از کاراکترا رو مخاطب یادش میرفت انقدر همه چی هردمبیلی پیش میرفت کلا مشخص بود برای پولسازی ساخته شده
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 4
    فقط سریال نون خ، مسخره بازی بود نیسان آبی از نظر من،جلف مسخره،لب های پروتز شده جمشید هاشم،درکل از 10من 3/75 بهش میدم،ای سگ تو هرچی فیلم مسخره ی شهوت رانی جم تیوی
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 1
    آیینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن ، آیینه شکستن خطاست آب دوغ خباری بود ، ولی واقعیت بود
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 3
    برا هیمنه همه دارن سریال های ترکیه رو نگاه میکنن.هم زبونشون با مال ما یکیه هم خدایی نصف سریال هاشون قابل دیدنه و سرگرم کننده
  • علی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    3 2
    خیلی هم سریال جذاب و عالیی بود. جمع کنید ژست روشنفکری منفی بافانه رو.
  • بنده خدا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    من این سریال رو دیدم به همه دست اندرکاران سریال نیسان ابی خداقوت و خسته نباشید می گم نیسان ابی از سریال عاشقانه خیلی بهتر بود فقط چند تا نکته ؛ فیلم نامه و داستان نیسان ابی منسجم نبود یعنی بعد اینکه کل سریال رو میبینی گیج و پریشان میشی که بار و مفهوم قصه چی بود و مثل قصه های واقعی نیست. نکته دوم، اضافه کردن سحر قریشی به فیلم و موضوع خیانت خیلی بد بود
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    5 2
    کلا سریالهای سینمای خانگی بدرد نخورند.
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    هر شخصی دیدگاه خودش داره و قابل احترام اما واقعا واسه من طنز و باحال بود درست صحنه خیانت خیلی ازش انتقاد کردن اما گاهی باید ب حالت های طنز ب واقعیت ها نگریست همین فیلم های ترکی ک میگین سرگرم کننده است همشون ب هم خیانتت میکنن چطور اونا باعث ترویج بی بندباری تو جامعه نمیشن ک شماها تشویق ب تماشا میکنین اما این فیلم ساخت خودمون باعث ترویج میشه. خیانت همیشه هست باید از این نوع فیلم ها بیشتر ساخته بشه تا بسا در جامعه ما تغییراتی ایجاد بشع
  • اردشیرخان IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    یارو یه زری زد که مطلب ش تو گوگل خونده بشه ملت تقلیدی هم نظر شون گل کرده نیسان ابی معرکه بود در ضمن به اون دوستی که به بیننده های این سریال بی مغز میگه تو اگه مخ داشتی مودب بودی و توهین نمیکردی
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    اگ امکانش هست.خداکنه ک مهران غفوریان ودیگ بازی ندن.
  • JIKŰR IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    خیلی خوب نبود ولی بین بقیشون این از بقیه بهتر بود و شما متخصص و کارشناس ضریب هوشی پایین نیستی که بگی هر کی به این بخنده پخمه است
  • Dada IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 1
    به نظر من عمده سریال های ایرانی و فیلم های ایرانی فیلمنامه آبکی دارند من پیشنهاد میکنم فیلم وسریال آمریکایی نگاه کنید
  • باربد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    واقعا سریال مزخرفیست این آقا همیشه از خانمش هم تو سریالهاش استفاده میکنه. مقصر اصلی صدا و سیما هست که اینقدر برنامه ها و سریالهای غمگین و مزخرف مثل زیر هشت و دکتر قریب و وضعیت سفید به خورد ملت داد که مردم به این سریالها گرایش پیدا کردن .خدایی شما که میگید فیلم نبینید یه فیلم زبان اصلی رو میبینید یا یه فیلم سینمایی تلویزیون رو که نصفش سانسوره و اولش هم پسرخاله رئیس شبکه کلی تفسیرش میکنه رو؟
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    طنز کشیدن از ایمان صفا مثل کشیدن شیره درخت کاجه!
  • آیناز IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    آقای منوچهر هادی یعنی بد تربن فیلم هارو میسازه مثلا یکی از بد ترین فیلم هاشون فیلم نیسان آبی بوده اول هاش خوب بود ولی قسمت اخر اصلا افتضاح بود با این همه گندم زده که خیلی هم اعتماد به نفس داره وارد مرحله اعتماد به سقف شده واقعن متاسفم یعنی من موندم خانم یکتا ناصر با ایشون چطور زندگی میکنه
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    اولا آذری های ایران هیچ ربطی به ترکیه ندارند وزبانشان 100% متفاوته با کشور ترکیه، کی گفته جزئی از ترکیه هستین،فقط میخوان خودشون رو بچسبونن به کشور ترکیه وبگن ما هم ترکیه ای هستیم، زبان ترکیه خیلی زیباست خدایی نکرده منظورم این نیست که زبان آذری ها بده بلکه یک‌ زبان قشنگ مخصوص خودشون دارن،من ترکیه رفتم اصلا آذری های ایران رو زبانشان نمیفهمن شاید شاید 99 درصد کشور ترکیه منظور زبان آذری بفهمن
    • حسن IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 1
      چیزی به اسم زبان آذری وجود نداره. زبان ترکی آذربایجانی یکی از شاخه های ترکی هست که شباهت بسیار زیادی به ترکی استانبولی داره. مسافران و تاجرهای ترکیه توی ارومیه و تبریز و شهرهای دیگه راحت باهم ترکی حرف میزنن بدون هیچ مشکلی. البته این حرفای شما به خاطر چیزای دیگه ای هست و به قول معروف شما از یه جای دیگه خوردین که این حرفا رو میگین
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    یادم رفت بگم اکثریت ترکیه کورد هستن ومن به راحتی با هم زبانانم صحبت کردم، فیلم های ترکیه همشون بازیگر ترکیه زبان هستن یعنی 70 درصد کورد که میگن بیشترشون ما جزئی از ایرانیم وعاشق ایرانن ومابقی 30 درصد ترکیه ای هستن، حتی شاخ اونا ابراهیم تاتلیس مادرش کورد هستش، وشعر لیلم لی از روی خواننده کورد زبان گرفته، آهنگ بریفان حرف ف دارای سه نقطه هستش،هم فولک کوردهاست،درضکن تاتلیس یه آهنگ به بوک یعنی به کوردی عروس رو هم خوانده،وخیلی هم به اقلیم کوردستان سفر کرده
  • قادر IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    خیلی هم عالی بود.ممنون از آقا هادی عزیز و بقیه دوستان
  • مالک IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    درباره سانسور حرف حساب زدی امیدوارم مسئولین بفهمن بجای سانسور فرم و ظواهر، محتوای کارها رو بچسبن الان دیگه زمونه سانسور نیست باید به حرف اصلی اون کار هنری دقت کرد
  • آرمین IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    نیسان آبی خیلیم باحال بود خیلیم خنده دار دمش گرم هرکی ساخته بودش
  • امیر IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    آمدیم ندیدیم رفتیم همین
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    اتفاقا بهترین سریال نمایش خانگی بود .. دمشون گرم
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    بابا این بدبخت چیزی‌بلد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس