image.png

«اجل معلق» علاوه بر به کارگیری کلیشه‌های تلویزیونی عطاران، بر همهٔ شگردهای سینمای لودگی که عادل تبریزی در فیلم «مفت‌بر» به نمایش گذاشت نیز تسلط دارد؛ اما با این وجود،نتوانسته رضایت مخاطبان را جلب کند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - ساختار سینمای ایران در سال‌های اخیر، تمامی پتانسیل خود را بر تولید سریال در شبکه نمایش خانگی متمرکز کرده است. در این میان، ژانرِ به گروگان گرفته‌شدهٔ کمدی، یکی از گونه‌هایی است که این ساختار تلاش می‌کند تماشای عمومی آن را گسترش دهد.

اما همین ساختار اجاره‌ای که مستقیماً از سینما و تلویزیون به شبکه نمایش خانگی راه یافت، در تولید مجموعه‌های کمدی با شکست‌های متوالی روبرو شده است. مشرق در گزارشی (اینجا) به تفصیل به بررسی دلایل این ناکامی‌ها پرداخته است.

طنز آیتمی یا لودگی؟ نقدی بر سلطه سبک «عامریان فیلم» و عطاران بر کمدی ایران/ اجل معلق به هویت زنان امروز توهین می‌کند

یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات طنز در سینما، «عامریان فیلم» است. این کمپانی با جذب سینماگران فعال در ژانر کمدی، تلاش می‌کند تا کسب‌وکار خود را توسعه دهد.

این استودیو که با تغییرات مدیریتی در سینمای ایران در سال‌های اخیر همراه شده، با فیلم «فسیل» رکورد اکران‌های طولانی‌مدت را شکست و به قطب تولید کمدی تبدیل شد. با این حال، آثار «عامریان فیلم» بیش از آنکه در گونهٔ کمدی جای بگیرند، در قالب «لودگی وطنی» ساخته شده‌اند.

طنز آیتمی یا لودگی؟ نقدی بر سلطه سبک «عامریان فیلم» و عطاران بر کمدی ایران/ اجل معلق به هویت زنان امروز توهین می‌کند

پس از تسلط تولیدات این کمپانی بر سینما با دستاویز قرار دادن ژانر لودگی، آنها اخیراً عرصهٔ جدیدی را در تولید سریال‌های کمدی تجربه کرده‌اند. نخستین محصول این کمپانی در این زمینه، مجموعهٔ «آنتن» بود که توسط مخاطبان نادیده گرفته شد و نظرسنجی‌های منتشرشده حاکی از بینندهٔ اندک آن است.

طنز آیتمی یا لودگی؟ نقدی بر سلطه سبک «عامریان فیلم» و عطاران بر کمدی ایران/ اجل معلق به هویت زنان امروز توهین می‌کند

سریال «اجلِ معلق» یکی از آثاری است که این روزها در شبکه نمایش خانگی، با واکنش منفی مخاطبان در فضای مجازی مواجه شده است.

این سریال اگرچه ادعای کمدی بودن دارد، در خلق موقعیت‌های کمدی غیرکلیشه‌ای ناتوان است و کارگردان آن توانایی خاصی از خود نشان نمی‌دهد. با اینکه نام عطاران به عنوان «مشاور کارگردان» قید شده، به نظر می‌رسد او در هدایت سریال نقشی تعیین‌کننده‌تر دارد.

سریال فاقد موقعیت‌های کمدی پیوسته است و بر اساس فرمول سنتی «طنز آیتمی» ساخته شده؛ رویکردی که شبیه به آیتم‌های طنز برنامه‌ای مانند «ساعت خوش» است. کتمان نیست که در سه دههٔ اخیر، نگرش طنز آیتمی، رویکرد مسلط در عرصهٔ کمدی ایران بوده که گونهٔ سانتی‌مانتال آن را مهران مدیری و گونهٔ چرک و سیاه آن را عطاران می‌سازند. با این توصیف، ردپای عطاران در هدایت این سریال، در مقامِ بازیگر-مشاور، آشکار است.

طنز آیتمی یا لودگی؟ نقدی بر سلطه سبک «عامریان فیلم» و عطاران بر کمدی ایران/ اجل معلق به هویت زنان امروز توهین می‌کند

چند درصد تبریزی؟ چند درصد عطاران؟

عادل تبریزی از لحاظ سبک کارگردانی در ردهٔ کمدی سازانی نظیر آرش معیریان، منوچهر هادی و مسعود اطیابی قرار می‌گیرد.

سبک کارگردانی او فاقد عیارهای استاندارد است و مشابه اجراهای عموپورنگ و گروه فیتیله‌ای است. آثار این کارگردان، مانند «مفت‌بر»، «گیج‌گاه» و سریال «جناب‌عالی»، از سطح فیلم سینماییِ «قاطینگا و پاتینگا» (محصول گروه عمو فیتیله‌ای) فراتر نمی‌رود.

به عنوان مثال، در سکانسی خاص از سریال «اجل معلق» —که در آن داود از مرگ بازگشته و مردم به استقبال او رفته‌اند—اجرایی که شاهد آنیم، از بازی بازیگران و گفت‌وگوها گرفته تا مونولوگ‌ها، در سطح اجراهای مشترک عمو قناد و فیتیله‌ای‌هاست. شمارشِ عطاران به سبک مسعود روشن‌پژوه نیز بر این اجرای کودکانه صحه می‌گذارد.

طنز آیتمی یا لودگی؟ نقدی بر سلطه سبک «عامریان فیلم» و عطاران بر کمدی ایران/ اجل معلق به هویت زنان امروز توهین می‌کند

چرا کمدی‌های عطاران‌محور شکست می‌خورند؟

این سبک از اجرا—که رگه‌های کمدی سیاه عطاران یا، به تعبیری واضح‌تر، «کمدی چرک» در آن مشهود است—خاص دههٔ هشتاد شمسی است. فرمول ساختاری آن پیش‌تر در مجموعه‌هایی مانند «بزنگاه» و «خانه‌به‌دوش» استفاده شده است.

به عنوان مثال، نحوهٔ استفادهٔ کاراکتر «اجل معلق» از تبلت، آن‌قدر سطحی و ابتدایی است که به سرعت، آیتم‌های برنامه‌ای مانند «سیب خنده» را در ذهن تداعی می‌کند.

قطار دادزدن‌ها متوقف نمی‌شود.

موقعیت‌های بسیار شلوغ سریال فاقد توالی هارمونیک هستند. ویژگی اصلی کاراکترها در کمدی‌های سیاه عطاران، فریاد زدن است و تلقی او بر این است که استفاده از فریاد می‌تواند یک ویژگی کمدی منحصر به فرد خلق کند. به همین دلیل، مخاطبان در اغلب سکانس‌های شلوغ سریال با موجی از فریاد مواجه می‌شوند.

با آغاز سریال در کارگاهی که داود و غلام (عباس جمشیدی) در آن مشغول کار هستند، فریادِ مکرر بازیگران، موتور محرکۀ روایت می‌شود. در سکانس‌های بیمارستان، این شگرد به اوج خود می‌رسد و در هر موقعیت شلوغ و شبه‌کمدیِ دیگری وارِی تکرار می‌شود.

چرک‌انگاری شمایل کاراکترها، یکی دیگر از ویژگی‌های تأثیرگذار عطاران در مقام مشاور کارگردان است. به عنوان مثال، در سکانس‌های بیمارستان، صورت‌های پزشکان و پرستاران عمداً دفرمه (غیرعادی) شده‌اند تا زشت‌تر به نظر برسند.

این شیوه هیچ ویژگیِ ارزشمندی به لحظات کمدی سریال اضافه نمی‌کند و تنها بر سطحی‌نگری اثر می‌افزاید.

طنز آیتمی یا لودگی؟ نقدی بر سلطه سبک «عامریان فیلم» و عطاران بر کمدی ایران/ اجل معلق به هویت زنان امروز توهین می‌کند

عطاران این شگرد را پیش‌تر در سریال «خانه‌به‌دوش» به کار بست و دفرمه کردن صورت بازیگران را به عنوان یک ویژگی ثابت در سبک خود تثبیت کرد. با زشت کردنِ شمایل پزشکان و پرستاران، نه تنها موقعیتِ دوگانگیِ معناداری خلق نمی‌کند، بلکه به توهینی نمادین به این شخصیت‌ها تبدیل می‌شود.

عطاران این کلیشهٔ فرسوده را با خود از تلویزیون به شبکه نمایش خانگی و سینما انتقال داد و کماکان به استفادهٔ بی‌رویه از آن ادامه می‌دهد.

طنز آیتمی یا لودگی؟ نقدی بر سلطه سبک «عامریان فیلم» و عطاران بر کمدی ایران/ اجل معلق به هویت زنان امروز توهین می‌کند

«اجل معلق» به هویت زن امروز توهین می‌کند

در سکانسی که اجل معلق (بهزاد خلج) با نسخهٔ دیگری از خود گفت‌وگو می‌کند، با کاراکتر زنی مواجه می‌شویم که حین عمل زیبایی فوت کرده و روح او با چهرهٔ عمل‌شده‌اش بسیار متفاوت است. این سکانس، یکی از ضدزن‌ترین سکانس‌های تولیدشده در شبکه نمایش خانگی است که با واکنش بسیار تند فمینیست‌های فعال در فضای مجازی مواجه شده است. مستقل از نظرات رادیکال این گروه‌ها، این سکانس به‌وضوح هویت زن امروز را تمسخر می‌کند.

این مجموعه با نمایشِ افتضاحِ صورتِ اعضای خانوادهٔ داود و نوعی فقرِ چرک، به دنبال خلق یک دوگانگی و ایجاد صحنه‌های کمدی است؛ در حالی که شمایل‌نگاری اغراق‌آمیز آن نه تنها تضادها را برجسته نمی‌کند، بلکه با زشت و سطح‌پایین نشان دادن کاراکترها، این محصول را در حدِّ آثاری مانند «بزنگاه» و «ترش و شیرین» نگه می‌دارد و هیچ گام فراتری برنمی‌دارد.

طنز آیتمی یا لودگی؟ نقدی بر سلطه سبک «عامریان فیلم» و عطاران بر کمدی ایران/ اجل معلق به هویت زنان امروز توهین می‌کند

رضا عطاران به وعدهٔ خود عمل کرد

عطاران در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «طبقه حساس» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۲)، با جملاتی تعجب‌برانگیز عنوان کرد: «برای اینکه مردم بخندند، حاضرم شلوارم را هم پایین بکشم.»

این اظهارنظر با واکنش تند جمشید مشایخی مواجه شد و او گفت: «آقای عطاران، شما می‌توانستید برای خنداندن مردم بگویید از بالای یک درخت چنار به پایین می‌پرم، نه آنکه آن حرف زشت را—که من از گفتنش خجالت می‌کشم—به زبان بیاورید. آن‌وقت ما به خاطر این بی‌اخلاقی‌ها به او جایزه هم می‌دهیم.»

با این حال، پس از شانزده سال، این بازیگر موفق شد به وعده‌ای که داده بود، عمل کند. او در غیاب نظارت سختگیرانهٔ ارشاد و در دوران تساهل و تسامح شبکه نمایش خانگی، در نهایت شلوارش را پایین کشید.

«اجل معلق» همهٔ شگردهای سینمای لودگی را—که عادل تبریزی در فیلم «مفت‌بر» به نمایش گذاشت—به اضافهٔ کلیشه‌های تلویزیونی عطاران را به کار بسته، اما با این وجود نتوانسته است رضایت مخاطبان را جلب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    12 6
    با این حال، پس از شانزده سال، این بازیگر موفق شد به وعده‌ای که داده بود، عمل کند. او در غیاب نظارت سختگیرانهٔ ارشاد و در دوران تساهل و تسامح شبکه نمایش خانگی، در نهایت شلوارش را پایین کشید. لعنت بر مسئول بیغیرت و بی دین ایمان
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      9 7
      ️♥️♥️عزیزان، متاسفانه طی بیست سال گذشته، فرهنگ چادر و حیاء و عفت مادرانمان، تبدیل به فرهنگ شیطانی شلوارک پوشی و بی حجابی و دوست پسر گیری شد متاسفانه این همان نابودی فرهنگ دینی است. ایران بمرور در طی بیست سال گذشته یک حالت نیمه آندلسی پیدا کرده است و اگر کاری نکنیم تا پانزده سال دیگر، بطور کامل آندلسی میشود. این نتیجه بی تدبیری فرهنگی است. باید با سلبریتیها برخورد واقعی شود و نیز باید در رسانه هایمان از سلبریتیها(بازیگران بی حجاب و فوتبالیستها) علنا اعلام بیزاری کنیم.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      2 15
      چادر رابطی به عفت و حیا نداره، دروغ نگو.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      3 2
      17:45 کسی که حجاب نداره دشمن شریعته منم نگفتم چادر فقط پوشش حجابه اما کسی که نیمه برهنه و مکشفه هست تکلیفش معلومه خوتو به ... نزن
    • IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۹
      0 3
      ۱۷:۴۵ چادر کاملا مساوی با حجابه و با رفتار درست فرد، به عفاف هم منجر میشه. ادعای بی‌عمل حرف مفته که امثال تو دارید
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    7 0
    عجیبه ها مردم چی تماشا کنند؟ صداسیما با بودجه کلان شده آموزشگاه فرقه ای اینترناش ببینن خوبه
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      5 4
      ❤️❤️ نباید فرزندان عزیزمان را بر محبت بازیگرها و فوتبالیستها تربیت کنیم. بازیگرها و بازیکنان فوتبال عملا مروجان گناه و نابودگران دین و ایمان فرزندان‌ ما هستند. مثل علی دایی ، مهران مدیری، و بازیگران زن بی حجاب و... بدلیل بد حجابی و بی حجابی علنی خودشان و خانواده هایشان. این کار قبح شکنی از گناهان و ترویج گناه است وموجب گمراهی نسل جوان و نوجوان ما است. از همه این افراد ملعون اعلام برائت میکنیم تا همه بفهمند و بصیرت پیدا کنند و فریب اینها را نخورند.
  • سروش IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    9 10
    خیلی هم جذاب است.
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      3 7
      منم خیلی دوسش دارم / خیلی خوبه
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    5 0
    تو آنی که در بند آنی ...
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    8 14
    شما چرا همه چیز رو سیاه می‌بینید !!! مردم هزار بدبختی دارن یه فیلم طنز میبینن حالشون خوب میشه چرا اینقدر با فیلم های طنز مشکل دارید !!!
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      5 7
      ️♥️♥️ عزیزان، باید از تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و آموزشگاه های موسیقی حمایت کنیم زیرا اختلاط دختر و پسر بزرگترین بستر برای گناهان جنسی است و جوان را شدیدا تحریک جنسی میکند این بستر حرام باید فورا از بین برود . و نیز باید حلالهای جنسی که در دین آمده را ترویج کنیم.
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      2 3
      بعضیا گوشتشون بو میده تفکیک جنسیتی رو حمایت میکنن که رنگین کمان ترویج کنن. وقتی که هم که نفوذی رو میشه کی بود کی بود من نبودم.
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      1 2
      کسایی که با تفکیک جنسیتی مخالفن خیلی اشتباه می کنند
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      2 2
      من کل زندگیم تو تفکیک جنسیتی بودم، قبول ندارم. تجردِ نصف آدم های مجرد دهه شصت و هفتاد به خاطر عدم مهارت های زندگی و درک جنسیتی طرف مقابله. قطعا بی بندوباری رد میشه، ولی مهارت اجتماعی رو چطوری میخوای فرو کنی تو مغز جوان ها، روش هات رو ارائه بده ما هم یاد بگیریم و اجرا کنیم.
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    5 1
    صرفا دستمزدهای بالا کارایی نمی آورد
  • یه ایرونی اصیل IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    7 2
    خاک بر سرشون واقعا از این همه فرصت سوزی باید به کجا پناه برد جهل، تعصب، کوته نگری، غرق شدن در شهوت، طمع ورزی، پول پرستی، جو زدگی و غرب پرستی عوامل این بدبختی ها است
  • حسن عباسی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    3 5
    💬 آیت الله العظمی جوادی آملی: ✨ إِن يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ ، فرمود شما با خدا معامله كنيد بالأخره اين دختر خانم يك روزی دارد، آن آقا پسر هم يك روزی دارد، اين يكی در اين خانه زندگی مي‌كند آن يكی در آن خانه زندگی مي‌كند وقتی با هم زير يك سقف رفتند مسير رزق هم برمي‌گردد، برای اينكه روزی هر كسی مشخص است، اين طور نيست كه اين اگر در خانه پدر باشد رزق داشته باشد وقتی به خانه همسر آمده رزق نداشته باشد اين‌چنين نيست. 💫 وعده الهی اين است كه با ازدواج، زندگی رونق بگيرد. شما منتظر نباشيد كه زندگی رونق بگيرد بعد ازدواج كنيد، بلكه با ازدواج زندگی‌تان را رونق ببخشيد. 🔹درست است كه تحصيل چيز خوبی است، اما ازدواج بموقع چه برای پسر چه برای دختر، داشتن فرزند سالم چه برای پسر چه برای دختر از بهترين بركات است. جامعه را پدر و مادر خوب می‌سازد. #ازدواج #تحصیل ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
    • مجتبی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      2 3
      در واقعیت بسیار متفاوت از وعده خداست تمام دوستانم و حتی ۳ برادرم با همین توجیه و ساده نگاری و امید ازدواج کردند اما گرفتار و بیچاره شدند ،در دین ما از امید و ایمان گفته شده اما در واقعیت بیشتر سختی و گرفتاری و ناامیدی نصیب انسان شده ، اکثریت به اتفاق آنهایی که ازدواج کردن خلاف گفته شما دارند
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      0 0
      درود بر شما
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      0 0
      عه قبول نیست
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۹
      1 1
      خطاب به مجتبی. این گفته شما کمال بی انصافی و تهمتی است که به خدا می زنید و نعوذبالله وعده الهی را نادرست می شمارید همه آنهایی که ازدواج کردند و مسیر درست را در زندگی در پیش گرفته اند درستی وعده الهی را به چشم خود دیده اند.
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۹
      1 0
      چقدر راحت آمار میدیم: اکثریت کسانی که ازدواج کرده اند خلاف حرف امیدوارانه میگویند. از کجا این آمارها تولید میشه؟
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    5 3
    لطفا فقط کسایی که فیلم رو میبینن اینجا نظر بدن... نه کسایی که اصلا اونو نمیبینن
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    0 2
    حالا دیگه پشت زنت قایم میشی حسود؟
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    5 3
    مردم برای سرگرمی و خنده نگاه میکنن نه تحلیل تخصصی نقد فیلم
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
      3 0
      آفرین . فقط سیاه نمایی و سم پاشی بلدید . اجل معلق فیلم خوبی است . این فیلم به سلامت و تعادل روانی مردم در زمان جنگ کمک کرد . شما وقتی خرتان از پل گذشت منکر همه چیز میشوید . بسیار قوم ناسپاسی هستید .
  • FI ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    1 2
    صنعت فیلم و سینمای ایران در قبضه فرقه ضاله بهاییت
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    1 2
    شما ببینید همه ستاره های کمدی ایران که بزرگانشان مهران مدیری و عطاران و امثالهما هستند تمام این سالها فقط خود رو تکرار می کنند! اجل معلق که حقیقتا فاجعه ست. نمیدونم اصلا کسی به این لودگی های لوس و به شدت خنک می خنده؟! حقیقت و واقعیت قضیه اینه که ما هنرمندی که خلاقیت داشته باشه نداریم. گفتم که، فقط تکرار می کنند کارهاشون رو.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    1 2
    اقای عطاران ،جمهوری اسلامی به کنار،شما هم دراین دنیا هم در اخرت باید پاسخگوی کارتون باشید. همین طور که یه معلم،یه نویسنده،یه اتش نشان،یه استاد دانشگاه ،یه تعمیرکار،یه پزشک ،باید باشه، کارخوب در هر شغلی چه در زمان حیات اون شخص چه بعد از فوتش باقی صالحات هست برای اون شخص، باقی صالحات فقط فرزند صالح نیست پس حواستون باشه وحواسمون باشه🤲👍
  • سعید IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    3 0
    تا وقتی یاد بگیریم به جای نقد منصفانه و بدون جانبداری یک موضوع رو بررسی کنیم و سعی کنیم نظر و اندیشه خودمونو بر دیگران تحمیل کنیم اوضاع روز به روز بدتر میشه و شکاف بین طبقات مردمی بیشتر، لطفاً به خودتان بیایید...
  • محمد DE ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    4 1
    واقعا چجوری نقدمیکنی اتفاقا داره واقعیت جامعه نشون میده مردم هم خیلی رازی از این سریال هستند بعد سال های یه سریال طنز خوب از نمایش خانگی دیدیم،در مورد صحنه ک خانم که عمل زیبایی کرده فرشته مرگ نمیشانه واقعیت جامعه است الان جامع به صورت خیلی وحشت ناکی به سمت عمل های زیبایی غیر منطقی پیش رفته. دلیل این سریال خوب دار آمده همین رضا عطاران که مشاور کارگردانه ما را یاد سریال دهه هشتاد با کارگردانی رضا عطاران انداخت .وقتی نقد میکنی برو حداقل دو سه قسمت از سریال و ببین بعد نقد کن یا نظر مخاطبان سریال ببین
  • محمد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    1 3
    اجل معلق خدایی نصیب کسانیکه قصدبه لجن کشیدن فرهنگ این کشوررادارند
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    2 1
    این سریال به قدری جذاب و دیدنی بوده است که همه شما نشسته اید و تماشا کرده اید.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    1 1
    مردم دوسش دارن و میبینن . تو دوست نداری نبین
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    0 2
    اجل معلق نماینده قشر زیرپوستی فراجناحی ژئوپلیتیک در بستر ناخواسته های حقیقت سرخورده و درون مایه پسا اجتماعی است.
  • محسن آزاد IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    1 0
    سریال تلویزیونی بساز سبک مایه داری کمی رقص محلی موزیکهای تند مثلا رقص شمالی بازیگرای دختر زیبا و طنزتو با افراد غیر کمدی کار بساز
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۸
    1 0
    جمع کنید برید کنار با این تحلیل های بی معنی و آبکی. اگر فیلم های طنزی که ساخته شده ،به هویت دختران و دین و مذهب توهین می کنه پس چرا سازمان‌های مربوطه اجازه ساخت می دهند؟ وقتی مجوز فیلمی داده می شه ، یعنی اجازه داده شده هر نوع داستانی در فیلم ها ارائه بشه. حالا یک عده بیان بعد از ساخت این فیلم ها تحلیل کنن و اعتراض کنند اصلاً هیچگونه معنی نداره.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۹
    0 1
    دو صحنه در تمام کارهای سینمایی عطاران هست یکی نمایش سنگ توالت و دیگری بدن لخت پر موی حال بهم زن
  • افشین IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۹
    2 0
    چنین نقدی ، خود قابل نقد است. اتفاقا سریال خوبی است و اگر مختصر اصلاحاتی داشت می توانست به عنوان سریال مناسبتی در تلوزیون پخش بشود. مضامین مرگ، قضا و قدر را تقریبا به خوبی و متفاوت نشان می دهد. اما سخن آخر ،جناب منتقد، یا نقد نمی دانید، یا خود را اکمل صاحب نظران سینما و تلویزون می دانید. علی ایحال نتوانستید مقابل هر جمله از نقدی که می کنید، جایگزین و صحیح آنرا بیان کنید.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۲۹
    2 0
    دارودسته شما بدونند استقبال مردم از نمایش خانگی نشونه بی مدیرتی وفشل بودن مدیران منتصب دگم در صداوسیمای میلی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس