دیدار مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی با نماینده سازمان ملل

مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن و نماینده سازمان ملل متحد در امور این کشور دیدار کردند.

به گزارش مشرق، به نقل از المسیره،   «هانس گراندبرگ» نماینده سازمان ملل در جریان سفر به یمن با «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت ملی مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالسلام در این دیدار بر ضرورت پایان محاصره تحمیلی علیه ملت یمن و پایان تجاوز و تسریع در پیشبرد پرونده اسرا و مفقودشدگان تاکید کرد.

سفر نماینده سازمان ملل به یمن در حالی صورت گرفته است که حملات ائتلاف متجاوز سعودی به این کشور تشدید شده است.

 رئیس ستاد مشترک یمن: متجاوزان بدانند معادله قدرت تغییر کرده است 

  «محمد عبدالکریم الغماری»  رئیس ستاد مشترک ارتش یمن گفت که نیروهای مسلح کشورش دستاوردهای منحصر به فردی در زمینه ساخت سلاح های نظامی پیشرفته از جمله سلاح‌های بازدارنده استراتژیک که معادله قدرت را تغییر داده است کسب کرده‌اند.

وی افزود: موشک‌ها و پهپادهای یمن ضربات دقیق و دردناکی به عمق کشورهای ائتلاف متجاوز وارد کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش یمن گفت که کشورهای متجاوز باید بدانند که معادله قدرت تغییر کرده است و در آینده منتظر حملات کوبنده تر باشند.

گفتنی است که ارتش یمن از حدود سه هفته قبل عملیات برون‌مرزی بازدارنده علیه امارات را در عمق خاک این کشور آغاز کرد که آخرین و سومین این عملیات روز دوشنبه گذشته صورت گرفت و طی آن، اهداف مهم و حیاتی در امارت‌های ابوظبی و دبی به‌ترتیپ با موشک‌های ذوالفقار و پهپادهای صماد۳ هدف قرار گرفت.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس