نیسان آبی

این روزها عکس‌های غیرضروری، اغلب دوستانه و دسته‌جمعی در محل فعالیت‌ استارت‌آپ‌ها منتشر می‌شود که برخی کارکنان از حجاب عرفی و قانونی چشم‌پوشی کرده‌اند. آیا چنین رویه‌ای هدفمند صورت می‌پذیرد؟

به گزارش مشرق، روز هفتم تیرماه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد عوامل فصل دوم سریال «نیسان‌آبی» در اسلامشهر مشغول فیلمبرداری این مجموعه بدون استفاده از «حجاب‌عرفی» در ملاعام هستند.

روز هشتم تیرماه عوامل انتظامی و پلیس فتا فرماندهی انتظامی اسلامشهر ضمن تذکر و اخطار جدی به عوامل سریال نیسان آبی، به آنها اعلام کردند در صورت تکرار و مشاهده تخلف بی‌حجابی؛ از ادامه ساخت آن جلوگیری به عمل خواهد شد.

کشف حجاب عوامل «نیسان آبی» در رقابت با استارت‌آپ‌ها/ فیلیمو روی مدار اینترنشنال، پازل «هنر اعتراض» را تکمیل می‌کند؟
بخشی از عملیات روانی شبکه ایران اینترنشنال درباره خبر کشف حجاب عوامل نیسان آبی

عوامل انتظامی و پلیس فتا فرماندهی انتظامی اسلامشهر با مراجعه به محل فیلمبرداری سریال نیسان آبی که تصاویر عوامل پشت صحنه آن بدون رعایت حجاب منتشر شده، ضمن تذکر و اخطار جدی به عوامل ساخت این سریال، به آنها اعلام شد در صورت تکرار و مشاهده تخلف؛ از ادامه ساخت آن جلوگیری به عمل خواهد شد.

در انتهای این گزارش اعلام شد، مجوز فیلمبرداری این سریال از بخش آفتاب اخذ شده و عمده سریال نیز در این بخش ضبط می شود و عوامل این سریال نیز تنها برای ضبط چند پلان کوتاه در چهاردانگه حضور یافته بودند.

کشف حجاب عوامل «نیسان آبی» در رقابت با استارت‌آپ‌ها/ فیلیمو روی مدار اینترنشنال، پازل «هنر اعتراض» را تکمیل می‌کند؟
بخشی از عملیات روانی شبکه بی بی سی فارسی درباره خبر کشف حجاب عوامل نیسان آبی

اعلام رسمی این هشدار به صورت رسمی و رسانه‌ای زمینه‌ را برای رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور فراهم کرد تا در مورد یک موضوع فرهنگی به صورت کاملا هماهنگ افکار عمومی نسبت را به این اتفاق حساس کنند و موضوع کشف حجاب سریالی سینماگران، طی یک عملیات روانی رسانه‌ای دوباره برجسته شود.

از یک سو در این هشدار رسانه‌ای فراجا قاطعیتی وجود دارد که اقتدار نهاد انتظامی را نمایان می‌کند؛ اما فرصتی فراهم می‌شود تا عملیات روانی معکوسی درباره نیروی انتظامی شکل بگیرد. نیرویی که طی ۲۰ سال گذشته با هنرمندان، برنامه‌سازان همکاری دوجانبه و کارنامه بسیار موفقی داشته است.

در این رابطه سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در گفت‌وگویی در رابطه با خبر هشدار پلیس فتا به حجاب عوامل سریال «نیسان آبی» گفت: در رابطه با موضوع عدم رعایت حجاب توسط برخی عوامل سریال نیسان آبی بررسی‌ها حکایت از آن داشت که یک سری تصاویر که متأسفانه مغایر با قوانین حجاب و عفاف و شئونات اسلامی در جامعه بود در فضای مجازی منتشر شده است.

کشف حجاب عوامل «نیسان آبی» در رقابت با استارت‌آپ‌ها/ فیلیمو روی مدار اینترنشنال، پازل «هنر اعتراض» را تکمیل می‌کند؟

پاشایی در ادامه بیان داشت: با بررسی موضوع مشخص شد که فردی بدون اجازه عوامل تولید و ضبط سریال نیسان آبی وارد لوکیشن سریال می‌شود و بدون اجازه شروع به فیلمبرداری از صحنه می‌کند و آن فیلم را در فضای مجازی منتشر می‌کند که خیلی سریع هم پخش می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا همچنین گفت: پلیس فتا بر حسب وظایفی که دارد تذکرات لازم را به عوامل تولید این سریال داده و بنابر دستور مرجع قضائی فردی که اقدام به تصویربرداری و انتشار آن کرده بود احضار و از او تعهد مبنی بر عدم تکرار این کار گرفته شده است.

در فرآیند این موضوع یکی از نکات قابل اعتنا این است که دستگاه پلیس باید فردی که از این رویداد فیلمبرداری کرد را تشویق می‌کرد. تعهدگیری از این شهروند دلسوز موجب می‌شود که سایر شهروندان از خطاهای مشهود و علنی گسترده سلبریتی‌ها که نقش پررنگی را در فتنه حجاب ایفا کردند، نادیده بگیرند.

احضار مدیر تولید نیسان آبی

روز نهم تیرماه سرهنگ محمدرضا علیزاده‌ فرماندهی انتظامی اسلامشهر اظهار داشت: برابر گزارشات مردمی مبنی بر هنجارشکنی از سوی برخی ‌عوامل تولید مجموعه سریال "نیسان آبی۲" در زمان ضبط و تولید مجموعه در محدوده شهرک صنعتی"چهاردانگه"اسلامشهر و فیلم منتشر شده در بستر کانال‌های تلگرامی و اپلیکیشن اینستاگرام، برابر دستور واصله از سوی دادستانی شهرستان اسلامشهر، بلافاصله موضوع تحت رصد و پایش اطلاعاتی پلیس فتای شهرستان اسلامشهر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر افزود: پس از اقدامات فنی، مدیر تولید آن مجموعه شناسایی و برابر دستور قضائی توسط پلیس فتا احضار و درباره هنجارشکنی برخی عوامل تولید این مجموعه، تذکر لازم به وی داده شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی مدارک تولید مجموعه مشخص شد مجوز فعالیت صادره برای عوامل این مجموعه در محدوده حوزه قضائی و انتظامی تهران بزرگ بوده و اقدام آنها در جهت ضبط در شهرستان اسلامشهر غیرقانونی و فاقد مجوز لازم بوده که در این خصوص با اخذ تعهد از عوامل تولید، فیلمبرداری این مجموعه در منطقه "شکرآباد" شهر تهران در حال اجراست.

بیشتر بخوانید:

تخریب نامحسوس پلیس زیر سایه خلافکاران/ پلت‌فرم‌ها سیاست فراجا برای ساخت آثار پلیسی را به نفع ابرخلافکاران مصادره کردند +عکس

ژانر پلیسی-امنیتی گروگان مناسب برای دور زدن مجوزهای رسمی/ ضرورت ورود قاطع فراجا به آثار در حال تولید فیلیمو +عکس

سرهنگ علیزاده در مورد تخلف گروه تولید به نکته‌ای اشاره می‌کند که بسیار حائز اهمیت است. شهروند فیلمبردار این رویداد تنها فردی نبوده که این تخلف را به نیروی انتظامی گزارش داده، لذا موضوع تعهد گرفتن از «شهروند متعهد» که از سینماگران متخلف فیلمبرداری کرده نیاز به ارزیابی بیشتری از سوی فراجا دارد.

نکته مهم در این فرآیند این است که فرماندهی انتظامی اسلامشهر اشاره می‌کند گروه تولید نیسان آبی دارای مجوزهای رسمی نبوده‌اند و مشرق در دو گزارشی که پیش‌تر منتشر کرد، به فرآیند این مجموعه تخلف‌ها اشاره کرده بود، تا ارگان فرهنگی ناجی هنر به صورت دغدغه‌مند تری مجوز فیلمبرداری در سطح شهر را برای تولیدات پلت‌فرم‌ها صادر کند.

در فرآیند این تخلف مدیرتولید سریال احضار می‌شود در حالیکه افرادی که باید همزمان نسبت به تخلف پیش آمده پاسخگو باشند، پلت‌فرم حامی و توزیع کننده این سریال است و این سکوها نیز باید از اکران تولیدات افرادی که عامدانه هنجارشکنی می‌کنند منع شوند.

با این توصیفات ضروری است تا زمانی که فرآیند مجوزهای قانونی تولیدات شبکه نمایش خانگی توسط نهادناظر قانونی «ساترا» تائید نشده، موسسه ناجی هنر برای تولید کنندگان آثار نمایشی تحت قرارداد با فیلیمو مجوزی صادر نکند.

کشف حجاب عوامل «نیسان آبی» در رقابت با استارت‌آپ‌ها/ فیلیمو روی مدار اینترنشنال، پازل «هنر اعتراض» را تکمیل می‌کند؟

فیلیمو همچنان روی مدار اعتراض به سبک اینترنشنال

این روزها عکس‌های غیرضروری، اغلب دوستانه و دسته‌جمعی در محل فعالیت‌ استارت‌آپ‌ها منتشر می‌شود که برخی کارکنان از حجاب عرفی چشم‌پوشی کرده‌اند. انتشار این عکس‌ها به مجموعه برخوردهای قضایی منجر شده و به نظر می‌رسد اجرای چنین نمایشی به صورت هدفمند و هماهنگ صورت می‌پذیرد.

این بخشی از همان پازل تبلیغاتی اینترنشنال تحت عنوان «هنر اعتراض» است که در مسیر فعالیت‌های فرهنگی، رخدادهای فتنه سال گذشته در اذهان عمومی یادآوری کند و با دستاویز موضوع کشف حجاب یک دوقطبی وخیم در جامعه شکل بگیرد.

با این حال با اینکه این مجموعه برای پلت‌فرم یاغی فیلیمو تولید می‌شود باید منتظر ماند و دید آیا در مورد این پلت‌فرم تصمیم قاطعانه‌ای اتخاذ می‌شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    22 43
    بابا بیخیال. موضوع حجاب نخ نما شده دیگه. رو این موج اینقدر سواری نکنید.
    • پری مجرد44 ساله IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      21 6
      موضوع حجاب خواهر و مادر شما شاید نخ نماشده باشد اما بانوان اکثریت به حجاب پایبند هستند
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      6 0
      برو بی ناموس.
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    48 9
    برخورد بازدارنده یعنی ، جریمه چندین میلیاردی و قطع همه خدمات اجتماعی به این جماعت مفسد و زندان طولانی برای آنان تا حدی که به خاک سیاه بنشینند و از هستی ساقط شوند !!!
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      مستند چیه داداش فیلم به اون قشنگی رو میگی مستند.حیف که اسکار رد شده وگرنه جایزه بهترین تدوین رو میگرفت.نکنه تو هم از عوامل پشت صحنه بودی و نمیگی
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      5 4
      زندان جا نیست.تو جیب هم پول نیست.به یکی دو تا کشیده و اخم بسنده کنید.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    11 10
    چون شما فشل هستید
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      7 5
      نه اتفاقا ما قوي هستيم ! يعني نظام ما قوي است ! اين به علت فضا سازي اربابان شما وطن فروش هاست كه مي خواد به شما فاسدين بي وجود نفس مصنوعي بدمد!!!!
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      4 5
      نه اتفاقا ما قوي هستيم ! يعني نظام ما قوي است ! اين به علت فضا سازي اربابان شما وطن فروش هاست كه مي خواد به شما فاسدين بي وجود نفس مصنوعي بدمد!!!!
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      8 0
      فشل بودنشان به 20 سال رسید و آخرش سال قبل آشوب شد
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    39 9
    باید با این موجودات که دهن کجی نه به نظام بلکه به دین و اعتقادات یک مردم می کنند برخورد جدی شود
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      10 2
      باش تا بشود
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    23 8
    جالبه که برای این بی قانونی فقط تذکر داده شده است. اینجوری هست که استارتاپ ها و بقیه خیالشون از عدم برخورد راحته.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    23 9
    عوامل نیسان آبی مرتکب دو جرم شده اند. هم جرم کشف حجاب و هم فیلمبرداری در ناحیه ای که مجوز نداشتن. جالبه که قوه قضاییه فقط به تذکر بسنده کرده. گویا قانون برا همه یکسان نیست و معروف تر ها راحتتر هستند.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    25 12
    تصورش رو بکنید که این بی قانونی در فرانسه رخ میداد. چنان جریمه اش میکردند که تهیه کننده کلا از مدار سینما خارج میشد.
    • US ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      6 13
      تو فرانسه بابت این مزخرفات با کسی کاری ندارن
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      11 2
      آره تو فرانسه فقط به خاطر مزخرفات مربوط به هلوکاست با مردم کار دارن :)))
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      7 0
      آره دیگه توی فرانسه به خاطر همین مزخرفات کسی رو به دانشگاه راه نمی دهند
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    10 6
    آن چه که در مورد این کشف حجاب‌های سریالی مغفول مانده، تاثیرات آن بر قصاوت مردم نسبت به نهادها و مسئولین کشور است که چنین تصویر منفی ارائه می‌دهد، بی‌خبر وبی‌قید به وهن واجبات دینی، ضعف و ترس در برابر عده‌ای سلبریتی و سرمایه‌دار، احیانا نفوذی و عوامل دشمن، ضعیف‌کش و... موارد بسیاری از این دست.
  • 😛✌️ IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    این باید فیلمیو باشه، اشتباه تایپی از تل آویو بید. Film'io
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    6 5
    تنها نقطه امید عوامل پیدا و پنهان رسانه‌های معاند و مروج خشونت برای راندن جامعه به سمت درگیری و آشوب موج سواری بر روی مسأله حجاب و عفاف است چراکه در زمینه های دیگر هیچ غلطی نکردند بخصوص تودهنی در محرم و عاشورا ضربه فنیشون کرد
  • 🤭🙃 IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 1
    بگو اصلاح کنن: فیلمیو بوده یعنی فیل من، یعنی فیل هوا کردن. Fil_mio
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    12 26
    مشرق و ساندیسی ها فعلا فشار بخورن
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      5 5
      ساندیس رو که تو میخوری با پولایی که به حسابت شارژ میشه تا بتونی بیای اینجا حرف صدمن یه غاز بزنی
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      2 2
      ما اینجا فشار میخوریم تو توی اون دنیا حالا کی ضرر میکنه؟ ما یا شما
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    17 0
    جالبه بخاطر جرم کشف حجاب به عوامل فیلم تذکر دادن ولی از شهروندی که جرم رو گزارش کرده تعهد گرفتن! اینم از اوضاع پلیس
  • مهدی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    7 1
    هیچ کس برای عرصه ی فرهنگی کشور هیچ کاری نمی کنه.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    2 1
    این بازیها خیلی لوس شده بهتره یه فیلم جدید بازی کنید
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    اعلام می کنیم از خواسته ی به حق خود عقب نخواهیم نشست.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    4 2
    اینترنشنال خبیث که رایگان برای مردم ایران خبر پخش می کنند و برنامه میسازند ، هدفی غیر از اشاعه مضخرفاتی که میگن و سیاه نمایی و ایجاد یاس در مردم ندارن ... چرا با خودشون فکر نمی کنند که اینهمه از صبح تا شب اخبار منفی از اینجا پخش میکنن یدونه فقط یدونه از اخبار مثبت توش نیست ؟؟! ... عجب ...
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    ۷:۲ تواز کجا اطلاع داری؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    2 0
    حجاب عرفی یعنی چی دقیقا؟
  • حسین IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    4 2
    ظاهرا بنای برخورد با هیچ تخلفی وجود نداره یک عده بی غیرت عمدا تظاهر به بی عفتی میکنن و کسی عزم برخورد نداره
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 2
    دستورات و نقشه از خارج کشور از لندن و برای منافع جناح مورد نظر است
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    3 2
    دولت چه غلطی می کنه؟
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    2 0
    موضوع حجاب خودتون تابلو کردین اینقدر بهش پرداختین
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    2 4
    دوستان دقت کنید چقدر رو موضوع بی اهمیت مو چندتا خانم تاکید میکنن
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 0
    یه بازی پیچیده سیاسی و یه هماهنگی بسیار کاملا پشت پرده بین تاکید کنندگان به حجاب اجباری و شبکه های خارجی و بقیه برای پر اهمیت نشان دادن این موضوع هست همش نقشه سیاسی است و همه اینها با هم هستند به سرو صدا ها توجه نکنین
  • کاوه IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 4
    خودتونو با حجاب سرویس کردین . به خدا از چشم مردم منطقه از لبنان تا تاجیکستان افتاده اید. راهتان بن بست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس