صنعاء: ائتلاف سعودی باید بفهمد که موازنه قوا تغییر کرده است

رئیس ستاد مشترک ارتش یمن تأکید کرد که سلاحهای یمنی، موازنه قوا را به سود این کشور تغییر داده و موشکها و پهپادهای این کشور، ضربات دقیق و دردناکی به عمق کشورهای ائتلاف متجاوز، وارد کرده‌ است.

به گزارش مشرق، «محمد الغماری» رئیس ستاد مشترک ارتش یمن شامگاه امروز پنجشنبه تأکید کرد که نیروهای این کشور برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، «سلاح بازدارنده راهبردی» در اختیار دارد.

پایگاه خبری یمن نیوز به نقل از الغماری گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، طی سالهای جنگ علیه این کشور، در زمینه ساخت تجهیزات پیشرفته نظامی، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند که این مسئله شامل سلاح بازدارنده راهبردی است.

وی تأکید کرد، در جریان فعالیاتها آموزشی، عملیاتی و رزمی نیروهای یمن در سال جاری میلادی، نشان داده شد که سلاحهای یمنی، موازنه قوا را به سود این کشور تغییر داده است و موشکها و پهپادهای یمنی نیز ضربات دقیق و دردناکی به عمق کشورهای ائتلاف متجاوز، وارد کرده‌اند.

این فرمانده یمنی در پایان خطاب به کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که این کشورها باید درک کنند که موازنه قوا، به سود نیروهای یمنی تغییر کرده است، در غیر این صورت، تحولات آینده برای این کشورها، بسیار بدتر خواهد بود.

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن نیز ضمن قدردانی از تلاشها و پیروزهای نیروهای این کشور در سال گذشته که در سطوح مختلف بوده است، تأکید کرد که آموزش و آماده‌سازی، ارکان اصلی پرورش نیروی مبارز و عامل افزایش توانمندی دفاعی است.

در همین ارتباط، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه سه‌شنبه هفته جاری بار دیگر امارات عربی متحده را تهدید کرد و با انتشار پیام هشدارآمیز و در عین حال کوتاهی در صفحه توئیتر خود با هشتگ «اکسبو» (اشاره به به نمایشگاه اکسپو دبی) نوشت: «برای اینکه امن باشد... آیا باید دوباره نصیحت کنیم؟».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از نیز در حساب کاربری خود در توئیتر، پیام کوتاه دیگری نوشت و باز هم امارات را تهدید کرده بود. سریع نوشته بود: «[در مصاف] با ما شاید شکست بخوری... توصیه می‌کنیم مقصد را تغییر دهید».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها به سرمایه‌گذاران خارجی در امارات هشدار داده بود. او پیش از عملیات اخیر علیه ابوظبی گفته بود: «پس از فجایع امروزی که نیروی هوایی ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی در حق ملت عزیزمان مرتکب شد، ما به شرکت‌های خارجی در کشور کوچک امارات توصیه می‌کنیم که این کشور را ترک کنند».

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته، عملیاتهای موفقی را تحت عنوان «اعصار الیمن ۱، ۲و ۳» (طوفان یمن ۱، ۲ .و ۳) مناطق راهبردی را در عمق عربستان سعودی و امارات هدف قرار داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس