رئیس پنتاگون: اقدام روسیه مستقیما حاکمیت اوکراین را تضعیف می‌کند

لوید آستین رئیس پنتاگون اعلام کرد که اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک مستقیما حاکمیت اوکراین را تضعیف می کند.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی گفت که «آخرین تهاجم» روسیه به اوکراین صلح، امنیت و رفاه اوکراین و جامعه فراآتلانتیک را تهدید می‌کند و آمریکا «هزینه‌های اقتصادی شدید» اضافی را بر اساس رویدادها تحمیل خواهد کرد.

این مقام ارشد دولت بایدن که قرار است امروز در پنتاگون با دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین دیدار کند، حمایت واشنگتن از اوکراین را در مواجهه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قاطع توصیف کرد و گفت که روسیه به مفهوم یک اوکراین مستقل حمله کرده است.

وزیر دفاع آمریکا با ستایش از "واکنش سنجیده" اوکراین به تهاجم مجدد و ادامه پیگیری راه حل دیپلماتیک، گفت: پوتین هنوز می تواند از یک جنگ تمام عیار انتخابی و غم انگیز اجتناب کند.

کولبا نیز اعلام کرد که اگرچه او برای یک ماموریت دیپلماتیک در آمریکا حضور دارد، اما این روزها دیپلماسی به معنای دفاع است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    تا جون شما صهیونیست‌ها و یانکی ها دربیاد!!!
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      0 0
      احسنت!!
  • FR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    نه پس قرار بوده امریکا در اوکراین فتنه کند و روسیه برای وحدت و همبستگی اوکراین تلاش نماید ... نابغه کی بودی امریکا ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس