قالیباف

قالیباف: به طور شفاف و روشن باید بگویم براساس اصول مصرحه قانون اساسی در حوزه مسائل امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی شخص مقام معظم رهبری مسئولیت دارند.

سرویس سیاست مشرق- جلسه علنی روز یکشنبه (۳۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

در ابتدای جلسه امروز صلاحیت عیسی زارع‌پور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار خواهد گفت.

روز گذشته کلیات برنامه ها و کابینه سیزدهم مورد بررسی قرار گرفت. (اینجا بخوانید)

نمایندگان مجلس از صبح روز گذشته جلسات خود را به منظور بررسی برنامه های پیشنهادی دولت سیزدهم و همچنین صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز کرده و پس از بررسی کلیات برنامه های پیشنهادی دولت وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت بر اساس حروف الفبا شدند.

بر این اساس وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اولین وزیری بود که صلاحیتش مورد بررسی قرار گرفت. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دومین وزیر پیشنهادی بود که بررسی صلاحیتش در جلسه علنی دیروز بعد از ظهر مجلس کلید خورد.

بر اساس حروف الفبا وزرای پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر وزرایی هستند که پس از پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، صلاحیتشان در دومین روز از جلسات علنی مجلس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

جزییات روز دوم بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم / موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟+ عکس و فیلم

دومین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند و امروز به ادامه بررسی آن می پردازند. ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس قرار دارد. در نشست نوبت عصر روز گذشته گزارش کمیسیون های صنایع و معادن و فرهنگی درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات قرائت شد. همچنین یک نماینده مخالف و یک نماینده موافق به اظهار نظر پرداختند.

عباس‌زاده مخالف/ وزیر پیشنهادی تجربه ندارد

محمود عباس‌زاده مشکینی، مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات: متاسفانه وزیر پیشنهادی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص و تجربه ندارد.این نماینده مجلس ادامه داد:وزیری که سوار بر کار نباشد نمی تواند موجب تحول شود.این وزارتخانه حداقل ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات زیربنایی دارد و نیاز به وزیری متخصص دارد. یک وزارتخانه استراتژیک نیازمند تفکر، تجربه و تخصص استراتژیک می‌باشد. از سویی دیگر شفافیت یک مولفه مهم برای وزارت است. آقای زارع پور بنده شنیده‌ام که شما در جایی گفته‌اید که مخالف روح طرح صیانت هستید و در جایی دیگر گفته‌اید که موافق آن هستید. از شما خواهش می‌کنم پشت این تریبون شفاف به همه اعلام کنید که با این طرح مخالف هستید یا موافق؟

نظری مخالف/ زارع‌پور رویه شفافی ندارد

سید غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تجربه کافی ندارد، گفت که دلیل مخالفتم با آقای زارع‌پور به دلیل فقدان رویه شفاف او است. او به نمایندگان مخالفِ طرح صیانت از فضای مجازی می‌گوید که با این طرح مخالف است، بعد در کمیسیون فرهنگی که اعضای آن طراح این طرح بودند بیان می‌کند که موافق طرح صیانت است. این روحیه وزیر قابل قبول نیست.

محفوظی موافق/ جوانی گناه نیست
 سید مجتبی محفوظی، موافق زارع پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از ویژگی های آقای زارع پور، تخصص و تجربه است.جوانی، گناه نیست و جوانان بودند که جنگ تحمیلی را اداره کردند.سید مجتبی محفوظی ادامه داد: از آقای زارع پور انتظار داریم تمام تلاش خود را برای بومی سازی و استفاده از ظرفیت های داخلی انجام دهند.انتظار داریم شبکه ملی اطلاعات را مطابق با طرح جامع، هرچه سریعتر به انجام برسانند.

زارع پور: افتخار می‌کنم که دغدغه حضور پرقدرت در فضای مجازی را داشته‌ام

عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افتخار می‌کنم که دغدغه ساماندهی، حمایت و حضور پرقدرت در فضای مجازی را داشته‌ام.پس از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس، رای گیری برای وزرای پیشنهادی انجام می شود که پیش بینی می شود که رای گیری روز سه شنبه انجام شود.

جزییات روز دوم بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم / موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟+ عکس و فیلم

نطق کامل زارع پور را اینجا ببینید

** آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات

موافقت کمیسیون شوراها با وزیر پیشنهادی اطلاعات
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات منطبق با اسناد بالادستی و واجد شرایط برای این وزارت خانه است.روح الله نجابت در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات را قرائت کرد.

موافقت کمیسیون امنیت ملی با وزیر پیشنهادی اطلاعات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نظر مثبت این کمیسیون با برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد. محمود عباس زاده مشکینی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات را  قرائت کرد.

رضوانی مخالف/ وزیر اقدام جدی نکرده است

آقای خطیب در کمیسیون به درستی گفتند در طول زندگی کار اطلاعاتی کردند، اما اقدام موثری از ایشان مشاهده نشده به طوری که در موضوع طبری برخی در مورد او توجیحات غیر قابل هضم می‌آورند. او علی رغم شایستگی به موقع اقدام جدی نمی‌کند. آقای خطیب در قبال فتنه سال ۸۸ شفاف امروز اعلام موضع کند.

میرزایی مخالف/ نظر رهبر انقلاب درباره وزیر اطلاعات

در این روزها اخباری مطرح می‌شود که حضرت آقا خطیب را تایید کرده است. اما حضرت آقا در تایید شخص خاصی نظر نمی‌دهند، رییس جمهور گفتند حضرت آقا در مورد خطیب نظر خاصی نداشته‌اند؛ سردار کوثری هم این سخن را تایید کردند. چرا دیدگاه‌های خود را با نسبت دادن به حضرت آقا به کرسی می‌نشانید؟

توضیح قالیباف به نقطه نظر نمایندگان درباره وزیر اطلاعات

محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: من شفاف و روشن باید عرض کنم که طبیعتا معرفی وزرای پیشنهادی مسئولیت رئیس جمهور است و ایشان دیروز در جلسه علنی مجلس در خصوص وزرا و نحوه معرفی آن ها توضیح دادند.

وی افزود: براساس قانون اساسی که همه ما به آن سوگند خورده ایم و براساس اصول 110 و 176 آن در موضوعات امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی، شخص مقام معظم رهبری مسئولیت دارند و این مسئولیت را قانون اساسی بر عهده ایشان گذاشته است، روال هم این است که در این خصوص دولت ها با ایشان هماهنگی کنند و نظر ایشان را در خصوص این افراد بگیرند و در مورد همه دولت های گذشته اینگونه بوده و حالا هم اینگونه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این را خیلی روشن بدانید، نسبتی داده نشود، دوستان اگر به نقل از دیگران موضوعی را مطرح می کنند، محض اطلاع بنده در جلساتی که با شخص رئیس جمهور داشته ام، ایشان مطرح کردند که وزرای پیشنهادی این بخش براساس وظیفه قانونی، خدمت رهبری معرفی شدند و ایشان نیز موافقت کردند و این موضوع کاملا روشن است و حالا اگر کسی سخنی را از جای دیگری نقل می کنند، سخنی اضافی است.

توضیح قالیباف به نمایندگان

جعفری موافق/ وزیر پیشنهادی اطلاعات بر این وزارتخانه اشراف کافی دارد

امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات تاکید کرد که وزیر پیشنهادی اطلاعات از درون مجموعه وزارت اطلاعات معرفی شده و پله پله مراحل را طی کرده است.

وی گفت: از آنجا که کشورهای اطراف ما نیز ملتهب و متلاطم هستند نیازمند رصد اطلاعاتی دقیق هستیم. محیط اطراف ما آرام و امن نبوده و ما نیازمند وزیری توانمند می‌باشیم.

زنگنه موافق/  شأن مدیرکل اطلاعات را با شأن یک تشکل دانشجویی یکی نیست

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی اطلاعات با تاکید بر این‌که نباید شأن مدیرکل اطلاعات را با شأن یک تشکل دانشجویی در مقابله با فتنه‌ها یکی دانست، اظهار کرد: همانطور که آقای قالیباف توضیح داد وزرایی که در سطوح امنیتی مشخص می‌شوند نظر مثبت رهبری را اخذ می‌کنند.

ذوالنور موافق/ چه کسانی خطیب را عزل کردند؟

 ذوالنورنماینده موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: هیچ کدام از موافقان و مخالفان، آشنایی که من با ایشان دارم را کسی ندارد. آقای خطیب دوبار عزل شدند. یک بار با دستور مستقیم شخص آقای خاتمی. یک بار هم با دستور مستقیم آقای احمدی‌نژاد!

جزییات روز دوم بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم / موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟+ عکس و فیلم

تذکر یک نماینده درباره اظهارات قومیتی

 در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس، با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصول 9، 67 و 86، اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی کشورمان، در نظام جمهوری اسلامی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی از هم تفکیک‌پذیر نیستند و وحدت و انسجام ملی هم نهضت اسلامی را به پیروزی رسانده و هم کشور را از سختی ها عبور داده است.وی با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان گفت: برخی ها با بی‌دقتی مطالبی را مطرح می‌کنند که به مسائل قومیتی برمی‌گردد.

پس از اخطار نماینده خمین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ضمن وارد دانستن این اخطار اظهار داشت: من هم قبلا تذکر داده‌ام و عزیزان رعایت کنند.وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم در همین مجلس و در ارتباط ویدئوکنفرانس با نمایندگان، تاکید کردند که به موضوعات قومیتی و قوم‌گرایی پرداخته نشود.

خطیب: وزارت اطلاعات باید در چهارچوب بیانیه گام دوم حرکت کند

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت:شرایط امنیت داخلی و منطقه‌ای همواره در حال تغییر است.وزارت اطلاعات با تولید اطلاعات و دقت در تامین مسائل امنیتی و ابعاد پیچیده آن را در مقیاس ملی و فراملی را شناسایی کند.نامزد تصدی وزارت اطلاعات افزود:وزارت اطلاعات باید در چهارچوب بیانیه گام دوم حرکت کند.خطیب ابراز امیدواری کرد که با حمایت های مجلس بتوانیم قدم های جدی تر، حساس تر، تخصصی تر و پیچیده تر در اجرای ماموریت های امنیتی نظام برداریم.

خطیب:شرایط امنیتی منطقه در حال تغییر است

** آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز ( یکشنبه) و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، رسیدگی به صلاحیت سیدا احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی را در دستور کار قرار دادند.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بر اساس حروف الفبای‌وزارت خانه ها است؛ تاکنون صلاحیت سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اطلاعات مورد رسیدگی قرار گرفته است.

کمیسیون اقتصادی مجلس صلاحیت خاندوزی را تائید کرد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت :با توجه به برنامه‌های مکتوب ارائه شده این کمیسیون با اکثریت آرا خاندوزی، وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی را به عنوان گزینه مطلوب ارزیابی کردند.

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره صلاحیت خاندوزی

عباس‌زاده مخالف/ تیم پیشنهادی اقتصادی دولت، مشروط است

پس از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: امروز بیشتر مطالبات مردم در حوزه اقتصادی می‌باشد و ما انتظار داشتیم دولت وزرای اقتصادی مقبولی به مجلس معرفی کند.


پایان سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم

سومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم لحظاتی قبل پایان یافت. علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت پس از به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه علنی مجلس اعلام کرد: جلسه علنی بعد از ظهر امروز مجلس راس ساعت ۱۴ برگزار می‌شود از همه نمایندگان تقاضا دارم که راس ساعت ۱۴ در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یابند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات  و همچنین وزیر پیشنهادی اطلاعات را بررسی کردند.همچنین بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد نیز در این جلسه کلید خورد و گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد قرائت شد.

آغاز چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز شد.بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بر اساس حروف الفبای‌وزارت خانه ها است؛ تاکنون صلاحیت سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اطلاعات مورد رسیدگی قرار گرفته است.

پاشایی موافق/خاندوزی شناخت کاملی از اقتصاد ایران دارد

 عضو کیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاندوزی را یکی از بهترین گزینه‌ها برای وزارت امور اقتصادی و دارایی برشمرد و گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد شناخت کافی از اقتصاد ایران دارد.معصومه پاشایی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار کرد: سوء‌مدیریت‌ها و رانت در فساد و افزایش بی‌سابقه حجم بدهی دولت در کنار تورم ۴۴ درصدی، رشد نقدینگی ۳۷۰۰ میلیاردی و آثار سوء آن شامل گرانی، فقر و بیکاری و همچنین کاهش ارزش پول ملی و خرید مردم وضعیت فعلی مردم را رقم زده است.وی ادامه داد: باید مبتنی بر سیاست‌های اقتصادی کشور و با نگاه به داخل چهار سال آینده را طی کنیم که این منوط به استفاده از مدیران کارآمد برای بخش‌های اقتصادی کشور است یکی از بهترین گزینه‌ها، آقای خاندوزی برای وزارت اقتصاد است.

اعتقاد خاندوزی به اقتصاد مقاومتی

پورابراهیمی موافق/ با سلامت و کارآمدی خاندوزی مسیر آینده اقتصاد کشور را تعریف می‌کنیم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن حمایت از وزیر پیشنهادی اقتصاد عنوان کرد: با سلامت و کارآمدی وزیر پیشنهادی اقتصاد مسیر آینده اقتصاد کشور را تعریف می‌کنیم.محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد عنوان کرد: از رییس جمهور به دلیل اعتمادی که به مجلس داشتند و برخی از وزرای خود را از مجموعه مجلس انتخاب کردند تشکر می‌کنم.وی افزود: جدیت، پیگیری، اشراف علمی و تعصب  برای حل مشکلات  در آقای خاندوزی به خوبی دیده می‌شود.

ویس‌کرمی مخالف/ وزیر اقتصاد باید علاوه بر فن، فوت را هم بلد باشد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس یازدهم در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد، احسان خاندوزی را فاقد تجربه عملیاتی در اقتصاد دانست و گفت: وزیر اقتصاد باید علاوه بر فن، فوت را هم بلد باشد.مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با احسان خاندوزی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: دشمن به جنگ اقتصادی روی آورده و ان‌شاءالله در این آخرین حربه شکست خواهد خورد، پس جنگ نهایی ما با نظام سلطه جنگ اقتصادی است و سردار این میدان فاتح جنگ نهایی انقلاب اسلامی با نظام سلطه است.

جزییات روز دوم بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم / موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟+ عکس و فیلم

عزیزی موفق/ وزیر پیشنهادی اقتصاد از دانش کافی برخوردار است

ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد عنوان کرد: آقای خاندوزی که از اعضای مجلس است رویکرد مطالبه گری دارد و این مایه امید است. وی جوان انقلابی و ولایی و سرباز مقام معظم رهبری بوده و فسادستیز با رویکرد انقلابی و حق طلبی است و این در تراز نیروی جوان انقلابی می باشد.

طغیانی موافق/ خاندوزی فرزند عزیز مجلس است
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده شهادت می‌دهم که دکتر خاندوزی جوانی متعهد، توانمند و متخصص است. مهدی طغیانی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: دکتر خاندوزی فرزند عزیز مجلس است و از ۱۴ سال پیش تا به امروز در مرکز پژوهش‌های مجلس و در یکسال و نیم گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال تلاش است. ایشان به عنوان معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌ها کوشیده و بیش از ۱۵۰ گزارش نظارتی مجلس را تهیه کرده است.

خاندوزی: اگر عافیت طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی‌پذیرفتم
وزیر پیشنهادی اقتصاد ضمن تشریح اهداف و برنامه های خود گفت: اگر عافیت طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی‌پذیرفتم.سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد در جلسه علنی امروز مجلس در دفاع از برنامه هایش برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در ابتدا بسیار سعی کردم بار وزارت را بر دوش نکشم، ولی بعدها به دلایلی این موضوع را پذیرفتم تا پس از توکل و توسل جامه رزم اقتصادی بر تن کنم و تجارب ۱۷ ساله در سیاست گذاری اقتصاد را در خدمت دولت مردمی و ایران قوی دراورم.

وی افزود: در ایام نبرد اقتصادی خارج و البته تحریم داخلی علیه تولیدکنندگان اگر عافیت طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی‌پذیرفتم، البته سختی کار و سنگینی بار را می‌دانم ولی به فضل خدا با ایده های تحولی و تیم متخصصان سالم بنا داریم که گذر کنیم و می‌دانیم که چاره جز گذرکردن موفقیت امیز جمهوری اسلامی از تنگه اقتصادی نداریم، شرط این گذار مواجهه صادقانه با ناجی واقعی یعنی مردم است.

دفاع وزیر پیشنهادی اقتصاد از برنامه‌هایش


آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی خارجه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه پرداختند.

 در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز بررسی صلاحیت حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه را در دستور کار قرار دادند.

تاکنون بر اساس حروف الفبای وزرات خانه ها، صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از استماع نظرات نمایندگان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی،  گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.


موافقت کمیسیون امنیت ملی با امیرعبداللهیان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی خارجه ابراز امیدواری کرد: امیرعبداللهیان رای قاطعی کسب کند.

محمود عباس زاده مشکینی در جلسه علنی‌ نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه را قرائت کرد.

جزییات روز دوم بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم / موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟+ عکس و فیلم

جزییات روز دوم بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم / موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟+ عکس و فیلم

ذاکر مخالف/ چرا امیرعبداللهیان در مسیر تقویت دیپلماسی اقتصادی گام برنداشته است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی امور خارجه تاکید کرد: چرا ایشان در دوران مسئولیت‌های گذشته در مسیر تقویت دیپلماسی اقتصادی گام برنداشته است؟ سید سلمان ذاکر در جریان جلسه علنی امروز نوبت عصر (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان کرد: براساس ماده ۱۰۵ قانون برنامه ششم توسعه وظایف ذاتی وزارت امور خارجه تقویت دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر ورود بازارهای جهانی جهت صادرات کالا و جذب سرمایه گذار خارجی و ایجاد زمینه‌ی لازم برای حضور بخش غیردولتی در سایر کشورهای منطقه یا برعکس می‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه که در مسئولیت‌های مهمی نظیر معاون وزیر خارجه سابق، معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه، نماینده ویژه وزیر در امور عراق، دستیار رئیس مجلس در امور بین‌الملل نقش داشته است، چرا نسبت به اجرای مفاد قانونی برنامه ششم توسعه گام برنداشته است؟

حسن محمدیاری مخالف/ امیرعبداللهیان باید درباره اقدام آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم اعلام موضع کند

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه از امیرعبداللهیان خواست تا برنامه خود در "دیپلماسی مقاومت" را ارائه کند.

 حسن محمدیاری در جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه مجلس در مخالفت با حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه دولت سیزدهم گفت: وزارت خارجه محل سهم خواهی و کم کاری نیست، اگر قرار است ما در دیپلماسی قوی باشیم باید وزیری را انتخاب کنیم که رای حداکثری مجلس را به دنبال داشته باشد. با توجه به شخصیتی که از ایشان سراغ داریم و می دانیم که پله های ترقی را دانه دانه طی کرده است من در ایشان هیچ ایرادی نمی بینیم ایشان  در تراز ملی فرهیخته هستند. اما باید به ابهامات و سوالاتی پاسخ دهند.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر گفت: ایشان باید صراحتا  موضعشان در خصوص سیاستهای دوگانه دولت گذشته را اعلام کنند. ایشان باید توضیح دهند نظرشان در مورد تفکیک دیپلماسی سیاسی از دیپلماسی مقاومت چیست.این نماینده مجلس از امیرعبداللهیان هم رزم حاج قاسم سلیمانی بوده است، گفت: انتظار است در حوادثی مثل حادثه منا و اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، اعلام موضع کنید و اقدامات دیپلماتیک مورد نیاز را انجام دهید.

علیزاده موافق/ وعده امیرعبداللهیان تبدیل وزارت خارجه ای در تراز انقلاب اسلامی است
نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به موضوع انقلابی گری در وزارت خارجه توجه شود، گفت: رساندن وزارت خارجه به یک وزارت خارجه در تراز انقلاب اسلامی از وعده های امیر عبداللهیان است. محسن علیزاده در جلسه علنی عصر امروز یکشنبه و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه به عنوان موافق، گفت: وزیر پیشنهادی خارجه دیپلمات برجسته انقلابی و مدیر شایسته موفقی است که از رده های پایین در وزارت خارجه شروع کرده و با تلاش و سعی مجدانه و مخلصانه در عرصه های مختلف روابط خارجی به یک مدیر برجسته تبدیل شده است. سوابق اجرایی امیر عبداللهیان نشان می دهد که او مدیری پلکانی و نه آسانسوری است که طی مدت حضورش در مجلس نیز توانسته دیپلماسی پارلمانی را در تراز انقلاب اسلامی فعال نگه دارد. او مایه مباهات مجلس است.

گلرو موافق/ امیرعبداللهیان صلاحیت تصدی وزارتخانه امور خارجه را دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی وزار امور خارجه بیان کرد: امیرعبداللهیان صلاحیت تصدی وزارتخانه امور خارجه را دارد. عباس گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: در خصوص گزارش کمیسیون نسبت به آقای امیرعبداللهیان عرض می‌کنم، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی متشکل از حوزه های مختلف امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی کشور می‌باشد، حضور آقای امیرعبداللهیان و پاسخ ایشان به سوالات در کمیسیون نشان از تسلط ایشان به این حوزه ها می باشد، جمع بندی کمیسیون هم این بود که ایشان صلاحیت تصدی این وزارتخانه امور خارجه را دارد.

جزییات روز دوم بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم / موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟+ عکس و فیلم


جلسه علنی بعد از ظهر مجلس متوقف شد
جلسه علنی بعد از ظهر مجلس به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی متوقف شد. رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی بعد از ظهر مجلس اعلام کرد: به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی جلسه مجلس متوقف و راس ساعت ۱۷ مجددا برگزار می شود.نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز بعد از ظهر خود صلاحیت وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، و همچنین وزیر پیشنهادی امور خارجه را بررسی کردند.

عنابستانی مخالف/ وزیر امور خارجه درباره سیاست متوازن بیشتر توضیح دهند
 علی اصغر عنابستانی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار کرد: مطرح شد که به دلیل مسئولیت رهبری معظم در حوزه امنیت و سیاست خارجی به صورت عمومی و در همه دولت‌ها وزرای این حوزه برای معرفی به مجلس با رهبری عزیز هماهنگ می‌شوند که حرفی درستی است.

اما یک جمله اضافه می‌کنم اینکه این هماهنگی و مشورت کاشف از عدم مخالفت رهبری با گزینه مورد نظر هست و به معنی تعیین گزینه و یا تعیّن گزینه در یک شخص خاص نیست و این هماهنگی با رهبری قطعا نافی مسئولیت رئیس جمهور در انتخاب یک وزیر مناسب و کارآمد و معرفی به مجلس نیست و نافی مسئولیت مجلس هم در بررسی دقیق گزینه پیشنهادی و رای اعتماد یا عدم اعتماد به وزرای پیشنهادی نیست و نافی مسئولیت آن وزیر در اجرای دقیق سیاست های کلی نظام، پاسخگویی به رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی بر اساس اصول متعدد قانون اساسی نخواهد بود.

وی در رابطه با امیر عبداللهیان گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه بیان کرد: آقای امیرعبداللهیان یک دیپلمات مجرب، کارآزموده و انقلابی است و به جبهه انقلاب نزدیک و وابسته است. دلیل مخالفتم به دلیل اهمیتی است که اجرای سیاستهای کلی نظام در امور خارجی دارد و اشکالات شدیدی که در دوره قبل در این حوزه دیدیم و به این دلیل به شدت نگرانم.

علیزاده موافق/ وزیر پیشنهادی امور خارجه فردی خوش نام و با تجربه است
نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه دارای برنامه ای منسجم، نوآورانه و قابل ارزیابی است.، علی علیزاده در جلسه علنی امروز بعد از ظهر مجلس و به عنوان موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان کرد: امروز وزارت خارجه علاوه بر تنظیم روابط خارجی در ایجاد امنیت کشور و برقراری ارتباط اقتصادی و حتی اشتغالزایی نقش آفرین است. فلذا لازم است که دقت کنیم چه کسی بر مسند این وزارت خواهد نشست.

امیرعبداللهیان: دیپلماسی عزت‌مند حقوق، منافع و اقتدار ملی را تأمین خواهد کرد
وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: استفاده از ظرفیت دیپلماسی عزت‌مند می‌تواند در روابط خارجی حداکثر حقوق و منافع ملی را محقق کند.حسین امیرعبداللهیان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان، از محمدباقر قالیباف تشکر کرد و گفت: در عرضه مناسبات بین المللی منافع و اقتدار ملی همواره در صدر توجهات بوده است. ما سعی خواهیم کرد ضمن پایبندی به ارزش های اسلامی از این مولفه غفلت نکنیم.

وزیر پیشنهادی امور خارجه دولت سیزدهم گفت: استفاده از ظرفیت دیپلماسی عزت‌مند می‌تواند در روابط خارجی حداکثر حقوق و منافع ملی را محقق کند. ما سعی خواهیم کرد با توجه به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت سیاست خارجه متوازن پویا و هوشمند داشته باشیم.

امیر عبداللهیان: وزارت خارجه را هیچوقت به برجام گره نخواهیم زد


آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد بررسی قرار دادند. بررسی صلاحیت بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر امجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت 5 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه مورد بررسی قرار گرفته است.در ابتدای بررسی صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی و پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوط قرائت می شود.

موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی بهداشت
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشت خبر داد.رضا حاجی پور در جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بهرام عین‌اللهی  وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به شرح زیر قرائت کرد.

عباسی مخالف/ وزیر بهداشت درباره راه رسیدن به وضع مطلوب توضیح دهد
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت وضع مطلوب و راه رسیدن به آن را تشریح کند.علیرضا عباسی  در جریان جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی و به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: آقای دکتر عین اللهی در بررسی برنامه‌هایتان شما اعلام کردید که می‌خواهید ما را به وضعیت مطلوب برسانید، وضع مطلوب و راه رسیدن به آن را توضیح دهید.

چهارمین جلسه و دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم پایان یافت.

 جلسه علنی نوبت عصر دقایقی پیش به پایان رسید و جلسه بعدی جهت ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی فردا (دوشنبه) است.نمایندگان از روز گذشته بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را در دستور کار قرار داده اند و تاکنون صلاحیت 5 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه مورد بررسی قرار گرفته است.مجلس در دقایق پایانی جلسه نوبت عصر وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد، که ادامه رسیدگی به آن به جلسه فردای مجلس موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    9 9
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ مشرق
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      3 1
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • 44 IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      منافق
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 5
    بعضی از شهرها که نماینده هاشون زبون ندارن چون به قولی هم موافق بودن و هم مخالف بودن برایشان ضرر دارد .هزینه داره .کاش آقای میرزایی هم به عنوان مخالف حرف نمیزد .بابا یا بیا درست و راست حرفتا بزن و اگه نمیتونی مثل بقیه همکارات بشین سر جات اینقد اعصاب ما را خرد نکن
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    3 3
    حالا به حرفهای آقای جلالی مخالف خطیب هم اهمیت نمیدن
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    7 0
    چرا همه سرشون توموبایل هست وزرای پیشنهادی و نماینده ها .
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    3 1
    بخاطر همین هیچ موافق و مخالف نداشت
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    6 9
    دلیل مخالفت با جناب خطیب یعنی ایشان به کسی باج نمیدهد!
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 2
    مجلس و دولت
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    9 1
    تایید رهبر معظم انقلاب دلالت بر عدم شایستگی افراد دیگر نیست.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    5 4
    جانم فدای رهبرم
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 3
    نظرات اولین نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد رو که در نوبت صبح سخنرانی کردند رو نگذاشتید بگذارید باهاش کار داریم
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    9 6
    لاریجانی به دروغ از آقا برای برجام خرج کرد حالا قالیباف ...
    • 44 IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      2 2
      دروغگو خودتی
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    (نه واقعا) طبق کدام اصل قانون اساسی
  • یک عاشق جامانده از اربعین حسینی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    پیشنهاد می کنم، بعنوان مثال برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش مراحل زیر را طی کنیم: 1- تشکیل شورای آموزش و پرورش شهر با کمک نخبگان و فرهیختگان جامعه فرهنگیان همان شهر (اعم از معلم و مدیر و مسئولین آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه) صرف نظر از نوع استخدام آنها (رسمی و یا قراردادی) براساس رای و انتخاب قاطبه و اکثریت فرهنگیان همان شهر. 2- تشکیل شورای آموزش و پرورش استان متشکل از نمایندگان شورای آموزش و پرورش شهرهای همان استان. 3- تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش کشور متشکل از نمایندگان شورای آموزش و پرورش همه استان ها. این شورای عالی، باید بتواند طرح های واصله از استان ها را تلفیق نموده و به یک طرح جامع کشوری تبدیل نمایند. رئیس شورا همراه با طرح جامع تهیه و تلفیق شده، بعنوان وزیر پیشنهادی، به رئیس جمهور معرفی شود. لازم به ذکر است، چنانچه این وزیر پیشنهادی مورد قبول رئیس جمهور قرار گرفت و به مجلس معرفی شد، بایستی به این شورای عالی آموزش و پرورش پاسخگو باشد و این شورای عالی نیز بر عملکرد وزیر نظارت خواهد کرد. یک عاشق جامانده از اربعین حسینی
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    4 2
    کروبی هم از امام خمینی حکم داشت!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 2
    ارادتم به خطیب با شنیدن حرف مخالفین بیشتر شد. ذوالنور کاملا منطقی صحبت کرد.
  • مهدی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 3
    چرا نباید از فرماندهان با کفایت نظامی استفاده بشه
  • محمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 3
    متاسفانه بعضی نمایندگان مجلس همگام با ضد انقلاب اعلام مخالفت میکنند. شما حرف زدن بلد نیستید، حرف نزدن هم سخته براتون؟! انشاالله مثل مجلس ششم ی ها عاقبت ب خیر باشید!
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 1
    آقای خطیب به هيچ يک از سوالات مخالفان خود پاسخ نداد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس