مجلس نمایه

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی عبدالملکی به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظلم به وزیر پیشنهادی، هیئت دولت و مجلس انقلابی است.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه (اول شهریور) و در جریان بررسی رای اعتماد به کابینه سیزدهم، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مخالفت با عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: پیش از این افرادی در حد و اندازه رئیس جمهور مدیریت این وزارتخانه را بر عهده داشتند، مدیران این وزارتخانه افرادی باتجربه بودند، انتظار داشتیم شخصیتی در حد و اندازه «مخبر» برای این وزارتخانه معرفی می‌شد.

ببینید:

فیلم/ نماینده موافق: عبدالملکی از نخبه‌های اقتصاد است

وی تاکید کرد: وزیر کار باید مقبول کارگران،  بازنشستگان، مددجویان بهزیستی، جامعه بزرگ تعاونی ها و در واقع مقبول ۷۰ درصد جمعیت کشور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: پیش از این روسای سازمان تامین اجتماعی و شستا نیز در حد و اندازه وزیر بودند، وزیر پیشنهادی باید بر صنعت، پزشکی، بیمه ها، روابط کارگری، صندوق‌های  بازنشستگان احاطه کامل داشته باشد تا بتواند بحران های صندوق‌های  بازنشستگان و مسائل کارگری را حل کند.

موسوی لارگانی، عبدالملکی را فردی جوان، هوشمند، مسلط به اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: رئیس جمهور در روز معرفی وزرا علت انتخاب عبدالملکی را سابقه وی د ر کمیته امداد و اجرای طرح های اشتغالزا اعلام کرد،  اما باید بدانیم اشتغال فقط یک موضوع از صدها موضوع این وزارتخانه است و امری فراوزارتخانه ای می باشد. اداره این وزارتخانه نیازمند علم و تجربه است. این وزارتخانه در هر استان ۱۱ مدیرکل معرفی می کند از این رو باید سطح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه وزرای کابینه بالاتر باشد.

وی تصریح کرد: حضور عبدالملکی در این وزارتخانه را ظلم به این جوان نخبه و آینده دار و ظلم به هیئت دولت و مجلس انقلابی می دانم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این وزارتخانه پرخطر است، سقوط هواپیمای آسمان، سانحه معدن گلستان و کشتی سانچی سه رویداد تاسف آور و فاجعه بار بود که این وزارتخانه را با بحران های جدی مواجه کرد.

موسوی لارگانی ادامه داد: عبدالملکی آینده دار است، اجازه دهید تجربه لازم را کسب کند، مجلس باید توانمندی های وزرای پیشنهادی را بررسی کند و سپس رای اعتماد دهد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه در مورد رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، افزود: او درست گفت،  اگر دولت خوب کار نکند کسی به دولت فحش نمی دهد، بلکه یقه مجلس را می گیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عبدالملکی در کمیسیون اعلام کرده است که اگر به بنده رای اعتماد ندهید باز هم دولت من را معرفی خواهد کرد، بهتر از من در کشور وجود ندارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    2 0
    اوهوع، اسم خودشون رو هم گذاشتن مجلس انقلابی! شفافیت کو؟ مبارزه با فساد کو؟ اینکه تاجگردون رو بیرون کردین اونور نجومی گرفت؟ گزارش بده مجلس انقلابی!
  • محمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    بعضی ها همیشه مخالفند ، کاریش هم نمی شه کرد، مخالفت رو دوس دارند.
  • رضا IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    هیچ وقت لباس کارگری نپوشیده که بفهمه کارگران دراین چهل سال چی کشیده اند.
    • احمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      0 0
      یعنی حاج عباد و پدرزن تهیه کننده سریال شهرزاد لباس کارگری پوشیده بودن و می دونستن کارگرها چی کشیده که مافیای فساد باشون کاری نداشت. عبدالملکی نپوشیده. انشالله عبدالملکی رد بشه، یکی مثل همونها گیر قشر کارگر بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس