ناتو برای جلوگیری از تجاوز به اوکراین با واشنگتن متحد است

ناتو اعلام کرده که آماده گفت‌وگوی معنادار با مسکو است و در عین حال برای جلوگیری از «تجاوز بیشتر به اوکراین» با واشنگتن متحد است.

به گزارش مشرق به نقل تاس، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، درباره مذاکرات آتی با روسیه گفتگو کرد. پس از این گفتگو ناتو خاطرنشان کرد که آماده مذاکره معنادار با مسکو است و در عین حال متحد جلوگیری از تجاوز بیشتر به اوکراین با آمریکا متحد است.

در ۱۰ ژانویه، ژنو میزبان مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد تضمین‌های امنیتی خواهد بود. همچنین نشست شورای روسیه و ناتو در ۱۲ ژانویه و مذاکرات بین نمایندگان فدراسیون روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه برگزار خواهد شد.

پیش از این در ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه مورد نظر مسکو درباره تضمین‌های امنیتی بین روسیه و آمریکا درباره تضمین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو را منتشر کرده بود.

کشورهای غربی و اوکراین طی چند هفته گذشته ادعاهایی را در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین مطرح کرده بودند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، این گمانه زنی‌ها را تشدید تنش‌های بی اساس از سوی آمریکا و شرکای اروپایی خوانده بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    ناتو که سهله اگه خود ارتش آمریکا هم با توان کامل وارد جنگ با روسیه اونم تو اوکراین بشه صددرصد شکست میخوره و اینو خود مقامات نظامی پنتاگون بهتر از هر کسی میدونن ! کل دریای سیاه بطور کامل تحت اختیار نظامی روسهاست و تمام چند ناو جنگی آمریکا در عرض چند ثانیه و با فشار دادن چند دگمه از ناوهای انبوه و زیر دریایی های روسیه میتونن فورا نابود و به قعر دریای سیاه برن ! این آمریکایی های ترسو و بزدل با این جوسازی ها آخرش اروپائیها با اون ناتوی سوسولشون رو به باد فنا میدن و مردم بدبخت و آمریکا پرست اوکراین هم هیچی از روسیه ستیزی گیرشون نمیاد جز ویرانی و فقر و بدبختی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس