کد خبر 1323672
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

وزاری امور خارجه آمریکا و اوکراین امروز در تماسی تلفنی درباره آنچه «خشونت‌های مستمر روسیه» خواندند، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و همتای اوکراینی وی «دیمیترو کولیبا» روز جمعه به‌صورت تلفنی در خصوص تحولات میان اوکراین و روسیه رایزنی کردند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در خصوص گفتگوی تلفنی بلینکن و وزیر خارجه اوکراین اظهار داشت: «امروز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه [آمریکا] با دیمیترو کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین صحبت کرد. آقای بلینکن بر حمایت تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با خشونت‌های مستمر روسیه تأکید کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «او [بلینکن] درباره واکنش‌های احتمالی ایالات متحده و متحدانش به تقویت حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و تعاملات دیپلماتیک آتی با روسیه نیز صحبت کرد. آقای وزیر تأکید کرد که هیچ مذاکره‌ای درباره اوکراین بدون حضور اوکراین انجام نخواهد شد.»

اوکراین به همراه آمریکا و سایر متحدان غربی‌اش طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده‌اند که روسیه با استقرار ده‌ها هزار نیرو در مرز مشترک دو کشور، خود را برای حمله احتمالی به اوکراین آماده کرده است.

در مقابل، روسیه ضمن تکذیب ادعاهای اوکراین و طرف‌های غربی تأکید کرده است که اوکراین، آمریکا و ناتو به دنبال ایجاد تنش و بی‌ثباتی در منطقه هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس