کد خبر 1343297
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹
رییس جمهوری اوکراین نیروهای ذخیره را فراخواند

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین پس از برسمیت شناختن جمهوری های خودخوانده در شرق کشورش توسط روسیه، نیروهای ذخیره را برای یک دوره ویژه فراخواند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی روز سه شنبه از فراخواندن نیروهای ذخیره اوکراین برای یک دوره ویژه خبر داد.

رییس جمهوری اوکراین با اینحال گفت که وی همچنان به دنبال راه های دیپلماتیک برای خروج از بحران است. وی از تمایل ترکیه برای شرکت در مذاکرات چند جانبه استقبال کرد اما افزود که اوکراین هیچ سرزمینی را به روسیه واگذار نخواهد کرد.  

زلنسکی پس از یک نشست فراحزبی در پارلمان خطاب به مردم اوکراین از یک برنامه تحت عنوان "میهن پرستی اقتصادی" گفت که شامل تشویق به تولید ملی و کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر بنزین است.

اظهارات رییس جمهوری اوکراین در حالی مطرح می شود که شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه با درخواست ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور برای اعزام نیروی صلحبان به جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک موافقت کرد.

مطابق بند ۱۰۲ قانون اساسی روسیه، پوتین روز سه‌شنبه برای اعزام نیروی نظامی به منظور کمک به جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک از شورای فدراسیون درخواست صدور مجوز کرد.

پوتین در همین روز در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهوری آذربایجان در مسکو اعلام کرد که اعزام نیروی نظامی به منطقه دونباس به اوضاع میدانی بستگی دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ ﴿۸۲﴾ بهتره تمام قومشو از سراسر کره ارض به اوکراین دعوت کنه و اونهارو به ستون 1 گوشت جلو توپهای روسیه قرار بده تا زمین از شرارتشون خلاص بشه .
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 1
    تو برو رو سن شکلک در بیار ملت بخندن، نیروهای ذخیره، حکومت نظامی؟؟!! خخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس