دستگیری کلاهبردار بزرگ پیامک جعلی سامانه ثنا در پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند پیامک جعلی سامانه ثنا خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان بعد از دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضائی، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده‌ی ابلاغیه‌ی خود کرده در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرم را شناسایی کرده و به هویت این شیاد دست پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرم پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق حاشیه تهران در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه این مجرم از سابقه داران کلاهبرداری پیامکی است و برای سومین بار است که به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده بیان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا همه چیز را انکار می‌کرد اما با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی پرده از چگونگی اقدامات مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه مهمترین عامل پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزایش آگاهی در این خصوص است به شهروندان توصیه کرد: به پیامک‌های ناشناس که دارای لینک هستند توجه نکنید و دقت داشته باشید که هیچ سازمان رسمی و دولتی از جمله قوه قضائیه با شماره‌های شخصی برای شما پیامک ارسال نمی‌کند، شهروندان همچنین می‌توانند هرگونه موضوع مشکوک و مشابه را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    طرف برای سومین باره دستگیر میشه.... خسته نباشید....
  • عدی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر قانون برای مجازات ندا رید چرا برای چندمین بار او را دستگیر می کنید تاحساب یک مسئول موثر را خالی نکنند اقدامات موثری برای مجازات امثال سارق بوجود نخواهد آمد
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    ای بی ناموس
  • سامان NL ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    واقعا توجه کردن به اسم سایت شاهپرک کار خیلی سختی نیست. ادم تهجب میکنه هنوز هم این مسایل پیش میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس