کد خبر 1389706
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
هکر ۱۵ ساله در قم بازداشت شد

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری هکر ۱۵ ساله اکانت شاد معلمان و مدیران مدارس در قم خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی موالی، در جمع خبرنگاران  از دستگیری هکر ۱۵ ساله اکانت شاد معلمان و مدیران مدارس در قم خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به مراجعه تعدادی از معلمان و مدیران مدارس به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه پیام‌هایی از شماره‌های ناشناس با عناوین شاد مدیران مدارس، اینترنت دانش آموزی و اهدای ۱۲ گیگ اینترنت رایگان برای آن‌ها ارسال و در ادامه با استفاده از ترفندهای متقلبانه منجر به هک شدن حساب کاربری شبکه شاد آن‌ها شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: پس از بررسی صورت گرفته مشخص شد بدافزار یکسان بر روی گوشی افراد نصب و متهم از این طریق به پیامک‌ها دسترسی پیدا کرده است.

سرهنگ موالی عنوان کرد: با اقدامات تخصصی کارشناسان مشخصات یک محصل ۱۵ ساله به دست آمد و طی تعامل با حراست آموزش و پرورش و هماهنگی با مقام قضائی استان نامبرده همراه پدرش در به پلیس فتا استان قم حاضر و اظهارات وی اخذ شد.

وی ادامه داد: متهم به اسم پشتیبانی شاد، فایل بدافزار را با متن «این فایل از طرف تیم فنی پشتیبان شاد برای مدیران زحمتکش فراهم گردیده است لطفاً شاد را بروزرسانی کنید» را ارسال و سپس با دسترسی گرفتن به پیامک‌های قربانیان اقدام به لاگین به اکانت شاد آن‌ها و در ادامه مدیریت کانال‌های اطلاع رسانی مدارس را در دست گرفته می‌کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: این هکر در ادامه اقدام به تغییر نام و محتوای کانال به کانال‌های موزیک و فان کرده که در نهایت کانال را در قبال شارژ همراه اول به‌فروش می‌رسانده است.

سرهنگ موالی ادامه داد: در ادامه پیگیری‌های صورت گرفته همدست ۱۶ ساله وی نیز در این پلیس حاضر و طی تحقیقات عنوان داشت خطوط مدیران مدارس را از طریق جستجو در بین گروه‌های آموزشی به‌دست آورده و در اختیار دوست خود قرار می‌داده است.

وی از ارسال پرونده به مرجع قضائی استان خبر داد و گفت: با همکاری فاوا استان و هماهنگی معاون دادستان شهرستان قم، از طریق پیامک به خطوط به‌دست آمده اطلاع‌رسانی شد تا در صورت تمایل نسبت به طرح شکایت اقدام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    6 1
    چه با هووش
  • .. IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    5 0
    خخخخخخحخخخحخخخخخخ
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    2 0
    اینا بزرگ بشن چی میشن؟
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    2 1
    کاش مدیران نجومی بگیر و دزدان فراری رو هک کرده بود .
  • محمد IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    4 0
    اینها نخبگانی هستند که باید تربیت شوند و از این علم در اهداف درست استفاده کنند. امیدوارم بتونن از این افراد استفاده کنند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    1 4
    یک نمونه کوچک از نتیجه لوس کردن دانش آموزان و حمایت بی حساب و کتاب از آنان در برابر معلمین و بستن دست معلمین در مواجهه با رفتار های نادرست دانش آموزان.
  • مینا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    3 0
    چه باحال خخخ
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    2 0
    کاری نداره با یک آموزش ساده و کار با کالی لینوکس میشه لینک مخرب ساخت و به گوشی طرف دسترسی پیدا کرد. هر نرم افزار و یا لینکی رو نصب و یا کلیک نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس