مجلس نمایه

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: در زمان مسئولیت آقای خطیب در اداره کل اطلاعات قم، اتفاقات بزرگ و خوبی در حوزه بحث ضد جاسوسی افتاده است.

به گزارش مشرق، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات، گفت: ما در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت باید شاخص هایی داشته باشیم و اگر معیارهای ما دقیق باشد، خروجی مجلس مطلوب و به نفع مردم خواهد شد، اما اگر معیارهای ما حرف های در گوشی، شنیده‌ها، پیامک و فضای مجازی باشد، نمی توان توقع داشت که خروجی مجلس در خور انقلاب باشد.

بیشتر بخوانید:

زنگنه: ۳برابر فروش نفت، حقوق می‌دهیم

وی بیان کرد: یکی از شاخص های ما برای بررسی همه وزراء سابقه آن فرد در آن وزارتخانه است. حجت الاسلام خطیب یکی از افرادی است که سابقه اجرایی بسیار زیادی در وزارت اطلاعات داشته و وی از سال ۶۴ وارد این وزارتخانه شده که نقطه قوت برای وی محسوب می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس متذکر شد: حجت الاسلام خطیب ۱۲ سال مدیر کل اطلاعات قم بود و پیش از آن کارشناس حوزه معاونت خارجی در قم بود و توانست آن شرایط حساس در قم را به خوبی مدیریت کند و این مسئله کارآمد بودن وی را به اثبات می رساند.

زنگنه تصریح کرد: حجت الاسلام خطیب بعد از اداره کل اطلاعات قم در حراست دفتر مقام معظم رهبری و سپس در حفاظت قوه قضائیه و آستان قدس رضوی فعالیت کرد و سابقه بسیار طولانی در بخش های اطلاعاتی و امنیتی در زمان های حساس دارد.

وی تأکید کرد: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که شأن مدیر کل اطلاعات و مسئول امنیت کشور با شأن یک تشکل در مقابله با فتنه ها متفاوت است و باید این مسئله مورد توجه جدی قرار گیرد. نکته حائز اهمیت دیگر، آن که وزرایی که در سطوح امنیتی معرفی می شوند قطعاً نظر مثبت مقام معظم رهبری را اخذ می کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس اظهار داشت: برخی از افراد مباحثی را در مورد پرونده طبری مطرح کردند که براساس تصمیم دستگاه‌های عالی امنیتی این پرونده به اطلاعات سپاه سپرده شد و باید این مسئله هم مورد توجه دقیق قرار گیرد.

زنگنه تأکید کرد: وزارت اطلاعات از جمله وزارتخانه هایی است که نگاه بیرونی زیادی نسبت به آن وجود دارد و قطعاً رأی بالای ما به وزارت اطلاعات بسیار تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: زمانی که حجت الاسلام خطیب در اداره کل اطلاعات قم فعالیت می کرد در بحث ضد جاسوسی در شهر قم اتفاقات خوبی رخ داد و وی مسئول پرونده مهدی هاشمی هم بود که این موضوع هم باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: رأی بالای ما به وزیر اطلاعات پیام مهمی به سرویس های جاسوسی دنیا و کسانی که امنیت ایران را تهدید می کنند، می رساند و ما وظیفه و تکلیف داریم که به درستی انتخاب کنیم و نباید به فضاسازی های نامعتبر در بررسی صلاحیت وزراء توجه شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس