موافقت سه کمیسیون مجلس با صلاحیت «حجت الله عبدالملکی»

کمیسیون های اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس شورای اسلامی صلاحیت «عبدالملکی» را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید کردند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون های اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرائت شد.

بیشتر بخوانید:

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «کار و رفاه اجتماعی»

در ابتدا مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به گزارش کمیسیون متبوع خود در مورد صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: عبدالملکی برنامه های خود را در این کمیسیون ارائه داد که شامل تقویت سرمایه انسانی با استفاده از مدیران جوان و انقلابی، فساد ستیزی و برکناری مدیران فاقد صلاحیت و تخصص، تشکیل جلسات متعدد با نمایندگان استان ها در راستای حل و فصل مشکلات آنان و ایجاد ساز و کار منسجم برای ارزیابی عملکرد مسئولان وزارتخانه است.

وی بیان کرد: طبق بررسی های کمیسیون اجتماعی مجلس برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطبق با اسناد بالادستی است و این کمیسیون برنامه های وی را برای تصدی این وزارتخانه مثبت ارزیابی کرد. در ادامه جلسه زهرا شیخی نیز گزارش کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

وی گفت: عبدالملکی دانش آموخته اقتصاد است و سمت های مدیریتی در کمیته امداد داشته و از این طریق به خوبی با این وزارتخانه ارتباط برقرار کرده و با اختیارات و وظایف تعاون، کار و رفاه اجتماعی آشناست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله اولویت های اصلی عبدالملکی ایجاد دورانی پرنشاط و مملو از سلامت برای بازنشستگان، بهبود سطح خدمت رسانی به مددجویان و اهتمام به اجرای مصوبات و قوانین مجلس است.

شیخی اظهار داشت:ما صلاحیت و برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی کردیم و وی با اکثریت آرا در این کمیسیون به عنوان فردی شایسته برای تصدی این وزارتخانه شناخته شد.

در ادامه جلسه، رضا حاجی پور نیز گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

وی اظهار داشت: مهارت آموزی و توجه به کارآموزی در سازمان فنی و حرفه ای، توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان و سر و سامان دادن به بنگاه های اقتصادی و شستا از جمله برنامه های ارائه شده از سوی عبدالملکی است و ما این برنامه های ارائه شده را واقع گرا و دارای انسجام دیدیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: بررسی برنامه های پیشنهادی عبدالملکی نشان می دهد که وی از تسلط کافی برخوردار است و دارای سوابق علمی خوبی است و اکثریت اعضای این کمیسیون با وی برای تصدی وزارت مذکور موافقت کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس