هدایت الله آقایی

یک فعال اصلاح‌طلب بدون اشاره به شاهکار واکسیناسیون کرونا در دولت رئیسی و مصوبات جهادی مجلس یازدهم مدعی شده است که اصولگرایان نمی‌توانند کاری انجام دهند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

از این سمت نرو آقای نماینده!

از این سمت نرو آقای نماینده! / "عروس قاتل" در حجله اعتراضات خیابانی

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"حقوق و دریافتی معلمان کم است و واقعا کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. دوم اینکه حق معلمان است که مسائل خود را مطالبه کنند. متاسفانه در کشور ما به نحوی شده است که تا کسی اعتراض نکند، حقش را به او نمی‌دهند! "[۱]

*آقای بافقی باید بدانند که نماینده مردم بودن به معنی التزام به امنیت و ساختار حکومتی است.

به این معنی که یک رجل سیاسی و خاصّه یک نماینده بایستی همواره در مسیر اصلاح حرکت مردم و مطالبات آنها حرکت کند تا این حرکت و مطالبه بر مسیر حفظ امنیت و تحکیم ساختار نظام منطبق شود نه اینکه عامل تزلزل آن باشد.

اینکه مردم را به سمت اعتراض تشویق کنیم و با ژست نمایندگی مردم؛ هر کار اشتباهی را صحیح بنامیم؛ یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که یک رجل سیاسی می‌تواند مرتکب شود.

 آیا وظیفه یک نماینده تأکید بر سازوکارهای معقول و قانونی است یا کشاندن مردم و قشرهای مختلف صنفی به مسیری که منجر به رویارویی با پلیس و شنیده شدن صداهای دور از شأن معلمی از خیابان‌ها باشد!؟

بماند که جمله " تا کسی اعتراض نکند، حقش را به او نمی‌دهند! " ظلم به نظام اسلامی و شهداست زیرا حقیقت ندارد و اینهمه پیشرفتی که در کنار وجود مشکلات برای مردم و کشور حاصل شده است؛ بدون اعتراض و بلکه با همراهی مردم با نظام اسلامی و ساختارهای آن به دست آمده است.

پر واضح آنکه مجلس یک کشور باید عصاره جمهور آن کشور باشد و جمهور نیز هرگز در سازوکارهای اعتراضی و اغتشاش محور تعریف نمی‌شود.

ما در اینجا از بابت قضاوت بهتر مخاطبان و توجه دادن بیشتر به نماینده محترم بافق، بخشی از یادداشت اخیر احمد زیدآبادی که اتفاقا از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نیز هست را در باب روش پیگیری مطالبه را نقل می‌کنیم:

"در سوی فرهنگیان، به نظرم آنان لازم است که نمایندگانی مورد اجماع، برای مذاکره و گفت‌وگو با نهادهای رسمی انتخاب کنند. این نمایندگان باید با فن گفت‌وگو و مذاکره کاملاً آشنا و از قدرتِ اقناع‌سازیِ طرف مقابل برخوردار باشند. این کار علاوه بر بیان و کلامی رسا و متقن، مستلزم شناخت مجموعۀ امکانات و محدودیت‌های هر دو طرف گفت‌وگوست تا راه حلی عملی پیدا شود. افراد هیجانی و تندمزاج و ناآشنا به امکانات و محدودیت‌ها، معمولاً این قبیل چهره‌ها را  از میدان خارج‌شان می‌کنند، حال آنکه خودشان هم توان مذاکرۀ معطوف به حل مشکل را ندارند و عملاً کار را به وخامت بیشتر می‌کشانند. از این رو، نمایندگان فرهنگیان باید از طریق گفت‌وگو با رسانه‌ها، دانش و خردمندی و قدرت اقناع‌کنندگی خود را به نمایش بگذارند تا تمامیت جامعه نسبت به حقانیت مطالبات آنها قانع شود و از آنها حمایت کند. " +

***

وقتی واکسن‌های دولت و مصوبات جهادی مجلس را نمی‌بینند!

از این سمت نرو آقای نماینده! / "عروس قاتل" در حجله اعتراضات خیابانی

هدایت آقایی، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و عضو حزب کارگزاران در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد در اشاره به اظهارات تکذیب شده یک نماینده پیرامون آلات موسیقی گفته است: جناحی که امروز چنین اظهارنظرهایی می‌کند در شرایط عادی کاری نمی‌تواند انجام دهد، زیرا با وجود تحریم‌هایی که بر کشور حاکم شده و بسیاری از مشکلات دیگری که وجود دارد، عملاً دست دستگاه اجرایی بسته شده است!

او همچنین تصریح می‌کند: باید گفت چنین رفتارها و کمبودهایی از سوی یک جریان و یک جناح نشان‌دهنده این است که نمی‌توانند برگ برنده و شاخصی را برای مردم رو کنند، بنابراین با برخی‌ حرف‌ها می‌خواهند زمان بخرند تا ببینند بعداً چه پیش می‌آید! [۲]

*عقلانیت و مطالعه سال‌هاست که به دو عنصر مهجور در اردوگاه اصلاحات بدل شده و متأسفانه می‌بینیم که برخی فعالان چپ و حتی چهره‌های ستادی این جریان به جای اینکه الگویی برای جوان‌ترها باشند اما در جوان‌سری و رفتارهای هیجانی، گوی سبقت را از جوانان هم می‌ربایند.

آقای آقایی باید فقط در یک فقره بداند که رئیسی توانست با ماجرای واکسن و افزایش واردات آن به کشور نشان دهد که اگر کسی بخواهد، می‌تواند کار اجرایی مطلوب داشته باشد و از ناکارآمدی فاصله بگیرد. (همانطور که یک فرد کارآمد نیز می‌تواند به واسطه انحراف از کارآمدی فاصله بگیرد.)

و اثبات کرد که گزاره مورد ادعای آقایان مبنی بر اینکه کسی نمی‌تواند کاری بکند غلط است!

مجلس و مدیریت جهادی آن نیز نشان داد که اهل برداشتن بارهای سنگینی مثل طرح رتبه‌بندی معلمان، اخذ مالیات از خانه‌های خالی و طرح حمایت از خانواده هست و می‌تواند کارهایی که برخی مجالس قبلی به سبب پوپولیسم یا مصالح دیگر از انجام آن اجتناب می‌کردند را انجام دهد.

تأکید می‌شود که هنوز مشکلات زیادی در کشور هست و نمره مسئولان را نیز در پایان دوره باید به آنها داد اما هرچه هست شاهدیم که تا همینجا نمره مجلس یازدهم و دولت سیزدهم از عملکرد مجلس قبل و دولت قبل با فاصله بهتر بوده است.

این گزاره‌های عقلانی همچنین اثبات می‌کند که ادعای آقایی مبنی بر اینکه اصولگرایان به حرّافی نیاز دارند هم یک ادعای بی‌مبنا و دچار ضعف استدلال است و اشتباهات یک، دو نفر را نمی‌تواند به نام کلیّت یک جریان سیاسی سند زد.

***

تئوریزه کردن خشونت خیابانی کار کیست؟

"عروس قاتل" در حجله اعتراضات خیابانی

از این سمت نرو آقای نماینده! / "عروس قاتل" در حجله اعتراضات خیابانی

محمدرضا تاجیک، از تئوریسین‌های چپ و فردی که به تازگی تقلا کرد حمایت‌های خود از روحانی را محو کند [۳]، ‌ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه ضمن تأکید بر اینکه "شورش‌های متعددی در راه است"، اظهار می‌کند: به نظر می‌رسد که حاکمیت باید تکلیف خود را با حق اعتراضات مردمی مشخص کند، چون این پدیده با ماست. من به عنوان کسی که یک شکلی از نشانه شناسی را برای فهم جریانات به کار می گیرم معتقدم که نشانه ها از یک جریان ادامه دار خبر می دهد. زیرا زمانی که در یک چارچوب منطقی اجازه بیان اعتراض داده نمی‌شود، به سرعت افراد معترض به سمت انجام کارهای خشونت آمیز و خارج از عرف اعتراضی مدنی کشیده می‌شوند!

به گزارش جماران، او در ادامه می‌افزاید:

"بنده بر اساس نشانه‌های موجود و نه بر اساس تهییج و یا پیشنهاد، اعلام می‌کنم؛ حرکت‌های اعتراضی متعددی در پیش است و حاکمیت از هم اکنون باید تکلیف خود را با آنها مشخص کند. یا تدبیری بیاندیشد که جامعه دچار مشکلاتی نشود که برای حق خود مجبور به اعتراض شود. یکی از بهترین راه‌های مواجهه با اعتراضات مردمی این است که اجازه ندهند اعتراضات شکل رادیکال به خود بگیرد. و از اساس حق معترضین و درخواست‌های ایشان فهم شود. نباید اجازه داد که یک تقاضای مردمی تبدیل به دگردیسی شعار و کنش شود و در اشکال گوناگون جامعه را دچار اشکال کند."[۴]

*مجددا تأکید می‌شود که القاگری پیرامون گزاره "حق را با اعتراض می‌دهند"! مصداق آیه شریفه "ضعفَ‌ الطالب و المطلوب" و یک اقدام دشمنانه پیرامون یک گزاره بی‌پایه است.

در واقع باید گفت چیزی که در مابه‌اِزای اعتراض داده می‌شود نه حق مردم که خواسته "فرماندهان فتنه اقتصادی" است که از سوی معترضین در طبقی مرصّع به پیشگاه فرماندهان فتنه ارسال می‌شود.

زیرا اساسا در منطق جمهور و زیست اجتماعی؛ محمل اعطای حقوق افراد "قرارداد اجتماعی، قانون و رأی خوب" است نه اعتراض.

در اینجا اما گزاره خطرناک‌تری هم وجود دارد و آن تقلای تاجیک برای همسان‌سازی خشونت و اعتراض است.

این گزاره هرگز مبنای درستی ندارد که اعتراض بیان نشده به خشونت می‌انجامد و یا رادیکال شدن تظاهرات خیابانی به عملکرد مسئولان بستگی دارد!

از اساس چنین چیزی صحیح نیست زیرا فرد معترض اگر اعتراض دقیق و درستی داشته باشد اولا وارد خیابان نمی‌شود زیرا در "خیابان" هیچ حاجت روا شده‌ای یافت نمی‌شود، ثانیا دست به خشونت نمی‌زند زیرا خشونت انتخاب عقل نیست و ثالثا خشونت خواست براندازی دارد نه اصلاح یا اعطای حق.

پس محرز است که مقولاتی مثل عملکرد مسئولان و یا تئوری آتشفشان در اعتراض خیابانی صحیح نیستند و صرفا مقولاتی برساخته از سوی فرماندهان فتنه هستند برای دادن سلاح به دست مردم بیگناه و زمینه‌سازی برای اهدافی که در اتاق فرمان براندازی طراحی شده‌اند.

دقت شود که از همین روست که در هیچ کشور اروپایی و آمریکایی نیز مقوله خشونت در اعتراضات هرگز و در هیچ سطحی تحمل نمی‌شود و پاسخ خشونت، گلوله و اشدّ مجازات قضایی خواهد بود.

در این باره اشاره به این مسئله هم جالب است که در جریان انتخابات آمریکا و حمله عده‌ای به کنگره این کشور؛ این اقدام منطبق بر اصول دموکراتیزه آنها در زمینه اعتراض بود (فلذا کسی به سمت کاخ سفید نرفت چون یک امر دموکراتیزه تعریف نشده بود) و برای همین بود که مشاهده کردیم اقدام معترضین برای حضور در کنگره تحمل شد اما به محض تقلای یک معترض برای ورود به ساختمان اصلی کنگره؛ فرد مورد نظر توسط نیروهای امنیتی به ضرب گلوله کشته شد.

در ماجرای اعتراض و خشونت البته اشاره به این مسئله هم ضروریست که به دلیل وجود تفکر امثال تاجیک در ایران است که هنگام اغتشاشات اخیر نه تنها شاهد پرچم ایران بر دوش معترضین نبودیم بلکه "پرچم‌سوزی"‌را دیدیم! و ایضا به دلیل نبود تفکر امثال تاجیک در دیگر کشورهاست که هنگام اعتراضات آنها شاهدیم پرچم کشورشان چطور بر دوش معترضین محترم نگه داشته می‌شود و خشونتی هم در کار نیست.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1169949

2_ https://etemadonline.com/content/527305

3_ mshrgh.ir/1313526

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1534758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    22 3
    مطالبه گری باعث میشه حکومت ها فاسد نشن
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      20 12
      مطالبه گری که خطش رو سعودی اینترنشنال و بی بی سی و منوتو میده دنبال قرار دادن برخی مردم مقابل حکومت و به آشوب کشاندن اوضاع کشور است فهمیدن این موضوع اینقدر ها هم سخت نیست
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      18 5
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا میگن اصولگرایان نمی توانند کاری انجام بدهند !
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      15 3
      افساد طلبان 34 بعد از انقلاب حکومت کردند و افزایش فقر و بیکاری و تورم و فساد و تبعیض و فاصله طبقاتی نتیجه عملکرد آنهاست و باید سکوت کنند.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      16 3
      افساد طلبان فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و مملکت را به قهقرا بردند و باید پاسخگوی وضع موجود باشند.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      24 1
      اصلاح طلبان بی کفایت و فرصت طلب و افساد طلب هستن.
    • DE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      9 0
      سعودي و اسرائيل هم شدن پوشش دزد و غارت شماها
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      11 0
      هدایت آقایی پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی که تحریم بانکی و نفتی نبود چرا قیمت ارز و طلا و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    17 10
    خدا وکیلی این یکی دیگه تقصیر دولته ... میلیونها بازنشسته و کارگر بدبخت پشت کلمه بودجه نداریم دولت شرمنده زن و بچه هاشونند اما به لطف همسران وزرا که غالبا معلم هستند در چند ثانیه پس از یک تجمع کشکی حقوق معلمهای بیکار و پرتعطیل ترین معلمهای دنیا بلافاصله چند برابر میشه.....واقعا چه انتظاری از دیگران دارید تا راههای قانونی را طی کنند
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      7 8
      معلمی تو ایران کویته . یارو رتبش افتضاحه تو کنکور هیچ جا راش نمیدن میشه معلم .
  • ناشناس IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    5 9
    سلام و درود بر نماینده محترم _ از قدیم ندیما هر چه ما می شنیدیم می گفتن حق گرفتنیه نه دادنی مصداق اون ضرب المثل همیشگی که میگه تا بچه گریه نکنه مادر شیرش نمیده و این مثل ها تاریخ گذشته نمیشه .
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    27 9
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      6 0
      بله
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    14 5
    خدایا درود فرست بر محمّد و اهل‌بیتش و درود فرست بر بتول پاک، صدّیقه، معصومه، پرهیزکار، پاکیزه، خشنود از حق، خدا خشنود از او، پاک تربیت، رشیده، مظلومه، پس‌راندۀ دشمن، غصب شده حق، منع شده از ارث، پهلو شکسته، ستم شده بر شوهرش، کشته شده فرزندش، فاطمه دختر رسولت و پاره تنش
    • mohamad IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 2
      همه شون سروته یک کرباسن این دولت باشه اون دولت باشه
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    7 9
    سلام - - زنان همانند مردان حقّ ارث دارند و دين، حافظ حقوق آنان است. «للرّجال نصيب... للنّساء نصيب» - ارث، از اسباب مالكيّت است. «للرّجال نصيبٌ» - خويشاوندى كه نزديك تر است، در ارث مقدّم تر است. «الاقربون» - تقسيم عادلانه ى ميراث، مهمّ است ،نه مقدار آن.«قَلّ منه او كثر» - سهم ارث، تغيير ناپذير است. «نصيباً مفروضا»
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 5
    سلام - - زنان همانند مردان حقّ ارث دارند و دين، حافظ حقوق آنان است. «للرّجال نصيب... للنّساء نصيب» - ارث، از اسباب مالكيّت است. «للرّجال نصيبٌ» - خويشاوندى كه نزديك تر است، در ارث مقدّم تر است. «الاقربون» - تقسيم عادلانه ى ميراث، مهمّ است ،نه مقدار آن.«قَلّ منه او كثر» - سهم ارث، تغيير ناپذير است. «نصيباً مفروضا»
  • سید IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    8 0
    با تدبّر و دقّت در سخنان تاجیک چند نکته پندآموز یافت می شود! یکم آن که وقتی باطلین در نبرد احزاب اتحاد می کنند گمان می کنند که می توانند راه حق را سد کرده و حنجره حق گویی را خفه کنند اما زهی خیالی از نوع خودشان یعنی باطل! دوم آن که در پس شکست شان از حق برای توجیه شکست شان به دنبال مقصر می گردند و سعی دارند دیگری را نا همخوان با اتحادشان معرفی کرده و سبب شکست شان را به عهده آن دیگری بگذارند! سوم آن که تکیه باطل به باطل یعنی تکیه به هدایت و حمایت شیطان! حال آن که شیطان دشمنی آشکار برای نوع انسان است و هرگز سبب کامیابی و موفقیت انسان نخواهد شد!
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    7 1
    اگر اخبار این چند ساله را پیگیری کرده باشیم متوجهحضور و اعتراض دائمی معلمان میشویم. همیشه و هر چند وقت عده ای تحت عنوان حق التدریس اینجا و انجا جمع میشدند و تقاضای رسمی شدن میکردند و مجلس هم طبق معمول موافقت میکرد و میکند.همیشه برایم سوال بوده و هست پس این افراد کی تمام میشوند از طرفی همه بخوبی میدانند که این افراد بظاهر مظلوم فرزندان معلمین و فرهنگیان و یا افراد دارای پارتی هستند که از وجود حفره برو حق التدریس درس بده و بعد از مدتی با شارلاتانی رسمی بشو خبر دارند و اینگونه ان فرد را صاحب شغل میکنند.به شخصه شخصی را میشناسم که مادرش مدیر دبستان بود و دخترش لیسانس بود و به عنوان ابدارچی و نظافتچی دخترش را وارد مجموعه اش کرد اما دختر ایشان مقداری از حقوقش را به خانمی دیگر میداد تا وظایف او را انجام دهد بعد از چند وقت هم استخدام رسمی شد.در پایان شما فیش حقوقی یک معلم را با کارمندان هم رتبه و هم پایه کارمندان دولتی دیگر مقایسه کنید و ببینید کدامیک بیشتر میگیرند.متاسفانه تعداد زیادی از معلمین دارای بنیه علمی مناسبی نیستند ول ظاهرا کف خیابان امدن را بهتر بلد هستند.
    • میثم IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      2 0
      دقیقاً همینطور است . واقعاً اینها که سالی 3 الی چهار ماه تعطیلند و در این دوسال کرونایی که همه بنحوی سر کار بودند . تعطیل بودند .
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    8 0
    افرادی مثل تاجیک وهدایت آقایی افرادی مزدور جیره خواربدنبال منافع نامشروع خودشان وملکه انگلیس وغرب هستند مثل منافقان صدر اسلام (ابوجهل واشعث)وحتی هزاران بارپستترتراز آنها میباشندگویا قلبشان مهر باطل خورده هرگز هدایت نخواهند شدمردم نباید گول انهارا بخورند وباطناب پوسیده آنها به چاه بروند اینها سرمایه اسرائیل وغرب درایران هستند
  • محمدایوب IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    5 0
    یک سئوال از استحاله طلبان چرا شما که به جای مردم حرف میزنید وادعا دارید مردم همراه شما هستند. چرا به میان مردم نمی آیید مرد هستید بیایید در میان مردم بگویید ما استحاله طلب هستیم. مثلاً بیایید. در بازار از چهار راه گلوبندک تا سیروس با مردم. مرد نیستید اگر نیایید. همان عبا شکلاتی را بیاورید به قول دوست وهمنشین برادر دزد رییس جمهور مورد حمایتتان جیسون رضاییان.
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    و نان و آب شما طبق همیشه مهیاست. می مانند قشر زحمت کش کارگران و کارمندان که اگر حق و حقوق شان تامین باشد مریض نیستن. که تجمع کنند و هر از گاهی به خیابان ها بریزند
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      مشرق نیوز دست به سانسورت حرف نداره .خدایی
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    وقتی مردم گرسنه باشن هیچ پیشرفتی بدرد نمیخوره مشرق جان لطفا یکطرفه به قاضی نرو البت خوبه که بدون جنجال پیگیر امور مردم باشه (دولت ونظام)
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      3 1
      مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 94 و 96 را می خورند خود کرده را تدبیر نیست.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    مجلس به معلم های شورشی و اعتصاب گر باج داد .
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 0
    باید امثال نماینده بافق یا رییس کمیسون آموزش مجلس در دوره بعدی اندخابات رد صلاحیت بشن تا با عده ای شورشی و اغتشار که دو سال تعطیل بودن و همیشه نصف سال دعطیلن همراهی نکنن تا با 16 میلیون کردن حقوقشون کشور رو به دومینو اعتراضات حقوقی بکشن.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    مورد سال قرار نگیرند کاربه همینجا میرسه
    • علی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 1
      اگه معلم نبود تو الان خواندن نوشتن هم بلد نبودی
  • محمد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 0
    بخشی از فتنه گران که 8 سال در حال بزک کردن روحانی برای پیوند با کدخدا بودند حالا مستقیم نقش شان را به عنوان پیاده نظام آمریکا بازی خواهند کرد و قطعا آمار اغتشاشات و تجمعات را افزایش خواهند داد ولی باید نظام هم یکبار برای همیشه تکلیفش را با این قشر روشن کند اینها سوهان روح جامعه هستند
  • اکتای IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    بعضی مسولان قدرر مردم رو نمیدونن
  • اویس IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    اقایی ! هر انسانی بجایی شما بود حداقل برای چند سالی در انظار افتابی نمیشد
  • میثم IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    به کوری چشم این جماعت خود تحقیر و فتنه جو ، دولت موفق و سر بلند، از این چالش های بوجود آمده توسط دولت رزل و بی کفایت قبلی، بیرون خواهد آمد و مردم بار دیگر خواهند دید که دست بر زانوی خود عامل موفقیت است ، نه تکیه به عصای بیگانه گان.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 2
    این که دولت واکسن های خریده شده دولت قبل را از گمرک آزاد کرد خوبه ولی نمیشه کتمان کرد که در اقتصاد هیچ گونه پیشرفتی نکرده
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      5 0
      خخخ دولت قبل چرا واکسن ها را خودش از گمرک آزاد نکرد ؟!
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    تا جیک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • JP ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 2
    چرا مشرق همواره هر کسی را که در رابطه با اعتراضات خیابانی صحبت می کند به صورت تیتر اول و همراه با عکس آشوب ها کار می کند؟ خروجی این تیترهای مشرق القای این حس ناخودآگاه به مخاطب است که جامعه در آستانه یک تظاهرات خیابانی بزرگ است.
  • Hosein IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    معلم حق داره پس کارگرچه کند که هیچ پولی نمیگیرد
  • سعید IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    تا کی باید با خائنین مملکت مدارا کرد ؟تا کی باید با سرطانهای پخش شده در پیکر کشور مدارا کرد؟
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    .... های اسلاحتلب دست و پا نزنید، کارتون برای همیشه تموم شده
  • حسن IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    خوب است مردم بافق و ... جواب نماینده را بدهند.
  • سلمان نطنزی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    افساد طلبان بی حیا که در تحریم با امریکا همسو هستند و در ایجاد وضع موجود نقش مهمی داشتند و در تارج بیت المال و اختلاسها هم بهره وافر داشتند حال تصور می کنند با ایجاد آشوب می توانند خباثت خود را مخفی و زمینه را برای تاراج دوباره خود فراهم کنند اما کور خوانده اند
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 0
    پاسخ به 12: 11 اعتراضات در کشور اکثرا" صنفی است در پاره ای از موارد با طراحی حساب شده دشمن از مدار کنترل خارج می شود اعتراض های کارگری و کارمندی و بازنشستگان و فرهنگیان و مردم... نمونه ای از اعتراض های صنفی هستند که مسئولین نالایق باعث و بانی شده اند و نمی توان انگ طراحی دشمن و آمریکا و من و تو و بی بی سی و ...به آن چسباند
  • amz IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    به دروغ دم از مردم می زنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس