به رسمیت شناختن جمهوری های دونباس «تنها راه» پایان بحران اوکراین

رئیس دومای دولتی روسیه اعلام کرد، در شرایطی که با یک فاجعه انسانی مواجه هستیم، تصمیم پوتین در مورد به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک، «تنها راه» پایان بحران اوکراین است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، رئیس دومای دولتی روسیه روز سه شنبه گفت تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن حاکمیت دو جمهوری جداشده دونباس تنها راه ممکن برای پایان دادن به درگیری خونین در منطقه است.

ویچسلاو والودین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک تنها راه خروج از مسئله‌ای است که به سرعت تبدیل به یک بحران انسانی برای روسیه شده است.

بیشتر بخوانید:

بازی بدون تعارف با همتای آمریکایی

رئیس مجلس نمایندگان روسیه نوشت: به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک و تصویب معاهدات دوستی، همکاری و کمک متقابل، باید کشتار، مرگ شهروندان و هموطنان ما در آنجا را متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

آغاز روابط دیپلماتیک روسیه با دونتسک و لوهانسک

به گفته والودین، جمهوری‌های دونباس محل قتل عام روس‌ها بود که قبلاً توسط پوتین به عنوان «نسل‌کشی» توصیف شد.

والودین بیان داشت: در شرایطی که با یک فاجعه انسانی مواجه هستیم، با دیدن ده‌ها هزار پناهنده تنها راه نجات، اتخاذ این تصمیم بود.

پس از تصمیم پوتین در مورد شرق اوکراین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در ۲۲ فوریه روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک آغاز کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس