ویژه ها

کاسبان تحریم و از جمله تاجزاده، مطالبه ایران درباره لغو تمامی تحریم ها را تضعیف کرده و با آن مخالفت می کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تاجزاده: تحریم را لغو کنید نمی گوییم برجام را خسارت محض می دانستید

«مصطفی تاجزاده» از افراطیون اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «درست است که هدف ایران رسیدن به توافق مطلوب است، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این شرط که بازگشت آمریکا به برجام منوط به لغو همه تحریم‌هاست، سبب خواهد شد که بازگشت آمریکا به برجام و دستیابی به یک توافق خوب آسان نباشد. این طور فکر نمی‌کنید؟» گفت: «مشخص است که این شرط محقق نمی‌شود...اکنون از ترس مردم است که دیگر برجام را خسارت نمی‌خوانند و آن را آتش نمی‌زنند. حتی اگر مذاکرات به نتایج مطلوبی منجر نشود هم، به مردم خواهند گفت که با آمریکا، اروپا و دنیا مذاکره کردیم، ولی آنها توافق نکردند».

تاجزاده در ادامه گفت: «اگر آنان حتی در دل به نعمت بودن تحریم‌ها معتقد و درعمل به آن تداوم بخشیده تا همچنان از منافع اقتصادی آن بهره ببرند، هرگز به دلیل هراس از مردم این خواست قلبی خود را عیان نمی‌کنند، حتی اگر به قیمت کنترل فضای سیاسی و ممانعت از فعالیت منتقدان باشد. مردم خواهان لغو تحریم‌ها هستند و بارها این مطالبه را با صدای بلند اعلام کرده‌اند. افرادی که در گذشته می‌گفتند تحریم نعمت است، اکنون برای لغو تحریم‌ها به مذاکره می‌نشینند. اگر آنان واقعا اعتقاد داشتند که تحریم‌ها نعمت است، چرا اکنون برای از بین رفتن این نعمت در حال تلاش هستند؟ ».

این محکوم فتنه ۸۸ در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «اگر در موضوعاتی مثل احیای برجام و لغو تحریم‌ها موفق شدید از شما حمایت می‌کنیم، زیرا منافع کشور است. ایرادی هم ندارد که بگویید دولت آقای روحانی عرضه نداشت و ما عرضه داشتیم و توانستیم تحریم‌ها را لغو کنیم. تمام تلاش خود را برا ی لغو تحریم‌ها از طریق احیای برجام به عمل آورید و ما هرگز یادآوری نخواهیم کرد که برجام را خیانت محض دانسته و می‌گفتید که حق مذاکره با آمریکا را ندارید. به هرحال سهوا به منافع ملی از دریچه رقابت‌های سیاسی می‌نگریستید و برای تضعیف رقیب و دولت روحانی چنین شعارهایی را می‌دادید، اما حالا که دولت روحانی وجود ندارد و خودتان در مصدر امور هستید، پس مشکلات را حل کنید».

تاجزاده: تحریم را لغو کنید نمی‌گوییم برجام را خسارت محض می‌دانستید/ عبدی: آشوب‌ها را به عوامل خارجی نسبت ندهید

تاجزاده به مغلطه کردن و ریختن ماست ها در قیمه عادت دارد. جماعتی که در سال ۹۲ با شعار لغو تحریم ها روی کار آمد و سپس تاکید کرد که به واسطه برجام قطعا تحریم ها در دی ماه ۹۴ یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق، حالا نعل وارونه زده و طرف مقابل را محکوم می کند. اینها همان طیفی هستند که ابتدا گفتند هدف از برجام لغو تمامی تحریم ها است و سپس مدعی شدند که «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»!

همقطاران تاجزاده در کنار برخی مقامات دولت قبل، پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم با فضاسازی گسترده مدعی شدند که چون به FATF نپیوستیم و چون برجام هنوز احیا نشده است، پس تا اطلاع ثانوی هیچ خبری از شتاب در واکیسناسیون سراسری نخواهد بود و آمار کشته ها به ۱۰۰۰ نفر در روز هم خواهد رسید.

اما در دولت رئیسی، در شرایطی که هنوز به FATF نپیوسته بودیم و هنوز برجام احیا نشده بود، واکسیناسیون شتاب گرفت و این شتاب روزافزون که نتیجه مدیریت جهادی بود، تعداد کشته ها را از روزی ۷۰۰ نفر به حدود ۸۰ نفر کاهش داد. اما تاجزاده و همفکران وی به دلیل ابتلا به نفاق و بی صداقتی با مردم، خود را به ندیدن زده و تقلا کردند تا بر رسوایی اظهارات خود سرپوش بگذارند.

اکنون نیز منتقدان، برجام را خسارت محض می دانند، برای همین اکنون مطالبه ایران این است که اولا آمریکا باید تضمین بدهد، ثانیا همه تحریم ها به هر بهانه ای باید لغو شود و ثالثا، اقدامات آمریکا باید توسط ایران راستی آزمایی و تایید شود.

تاجزاده: تحریم را لغو کنید نمی‌گوییم برجام را خسارت محض می‌دانستید/ عبدی: آشوب‌ها را به عوامل خارجی نسبت ندهید

اما کاسبان تحریم و از جمله تاجزاده، مطالبه ایران درباره لغو تمامی تحریم ها را تضعیف کرده و با آن مخالفت می کنند. اینها همان جماعتی هستند که دیروز برای بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای- که ماحصل تلاش جوانان عزیز کشورمان بود- سوت و کف زدند و هورا کشیدند و حالا زمزمه بتن ریزی در قلب توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران را زمزمه می کنند.

دولت رئیسی با دیپلماسی فعال اقتصادی هم به دنبال لغو تحریم هاست و هم رویکرد بسیار مهم «خنثی سازی تحریم ها» را دنبال می کند.

تاجزاده بجای این فرافکنی های تکراری بهتر است بابت قطعنامه ۱۹۲۹ که به واسطه فتنه ۸۸ با همقطاران خود به مردم تحمیل کرد و عکس یادگاری با حسین فریدون و سکوت و جانبداری از مقصران در تضییع حقوق معلمان عزیز کشورمان در ماجرای فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین سکوت و فرافکنی در ماجرای تضییع حقوق کارگران عزیز و زحمتکش در ماجرای هفت تپه، از مردم عزیز ایران عذرخواهی کند.

** عبدی: آشوب ها را به عوامل خارجی نسبت ندهید

«عباس عبدی» فعال اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «اعتراضات اصفهان از چند جهت با اعتراضات دیگری که در کشور بوده و هست تفاوت جدی داشتولی پایان این اعتراضات از دو سو تغییر جهت داد. اول با آتش‌زده شدن چادرها و تنش مقدماتی در پایان ماجرا و سپس انتقال آن به داخل شهر و حضور معترضین جدید و جوان با شعارها و رفتارهای کاملا متفاوت و از سوی دیگر و تحولی مهم‌تر، برخورد خشن میان دو طرف و بازتاب این برخوردها میان جامعه و مردم است که اثرات سوئی بر روند یک هفته گذشته گذاشت».

عبدی در ادامه نوشت: «به‌طور قطع این نحوه برخورد مستقیم ممکن است حاضران را زودتر پراکنده کند، ولی مگر همه‌چیز در زودتر پراکنده شدن خلاصه می‌شود؟ اقدامات پلیسی و امنیتی در مقابله با اعتراضات نباید به گونه‌ای باشد که کینه و نفرت را تشدید کند...اصرار سیاست‌های رسمی در پیوند دادن اعتراضات مشابه به دست‌های خارجی، شاید برای اقناع عده‌ای یا توجیه برخی رفتارها اثرگذاری موقت داشته باشد، ولی در عین حال نگاه مردم را به خارج سوق می‌دهد، زیرا معترضین را هم به این نتیجه خواهد رساند که راه‌حل در خارج است، چون سیاست رسمی نیز دارد آنها را به آن سوی آب منتسب می‌کند، به علاوه قبح ارتباط با خارج را نباید ریخت. باید به گونه‌ای عمل کرد که مردم از انتساب اعتراضات به خارج ناراحت شوند، اگر این ادعا خیلی تکرار شود، به معنای ریخته شدن قبح و زشتی چنین ارتباطی است».

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: «بهتر است سیاست چگونگی مواجهه با هر پدیده‌ای از جمله اعتراضات را صرفا برحسب متغیرها و عوامل داخلی توضیح داد. حتی اگر خارجی‌ها نیز از آن سوءاستفاده کنند، این امر فرع بر اصل قضیه است که موضوعی داخلی است. با این ملاحظات انتظار می‌رود که نحوه مدیریت در برابر اعتراضات با فرض مزبور باشد، یعنی اصل مشکلات را داخلی دید، حتی اگر دست‌هایی از خارج نیز در آن دیده شوند. باید قدری خویشتنداری کرد. بروز این عوارض و انتشار تصاویر آن نوعی نمک پاشیدن روی زخم است. زخمی که باید التیام پیدا کند و نه اینکه ناسور شود».

تاجزاده: تحریم را لغو کنید نمی‌گوییم برجام را خسارت محض می‌دانستید/ عبدی: آشوب‌ها را به عوامل خارجی نسبت ندهید

کشاورزان عزیز اصفهانی در هفته های گذشته در اعتراضی مسالمت آمیز خواسته ها و مطالبات خود را مطرح کرده و پس از رایزنی نمایندگان معترضین با مقامات و مسئولین استانی و دستورات اتخاذ شده توسط مقامات ارشد کشور، این تجمع خاتمه یافت.

در ادامه، عده ای آشوبگر و اوباش در غیبت کشاورزان و مردم غیور اصفهان، اقدام به اغتشاش کرده و به تخریب آمبولانس، شکستن شیشه های بانک، آتش زدن موتور مأمور ناجا و چاقوکشی و آتش زدن چادر کشاورزان اقدام کردند.

این آشوبگری و اغتشاش با رفتار مدبرانه نیروی انتظامی و درایت مردم غیور اصفهان، ناکام مانده و به هدف اصلی خود نرسید. اما بلافاصله پس از آنکه چادر کشاورزان توسط اوباش آتش زده شد و سپس اراذل به خیابان ها ریخته و نظم عمومی را به هم زدند، رسانه های بیگانه از جمله بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا به خط شده و آشوبگران را به تعرض به اموال عمومی و خصوصی تشویق کردند.

پس از پایان آشوب، ماموران انتظامی، از عده ای از اوباش سبلح گرم کشف کردند. تجربه فتنه ۸۸ و آبان ۹۸ بیش از پیش ثابت کرد که دشمن در کمین است تا به بهانه های مختلف، آشوب و التهاب به راه انداخته و مردم کشورمان را دچار خسارت و آسیب کند.

با اینحال رسانه های اصلاح طلب با بزک اقدامات ضدایرانی دشمنان ملت ایران، ردپای خارجی را پاک کرده و آن را انکار می کنند.

** ترکیب جدید تیم ایران در مذاکرات، نقطه قوت است

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «پس از چند ماه وقفه، مذاکرات ایران با قدرت‌های جهان از روز گذشته در هتل کوبورک وین از سر گرفته شد. منابع خبری هیئت ایرانی را قریب به ۴۰ نفر تخمین زده‌اند. برخلاف انتقادهایی که ممکن است از سوی عناصر ناآشنا به «تعداد» هیئت ایرانی وارد شود، در صورت برخورداری از «عزم و اراده‌ای جدی برای نیل به تفاهم» باید آن را از ویژگی‌های مثبت ترکیب تیم ایران در دور جدید مذاکرات برشمرد».

تاجزاده: تحریم را لغو کنید نمی‌گوییم برجام را خسارت محض می‌دانستید/ عبدی: آشوب‌ها را به عوامل خارجی نسبت ندهید

چینش و انتخاب اعضای تیم مذاکره کننده جدید ایران در مذاکرات وین، بازتاب وسیعی در رسانه های خارجی داشته و رسانه های اسرائیلی نیز نسبت به چینش جدید تیم مذاکرات کشورمان ابراز نگرانی کرده اند.

نکته قابل تأمل اینجاست که همزمان با نگرانی اسرائیل از تیم جدید مذاکرات، برخی افراطیون اصلاح طلب در داخل نیز به ترکیب جدید تیم مذاکره کننده ایران اعتراض کرده و حتی آن را مورد تمسخر قرار دادند.

اما همانطور که این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده است، ترکیب جدید تیم مذاکره کننده ایران، نقطه قوت کشورمان در مذاکرات است.

«علی اکبر صالحی» رئیس سابق انرژی اتمی- شهریور ۹۵گفته بود: «در بعد تحریم و مسائل دیگر سیاسی، امریکایی‌ها از شیوه نادرستی استفاده می‌کنند، اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای امریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن سوء استفاده کند».

روزنامه اعتماد نیز- آذر ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «متاسفانه در تیم کارشناسان مذاکره کننده ما تعداد کافی از متخصصان به ویژه در حوزه‌های مالی، تجاری و بانکی حضور نداشتند که خط به خط و بند و به بند توافق را دقیق و به طور تخصصی بررسی کنند تا امروز دچار چنین شرایط ناشی از بی تعهدی آمریکا و اروپا نشویم».

گویا افراطیون اصلاح طلب عادت دارند که نقطه قوت را ضعف و نقطه ضعف را قوت جا زده و جای طلبکار و بدهکار را عوض کنند. البته از جماعتی که در سال ۸۸ از آنان به عنوان «سرمایه های اسرائیل در ایران» نام برده شده بود، انتظاری غیر از این نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    22 3
    ظاهراً بای اصلاح طلبان ت....ع آور حفظ برجام نافرجام از حفظ منافع کشور ایران بسیار مهمتر است! و اما سبب آن چیزی نیست جز این که یانکی ها امید دارند که این قبیله شاید در آینده باز هم بر کشور سلطه پیدا کنند و یانکی ها بتواند با دیگر با سوئاستفاده از خیانت های این قوم ت...ع آور ضمن تعطیل کردن صنعت هسته ای ایران، برجام ها 2 و 3 و ... را به ملت ایران تحمیل کنند!
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      12 1
      انسانِ بهانه جو، لايق خطاب الهى نيست
    • حیدر صالح IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      17 2
      باید تدبیر شود این قوم وطن فروش بر قدرت در این مملکت نیان. قدیما امنیت هوایی دست همینا بود هر روز یک هواپیما هایجک می شد
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      7 2
      برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی و تاجزاده باید آنرا دفن می کردند.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      4 10
      یکی از نقاط منفی اصولگرایان دشمنی محض با رقیبان است.به طوری که هر عمل آنها را منفی نشان می دادند.الان که قدرت را در دست گرفتن ولی همون کارها را می کنند.ارز ۴۲۰۰ را حفظ می کنند،مذاکره با شیطان بزرگ سر اتمی می کنند. شفافیت آرا را کنارر می گذارند و... دقیقا همون کارهای دولت قبل
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      6 1
      تاجزاده خود بهتر میداند که درخواست ایران برای لغو کامل و موثر همه تحریم ها کاملا"منطقی است.
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      6 1
      افساد طلبهای پررو، پرو، پرو. هر کی جای اینها بود تا آخر عمر اصلا حرف نمیزد.
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      7 1
      دوستان و همفکران تاجزاده 8 سال به مملکت گند زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا گنده گویی و زبان درازی می کنند !
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      5 2
      چقدر این ا...طلبا پر رو تشریف دارند. پر رویی نجومی رو هم رد کردند، کهکشانی هم کمه!!!
    • دیدگاه IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      3 0
      همه داشته و عملکرد این حضرات برجااااام بود که احمقانه وار همچنان دارن سنگش رو به سینه میزنن در صورتی که اونطرف میز هیشکی نیست و دارن پشت صحنه به حماقت طرف ایرانی میخندن!!
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    18 0
    بی چشم و رو
    • تک سوار DE ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      7 1
      بابا این از سوزشه. منفعل شدن حالا تغییر موضوع دادن. بدبختی اینه که رسانه های اسما ارزشی همیشه در مقابل جریان رسانه ای غربی منفعل هستند و الا همین رو می تونستن پیراهن عثمان کنند.
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      7 1
      هیلاری کلینتون > تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    21 2
    تاجزاده دوباره حرف زد
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      6 1
      براى اقاى تاجر زاده كارى شغلى پيدا كنيد از بيكارى به بيگارى پناه برده رنج ميبرد.
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      6 1
      تاجزاده اگر حرف نزنه کسی نمیگه لال است.
    • شهاب IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      6 1
      چرا اینقدر این تاجزاده رو مخ هست نمیدونم یعنی بیاد یه حرف خوب اخلاقی بزنه از اون کلامش مسلما بوی وطن فروشی و غرب پرستی میاد نمیدونم چرا اینقدر با اینا مماشات میشه لابد حکمتی هست ولی خدا گواهه اینا تو هرکشوری بودن بجرم وطن فروشی امکان نداشت آزاد باشن حداقل
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      6 1
      تاجزاده=یکی از بانیان اصلی خسارت های سالهای اخیر
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      3 1
      احمقانه ترین سخنان فقط از اصلاحات در میره
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    10 2
    تاجزاده برجام ۲ پر تاجزاده برجام منطقه ایی پر تاجزاده کشتن مردم با وارد نکردن واکسن به بهانه fatf پر تاجزاده اذیت کردن مردم به خاطر انگلیس و آمریکا پر
  • DE ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    13 2
    تاجزاده: تحریم را لغو کنید نمی‌گوییم برجام را خسارت محض می‌دانستید خخخ عجب تهی مغزیه این بابا خب چرا خودتون تحریمها را نتونستید لغو کنید تا بهتون نگن برجام خسارت محض بود !!! .واقعا عجب مخ پنچر هایی هستند اینها اصلا نمیدونند دارن چی میگن سریعتر از اون که فکر کنند حرف میزنند./ عمدی: آشوب‌ها را به عوامل خارجی نسبت ندهید ما اصلاح طلبها آنها را آماده و روانه خیابان کردیم مانند فتنه 88 . این نتیجه فرهنگ زدایی ما اصلاح طلبها از جامعه بود چرا به خارجی ها نسبت میدهید.اینها ایرانی بودند فقط فکارشون را ما خارجی و خوارجی کردیم .
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      ...
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    5 15
    بالاخره برجام خوبه یا بد
    • سید IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      13 1
      در باره بند ساز و کار ماشه نظرت را بگو!!!!!!!!!!
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      5 1
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      7 1
      از دید من برجام هنوز هم خسارت محضه. ولی شما توافقی بستید که نمیشه مثل ترامپ زد زیرش، فقط میشه اصلاحش کرد
  • DE ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    10 2
    تاجزاده: تحریم را لغو کنید نمی‌گوییم برجام را خسارت محض می‌دانستید خخخ خب چرا خودتون تحریمها را نتونستید لغو کنید تا بهتون نگن برجام خسارت محض بود !!! اصلا نمیدونند دارن چی میگن سریعتر از اون که فکر کنند حرف میزنند./ عمدی: آشوب‌ها را به عوامل خارجی نسبت ندهید ما اصلاح طلبها آنها را آماده و روانه خیابان کردیم مانند فتنه 88 . این نتیجه فرهنگ زدایی ما اصلاح طلبها از جامعه بود چرا به خارجی ها نسبت میدهید.اینها ایرانی بودند فقط افکارشون را ما خارجی و خوارجی کردیم .
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    8 1
    خدانگذره هر کسی که بدون گرفتن تضمین و قبل از لغو کامل تحریم ها به برجام برگردد
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      1 0
      موافقم
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    7 2
    همه را مثل خودش خنگ و اینستاگرامی فرض میکنه. احمق زمانی میگفتند برجام خسارت محضه و باید مسیر خودمون را بریم که شما کل صنعت هسته ای را بار نزده بودید بدیدی بهشون. اراک نفس میکشید. یه معامله کردند ماشین را دادند رفته بعد که طرف زده زیرش حالا صاحب ماشین مجبوره به هر حال تلاش کنه به پولش برسه میگه مگه نمیگفتید معامله خسارت محضه پس چرا دنبال پس گرفتن پولتون هستید. ابله ماشین را دادید رفته حالا دنبال پولش نباشیم؟ تو برو ماشین را از امریکا پس بگیر (هسته ای را برگردون سر جای اولش، خسارات این چند سال که خودشون میگن 180 میلیارد دلار بوده بعد پاره کردن برجام را پس بگیر، مواد انباشت شده گذشته را پس بگیر، اراک را مثل اولش کن اونوقت اف به هر کی بره سراغ اون برجامی که شما امضا کردید که حتی برگرده باز پر از نشتیه و سو اتفاده میکنند ازش. اونوقت ببین مذاکره و گرفتن حق یعنی چی. توافقی که نشه عقب افتاده ای مثل ترامپ با یک خودنویس فقط باطلش کنه)
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      3 0
      عالی بود دمت گرم داداش.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      2 1
      آفرین. عالی بود
  • فهیم IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    10 2
    اقای عبدی .اشوب ها به خارج ارتباط ندارد بلکه به عوامل داخلی و توسط خود فروخته ها هدابت می شود
  • نادر IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    6 1
    تحریمها با هر چیزی لغو شود قطعا با برجام رفع نمیشود!! چون اساسا در برجام نوشته اند تحریم ها تعلیق میشود. مگر یادتان رفته که ظریف گفت من حواسم نبوده که در برجام نوشته ایم تحریم ها تعلیق !!!!میشود.
  • !! IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    11 2
    تو بیجا میکنی ، که تو کار بزرگترا دخالت میکنی ، عمله داخلی دشمن !!
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      5 1
      مرگ بر فتنه گر، چه در قصر، چه در حصر
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      1 1
      :) :) :) :) :) :)
  • ناشناس IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    12 2
    آقای تاج زاده برجام یک سیاست از قبل شکست خورده بود داره نفسهای آخرش رو میکشه .این دولت کرونا رو شکست داد انشالله بدون برجام میریم بالا.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    10 2
    خدا نگذرد از هر چی فتنه گر و خائن به انقلاب و ایران. اصلاح طلب باید محاکمه شوند. وضع مملکت از کارهای شوم این هاست.
  • امیر IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    6 2
    یکی نیست به این تاج زاده بگه در ۸ سال کشور را به این روز انداختید باز هم دست بردار نیستی ۸ سال صبر کن اگر کاری نتوانستند بکنند بعد سروصدا کن . اگر زنده بودید دوتایی با زیبا کلام اعتراض کنید .
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    3 1
    سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد
  • عطاءالله IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    3 1
    فاسدتر از تاج‌زاده و زیبا کلام در این دنیا نیست.
  • محمد IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    2 1
    موجودی فی قلوب مریض و سبک مغزی مثل تاج‌زاده که توان درک و فهم مسایل رو نداره و صرفا افکار مسموم خودشو پمپاژ می‌کنه به خیالش داره تحلیل می‌کنه. یاد کلام رهبری آفتادم که می‌گفت اگر این جریان تحریف شکست بخوره قطعا جریان تحریم شکست خواهد خورد خواهیم رسید به این که علا رقم شیطان بزرگی مثل آمریکا ولی مشکل بزرگ تر ملت ایران وجود بی برکت این جریان تحریفه که به تاریخ پیوستند و نفس های اخرشونه انشاالله
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 0
    از اونجایی که طبق برجام تحریم ها تعلیق میشه و نه لغو چون که از کلمه suspend استفاده شده ایا ایران می خواد به برجام برگرده یا طبق یک توافق دیگه تحریم ها لغو بشه؟نکته دیگه این که تکلیف مکانیسم ماشه چی میشه؟
  • راننده تاكسى IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    2 0
    اقاى تاخر زاده فرموديد < ما ميپذيريم > منظور شما از < ما > را درست متوجه نميشويم و ترس داريم نپذيريد همه را معطل كنيد.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      0 0
      منظورش دونفر چسبيده ها به رئيس دولت سابق بود كه هميشه دو طرف چپ و راست را اشغال ميكردند
  • یه دانشجو IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    2 0
    آقای تاجزاده اگر حرف نزنید نمیگوییم لال هستید.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    3 0
    تاجزاده از زمان عقبه تحریم ها بالمره از فردای توافق برجام لغو شده بود باور نداری از روحانی بپرس
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    2 0
    چو بیشه تهی ماند از نعره شیر، شغالان درآیند آنجا دلیر! جناب تاجزاده حق دارد متلک پرانی کند!
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    2 0
    مصطفی خان به همین سادگی میخوای مغلطه کنی کسی هم متوجه نشه ؟! کی گفته بود برجام خسارت محضه ؟ اینایی که می گفتن برجام خسارت محضه خودتم میدونی منظورشون همون برجام کاغذی ظریف و روحانی و شما اصلاح طلبا بود نه اصل برجام ! منظور همون برجامی بود که تحریمهارو فقط بر روی کاغذ برداشت و مردم رو بدبخت کرد و جامعه و اقتصاد کشور رو به این روز انداخت. شما اگه واقعا دلسوز برجام بودی دلت برای مردم و کشوری که تحریم شده بود میسوخت چرا همون موقع مصاحبه نکردی و نگفتی که اینا روی سر ما کلاه گذاشتن و هیچ تحریمی برداشته نشده ! اگه واقعا کارشناس برجام و مسائل هسته ای هستی چرا همون موقع به لاپوشانی اشکالات بزرگ و خنده دار برجام اعتراض نکردی ؟ نه تنها نکردی خودتم در صف اول لاپوشانی این خسارت محض بودی ! بله خسارت محض برجام قلابی شما بود نه اصل برجام ! تازه کاسبان برجام رو خودتم میدونی که چه کسانی بودن که بعد فتنه 88 که شما هم افتخار مشارکت داشتی ! چه جوری با گرا دادن به آمریکائیها و بویژه اوباما تمام این تحریمهارو به ملت ایران تحمیل کردن شما فکر می کنی مردم ایران واقعا نمیدونن کاسبان واقعی تحریم کیا بودن و چه کسانی با افتخار از آن حرف می زدند و با مقامات آمریکایی هم عکس یادگاری می گرفتند ! خیلی ساده ای ! بهت توصیه می کنم از سیاست دوری کنی چون سیاست میدان افراد ساده لوح نیست. ببین چقدر ساده لوحانه خودتو لو دادی اونم چه موقعی ! یعنی درست موقعی که احساس کردی تیم جدید ایرانی از دولت دکتر رئیسی احتمال داره با اقتدار و منطق و عقلانیت خودش تحریمهارو برداره فوری به تکاپو افتادی ! تا به خیال خودن مانع این بشی که افتخار رفع واقعی تحریمها به یه دولت مردمی برسه و پته اصلاح طلبا تو بی کفایتی و بی عرضگی بیش از پیش رو بشه ! خیلی ساده ای ! تو موقعی که همین جوری رفتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم شدی تا حدودی ساده لوح بودن خودتو لو داده بودی ولی این بار دیگه خیط کاشتی ! نترس بابا هنوز تحریمها برداشته نشده ! ولی اینو بدون با سعی و تلاش و منطق و دقت و هوشیاری و تمرکزی که دولت دکتر رئیسی تو بحث هسته ای داره چه در این دوره تحریمها برداشته بشه و چه نشه برنده اش ملت ایران و دولت مردمی آنان است چون به اعتراف بایدن تحریمها در حال بی اثر شدن هستند و شما در حال سوختن !
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      1 0
      به تاجرزاده بها ندهيد پاسخ ننويسيد اظهاراتش بى اساس است او يك مهره سوخته و شغالى است در غياب شير
  • حسن IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    2 0
    تاجزاده سوپاپ زودپز برای ایرانه که چیزی جز فس فس یا .....نخواهد بود
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    3 0
    عبدی و تاجزاده و امثالهم ، همان خوارج و منافقین ... هستند.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    3 0
    ساکت
  • تک سوار DE ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 0
    خداییش حاطرید اینقدری که تاجزاده رو پوشش خبری می دید، رسایی رو هم پوشش خبری بدید؟
  • مقدس IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 0
    آب! بر سرت تاجزاده تو از حجاريان بد ترى ،،
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    2 1
    این جماعت فکر میکنن همه چی میدونن هیچی نمیدونید میدونستید کشور به سمت خودکفایی مثل غرب و چین ژاپن میبردید
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    4 0
    اقای تاجزاده مثل اینکه ملطفت نشدی بی ابی اصفهان دست پخت خاتمی بوده تازه بوی گندش در امد لغو تحریم به سناریو کهنه شما ربطی بمذاکرات نداره خودتون به گیجی نزنید به حا فظت مراجعه کن صبر کن تا اخرش برو همه با شما مدارا میکنند شما ها عادت دارید به حاشیه سازی حناتون رنگی نداره ...
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    تاجزاده: تحریم را لغو کنید نمی گوییم برجام را خسارت محض می دانستید!!! ترشی نخوری شازده؟؟!!... های سیاسی یعنی این. بعد از چند سال معطل نگاهداشتن 80 میلیون انسان حالا خوشمزه بازی درمیاره!!!
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    هر چی میکشیم از دست اینهایه. خوردن و بردن و حالا دارن قی میکنند.
  • حاج حسین IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    عبدی جان! تا شما اصلاحاطیون را داریم نیاز به دشمن خارجی نداریم شما که دشمنی با نظام ولایت و غربگدایی را مشخصه خود ساخته اید، مشغول فعالیت هستید و نیروی نیابتی آمریکا و اسرائیل و به عبارت دیگر تمام امید اسرائیل و آمریکا هستید... بنابراین پیشنهادتان را می پذیریم و بدبختی هایی را که برای جلب رضایت دشمنان این مرز و بوم بر مردم تحمیل می کنید، به خودتان نسبت می دهیم، که نیروی نیابتی دشمنان هستید، همانگونه که ناکارآمدی دولت کلید شکسته را به حق به شما نسبت می دهیم اکنون که دولتتان رفته کارشکنی های رسانه ای و شورش برخی تروریستها در برخی شهرها را هم به حق به شما نسبت می دهیم.
  • سیف IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    بازم این ...!
  • شهاب سنگ IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    مزدور زاده
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 0
    اقای عبدی درست میگه ایجاداشوب کارخارجیهانیست.بلکه کارنمایندگی انهادرکشورچون اوست
  • .. FR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    شواهد معلوم است نهایت آروزی استکبا جهانی نابودی ج.ا ایران و اگر بشود تجزیه و نابودی کشوری شیعه مثل ایران است، اما زورش نمیرسد از راه نظامی!
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    مذاکرات برای مذاکرات نه تنهاهیچ سودی تداره بلکه هزینه وضرر هم داره
  • سید IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    عجب رویی دارند این ها! آدم حیران می ماند!
  • ریحانه مقدم IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    این آقای تاج ... خودش را خیلی تحویل می گیرد. ایشان جز بد نام کردن انقلاب با رفتار خودش، هیچ کار دیگری بلد نیست.
  • کیان MD ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 0
    من معمولا از روی نظرات تاجزاده و دوستانش موفقیت‌های ایران را حدس می‌زنم.
  • کیان MD ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    معلومه تاجزاده این روزها بدجور توی اضطراب و استرس هستش و اربابانش از پشت صحنه خیلی به او فشار میآورند ولی هیچ مطلب یا کار تازه‌ای نمی‌تواند انجام دهد. ترس آنها این است که ایران با اهرم‌های فشار و دست پر خود استفاده کند و آمریکا را تحت فشار قرار دهد و آمریکا نیز تحریمها برندارند و خسارت و ضعفهای سهمگین برجام بیشتر بر همگان مشخص شود و آبرویشان بیشتر برود. همه کارشناسان می‌دانند که آمریکا درخواستهای ایران را قبول نخواهد کرد و از برجام عقب‌تر نخواهد آمد، برجامی که همان را هم آمریکا به خاطر بی‌عرضگی و بی‌سوادی(البته از نظر من عمد) تیم مذاکره کننده مااجرا نکرد. من معمولا از روی نظرات تاجزاده و دوستانش موفقیت‌های ایران را حدس می‌زنم.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    آقای تاجزاده تو از رنگ موی ایرانی استفاده کن ما نمی گیم پیاده نظام اسرائیل هستی.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    تا کی باید نظرات ملعون ها بشنویم و ببینیم تاج زاده . حجاریان و امثال این فتنه گرها چرا مصاحبه میشوند چرا اصلا بازداشت و زندانی نمی شوند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    جناب تاجزاده انچه را تاكنون متوجه نشده ايد پوسيدن اربابتان از درون است ونتايج ان شبى دراز براى شما وهمفكران شما را فراهم ميسازد قبل ازهمه مردم دنيا مسؤلين وهموطنان ما متوجه اين پوسيدگى شدند واين مهم مارا درجهان پيش اهنگ ساخت
  • DE ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    تحریم را لغو کنید نمی‌گوییم برجام را خسارت محض می‌دانستید. تو هم کمی ساکت شی کسی نمیگه لال بودی .عنصر نامطلوب . بعضی ها از کودکی نفهم هستند مثل این یارو. هرچی جیغ میزنه میگه من رو ببینید من اینجام کسی محل بهش نمیگذاره
  • محسن طاهری IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    من شک دارم این تاج زاده مسلمان یا اصالت ایرانی داشته باشه ..احتمالا یهودی باشه.......
  • محسن طاهری IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    من شک دارم این تاج زاده مسلمان یا ایرانی باشه ورنه اینقدر سنگ یهود و نصارا را به سینه نمیزنه
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    تاجزاده دیگه تو یه مرده سیاسی بحساب میای، ازاین حرفها نزن.کسی به حرفهات اهمیتی نمیده.
  • Aliostad IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام. خیلی سعی کردم مودب باشم خیلی هم صبوری کردم ولی ظاهرا این دارو دسته اصلاحات روشون از سنگ پای قزوین هم بیشتره کم کم به عقلشان هم باید شک کرد چرا که بچه های مهد کودک هم میدونند چه گند ی زدند تا جایی که عهد نامه ترکمنچای و گلستان را باید بالای سر گذاشت .حداقل آقای ظریف اینقدر جسارت داشت که اشتباه خودش را پذیرفت .دولت جدید هم تلاش میکند گند یکه شما زدین شاید بتونه کمی از خسارت رو جبران کنه چون شما در برابر حرف تو خالی طرف غربی چند برابر بیشتر از اونی که باید تضمین میدادین دادین .جالبه به جای اینکه آمریکا تضمین باید میداد که نگرفتین در عوض آقای روحانی به اروپا تضمین میده که ایران به هیچ وجه از برجام خارج نمیشه این حرف خانوم موگیر ینی است نه حرف امثال من پس رو اعصاب مردم راه نرید مردم خوب میدونن فرار رو به جلو هم نخ نما شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس