مشارکت جنگنده‌های آمریکایی و اسرائیلی در بمباران یمن

وزیر خارجه دانمارک در موضع گیری علیه روسیه، از امکان اعزام جنگنده‌های اف-۱۶ و کشتی جنگی برای پیوستن به نیروهای ناتو در بالتیک خبر داد.

به گزارش مشرق، «ژپه کوفود» وزیر امور خارجه دانمارک غروب دوشنبه به وقت تهران از احتمال اعزام چند فروند جنگنده و یک فروند ناو برای کمک به ناتو علیه ادعای تجمع نیروهای روسیه در مرز با اوکراین خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کوفود گفت، دانمارک پیشنهاد ارسال چهار جنگنده «اف-۱۶» و یک ناو را به عملیات ناتو در منطقه بالتیک و شمال اروپا در پاسخ به تجمع نیروهای روسیه در مرز اوکراین داده است.

بیشتر بخوانید:

گام‌های کوچک در صفحه شطرنج اوراسیا

مقام‌های ارشد روسیه طی هفته‌های اخیر به صورت مکرر ضمن رد ادعاها درباره تدارک مسکو برای حمله به اوکراین، به آمریکا و کشورهای غربی درباره گسترش سازمان ناتو به سمت مرزهای روسیه و عضویت کشورهایی از قبیل اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی هشدار داده‌اند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داده که خطر بروز درگیری میان ناتو و روسیه همچنان امکان پذیر بوده اما همچنان راه حل سیاسی درباره اختلافات میان دو طرف وجود دارد.

وی که با روزنامه «فایننشال تایمز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «ایجاد راه حل سیاسی و در نظر گرفتن نگرانی‌های روسیه امکان پذیر است اما خطر بروز درگیری با مسکو همچنان ادامه دارد.»

استولتنبرگ درباره اقدامات بازدارنده ناتو در قبال روسیه در صورت بروز درگیری میان دو طرف هشدار داد. دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی اضافه کرد که ناتو امیدوار است بهترین سناریو روی دهد و با تمام تلاش در این مسیر کار خواهد کرد اما برای بدترین شرایط آماده خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه اواسط ماه دسامبر ۲۰۲۱ (ماه گذشته میلادی) به دنبال تشدید تنش‌ها میان مسکو و کشورهای غربی بر سر موضوعاتی از قبیل اوکراین، دو پیش‌نویس درباره ضمانت‌های امنیتی بین روسیه، ایالات متحده و ناتو ارائه کرد.

در این پیش‌نویس‌ها، روسیه به آمریکا پیشنهاد داد که متعهد شود در جمهوری‌های سابق شوروی که عضو ناتو نیستند، پایگاه‌های نظامی ایجاد نکند و از گسترش این اتحاد به شرق خودداری کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • NL ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    15 15
    غرب داره روسیه رو که ابرقدرت نظامی هست به محاصره در میاره اون وقت یه عده پا منقلی میگن اگه مذاکرات شکست بخوره هیچ اتفاقی نمی افته!!!
  • سید IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    15 11
    بعید است گاو هلشتاین اسکاندیناوی و هم پیمانانش از پس خرس قطبی سیبری بتوانند برآیند! بهتر است به فکر کمتر سواری دادن به گاوبازهای آمریکایی باشند!!
  • میهمان IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    8 7
    وایکینگ ها با روسیه جنگ داشتند و اصلا جلوش کوتاه نمیان
  • رضا IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    5 1
    کوتاه اومدن روسیه داره براش بهای سنگینی میاره،قدم به قدم عقب نشینی روسیه جلو ناتو،و حالا پشت مرز های روسیه کار جدی شده،اون عزیزانی که میگن ما تو منطقه چیکار داریم یه ذره نگاه کنن بلکه بفهمن،اگر بیرون نجنگی باید پشت دیوار خونت بجنگی ،حتی روسیه که بمب اتم هم داره احساس خطر کرده شدیدا،آمریکا داره اروپا رو میفرسته تو دهن خرس بزرگ،
  • نیما IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    4 12
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند غرب هیچ غلطی نمی تواند بکند روسیه ناتو نابود خواهد کرد وسلام
  • Email IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    7 2
    دمتون گرم ! بزنین مادر این روس های بی ناموس رو بیارین جلوی چشمشون تا دل ما ایرانی ها بخاطر خیانت ها و جنایتهای روس در حق ایران کمی آروم بگیره!
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 6
    اروپا یک چیز خیلی جدی درک کرده . باید برای امنیت خودش اهمیت قائل باشه . وقتی حرف حمله روسیه به اوکراین بود کسی جدی نگرفت تهش این شد جنگنده ها و سربازای پوتین ریختن اوکراین اشغال کردن . چند سال قبل هم گرجستان تصرف کردن یک بخشی . همین دانمارک ، نروژ ، فنلاند و... بعید نیست کشور های بعدی باشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس