کد خبر 1225272
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
جزئیات ممنوعیت سفر در تعطیلات پیش‌رو/ استفاد از تمامی دوربین‌ها

استاندار تهران گفت: خواهشمندیم مردم سفرهای خود را به فرصت‌های بعد دریافت واکسن موکول کنند.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی،استاندار تهران در جلسه‌ ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره با اشاره به آغاز محدودیت‌های منع تردد از ۱۲ تا ۱۷خرداد ماه، اظهار داشت: از مردم و شهروندان خواهشمندیم که سفرهای خود را به فرصت‌های بعد دریافت واکسن موکول کنند.

وی با اشاره به شناسایی جهش ویروس هندی کووید ۱۹ در بعضی استانها، گفت: قطعا این مسافرت‌ها باعث چرخش ویروس شده و مجددا استان‌هایی که از این ویروس در امان هستند را دچار بحران خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

اعلام محدودیت‌های سفر و تردد در تعطیلات نیمه خرداد

استاندار تهران در مورد شناسایی ۶ نفر از مسافرین پرواز هند به ایران، تصریح کرد: در اولین پرواز از هند به ایران ۶ نفر مبتلا به ویروس کووید ۱۹  توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران شناسایی شدند که متاسفانه بعضی از مسافرین همکاری لازم را نداشتند، در همین راستا ستاد استانی تکلیف کرده است که همه مسافرین باید حتما موارد قرنطینه را رعایت کنند؛ چراکه هیچ شخصی از این قرنطینه و انجام تست معاف نبوده و اگر کسی از پروتکل‌ها و مصوبات ستاد ملی سرپیچی کند از قانون تخطی کرده و با آن برخورد قضایی و حقوقی خواهد شد.

کاهش ۸ درصدی بستری های کرونایی بالای ۸۰ سال/۷۵۵ هزار واکسن در استان تهران تزریق شده است

استاندار تهران با اشاره به ۷۴ پایگاه و مرکز برای انجام واکسیناسیون از تزریق ۷۵۵ هزار واکسن در استان تهران خبر داد.

محسنی بندپی با اشاره به مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه گر، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی کشور ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات دانشگاه‌ها را پرداخت کرده است.

وی افزود: کادر درمان و کسانی که در حوزه سلامت و پیشگیری و درمان بیماران کووید ۱۹ در این استان مشغول فعالیت هستند، اولین گروهی بودند که واکسن را دریافت کردند و تا به امروز هیچ مورد خاصی از ابتلا و فوت این افراد گزارش نشده که این امر حاکی از اثربخشی واکسن است.

استاندار تهران بیان کرد: افراد بالای ۸۰ سال گروه بعدی در نوبت دریافت واکسن بودند که بررسی‌های آماری در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که ۱۰.۶ درصد بستری این گروه سنی در هفته گذشته به ۸ درصد در این هفته کاهش پیدا کرده است.

محسنی بندپی گفت: در استان تهران ۷۴ پایگاه و مرکز برای انجام واکسیناسیون در نقاط مختلف پیش‌بینی شده است که از استانداردهای لازم برخوردار است و تا به امروز هم ۷۵۵هزار واکسن در استان تهران تزریق شده است.

کاهش ۴۹ درصدی فوتی‌های کرونایی در استان تهران/از هرگونه عادی انگاری پرهیز شود

استاندار تهران گفت: هرگونه عادی انگاری و رها کردن مسأله نظارت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند شرایط را به حالت صعودی برگرداند.

محسنی بندپی اظهار داشت: در این استان نسبت به پیک بیماری ۴۹ درصد کاهش بستری بیماران عادی را داریم؛ضمن اینکه ۲۹.۵ درصد بستری بیماران ویژه کاهش پیدا کرده است و شاهد کاهش ۴۹ درصدی فوتی‌ها در سطح استان هستیم.

وی تصریح کرد: این آمار نشان دهنده آن است که توانسته‌ایم با اتخاذ تدابیر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اطلاع رسانی خوبی که در رسانه‌ها و همکاری مردم و اصناف وجود داشته،  توفیقاتی را برای استان تهران با پیچیدگی‌های خاص خود در مدیریت بیماری کرونا  کسب کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: واقعیت این است که هنوز به درجه‌ای از ثبات و پایداری نرسیدیم و هرگونه عادی انگاری و رها کردن مسأله نظارت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند شرایط را به حالت صعودی برگرداند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس