سید احسان خاندوزی نمایه

نماینده مردم خرم آباد با بیان اینکه عرصه اقتصاد عرصه آزمون و خطا نیست، گفت: بهتر بود آقای خاندوزی در ابتدا به عنوان معاون وزیر یا مدیر میانی وزارت اقتصاد انتخاب می‌شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه (۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با دستور کار بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی سیزدهم، مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مخالفت با سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: مدتها بود که انتخابات ریاست جمهروی از اخلاق فاصله گرفته بود. رئیسی با ورود به انتخابات و معرفی کابینه، اخلاق را به انتخابات بازگرداند اگر ثمره حضور او اخلاق در سیاست باشد بسیار خوب است.

ببینید:

فیلم/ دفاع وزیر پیشنهادی اقتصاد از برنامه‌هایش

وی با اشاره به برخی اظهارات نمایندگان در طرح مطالبات قومی و قبیله‌ای در جریان رأی اعتماد، اظهار داشت: طبق قرآن، ملاک برتری انسان‌ها، تقواست. برای خدا دست از ملاک‌های منطقه‌ای و نژادی بردارید. ما در انتخاب مسئولان اشتباه می‌کنیم و بعد فکر می‌کنیم نژاد افراد اشکال دارد. وزیر با تقوا انتخاب کنید از هر نژادی باشد می‌تواند مشکلات را حل کند. دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای برخلاف مصالح اسلامی و ملی است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تأکید کرد: جنگ امروز با نظام سلطه، جنگ اقتصادی است و سردار این میدان، فاتح جنگ نهایی ملت ایران با نظام سلطه است. وزیر جوانِ رئیسی برای وزارت اقتصاد، میانسال است. امروز مرزهای علم درنوردیده شده و جنگ اطلاعات و علوم است. وضعیت آشفته اقتصاد کشور را مدیری می‌تواند نجات دهد که در زمینه اقتصاد صاحب نظر و صاحب نظریه بومی سازی اقتصاد باشد.

ببینید:

فیلم/ خاندوزی: وزارت اقتصاد با آرایش تحریم ناپذیری نوسازی می‌کنیم

ویس کرمی گفت: با چسباندن حدیث به اقتصاد لیبرال دموکراسی، کسی اقتصاددان اسلامی نمی‌شود. خاندوزی دارای نظریه اقتصادی نیست.

وی اظهار داشت: وزیر اقتصاد باید در زمینه‌های مختلف گمرکی، مالیاتی، بانک مرکزی صاحب تجربه باشد. زیرا اقتصاد امروز پاشنه آشیل انقلاب اسلامی است و لذا زمان آزمون و خطا نیست و بهتر بود آقای خاندوزی در ابتدا به عنوان معاون وزیر یا مدیر میانی وزارت اقتصاد انتخاب می‌شدند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس افزود: در تصمیمات دشوار جایگاه علمی و کارشناسی و مدیریتی وزرا بسیار مهم است. باید وزیری انتخاب شود که جایگاه علمی و کارشناسی قابل اتکایی داشته باشد و مردم به آن اعتماد کنند.

ویس کرمی راه نجات کشور را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در تألیفات خاندوزی این شاه کلید کمرنگ است. خاندوزی اعلام کند آیا قبول دارد نسخه لیبرال دموکراسی برای اقتصاد کشور ما راهگشا نیست.

وی تأکید کرد: مجلس در آستانه آزمونی بزرگ است. باید با معیاری واحد درباره وزرای میانسال دولت تصمیم بگیریم. برنامه‌های خاندوزی ناظر به اصلاح وضع موجود است اما راه نجات اقتصاد کشور بومی سازی اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. اما در برنامه‌های دراز مدت وزیر پیشنهادی چنین برنامه‌ای دیده نمی‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهتون رای ندادم IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 1
    نماینده ها خودشون هم کلی آزمون خطا دارند و درس عبرت هم‌نمیگیرن
  • کلانتری IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 1
    کدامیک از شماها نجومی بگیران مجلس تجربه دارید؟
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      هیچکدام تجربه ندارند
  • میثم IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    اون هایی که از اول انقلاب تا حالا وزیر اقتصاد شدن و تجربه هم داشتن مگه چه گُلی بر سر اقتصاد ایران زدن؟ مگر وقتی زمان انقلاب جمهوری اسلامی ایران و زمان جنگ دفاع مقدس 8 ساله بود، افراد جوان جنگ رو اداره کردند و جنگیدند و شهید شدند، وقت مدیریت که رسیده به سن وزیر گیر می دید؟ مگه کل اقتصاد یک کشور فقط به یک وزارتخانه بستگی داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس