ائتلاف سعودی، مزدوران فراری خود را در منطقه جیزان بمباران کرد

منابع وابسته به دولت مستعفی خبر دادند که عناصر وابسته به ائتلاف سعودی که در حال فرار به عمق عربستان بودند، هدف حملات جنگنده‌های این ائتلاف قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، منابع نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست رئیس جمهور فراری این کشور «عبد ربه منصور هادی»، خبر دادند که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی مزدوران خود را در مناطق مرزی مشترک یمن و عربستان، بمباران کردند.

پایگاه خبری یمن نیوز به نقل از این منابع گزارش داد، ائتلاف متجاوز، مزدوران خود را که در مناطق مرزی حضور داشتند، از سمت منطقه «حرض» واقع در جنوب شهر جیزان به سمت مناطق درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سوق دادند.

به گفته این منابع، مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز، قصد داشتند در این منطقه مرزی پیشروی کنند، ولی در درگیری با نیروهای یمنی، شکست سنگینی متحمل شدند و پس از آن، به عمق خاک عربستان سعودی فرار کردند.

منابع مذکور تأکید کردند، پس از فرار مزدوران ائتلاف متجاوز، جنگنده‌های ائتلاف نیز به شدت مزدوران در حال فرار را بمباران کردند. گفته می‌شود در جریان این حملات، شمار زیادی از این عناصر کشته و زخمی شدند، ولی آمار دقیقی از تلفات آنان در دسترس نیست.

در همین ارتباط،   «محمد الغماری» رئیس ستاد مشترک ارتش یمن شامگاه امروز پنجشنبه تأکید کرد که نیروهای این کشور برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، «سلاح بازدارنده راهبردی» در اختیار دارد.

الغماری تصریح کرد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، طی سالهای جنگ علیه این کشور، در زمینه ساخت تجهیزات پیشرفته نظامی، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند که این مسئله شامل سلاح بازدارنده راهبردی است.

وی تأکید کرد، در جریان فعالیاتها آموزشی، عملیاتی و رزمی نیروهای یمن در سال جاری میلادی، نشان داده شد که سلاحهای یمنی، موازنه قوا را به سود این کشور تغییر داده است و موشکها و پهپادهای یمنی نیز ضربات دقیق و دردناکی به عمق کشورهای ائتلاف متجاوز، وارد کرده‌اند.

این فرمانده یمنی در پایان خطاب به کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که این کشورها باید درک کنند که موازنه قوا، به سود نیروهای یمنی تغییر کرده است، در غیر این صورت، تحولات آینده برای این کشورها، بسیار بدتر خواهد بود.

عربستان سعودی  از ششم فروردین ۱۳۹۴، در رأس یک ائتلاف عربی که  تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار دارد، با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    3 0
    ماشاالله به شیرهای یمن خدا پشت وپناه شما مظلومان
  • GB ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 2
    این مزدورانی که میگید همیشه در حال فرارند نمیدونم چرا هر روز محاصره حوثیها رو تنگ تر میکنند. یعنی در حال فرار شهرها وروستاها رو از دست حوثیها در میارن یا در حال خواب !!!!!!!
    • سلیم IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      همین که هنوز صنعا رو نگرفتید نشان‌دهنده این هست که زیرش زاییدید،پس بساطتون رو جمع کنید!
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    یمن باید جنگ جایگزین را در عربستان شروع نماید یعنی مناطق کوهستانی این کشور شامل نجران و جیزان و آبها را به میدان جنگ تبدیل نماید و گروههای مقاومت در این مناطق تشکیل دهد
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    متاسفانه در زمینه موشک های بالستیک و کمک به طراحی و ساخت آنها به یمن کمک زیادی شده است و یمنی ها از این موشک ها تا ریاض شلیک می کنند اما در زمینه موشک های دوش پرتاب بخاطر قیمت گران آن ملاحظه جان رزمندگان صورت نمی گیرد جان یک رزمنده یمنی بیشتر از ده غیر رزمنده ارزش دارد چون تمام مدیران آینده یمن از این گروهند
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    تعز و مارب دو بال پیروزی انصارالله است بدون آزادی این دو محال است سعودی پای میز مذاکره بیاید سریع با آزادی این دو شهر جنگ را در یمن پایان دهید
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    باید موشک های بالستیک و کروز ضدکشتی و ضدرادار از انواع قابل حمل با پهبادهای بزرگ تا هواپیما را یمنی ها برای حمله احتمالی آمریکا و افزایش هزینه دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در چنته داشته باشند
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    صد موشک ده کیلویی استرلا و یا ایگلا و گروز و گیملت یک تن نمی شود و قیمتشان ده میلیون دلار نیست اما یمنی ها بدون حمایت سپاه ایران جنگیدند اما دریغ از یک حمایت کوچک از یمنی ها این محموله را با پهباد هم می شد به یمنی ها رسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس