کد خبر 1326277
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
بیانیه کرملین درباره گفتگو‌ها با آمریکا و ناتو

کرملین روز پنجشنبه ارزیابی تاریکی از مذاکرات امنیتی روسیه با آمریکا و ناتو در این هفته ارائه کرد و نسبت به طرح تحریم‌ها علیه روسیه هشدار داد.

به گزارش مشرق، کرملین روز پنجشنبه ارزیابی تاریکی از مذاکرات امنیتی روسیه با آمریکا و ناتو در این هفته ارائه کرد و آن‌ها را ناموفق توصیف کرد و گفت بر سر مسائل اساسی اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش «رویترز»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین گفت که مسکو به لایحه تحریم‌های گسترده ارائه شده توسط دموکرات‌های سنای آمریکا نگاهی بسیار منفی دارد و زمان‌بندی آن به معنای تلاشی برای اعمال فشار بر مسکو است.

پسکوف گفت که دو دور مذاکرات تا کنون در این هفته بین روسیه و غرب برخی ظرایف مثبت را ایجاد کرده است، اما مسکو به دنبال نتایج ملموس است، نه تفاوت‌های ظریف.

گفتگوها که روز پنج‌شنبه برای نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا به وین منتقل شد، حول مجموعه‌ای از خواسته‌های امنیتی است که مسکو از غرب مطرح کرده است.

قانون تحریم پیشنهادی با حمایت کاخ سفید، مقامات ارشد دولتی و نظامی روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و موسسات بانکی کلیدی را در صورتی که مسکو وارد خصومت علیه اوکراین شود، هدف قرار خواهد داد.

پسکوف هشدار داد که اعمال تحریم‌ها علیه پوتین به معنای قطع روابط بین مسکو و واشنگتن است.

پسکوف به خبرنگاران گفت «ما ظاهر چنین اسناد و اظهاراتی را در پس زمینه یک سری مذاکرات در حال انجام، هرچند ناموفق، بسیار منفی می‌بینیم.»

وی گفت که اقدامات پیشنهادی به ایجاد فضای سازنده در این مذاکرات کمک نمی‌کند.

به ادعای غرب، روسیه با جمع آوری نیروها و تجهیزات سخت افزاری در نزدیکی اوکراین، کیف و غرب را نگران کرده است و این نگرانی را برانگیخته که در نظر دارد حمله کند. مسکو هرگونه ادعاها در این زمینه رد می‌کند و اعلام کرده که می‌تواند هر طور که بخواهد نیروهایش را در خاک خودش مستقر کند.

مسکو به دنبال مجموعه‌ای از ضمانت‌های امنیتی از سوی غرب است، از جمله وعده‌های الزام‌آور قانونی مبنی بر اینکه ناتو هرگز اجازه نخواهد داد اوکراین به عضویت آن درآید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس