«خطیب» اولین وزیر از داخل مجموعه وزارت اطلاعات است

نماینده مردم بروجن گفت: حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب اولین وزیری است که از داخل مجموعه وزارت اطلاعات انتخاب شده است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام امیر قلی جعفری بروجنی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات، گفت: اصالت و جایگاه وزارت اطلاعات برای همه ما روشن است و برای آنکه هر فعالیتی در جغرافیای ایران شکل بگیرد، شرط اصلی آن وجود امنیت است و همه به خوبی به حساسیت این وزارتخانه اشراف دارند.

وی با اشاره به رسالت‌های وزارت اطلاعات، افزود: این وزارتخانه در تولید اطلاعات دقیق، ایجاد امنیت پایدار و اشراف امنیتی درون و بیرون مرزهای کشور نقش بسیار مهمی دارد.

ببینید:

فیلم/ تأیید وزیر پیشنهادی اطلاعات توسط رهبر انقلاب

نماینده مردم بروجن در مجلس تصریح کرد: کشورهای اطراف ایران، امن و آرام نیستند، بسیاری از آنان در شرایط متلاطم هستند و در این شرایط اشراف و رصد درست اطلاعاتی، یکی از ویژگی‌های اصلی وزارت اطلاعات باید باشد.

جعفری بروجنی با اشاره به رئوس برنامه‌های گزینه‌ پیشنهادی وزارت اطلاعات، گفت: مبارزه هوشمندانه، قاطع و جدی با بانیان و شریان‌های اصلی فساد، ارتقاء روش‌های تولید و جمع‌آوری هوشمندانه و لحظه‌ای اطلاعات، تقویت هدفمند عوامل پیشرفت و آبادانی در مناطق حساس کشور با توجه به ملاحظات امنیتی، صیانت از دارایی‌های ارزشمند و حیاتی کشورمان از جمله بنیان‌های نخبگی، جزو برنامه‌های حجت‌الاسلام خطیب است.

بیشتر بخوانید:

عملکرد خطیب در حفاظت قوه قضائیه قابل قبول نیست

وی ادامه داد: کشف توطئه‌ها و فعالیت‌های براندازی و اغتشاش، توسعه و تعمیق فرهنگ خلاقیت و نوآوری در تمام ابعاد دفاعی و امنیتی، برقراری ارتباط و همکاری با دیگر کشورها در زمینه علمی برای دستیابی به امنیت پایدار، لزوم دفاع از نظریه انقلابی طبق گام دوم انقلاب، توجه به مدیریت جهادی و لزوم توجه به اصل عزت، حکمت و مصلحت در روابط با کشورهای دیگر، از مهمترین برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات است.

نماینده مردم بروجن در مجلس متذکر شد: حجت‌الاسلام خطیب از درون مجموعه وزارت اطلاعات است به گونه‌ای که از سال ۶۴ در این وزارتخانه بوده و اولین وزیر اطلاعاتی خواهد بود که از مجموعه وزارت اطلاعات انتخاب شده است.

جعفری بروجنی با بیان اینکه حجت‌الاسلام خطیب به مأموریت‌های این وزارتخانه اشراف کامل دارد، گفت: خواسته نمایندگان از وزیر پیشنهادی اطلاعات آن است که در صورت کسب رأی اعتماد در ساختار و معاونت‌های وزارت اطلاعات تحول ایجاد کند و همچنین به این مسئله واقف باشد که خط قرمز همه ما بحث فتنه، نفوذ و رخنه است و باید به صورت شفاف برنامه خود را در این زمینه ارائه دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ر ل IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    ایشون در کل فرصت دفاع از خودش با اطمینان از اینکه انتخاب شده است، داشت درخواست میکرد به کل لیست رای بدید. و از اول تا آخر فقط تقدیر و تشکر کرد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس