وزیر خارجه فلسطین: بحران اوکراین نشان داد که معیارهای نظام بین الملل دوگانه است

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که بحران اوکراین نشان داد که معیارهای نظام بین الملل دوگانه و تبعییض آمیز است.

به گزارش مشرق، «ریاض المالکی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عربی که در قاهره برگزار شد در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت:  مردم فلسطین نزدیک به ۷۰ سال است که خواستار تشکیل کشور و بازگشت به سرزمین خود هستند.  

وی افزود: جهان در عرض هفت روز آنچه را که مردم فلسطین در طول ۷۰ سال خواسته بودند را پایه ریزی کرد و شرایط مشابهی که [در طول ۷۰ سال گذشته] در حال وقوع بوده است را ندید.  

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: با این بحران (درگیری روسیه و اوکراین) دو رویی و دروغ که در طول سال‌های طولانی انجام شده است، آشکار شد و کشورهایی که در طول سال‌ها دروغ گفته‌اند باید موضع خود را نسبت به مساله فلسطین تغییر دهند.  

وی افزود: فلسطین از جامعه جهانی می‌خواهد در قبال کشورهایی که قدرت خود را برای تهمت زدن به مردم فلسطین و نادیده گرفتن حق آن‌ها برای تشکیل کشور به کار گرفتند، اقدامات مشابهی انجام دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون سراسری روسیه، از عملیات ویژه نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

هم زمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس