ویژه ها

جریان اصلاح طلب با بی انصافی در پی سانسور و انکار موفقیت های دولت است. این طیف همزمان میراث نامطلوب دولت قبل را هم سانسور می کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** دشمن با فناوری می تواند قدرت موشکی ایران را نابود کند!

روزنامه شرق در یادداشتی نوشت: «تجربه دکتر ظریف و تیم دیپلماسی ایران در کاهش دامنه بحران ارزشمند، کارآمد و کارساز بوده است و نادیده انگاشتن آن به‌ دلیل ناآگاهی یا رقابت‌های داخلی، نابخشودنی‌ است... از برجام انتظار حداکثری نداشته باشید؛ همین که رخنه‌ای در ائتلاف آنان پدید آید، کافی‌ است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «در کنار قدرت موشکی، باید به این مهم توجه کرد که قدرت اصلی در آن است که سیاست داخلی با اجماع شکل گیرد. حذف نیروهای سیاسی در داخل، مغایر با امنیت ملی است. دشمنان در پی تجزیه ایران هستند. دامن‌زدن به اختلافات داخلی و حذف «سیستماتیک» نیروهای سیاسی که هریک اسباب دلبستگی گروه‌هایی از مردمان به این آب و خاک‌اند، جز خسران، نتیجه دیگری ندارد. مهم‌ترین دلیل حذف «سیستماتیک» این نیروها به باور من ناآگاهی و ساده‌لوحی افراطیونی است که روز به روز قدرت می‌گیرند

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «نباید حفظ و تقویت قدرت موشکی به معنای سبکسری و بی‌پروایی در منطقه و در روابط بین‌الملل باشد. این روزها برخی افراد ساده‌لوح که تجربه اجرائی کشورداری ندارند یا نمی‌توانند کوچک‌ترین واحد اداری را مدیریت کنند، بر مرکب مدیریت و مشاوره سوارند. اینان‌ روی صفحات کاغذ یا در سخن‌سرایی‌های پوچ، طرح‌های به‌ظاهر شجاعانه می‌دهند. هیهات که دولت بر بیراهه اینان برود. فرصتی برای آزمودن بی‌تجربگان نیست و دشمن در کمین است... در نظر بگیرید اگر دشمن توان موشکی ما را با فناوری‌های خود ناکام و ناکار کند، چه فاجعه‌ای در انتظار ماست. جنگ شش‌روزه را همگان به خاطر دارند که چگونه قدرت هوایی اسرائیل توانست نیروهای اعراب را زمین‌گیر کند.»

دشمن با فناوری می‌تواند قدرت موشکی ایران را نابود کند! / پروژه اصلاح‌طلبان برای سانسور اقدامات مثبت دولت

جریان اصلاح طلب هر چند وقت یکبار تاکید می کند که دچار یک بیماری تحت عنوان «خودتحقیری حادّ» است. قدرت نظامی و دفاعی ایران به عنوان عاملی بازدارنده، از گستاخی و دست درازی دشمن جلوگیری کرده است، با اینحال طیف تندروی اصلاح طلب با کوچک نمایی این «مولفه قدرت ساز» و بزرگ نمایی توان دشمن، مدعی است که طرف مقابل می تواند به راحتی با استفاده از فناوری، قدرت موشکی ما را نابود کند.

همین چند سال پیش بود که وزیر خارجه دولت روحانی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «آمریکا می تواند با یک دکمه تمام توان دفاعی ما را نابود کند»! اما مواردی از جمله اسقاط پهپاد فوق پیشرفته و گرانقیمت «ترایتون» و موشک باران پایگاه «عین الاسد» و موارد مشابه دیگر، بیش از پیش ثابت کرد که گزینه حمله نظامی به ایران سالهاست که از روی میز مقامات آمریکایی کنار رفته است.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که «تجربه دکتر ظریف و تیم دیپلماسی ایران در کاهش دامنه بحران ارزشمند، کارآمد و کارساز بوده است»؛ گویا از نگاه این روزنامه اصلاح طلب، ۲ برابر شدن تحریم ها در دوره وزارت ظریف، کاهش دامنه بحران است! یا شاید هم صعود دلار از ۳ هزارتومان به ۳۲ هزارتومان در دوران وزارت ظریف، مصداق کاهش دامنه بحران است! و شاید بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای از نگاه جریان اصلاح طلب مصداق کاهش دامنه بحران است.

جریان اصلاح طلب مدت هاست که با دوگانه دروغین «میدان-دیپلماسی» و «توان دفاعی-معیشت» در پی تضعیف مولفه های قدرت ایران است.

اکنون اسرائیل هم در داخل خاک سرزمین های اشغالی و هم در منطقه غرب آسیا دچار بحران های روزافزون است. ارتش اسرائیل اکنون از بادبادک های آتش زای جوانان فلسطینی هم وحشت دارد. رژیمی که شعار از نیل تا فرات را سر می داد، اکنون با بزدلی و وحشت، به دور خود دیوار حائل کشیده است، با اینحال این روزنامه اصلاح طلب به تحسین قدرت نظامی اسرائیل پرداخته است.

کم بیراه نبود که مقام های رژیم صهیونیستی در فتنه ۸۸ از افراطیون اصلاح طلب به عنوان سرمایه های اسرائیل در ایران نام بردند.

** پروژه اصلاح طلبان برای سانسور اقدامات مثبت دولت

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «حواله به دولت قبل» نوشت: «نوع خاصی از فرافکنی است که دولت‌ها در ایران از آن بهره می‌برند تا به‌زعم خود پاسخی برای انتقادات فزاینده افکار عمومی داشته باشند و نقش خود را در مشکلات اقتصادی و نزول مستمر شاخص‌ها انکار کنند. دولت سیزدهم نیز خیلی زود متوجه شد که بهترین دستاویز و بهانه برای فرار کردن از پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها، حواله دادن مشکلات به دولت قبل است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «باید بگویم با گذشت بیش از ۹ ماه از تشکیل کابینه، هنوز برنامه و راهبردی توسط دولت ارایه نشده است. بنابراین اگر قرار باشد، یک دلیل برای بروز مشکلات جدید معرفی شود، فقدان برنامه‌ریزی کاربردی توسط دولت سیزدهم است... دولت نه تنها در مهار تورم توفیق نداشته، بلکه به دلیل فقدان برنامه‌ریزی اصولی، بر آتش تورم در اقتصاد نیز دمیده است

دشمن با فناوری می‌تواند قدرت موشکی ایران را نابود کند! / پروژه اصلاح‌طلبان برای سانسور اقدامات مثبت دولت

دولت سیزدهم در حدود ۸ ماه اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. اما جریان اصلاح طلب با بی انصافی در پی سانسور و انکار موفقیت های دولت است. این طیف همزمان میراث نامطلوب دولت قبل را هم سانسور می کند.

برای مثال در دولت روحانی در حدود ۱۹ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده بود. با شروع کار دولت سیزدهم تا پایان اسفند ۱۴۰۰ مجموع واکسن‌های وارد شده به کشور به حدود ۱۵۸ میلیون دز رسید. یعنی در حدود ۸ ماه تقریبا واردات واکسن کرونا به کشور ۸ برابر افزایش یافت.

در تابستان ۱۴۰۰ و در پایان دولت روحانی میزان فوتی‌های روزانه کرونا به بیش از ۷۰۰ نفر افزایش یافت. اما اکنون با اقدامات شبانه روزی دولت سیزدهم، تعداد فوتی ها به ۱۳ نفر در روز کاهش یافته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نرخ تورم در تابستان ۱۴۰۰ و در پایان دولت دوازدهم به حدود ۶۰ درصد رسید. این در حالی است که در حداقل ۴۰ سال گذشته میزان تورم هیچ‌گاه بالای ۵۰ درصد نبوده در روزهای گذشته رئیس‌جمهور گفته بود: «چهار سال تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر، علت اصلی گرانی‌هاست...اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این ۸ ماه موجب شد که نرخ تورم دوازده ماهه از حدود ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به حدود ۴۶ درصد در اسفند ۱۴۰۰ رسیده؛ یعنی بیش از ۱۳ واحد درصد کاهش داشته است.»

در ۸ ماه اخیر بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران نیز آزاد شده اما به گفته سخنگوی دولت، منابع ارزی آزاد شده هنوز هم خرج بدهی دولت روحانی می‌شود. دولت سیزدهم ماهیانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل را تسویه می‌کند.

در یک نمونه دیگر در دولت قبل بی‌عملی در حوزه مسکن، مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرد. در حدفاصل سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ قیمت مسکن ۷۲۲ درصد افزایش یافت و به عبارتی بیش از ۸ برابر گران شد. و اما در دولت سیزدهم با کلیدخوردن طرح نهضت ملی مسکن، روند امیدوارکننده‌ای آغاز شد. براساس گزارش‌های منتشر شده، آهنگ رشد قیمت مسکن در تهران در بهمن‌ ۱۴۰۰ حدود ۱۶، ۴ درصد بود که در مقایسه با بهمن سال ۱۳۹۹ که برابر ۹۷، ۲ درصد بود ۸۰، ۸ درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 0
    مشرق دادشت شرق کلی .... میگه
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      3 0
      همین مرعوب بودن اصلاح طلبان سبب شد تا در دوران حاکمیت شان شعار دهند هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست و به زعم خود گمان کنند که اگر به یانکی ها باجی مانند قرارداد ننگین برجام را بدهند، سایه جنگ توهمی را از سر ایران برداشته اند! توهم جنگی که با ترفندهای تبلیغاتی رسانه ها و مقامات صهیونی برای اصلاح طلبان مرعوب ایران واقعی جلوه داده بودند!
  • محمدایوب IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    8 2
    روزنامه اعتماد ادعا دارد که طیفهای سیاسی هستند که طرفدار دارند اگر مرد هستید امتحان کنید این گوی این میدان. روز قدس نزدیک است هرچند شما اعتقادی به روز قدس ندارید اما می توانید امتحان کنید افراد شاخصتان مانند ظریف روحانی تاج زاده حجاریان فائزه کرباسچی مرعشی محمد خاتمی یا هرکه ادعا دارد جهانگیری سید حسن که پدر بزرگش مبدع این روز بود او الان دارد نان نام اورامیخورد اگر معرفت داشته باشد باید بیاید وعلی مطهری که می گوید پدرش از رهبران انقلاب بوده واستاد کلی درباره فلسطین سخنرانی دارد ووظیفه هرمسلمانی را دفاع از فلسطین می داند بیایید درمیان مردم بسم الله میدانم مرد نیستید
    • DE ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 5
      چرت نگو
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    5 1
    روز نامه شرق عمله دشمن
  • ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    از ستون پنجم آمریکا و اسراییل انتظاری جز این نیست! مثل ابله ها هم ژست دلسوزانه برای ایران میگیرند! همه حرفهای ضد انقلاب و دشمن رو هم تکرار میکنند! فکر میکنند مردم مثل خودشون ...
  • سیامک DE ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    5 0
    آیا این اصلاح طالبان های ایران واقعأ هویت ایرانی دارند ؟ زیرا هرگز در سخنان و مطالب شان حتی یک بار هم مشاهده نخواهید کرد که در برابر اجنبی ها و استعمار گران و زورگویان جانب ایران را گرفته باشند و منافع ایران را در نظر گرفته بوده باشند
  • DE ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 6
    من نه طرفدار روحانیم نه رئیسی ونه کلهم جمهوری اسلامی ولی واقعیت را گفته مثل اوکراین باید در بربر اشغالگران چه شرق باشه چه غرب با هرتوان و قدرتی ایستاد و جز این هم چاره ای نیست ولی باید واقع بین هم بود و باید با تمام دنیا با احترام متقابل رابطه برقرار کرد و تا جایی که ممکن است از درگیری و دشمنی پرهیز کرد چرا که برای ساختن یک کشور دهها سال و شاید دهها سال باید تلاش کرد ولی برای ویرانی آن تنها چند روز کافیه
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    6 1
    حرفهای مرعوبین شیطان مانند ظریف رفیق کسینجره که میگفت .
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      3 0
      اصلاحاتی های بزدل فیلم هالیوودی زیاد میبینند و این سوال براشون پیش نمیاد که اگر آن چنان فناوری دارند چرا خود و همپیمانانشان در تمام جنگ هایشان مثل خر تو گل گیر کرده اند..
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    غربگداها نوشته اند: «اگر دشمن توان موشکی ما را با فناوری‌های خود ناکام و ناکار کند، چه فاجعه‌ای در انتظار ماست» اگر شیطان بزرگ چنین قابلیتی داشت، چه دردی داشت که اینقدر پَر پَر بزند تا محدودیت موشکی را در مذاکرات برجام بگنجاند. ذره ای عقل اگر داشتند متوجه این خطای واضح خود می شدند.
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 1
    اتفاقا برعکس! زمان در فضای مجازی پوشتم جنگ اسران و آمریکا سه ثانیه بیشتر طول نمیکشد! بمب‌های اتمی آمریکایی نوجوان هکر ایرانی بومممممم!!
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    5 1
    خداوندا وقتی چرندیات این اصلاحطلبان را میشنوی یا میخوانی باور نمیکنی یک نفر یا گروه در داخل جمهوری اسلامی این حرفها رو زده باشند، ای وطن فروش که این حرفها رو نه از سر جهالت بلکه دقیقا با برنامه و بخاطر دلارها و یوروها و اقامت آمریکا و اروپا میزنی چرا همون اسرائیل کذایی با فناوری های پیشرفته از پس یک باریکه بر نمیاد یا جنگ سه و سه روزه با قدرت ۱۶ سال پیش حزب الله که الان به مراتب قدرتمندتر شده بر نیومد !؟
  • SE ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 1
    هرکس تاب دیدن پیشرفت قدرت موشکی ایران را نداره خون بالا باره بمیره
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 2
    خدا ریشه این روزنامه شرق رو بکنه.خدا لعنتشون کنه
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    یک مشت امثال حسن روحانی ادعای فرماندهی موشکهای ضد هوائی در دوره جنگ با صدام را دارند مشخصا از دروغش خنده می آید خلق را یک مشت هم در پای درسهای ایشان موشکیزه شده اند دنیای غریبی است ای همه دروغ ..
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 0
    تقریباً تمام این حاشیه سازی های پوچ ولی پر سر و صدایی که این چند وقته ناگهان در فضای ولنگار مجازی کشور به راه افتاده و افکار عمومی را به عنوان موضوع اصلی روز درگیر کرده دقیقا بعد از انتشار یکی از اقدامات خوب و اصلاحی دولت رئیسی بوده
  • سیداحمد IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    وقتی آیندگان به این حرفها فکرمیکنند گویندگان اینکه آمریکا بایک دکمه میتواند سیستم دفاعی کشور را از کار بیندازند را ترسو ، بی اطلاع و عاملان شجاع شدن دشمن می نامند . اتفاقا شهرهای موشکی توجه به جنگهای گذشته منطقه است .. اینراهم بگویم ایران وجبهه ایران عامل شکست جبهه باطل خواهد بود .
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    اگر میتونست نابود کنه لحظه ای درنگ نمیکرد و اینقدر تن به مذاکره نمیداد. چپ ها به شکل عجیبی احمق هستن. اینکه 30 سال مملکت ما دست اینها بوده و هنوز روپاست از معجزات الهیه
  • مجتبی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    فناوری برتر دست ایران است و پوشالی بودن ابرقدرت ها اثبات شده. فقط در مورد مردم ایران وعده داده شده که به همه علوم دست می یابند. اگر ما قدر نعمت های خداوندی را بدانیم همیشه پیروز میدانیم!!
  • DE ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    روزنامه شرق خوبه بدونه که اصلاحاتچی ها با ناکارامدی خودشون خودشون رو ازچشم مردم انداختند و اعتباری ندارند. فرافکنی های اینچنین فایده ای نداره. مشکل در بنیان نابسامان و الوده اشیانه خودتونه. خودکرده رو چاره ایی نیست. با این حملات روانی پوشالی به قوه دفاعی به هیچ جایی نمیرسید.
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    شما نگاه جنگ 33 روزه بنداز نگاه جنگهای اسرائیل با حزب‌الله بنداز نگاه موشک خوردن تو مقر موساد بنداز نگاه قدرت یمن پیش عربستان بنداز یا شاید کور شدی
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    -هیچ دشمنی توان نابودی اقتدار،استقلال،خودکفایی وانواع پیشرفتهای مختلف واتمی ایران را ندارد،جزانواع خیانت
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    -هیچ دشمنی توان نابودی (اقتدار،استقلال،خودکفایی وانواع پیشرفتهای مختلف واتمی ایران وایرانی )را ندارد،
  • رضوی نژاد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    بله با دکترین ظریف ما دست روی دست می گزاریم تا دشمنان از تکنولوژی موشکی ما جلو بزند!! این اصلاح طالبانها هنوز نفهمیدند ما بعضا لبه تکنولوژی نظامی هستیم و اگر انها پیشرفتی داشته باشند ما هم دست برتر را خواهیم داشت
  • MD ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    دشمن با فناوری می تواند قدرت موشکی ایران را نابود کند! روزنامه شرق ازمطلب روزنامه شرق میشه فهمید که آقای رئیس داره دم هرچی غربگراست در دولت میچینه. انشاءالله به زودی ریشه شون کنده بشه این دشمنان ساکن در کشور. خیلی مظلومانه داره حضور خودشون رو توجیه میکنه. خیالتون راحت اگر این به اصطلاح سیاسیون در کشور نباشند خیلی اوضاع بهتر است. اتفاقا این روزها ما مسئولین بی پروا میخواهیم.... هرچی مسئولی بی پروا داشتیم ترور شد، اونهایی که همنوا با غرب بودن هیچ کاریشون ندارن.
  • سید IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    همین مرعوب بودن اصلاح طلبان سبب شد تا در دوران حاکمیت شان شعار دهند هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست و به زعم خود گمان کنند که اگر به یانکی ها باجی مانند قرارداد ننگین برجام را بدهند، سایه جنگ توهمی را از سر ایران برداشته اند! توهم جنگی که با ترفندهای تبلیغاتی رسانه ها و مقامات صهیونی برای اصلاح طلبان مرعوب ایران واقعی جلوه داده بودند!
  • FR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 1
    از همه مضحک تر ارجاع دادن وضعیت بازدارندگی امروزه ایران که بزرگ‌ترین دغدغه رژیم صیهونیستی ست به جنگ شش روزه اسراییل با اعراب است ! آنهم بعد از هشدار حمله سایبری !
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    سال های 78 88 98 این اصلاح طالبان بودند که با شدیدترین فتنه ها و دروغ های مداوم در پی تجزیه ایران بودند, اصلی ترین دشمن ما و در نتیجه بزرگترین سرمایه دشمنان ایران همین مار های چندسر خوش خط و خال اصلاحاتچی هستند که متاسفانه در آستینمون پرورش دادیم
  • DE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    دشمن با فناوری می‌تواند قدرت موشکی ایران را نابود کند! و لابد بعدش میخواد مثل بند تمبون که در افغانستان در رفت باز در بره.‌ فن آوری نمیخواد امریکا میتونه‌ فقط با شلیک یک موشکِ ها بروسوتکی مجهز به توپ‌لیزری مافوق صورتی داداگریز کل ارتش و سپاه و بسیج و نیروی دریایی و هوایی زمینی و زمانی ما را نابود کنه‌ به جان ظریف حالا علت اینکه شلیک نمیکنه اینه که از بس توپهای لیزری این موشک پلنک صورتی منظورابر صونتی قویه که ارتش کل خاومیانه از بین میره خب دلش نمیاد حیوونکی مگه مردم آزاره // پروژه اصلاح‌طلبان برای سانسور اقدامات مثبت دولت . / شما یه روزی باید جواب بدهید که این همه بجای تشکر از اصلاح طلبها تازه کلی بهشون بد و بیراه میگید.‌ اصلاح طلبها زحمت کشیدند بیش از ۳۰ سال هرچه رانتخوار و شیتیلبگیر و دزد و قاچاقچی منظور داداچی و حقوق نجومی بگیر و لشکر ما نمیتوانیم و کلید دردست بده خارجی ها دلالیش را بگیر و‌...ضدانقلاب و غرب گدا ..اشرافی و مزخرفین بی درد منظور مرفهین بیدرد لاتچریهای در پیتی...را زیر یک پرچم جمع کردند که احزاب دیگه به لجن کشیده نشوند و همه جا گند زده نشه . بعد شما عوض تشکر از این گردو هم آیی دایم بهشون گیر میدید.
  • فهیم IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 0
    فرقه مدعی اصلاحیون دچار انجماد فکری وتلاش برای احیا دارند ولی تنفس مصنوعی هم جواب نمیده
  • خسارت محض IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 0
    هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
  • سامان IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 1
    اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند از رئیسی انتظار معجزه نداریم !
  • عبدالله IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    طایفه اصلاح طلب پادوهای شیطان بزرگ. انقلابیون با حول و قوه الهی چنان خودتون و اربابتون شیطان بزرگ رو به زباله دان تاریخ بریزن که عبرت تاریخ بشید. بی حیاهای دروغگو. از قدرت مثال زدنی موشکی ایران بر خود بلرزید و بترسید همونطور که اربابتان ترسیده.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    اینها همیشه از ترس به خودشون میلرزن و ذره ای جرات ایستادگی جلوی قدرت ها رو ندارن و به داخل و قدرت جوونای کشور باور ندارن، تکنولوژی رو فقط مختص غرب میبینن و خودشون رو ضعیف و بی دست و پا...و با همین افکار امثال اینا و ارباباشون تو دولت های گذشته کشور خسارت های وحشتناکی دیده‌... نمونه آخریش امتیاز برجامی بود... که الان رئیسی درگیرشه شاید بشه حداقل سودی از بعد دادن اون امتیازات ازش برد‌...
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 1
    هم شماها پروژه بگیر هم هستید هم اونها ! هیچ فرق بزرگی هم با هم ندارید ! تفاوت هاتون در تاکتیکه ! برادر یا خواهری که داری این متن رو میخونی این رزقی که مخلوط با دروغ پراکنی و تهمت و ... با هر توجیهی که باشه حرامه ! این متن ساده من میشه سند و حجت من برای روز قیامت که من شما رو در این دنیا نهی از منکر کردم !
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 3
      فقط تو خوبی!
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    دشمن خیلی وقته مردم و رو نابود کرده و یا میکند اما با واکسن
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    ما درعين الاسد به سرماركوبيديم مارب بدون خودنمايى به سوراخ خزيد چون فرماندهان مارا ازقبل نتوانسته بود بخرد ولى بچه همان مار درجنگ شيش روزه توانست ارتش اعراب را زمينگيركند چون فرماندهان انها را تماما خريده بود درواقع جنگى درنگرفت اسرائيل باازادى عمل كامل كه خودفروشان برايش مهياكرده بودند هركار خواست كرد ولى ماوضع فعلى مارا براى كشورهاى جهان افشا كرديم باش تاصبح دولتت بدمد كين هنوز ازنتايج سحر است
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    بالا رفتن قیمت برنج خرما خودرو خانه اجاره مسکن رو نمیبینی حالا کی نمیبینه
  • حسين DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    نوشته روزنامه شرق غرب پرست دقيقاً ادامه "نظريه" دنياى فردا دنياى گفتمان است و نه دنياى موشك را تداعى ميكند و همچنين بيانگر اين است كه نويسنده اين مقاله چقدر بى مقدار و چقدر كم سواد است،نظريه ميدان و ديپلماسى و تأثير بى واسطه ميدان بر ديپلماسى در طول چند صد ساله اخير و بويژه در دوران كنونى بر همگان روشن است و حال چرا شرقيان غرب پرست نميتوانند تشخيص دهند خود بايد پاسخگو باشند،بايد از نويسنده كم سواد شرق غرب پرست پرسيد درهم كوبيدن پايگاه جاسوسى رژيم صهيونيستى در اربيل سبكسرى و بى پروائى بود يا يك پيام قدرتمند و هشيارانه به دشمن كه اگر كوچكترين حماقتى مرتكب شود چه عواقب دردناكى برايش خواهد داشت و اين اقدام تا چه اندازه توان ديپلماسى ايران را در عرصه ديپلماتيك بالا برد،در ضمن نويسنده كم سواد مدعى شده كه قدرت اصلى بايد با اجماع صورت گيرد، جل الخالق ، اجماع با كى؟با جرياناتى كه مدعى هستند آمريكا با يك بمب تمام سيستم دفاعى ما را نابود ميكنند؟اين خيانتها و وطنفروشى هاى شما و جريانات اصلاح طلبان و ليبرالها است كه منجر به حذف سيستماتيك ميشود و خوشبختانه اين روند ادامه دارد،شما خيانتكاران و وطنفروشان در امروز و فرداى ايران هيچ جايگاهى نداريد.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • ایرانی DE ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 3
    درست گفته...کشوری که میتونه تاسیسات اتمیتون رو منفجر کنه ... بنازم قدرت کوبنده اسراییل رو... جاودان اسراییل...پاینده ایران..
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 2
    چقدر شعار
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    جنگ نعمت است-چه کشته شویم چه بکشیم پیروزیم-تا بوده وهست ازجنگ گربزی نیست ودست جلو را کسی دارد که آغازگر جنگ باشد-با وجود داعش طالبان،استکبار صهیونیسم وهابیها و...جنگ باید قطعی باشد
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    میگویند بعد از 9 ماه مشکلات را به دولت قبل حواله داده اند، دولت روحانی همان روز اول گفت خزانه خالیست تا برجام را درست کند، چاله ای که دولت بی کفایت روحانی خائن برای ملت ایران درست کرده سالهای سال پر نمیشود. مردم اینها را می دانند لکن این خائنین به ملت و ایران خود را به کوچه علی چپ زده اند.فقط محاکمه مسببین وضعیت اقتصاد کنونی می تواند مرهمی بر دل مردم باشد و گرنه آنها کار خود را کرده اند( خیانت).
  • US ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    خداروشکرکه دشمنان داخلی نظام ودولت همچون دشمنان خارجی احمق وکودن هستند
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    دشمن با فناوری یا بی فناوری قادر به انجام هیچ اقدامی درباره برنامه موشکی ایران نیست چون اگر غیر این بود این دشمن رذل و خبیث و فرومایه این کار را انجام داده بود و به مذاکره روی نمیاورد. بیخود صابون به دلتان نمالید!!
  • DE ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    تو وامثال تو چه بکشین و چه کشته بشین ما ملت رنج دیده پیروزیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس