ویژه ها

علیرغم تبلیغات سنگین و فراخوان های گسترده خاتمی و تاجزاده و کروبی و... فقط حدود ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر به نماینده جریان اصلاح طلب رأی دادند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**حذف تحریم با «جذب ظریف» میسر می شود

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «حذف تحریم با «جذب ظریف» میسر می شود» نوشت: «چهل روز دیگر کار دولت دوازدهم به پایان می‌رسد و دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی بر سر کار می‌آید و اصلاح‌طلبان هم به خارج از گود کشانده می‌شوند. از طرفی دیگر هم گویا احیای برجام و به دنبال آن برچیده شدن تحریم‌ها هم چیزی دور از انتظار نیست. با این حال آنچه موجب نگرانی عده‌ای می‌شود این است که اگر مذاکرات برجام در دولت فعلی به انجام نرسد، سرنوشتش در دولت سید ابراهیم رئیسی به کدام سو می‌رود».

در ادامه «علی محمد نمازی» عضو حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «به فرض اگر آقای رئیسی بخواهد از آقای ظریف استفاده کند بسیار خوب است، چراکه قبل اینـکه آقای ظریف در دولت روحانی به کار گرفته شود، سابقه اصولگرایی داشتند و بـــه سمت اصولگرایان گرایش‌ داشته. کمـا ایـــنکه دولت آقای روحانی هم تقریبا اصولگرا بود که با حمایت ما بر سر کار آمد. بنابراین بهترین قدمی که ایشان در این زمینه می‌تواند بردارند دست کم استفاده از آقای‌ظریف در کابینه خود است آن هم در همین مسئولیتی که در دولت روحانی داشتند».

نمازی در ادامه گفت: «شرایط عمومی کشور و از طرفی تحریم‌هایی که اعمال می‌شود، فشار زیادی را از هر لحاظ بر کشور و مردم آورده است، به باور من چاره‌ای جز آنکه تحریم‌ها برداشته شود، باقی نمانده است. هدف ما باید برچیدن تحریم‌ها باشد و برای برداشتن تحریم‌ها یکی از لوازمات اصلی‌اش این است که برجام احیا شود».

روحانی میراث مطلوبی برای دولت بعدی به جا نگذاشته است/ آخوندی: انتخابات ریاست جمهوری «منصفانه» نبود

درباره اظهارات این فعال سیاسی اصلاح طلب گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

اصلاح طلبان در روزهای اخیر پروژه «تمدید حضور ظریف در وزارت خارجه» را کلید زده اند. این طیف اینطور القاء می کند که حضور ظریف در کابینه دولت جدید، مساوی با حذف تحریم است.

اما آیا سابقه ظریف این گزاره را تایید می کند؟ برای رسیدن به پاسخ، دو فاکتور را بررسی می کنیم؛ دلار و تحریم. دلار در دوره ۸ ساله وزارت ظریف چه تغییری کرده است؟ قیمت دلار اکنون حدود ۲۴ هزارتومان است. این در حالی است که دولت روحانی، دلار ۳ هزارتومانی را تحویل گرفت. بنابراین در دوره ریاست ظریف بر وزارت خارجه، قیمت دلار حدود ۸ برابر شد. نکته قابل تأمل اینجاست که ارزش پول ملی در این ۸ سال به همین میزان کاهش یافت. آیا این یک کارنامه مثبت است؟

درخصوص تحریم نیز همه چیز عیان و آشکار است. دولتمردان و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای صراحتا اذعان کرده اند که با امضای برجام، تحریم ها افزایش یافت. در دوران وزارت ظریف، هم قطعنامه شورای حکام علیه ایران صادر شد و هم در اقدامی بی سابقه، تمام قطعنامه های قبلی در قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شد و دولت روحانی به این قطعنامه رسمیت داد.

انتخاب ظریف به عنوان وزیر خارجه دولت سیزدهم، بی اعتنایی و توهین به مردم است. ظریف یکی از بانیان اصلی وضع موجود است و این در حالی است که برنامه اصلی آقای رئیسی، تغییر و بهبود وضع موجود است.

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، مردم به نماینده جریانی که آقای ظریف به آن تعلق دارد، پاسخ منفی دادند. همتی حدود ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات اعلام کرد که ظریف در دولت وی، یا معاون است و یا وزیر خارجه. اصلاح طلبان گمان می کردند که این اقدام، برگ برنده این طیف در انتخابات است، اما با این حال و علیرغم تبلیغات سنگین و فراخوان های گسترده خاتمی و تاجزاده و کروبی و... فقط حدود ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر به نماینده جریان اصلاح طلب رأی دادند.

**آخوندی:انتخابات ریاست جمهوری «منصفانه» نبود

«عباس آخوندی» عضو ارشد ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ و وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی در یادداشتی که روزنامه شرق آن را منتشر کرد، نوشت: «فرایند انتخابات ۱۴۰۰ به‌هیچ‌وجه نتوانسته مردم را نسبت به منصفانه‌بودن آن قانع کند و برای اولین بار باوجود تأکید مقام‌های رسمی کشور و همچنین نهادهای مرجع اصلاح‌طلبی مبنی بر ضرورت شرکت در انتخابات، اکثریت واجدان شرایط به صندوق رأی پشت کردند. بی‌گمان این پدیده‌ای است که برای صلح و امید اجتماعی زیان‌بار است».

آخوندی در ادامه نوشت: «خصلت عمومی دولت‌های ناشی از اراده‌ اقلیت اغلب تکریم خود و نفی دیگران، کاربستِ ایجادِ محدودیت برای شهروندان به‌ نام نظم است؛ همانند آنچه در مجلس در وضعیت جاری می‌بینیم. در این بستر، نه‌تنها نمی‌توان انتظار تحقق توسعه داشت بلکه باید در انتظار آسیب اجتماعی، انحطاط اخلاقی، مهاجرت، فقر و ... در رفتارهای روزانه مردم بود».

وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت روحانی تصریح کرد: «اینک زمان آن است که اعضای محترم شورای نگهبان مسئولیت حقوقی و اخلاقی خود در تأثیرگذاری بر پشت‌کردن مردم به صندوق‌های رأی را بپذیرند و جبران کنند».

روحانی میراث مطلوبی برای دولت بعدی به جا نگذاشته است/ آخوندی: انتخابات ریاست جمهوری «منصفانه» نبود

آخوندی یکی از مصادیق جریان سرمایه داری و غربگرا در دولت روحانی بود. اساس رفتار این وزیر مستعفی، تکریم خود و نفی دیگران بود. وی به تنهایی ضربه ای اساسی به امید اجتماعی زد. ناکارآمدی آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، افزایش سرسام آور قیمت خرید و اجاره بهای مسکن را در پی داشت.

بر همین اساس آقای آخوندی به هیچ عنوان در جایگاهی قرار ندارد که درباره امید اجتماعی سخن بگوید.

روحانی میراث مطلوبی برای دولت بعدی به جا نگذاشته است/ آخوندی: انتخابات ریاست جمهوری «منصفانه» نبود

آخوندی در این یادداشت مدعی شده است که انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ منصفانه نبوده است. نکته قابل توجه اینجاست که هم ستادی های آخوندی در سال ۸۸، انتخاباتی با مشارکت ۸۵ درصدی را به آشوب و التهاب بدل کرده و هم ضربه ای اساسی به امید اجتماعی زدند و هم با قطعنامه ۱۹۲۹، دشمن را گستاخ و سفره مردم را کوچک کردند. حالا همین جماعت، انتخابات اخیر را هم غیرمنصفانه قلمداد می کند.

به زعم آقای آخوندی و دوستان وی، هر وقت مردم نماینده این طیف را برگزینند، آن انتخابات نماد تام و تمام مردم سالاری است ولی وقتی شخصی به غیر از این طیف توسط مردم انتخاب شود، یا در آن انتخابات تقلب شده و یا انتخاباتی غیرمنصفانه برگزار شده است.

و اما امید اجتماعی وقتی لگدمال شد که آخوندی به «خانه نساختن برای مردم» افتخار کرد. امید اجتماعی وقتی لگدمال شد که آخوندی با تکبر و بی ادبی، مسکن مهر را که سرپناه میلیون ها نفر در ایران بود، «طرح مزخرف»! نامید.

و امید اجتماعی وقتی لگدمال شد که آخوندی وعده ساخت مسکن اجتماعی داد ولی حتی ماکت این طرح را هم نساخت.

امید اجتماعی وقتی لگدمال می شود که یک دولتمرد با سرمایه چند صد میلیاردتومانی در ویلایی هزار و چند صد متری در منطقه اعیان نشین تهران ساکن است و با تکبر و بی ادبی با مردم سخن میگوید.

**روحانی میراث مطلوبی برای دولت بعدی به جا نگذاشته است

«محمد هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «دولت سیزدهم میراثی نه چندان مطلوب را از وضعیت کشور به ارث می‌برد. شکی نیست که سرنوشت همه ما به تغییر وضعیت این میراث و دگرگونی مثبت در اوضاع و پدیدار شدن افق‌های امیدوارکننده بستگی دارد».

هاشمی در ادامه گفت: «همان‌طور که دولت آقای رئیسی باید از فضای شعارهای جناحی و انتخاباتی خارج شود و بر مبنای یک واقع‌بینی مدیریتی کار خود را آغاز کند، رقبای این دولت هم باید برای تقویت نقاط قوت این دولت و یاری رساندن به آن حداکثر کوشش را از خود بروز دهند. این مهم هیچ تنافر و تناقضی با نقد احتمالی دولت سیزدهم نخواهد داشت. چه اینکه بردن این دولت به گوشه رینگ نقد و حملات سیاسی از همان ابتدای کار، همانقدر مخرب و زیانبار است که اشتباهات دولت می‌تواند منتج به آثار منفی برای کشور شود».

روحانی میراث مطلوبی برای دولت بعدی به جا نگذاشته است/ آخوندی: انتخابات ریاست جمهوری «منصفانه» نبود

تورم ۵۲ درصدی، نقدینگی بی سابقه ۳۶۰۰ هزار میلیاردی، افزایش ۶۹۰ درصدی قیمت مسکن، سرمایه گذاری منفی ۶ درصدی، افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ ارز و کوچک شدن ۳۵ درصدی سفره مردم تنها بخش کوچکی از میراث دولت روحانی برای دولت سیزدهم است.

طبق آمارها، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اقتصاد کشور چهار بار با رشد منفی مواجه شده و درمجموع رشد اقتصادی را در هشت‌سال اخیر به حدود صفر رسانده است. این برای اولین‌بار است که در سه‌دهه اخیر چنین دوران طولانی رشد منفی اقتصادی در کشورمان به‌وقوع پیوسته است.

مدیریت ضعیف بازار بورس، کاهش تسهیلات تولید به نفع سفته بازی، کاهش ۵۰ درصدی ساخت و ساز، اجرای غلط طرح سهمیه بندی بنزین و تصمیم غلط و غیرکارشناسی دلار ۴۲۰۰ تومانی و تبعات این اقدامات نیز بخش دیگری از میراث دولت روحانی برای دولت بعدی است.

دولت تدبیر و امید بخش زیادی از منابع مورد نیاز برای اداره کشور در سال های اخیر را با استقراض از صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و همچنین انتشار اوراق مالی تامین کرد. همین استراتژی دولت روحانی موجب شد تا بخش قابل توجهی از هزینه اداره کشور در ۲ یا ۳ سال اخیر به دولت بعدی منتقل شود یعنی آن دولت در ابتدای شروع فعالیتش بدهی عظیمی داشته باشد؛ اتفاقی که در سه دهه اخیر بی سابقه بوده است.

تنها در یک نمونه، براساس اظهارات «عبدالناصر همتی» در اردیبهشت ۹۹، بانک مرکزی در دو سال اخیر مجموعا ۱۳ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی بابت کالاهای اساسی به دولت داده است و این بدهی دولت به بانک مرکزی باید در مدت سه سال پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    21 1
    اگه انصافی وجود داشت تو الان پشت میله های زندان بودی
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      9 0
      ظریف باید مورد سئوال قرار بگیره که چرا برجام رو با اون همه باگ امضا کرده و هیچ زبان شناسی با خودش نبرده؟! اگ به انگلیسی حرف زدنه ما تو ایران چند میلیون وزیر در قواره ظریف داریم.
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      9 0
      ظریف به درد تدریس در موسسه آموزش زبان هم نمیخوره چون حتی زبان انگلیسی هم درست و حسابی بلد نیست! بعدم وزیر امور خارجه دولت آینده باید جلیلی باشه و معاون اولم سعید محمد.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      9 0
      از قضیه فریاد زدن ظریف در مجلس که ایران دارای یکی از بیشترین پولشویی های دنیاست که مثلا FATF تصویب بشه تا شورای راهبری امور خارجه آمریکا و یا صحبت با البرادعی درمورد انتخابات ایران همه و همه نشون میده که ظریف ظرفیت وزارت امور خارجه رو نداره. تازه گندهایی که در دیپلماسی اقتصادی زدن و مثلا سهم ما از بازار سوریه و آفریقا و ... بشدت کاهش پیدا کرده هم بماند. پیگیری نکردن ایفای نقش در بازسازی سوریه و یا حتی استفاده از فرصت سیاست در های باز قطر و ارمنستان و روسیه هم بماند. این فرد به در تدریس زبان انگلیسی در موسسات هم نمیخوره
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      9 0
      افساد طلبان هر وقت در انتخابات شکست بخورند یا میگن منصفانه نبود یا میگن دموکراتیک نبود یا میگن تقلب شده بود !!!
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 0
      مدیران دست پرورده هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند.
    • سوخته IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      8 1
      خاک توی سر خائن بی لیاقتت کنند آ خ ن د ی
    • ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 0
      چون نتیجه مطابق میلشون نبوده، منصفانه نبوده... این جماعت دچار بیماری پررویی نجومی هستن
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    8 0
    منصفانه؟
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      7 0
      اگر منصفانه قضاوت کنیم باید آخوندی به جرم ترک فعل محاکمه و مجازات بشود.
  • AE ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    12 0
    اینکه امثال تو اکسیژن این خاک مقدس رو حروم می کنن منصفانه نیست. بدبخت غربزده. شماها که گرین کارت کدخداتون رو دارین چرا .... رو گم نمی کنین؟ چی می خوایین از جون این کشور؟ کم بردین و خوردین و احتکار کردین؟
    • ایرانی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      6 0
      آفرین. بخدا انصاف نیست که این بشر و همفکراش از هوای ایران تنفس کنن. چندش آوره که این افراد وقیح نجومی نگران "" آسیب اجتماعی، انحطاط اخلاقی، مهاجرت، فقر و ... در رفتارهای روزانه مردم"" شدن.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    15 0
    آخوندی چرندیات میبافت بایدمحاکمه شود
  • حسین IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    12 0
    جناب آخوندی، آدرس اشتباهی ندهید و فرار رو به جلو نکنید ... اینکه مردم پای صندوق نیامدند از بی لیاقتی های امثال شماست که خون مردم را در شیشه کردید
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 11
    مبارکه از همین الان دارین خوب بهانه برای کار نکردن میتراشین.شما که گوش فلک رو کر کرده بودین که گند های روحانی ربطی به خرابی های دولت احمدی نژاد نداره چی شد یهو این جور میگین؟
    • سید IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      10 0
      اما شما قبول نداشتید و گوش فلک را کر کرده بودید که دارد!!!
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    12 0
    ظریف به عقاید بی اصالت بهاییت پایبند است در مزدور صهیونیسم بودن او شکی نیست.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 5
      از کجا می دانید؟ انسان مومن تا زمانی که چیزی ثابت نیست اتهامی وارد نباید کند بله می شود به عملکرد ایشان نقد داشت من هم نقد دارم اما آیا اگر حرفتان غلط بود از ایشان حلالیت می خواهید ؟ یا تحمل عذاب بهتان را دارید؟
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      3 0
      جناب 11:21 ـــ به آقای ظریف الدوله که متوجه شده اید مؤمن است بگویید: یا اَیُّهَاالَّذینَ آمَنوا آمِنوا !!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    13 1
    آخوندی نکبت خفه شو لطفاً
  • FR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    11 0
    FATF يعني تير خلاص به جسد نيمه مرده اقتصاد ايران. من در يك بانك فرانسوى كار ميكنم و در همين موضوعات كار ميكنم ( مايل به دادن جزييات نيستم) ولي ايران اصولا بايد از تمام كنوانسيونهايي كه منافعش را تامين نميكند بيرون بيايد ! از جمله كلاهبرداري بزرگ قرن به اسم معاهده اي و هواى پاريس ! اين استعمار محيط زيستى و جنگ اقتصادى غرب با ايران است. مبادا پالرمو و فاتف امضا شوند !
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    12 0
    آخوندی فردی خودشیفته است که در دوره وزرات هر کاری کرد جز مسئولیتش در حوزه مسکن
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    10 0
    وقتی‌‌وزیری‌که‌در‌دوران‌وزارتش‌‌گند‌زد‌تو‌امید‌مردم‌ برای‌خانه‌دار‌شدنشان‌‌‌و‌وضعیت‌مسکن‌و‌به‌این‌روز در‌اورد‌که‌من‌نوعی‌که‌یک‌مستاجرم‌‌دیگه‌امید‌خانه‌ دار‌شدن‌که‌هیچ‌اجارشم‌برام‌شده‌ارزو‌چون‌چند‌ وقته‌‌دنبال‌خونم‌ولی‌با‌پول‌پیشی‌که‌دارم‌‌هیچ‌کجا‌ خانه‌گیرم‌نمیاد‌‌‌اما‌اون‌طرف‌پسرش‌‌درگیر‌رانت‌و‌ فساد‌کلان‌بوده‌‌‌داره‌راست‌راست‌راه‌میره‌وبه‌ریش ما‌میخنده‌‌هر‌روزم‌یه‌نشریه‌میره‌سراغش‌و مصخرفاتشو‌پخش‌میکنه‌‌مطمعنم‌هست‌کسی باهاش‌کاری‌نداره‌‌‌‌طوقع‌دیگه‌میشه‌داشت‌مردم ایران‌از‌این‌به‌بعد‌از‌این‌دست‌مضخرفات‌زیاد ‌ میبینن‌چون‌روحانی‌بجز‌این‌دها‌وزیر‌دیگه‌داره‌ که‌همشون‌ وقیح‌وپرویی‌رو‌از‌هم‌به‌عرس‌بردن من‌که‌امیدی‌به‌محاکمه‌اینا‌ندارم‌اما‌اگه‌خدایی‌ هست‌‌‌به‌اون‌واگذارشون‌کردم‌‌‌‌‌
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    8 0
    لطیفه گفته این آقای علی محمدنمازی؟دوماه داره مذاکره میشه سرچیزی که قبلامذاکره شده.۴۰روزدیگه هم وقت دارن.هم میگن داریم به نتیجه میرسیم هم میگن اگه به نتیجه نرسیدسرنوشتش تودولت آینده چی میشه؟حالاکه نوبت به مارسیدظریف شداصولگرا.حیاروخوردنوآبروروقی کردن.حرفهای ظریف تونوارصوتی گویای همه چیزبود.خودتون روبه خواب زدیدمردم بیدارن
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    7 0
    آخوندی راست گفته مردم چقدرناسپاسن.درعرض چندسال هرچی بی خونه بودباکمترین زحمت دردوران وزارت ایشون صاحب خونه شدن کسی هم ازشون تشکرنکرد.اگه انصاف رعایت میشدودوباره سرکارمیومدورئیس جمهورمیشدمردم که خونه داشتن به فکرخریدویلابراآخرهفته هاشون می افتادن
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    8 0
    انصاف از نظر روحانی وآخوندی لجن یعنی خیانت ودروغ ودزدی وبی شرفی وبی غیرتی
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 9
    درود به شرفت آخوندى كه تو در هر شرائطى حرف تو ميزنى
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      9 1
      هر چند حرف مفت باشد!
    • DE ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 1
      ۰۳:۲۱ - دود به شرف نداشته ات كه تو در هر شرائطى با زدن حرف مفت و صدمن یه قاض آبروی هرچ اصلاح طلبه بردی . ننگ بهت با اون کارنامه خالی تر از کارنامه دولت امید به تبگیر که اونهم اصلاحات را بدبخت کرد. هی هی هی چیه شلوغش میکنی اصلاحات را غارت ها دزدی ها دلالی ها شیتیلگیریها موروثی ها غربگدایی ها دله ای فله ای و گله ای مدیر شدن ها امید به دشمن....و در یک کلام اصلاحات را اصلاحات داغون کرد چرا بند این و اون میشی .اصلاحات عرضه نداشت خودش را اصلاح کنه مثل او کلاغه که غار میزد من جراحم ولی .... اصلاحات خودش زده بود بیرون
  • DE ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    10 0
    آقای نمازی اقای رئیسی قیم لازم نداره. خودش هرکسی رو که کارایی کاردانی داشته باشه انتخاب میکنه. اصول گرا واصلاح طلب ملاک نیست بلکه کارایی وکاردانی و جربزه کسب پیروزی ودستاورد برای ملت کسب کردن مهمه. اگه نظر دادن باشه اقای جلیلی بسیار خردمند ،بادرایت و شجاعت زیادی داره که با خلاقیت و بصیرت دستاوردهای موفقیت امیزمیتونه بدست بیاره. درضمن تحت تاثیر امواج نیست و بسیار خونسرد و عاقلانه برخورد میکنند. اهل حل مشکلاته. سرش کلاه نمیره.
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    12 0
    جمهوری اسلامی با محاکمه آخوندی باید امید از دست رفته رو به مردم برگرداند
  • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    8 1
    تعجب برانگیز است که در حالی که اصلاح طلبان چشم دیدن آیت اللّه رئیسی را ندارند و آرزو می کنند که ایشان نتواند اهدافش را پیاده کند چون قطعاً بر محبوبیتش می افزاید، می خواهند هرطور شده است ظریف الدوله را به ایشان قالب کنند حتی با نام اصولگرا ! معلوم نیست کجای کار و سیاست های ظریف الدوله به انقلابی گری و اصولگرایی می خورد که حاضرند حتا به نام اصولگرا اما در دولت آقای رئیسی باشد!؟ قطعاً نه دلشان برای ظریف الدوله می سوزد نه نگران موفقیت یا عدم موفقیت آیت اللّه رئیسی هستند، بلکه همه دلواپسی و نگرانی اصلاح طلبان تهوع آور به هم خوردن زمینه های روابط ایران با غرب به ویژه با آمریکا در دوره دولت آقای رئیسی هست!
  • مهدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 0
    آخوندی غیر میکند انتخابات را منصفانه نمی داند از ایشان چی کارنامه مثبت هست که میاد نظر هم می دهد ایشان مغلطه کار است باید دهانش را بست.
  • alitie IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    5 0
    به قول جلیلی امان از تعارفات تعارفات تعارفات چند نفر را بگیرند تموم میشه این بحث ها ولی مصلحت اندیشی مگه میزاره مردم گوشت قربونی عملکرد اینا میشن
  • DE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    آخوندی: انتخابات ریاست جمهوری منصفانه نبود که هرچی پیر پاتال و پرونده خراب و غربگدا و وابسته را که ما میخواستیم بچپونیم داخل جلویش را گرفتند. امریکا که میخواست هَزار و پانصد تحریم را شب انتخابات برای ما لق کنه تا بترکونیم باز رای بیاریم تا محبوبیت!!!خخخخ کاندید ما را دید عقب کشید.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    5 0
    آقای آخوندی نماینده ی شما دو میلیون رای داشت یعنی یک نهم آقای رئیسی بهتر است کمتر حرف بزنید و بیشتر فکر کنید!!!
  • FR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    5 0
    اخوندی تو دیگه برو بمیر ! بهترین شجاعانه ترین انقلابی ترین و منصفانه ترین نظر شورای نگهبان در انتخابات این دوره تصمیم گیری شد و معجزه انقلاب خمینی کبیر را تایید و تثبیت کرد
  • NZ ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    6 0
    اميدوارم خود جامعه با آگاهی موجب شرايطی شود که کسی در ذهنش هم به (َّFATF) فکر نکند چه برسد که به زبان بياورد.
  • NZ ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    اين وضعيت ماست که مجرمان عليه منافع ملی جرم انجام داده اند و تازه جريانهای نفوذ دنبال ادامه زندگی سياسی آنها هستند!!!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    واقعاً باید گفت که شما پررویی نجومی را هم از رو برده اید و پس از این شکست مفتضحانه هم دست از سر این امت بر نمی دارید. فانتظروا انی معکم من المنتظرین
  • حامد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    آخوندی دم از انصاف میزند!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما حتی برای درگذشتگان این مردم هم احترام قائل نبودید فراموش که نکردید. انشاءالله که همون بلاها به سر شما و هم دستانتون بیاد.
  • یک دردمند US ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    دولت تدبیر، قاتل امید مردم بود که ۸ سال ذره ذره ی امید مردم را از آنها گرفت. جوانی جوانان را سوزاند و کشور را به حالت احتضار رساند. حالا دولت جهادی در آخرین نفسهای جامعه، از راه رسیده است. امیدوارم این دولت بتواند جامعه ی در حال مرگ را اندکی احیا کند.
  • US ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    دولت روحانی، میراث مطلوب به جا نگذاشته که هیچ، کشور رو به ویرانه تبدیل کرده..
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اگه حکومت دست شماماسونهاباشه منصفانس والا منصفانه نیست تا حالا مدعی اصلاح کدخدائی بودید .حالا دم از انصاف میزنید در مدت وزارتت حتی یه سایبان برای ملت نساختیو بودجه و قورت دادن منصفانه بود راستی در مدت وزارتت حتی یکبار بیاد انصاف افتادی .یا منظورت از انصاف فقط رانتخواری گرین کارتیهاس که بتازگی ازدست دادید
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    واقعا که شکست سرمایه های اسرائیل در انتخابات انصاف نبود!
  • DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    آقای اخوندی تو با ترک خدمت ات به بدترین وجه اصلاحات رو زمین زدی ! بازار مسکن رومین گذاری کردی! پس بهتره چرند گویی نفرمائید . زیرا فقط یک جاسوس نفوذی صهیونیستی به این خوبی میتونست خرابکاری کنه واسباب نارضایتی مردم روفراهم کنه. تکبر و بداخلاقی شما و تخقیر مردم در شما بی مثاله! امیدواریم بزودی دادگاهی ومحکوم بشید. تا در سلول کوچک تون به اندازه کافی وقت برای همدردی با بی خانمان ها وبی سقف ها داشته باشید!
  • بیدارشده ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    در پررویی جماعت اصلاحطلب همین بس که ۸سال از رئیس جمهور مملکت مطالبه گری نکردند و حالا از آقای رییسی که هنوز مسئولیت را تحویل هم نگرفته اند، شروع به مطالبه گری و حتی تخریب میکنن.
  • ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    چون نتیجه انتخابات مطابق میل اصلاحطلبها نبوده پس منصفانه نبوده؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    آه از زمانی که آخوندی دزد دم از انصاف می زند برو گمشو
  • CA ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
  • بیمار روانی رانتخوار DE ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 1
    اگر همتی را اصلاح طلبها معرفی نکرده بودند حتما به اندازه آقامحسن رای میاورد. برای نصف کردن رای آقای رییسی و ۴ ساله شدن دوره ریاست جمهوری او بایستی یک دولت وفاق ملی با نفوذیهای اصلاح طلبها و در نتیجه ابقای صدها مدیر بیسواد خلافکار ندانم کار تشکیل داد قبل از اینکه آقای رییسی دولت انقلابی و مدیریت جهادی راه بیندازد.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    اگر غربال داشتيم امروز نخاله ها نمي توانستند گندم نمايي كنند
  • AM ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست. امیدواریم ان‌شاء‌الله مسئولین کشور در این زمینه هم کاملاً با چشم باز، با دل محکم، با توکّل به خدا، با ذکر «حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل» ان‌شاءالله جلو بروند و توفیقات الهی شامل حالشان بشود و ملّت را خرسند و خوشحال کنند.
  • AM ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اتّحاد ملّی را حفظ کنید. کشور ما احتیاج به اتّحاد دارد؛ اتّحاد ملّت ایران. ملّت ایران در خیلی از امور صدایشان صدای واحد است، خواستشان خواست واحد است، [امّا] مسئولان میتوانند این را از بین ببرند. هنر مسئولان ما این است که این اتّحاد را، این همصدایی را تکّه‌تکّه نکنند، ملّت را تکّه‌ِتکّه نکنند، اینها را از بین نبرند! مسئولین کشور مراقب باشند که این اتّحاد را زیاد کنند.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    آخوندی آخوندی حمایتت میکنیم خاک بر سرت چرت و پرت نگو دیوانه رانتی
  • جواد US ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    اصلاحات بروییییییید همتون به آلبانی
  • ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    کشور رو داغون کرد. میراثش همینه
  • یاور انقلاب IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    اقای اخوندی برای مدتی دهانتان ببندید همانطور ساخت مسکن را خواباندید ، لطفا بروید وبا پول های باداورده حال کنید اگر دیر بجنبید ملت از حلقومتان بیرون خواهند کشید .
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    این روزها توضیح یک روند ضروری به نظر میرسه. معمولا اصلاح طلبها هر 8 سال یک بار میان روی کار و گند میزنن به اعتماد عمومی. بعد اصولگراها میان روی کار، که به جهت گندکاری اصلاحاتی ها مشارکت کنه، دور دوم انقلابی ها هم مشارکت عالی میشه، بعد که روحیه مردم شارژ شد دور سوم بلز مردم هوس اصلاح‌طلب‌ی به سرشون میزنه از خوشی، و بعد دوباره روز از نو روزی از نو. گندکاری شروع میشه. دور دوم به اوج می سه و بعد دوباره انقلابی ها میان که درست کنند اوضاع رو
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    روحانی فقط کشوری ویران به ارث گذاشته
  • CA ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    ویرانه تحویل داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس