آغاز روابط دیپلماتیک روسیه با دونتسک و لوهانسک

پس از تصمیم پوتین درمورد شرق اوکراین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در ۲۲ فوریه روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در ۲۲ فوریه روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک آغاز کرده است.

وزارت خارجه روسیه بیان داشت که هدف روسیه توسعه همه جانبه همکاری با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک از جمله از طریق نهادهای دیپلماتیک است.

بیشتر بخوانید:

پارلمان روسیه با استقرار نظامیان روس خارج از کشور موافقت کرد

رئیس دومای دولتی روسیه نیز روز سه شنبه گفت تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن حاکمیت دو جمهوری جداشده دونباس تنها راه ممکن برای پایان دادن به درگیری خونین در منطقه است.

رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. رئیس جمهور روسیه گفت: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم.

گفتنی است وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد که مسکو کارکنان دیپلماتیک خود را از اوکراین خارج می‌کند. مسکو تاکید کرد که کی‌یف به تعهدات بین‌المللی خود برای تضمین امنیت پایبند نیست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    جناب رئیسی ، لطفأ در اسرع وقت ضمن به رسمیت شناختن استقلال این دو جمهوری روابط دیپلماتیک ایران را با آنها آغاز بفرمایید که در آیندهٔ نزدیک میتونه بازاری برای فروش اقلام تولیدی کشورمون باشه. یادتون باشه این اوکراینی های غربگدا چقدر سر اون هواپیمای اوکراینی بامبول درآوردن براتون و کلا اوکراین الان همون اسرائیل و آمریکا هست و رابطه داشتن باهاش سودی نداره و حتی اگر یکوقت خودشون روابط رو قطع کنن چیزی از دست ندادیم !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس