کد خبر 1319885
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
روسیه به گرجستان هشدار داد

آندره رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه به گرجستان در مورد پیامدهای استقرار تسلیحات ناتو در این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، رودنکو روز چهارشنبه به خبرگزاری روسی روسیاسگودنیا گفت: روسیه خواهان همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برابر همه کشورها ازجمله همسایه های این کشور در منطقه قفقاز جنوبی (ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان) است. 

وی افزود: این مساله شامل گرجستان هم باوجود قطع روابط دولتی آن با روسیه می شود.

معاون وزیر خارجه روسیه در هشداری به گرجستان گفت: رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که عضویت گرجستان در ناتو و استقرار تسلیحات تهاجمی در این کشور،

خط قرمز برای روسیه است زیرا این گونه اقدامات بطور اساسی وضع نظامی و سیاسی در منطقه قفقاز جنوبی را تغییر می دهد و امنیت روسیه و متحدانش در منطقه را به خطر می اندازد. 

وی در مورد تامین مناسب امنیت در منطقه قفقاز جنوبی گفت که امنیت این منطقه باید باتوجه به واقعیت های ژئوپلیتیکی در این منطقه تامین شود که چنین رویکردی مسیر برای حل و فصل روابط گرجستان با (جمهوریهای خودخوانده) آبخازیا و اوستیای جنوبی را فراهم می کند.

روسیه با موج کنونی گسترش ناتو به شرق که شامل عضویت اوکراین و گرجستان در این پیمان می شود مخالفت و مقابله می کند و مقامهای این کشور بارها در مورد پیامدهای چنین اقدامی به سران پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داده اند.

 وزارت امور خارجه روسیه پیشتر پیش نویس توافقنامه‌هایی بین مسکو و واشنگتن در مورد تضمین‌های امنیتی و توافقنامه اقدام های لازم برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو را به طرف آمریکایی تحویل داد.  

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد که روسیه گزینه های مختلف برای پاسخ به اقدامات پیمان ناتو دارد.

به گزارش مشرق، پوتین در برنامه سیاسی «مسکو. کرملین. پوتین» در شبکه تلویزیونی روسیه۱ گفت: در صورت مخالفت آمریکا و پیمان ناتو با دادن تضمین های امنیتی به روسیه، پاسخ مسکو متفاوت خواهد بود.

پوتین تصریح کرد: پاسخ روسیه گوناگون خواهد بود و بستگی به پیشنهادات کارشناسان نظامی روس به من در این رابطه خواهد داشت.

در همین حال رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که روسیه برای حصول نتایج مثبت در مورد این مساله (ارائه تضمین های امنیتی ازسوی پیمان ناتو و آمریکا) تلاش می کند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • TR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    3 3
    به روسیه هیچ ربطی نداره
  • .. IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    3 3
    نقشه به اصطلاح گرجستان در این منطقه چیه؟! برای ما هم که بیشتر ضرر بوده،یکی از مراکز غیراخلاقی برای به اصطلاح توریست یا ..! ایرانی شده! چرا غربی ها،اینطوری مرزها رو نقاشی کردن! و بعد از جنگ جهانی،چنین مناطق رو به وجود اوردن؟!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 0
    روسیه اوستیای جنوبی و آبخازیا رو که خاک گرجستان هست تصرف کرده . چه روی دارن روسها . کار درست رو گرجی ها می کنن.
    • GB ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      0 2
      گرجستان به پشتوانه ناتو به روسیه اعلام جنگ کرد و به اون حمله کرد. اتحادیه اروپا که نمیخواست با روسیه وارد جنگ بشه پشت گرجستان رو خالی کرد مردم هم رئیس‌جمهور خارجکی گرجستانو انداختن زندون. همونطوری که قدرت‌های غربی میخوان ایرانو تجزيه کنن میخوان روسیه رو هم تجزیه کنن برای همین ناتو رو به سمت شرق آوردن که نقشه شونو عملی کنن. برای همین روسیه روی تحرکات ناتو نزدیک مرزهاش حساس هست.
  • GB ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 1
    ایران هم باید این روند رو راجع به قطر، بحرین و امارات انجام میداد و از ساختن پایگاه‌های خارجی تو این کشورها جلوگيری میکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس