مجلس نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همکاران ما در کمیسیون اقتصادی از خاندوزی حمایت می‌کنند؛ ما با او دو شرط داریم، شرط اول سلامت کاری و شرط دوم کارآمدی در انجام فعالیت است.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: شناخت بنده از سیداحسان خاندوزی به یک دهه برمی گردد و به دلیل فضای کاری کمیسیون اقتصادی مجلس و ارتباطاتی که با مرکز پژوهش های مجلس داشتیم، با وی آشنا شدم و وی اشراف علمی و جدیت اساسی برای پیگیری امور دارد و این ویژگی خاندوزی مثال زدنی است.

وی بیان کرد: خاندوزی دغدغه های اساسی در حوزه مسائل کلان اقتصادی کشور دارد. متأسفانه دولت گذشته در حوزه اقتصاد اقدامات لازم را انجام نداد و کوتاهی هایی کرد و امروز این ظرفیت برای مجلس فراهم شده که فردی را به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی انتخاب کند که از بدنه مجلس است و موضوعات اقتصادی را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

ببینید:

فیلم/ خاندوزی: وزارت اقتصاد با آرایش تحریم ناپذیری نوسازی می‌کنیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در سال های گذشته دولت و به ویژه وزارت اقتصاد به مأموریت های خود آن طور که باید و شاید عمل نکرده اند و مجلس یکسری از مأموریت های نظارتی را برای وزارت اقتصاد در نظر گرفته که حتما باید عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌های خاندوزی برای مدیریت تعارض منافع چیست؟

پورابراهیمی ادامه داد: یکی از محورهای مهم حوزه نظارتی مربوط به قانون پایانه های فروشگاهی است که اگر به درستی اجرا می شد، مشکل کسری بودجه را می توانستیم برطرف کنیم. در دولت دوازدهم فقط ۵۰ درصد از این قانون عملیاتی شد و از حدود ۱۱ میلیون دستگاه پوز فقط ۵۰ درصد این دستگاه ها معرفی شده است که حتما این قانون باید به صورت کامل اجرا شود.

ببینید:

فیلم/ دفاع وزیر پیشنهادی اقتصاد از برنامه‌هایش

وی تأکید کرد: وضعیت کسب و کار اقتصاد ایران مطلوب نیست و ما با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی توافق کردیم تا تمام آن چیزی که باید در این حوزه از سوی وزارت اقتصاد انجام شود، در عمل تحقق یابد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تأکید بر اینکه موضوع اصلاح قانون بانک مرکزی اولین مطالبه کشور و مجلس است، گفت: اصلاح عملیات قانون بانکداری و اصلاح ساختار نظام مالیاتی و تعریف پایه های جدید مالیاتی مانند مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموعه درآمد باید در دستور کار قرار گیرد و اگر این اقدامات عملیاتی شود خیلی زود آثار مثبت خود را در نظام اقتصادی کشور ایجاد می کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: تعیین تکلیف سهام عدالت هم موضوعی حائز اهمیت است و مطابق با گزارش هایی که ما داریم الان حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند که خاندوزی هم برای رفع این مشکل برنامه هایی دارد.

بیشتر بخوانید:

حمایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از گزینه وزارت اقتصاد +فیلم

وی گفت: همه ما از سوابق معاون اول رئیس جمهور اطلاع داریم و وی به عنوان فرمانده اقتصادی دولت قطعا می تواند با محوریت وزارت اقتصاد بین تیم اقتصادی دولت هماهنگی ایجاد کند و آثار آن می تواند باعث بهبود شاخص ها در عرصه اقتصادی کشور شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: خاندوزی یکی از نیروهای سالم نظام است و کارآمد بودن در انجام وظایف هم بسیار مهم است و امیدواریم مأموریت های اصلی وزارت اقتصاد به درستی انجام شد. بنده باید بگویم علیرغم همه تحریم ها و فشارهای اقتصادی اگر ما به توانایی های داخلی خودمان تکیه کنیم، شرایط اقتصادی کشور بهبود می یابد.

پورابراهیمی گفت: همکاران ما در کمیسیون اقتصادی از خاندوزی حمایت می‌کنند؛ ما با او دو شرط داریم، شرط اول سلامت کاری و شرط دوم کارآمدی در انجام فعالیت است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس