سفیر اوکراین در آمریکا

اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین در آمریکا از گفت‌وگو با روسیه به عنوان راهی برای پایان دادن به حمله روسیه به اوکراین استقبال کرد اما افزود که کشورش تسلیم نمی شود.

به گزارش مشرق، سفیر اوکراین در واشنگتن روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه ای با شبکه ای بی سی در واکنش به اخبار موافقت اوکراین برای گفت‌وگو با روسیه در نقطه ای در مرز بلاروس گفت: تمرکز اوکراین همیشه بر استفاده از دیپلماسی برای حل مناقشه بین روسیه و اوکراین بوده است.

مارکارووا گفت: رئیس جمهور ما از ابتدا، حتی قبل از شروع جنگ، همیشه بر راه حل دیپلماتیک تاکید کرده بود. حتی پس از شروع جنگ، او در واقع همیشه خواستار گفت‌وگوهای صلح بود. وی همیشه گفته است، ما برای گفت‌وگوهای صلح آماده هستیم، اما تسلیم نمی شویم.

این مقام دولت اوکراین همچنین از غرب خواست کمک نظامی بیشتری به ارتش اوکراین ارائه دهد و از آمریکا و متحدانش خواست تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع کنند.

مارکارووا از شرکت‌های آمریکایی خواست که سرمایه های خود را از شرکت‌ها و مؤسسات مالی روسیه خارج کنند.

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت: نمی‌توانم بگویم که گفت‌وگوها با روسیه منجر به صلح خواهد شد اما تاکید می‌کنم که کی‌یف «تسلیم» نخواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اسپوتنیک، دیمیتری کولبا که در یک نشست توجیهی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: گفت‌وگوها به این شکل هیچ اشکالی ندارد. اگر این گفت‌وگوها منجر به صلح و پایان جنگ شود از آن باید استقبال کرد. اما من می‌خواهم مشخص کنم که ما تسلیم نخواهیم شد. ما سرزمین خودمان را واگذار نخواهیم کرد.

به گفته وزیر امور خارجه، هیأت اوکراینی به سخنان روسیه گوش خواهد داد و هر آنچه که به نظر کی‌یف در خصوص «این جنگ و اقدامات روسیه» می‌رسد را بیان خواهد کرد.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.  

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    9 3
    دمتون گرمه
  • سروش IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    اونور دنیا با خیال راحت نشستی میگی ما تسلیم نمی شیم بیا تو میدان رزم بعد تصمیم بگیر که می خوایی بجنگی برای وطنت یا تسلیم بشی باز هم برای وطنت یا مثل یک بزدل زیر دامن عمو سام بمونی و تحریک بشی علیه امنیت جهانی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس