استاندار تهران: نمی‌توان پایتخت را قرنطینه کرد/ مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ دو هفته تعطیل خواهند بود - کراپ‌شده

استاندار تهران با اشاره به وضعیت قرمز تهران می گوید: قطعاً نمی‌توان شهری همچون تهران را که پایتخت کشور بوده و فعالیت‌های بین‌المللی در آن در حال انجام است قرنطینه کرد.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به لزوم مشارکت در انتخابات اظهار کرد:‌ مهم‌ترین رویداد پیش رو در سال ۱۴۰۰ انتخابات است که در حوزه تهران چهار انتخابات مهم برگزار می‌شود و بی‌تردید یکی از مسائلی که موجب ایجاد شور و اشتیاق مردم برای مشارکت در انتخابات خواهد شد مدیریت بیماری کرونا است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه شلوغی بازار، بازگشایی تالارها و عدم رعایت فاصله‌گذاری در اسفندماه و در ادامه سفرهای نوروزی موجب شده که در حال حاضر روند فزآینده مبتلایان در کشور را شاهد باشیم، افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی قدرت درگیر کردن همه سنین را دارد و این ویروس در تمام کشور گردش پیدا کرده و در ۳۰ استان روند بیماری رشد شتابی گرفته است؛ از این رو لازم است که با اتخاذ تصمیمات، کنترل بیماری را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار تهران عنوان کرد: از ابتدای آذر تا پایان اسفند با اتخاذ تدابیر این بیماری را مدیریت کردیم و در حال حاضر نیز با تشدید محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تقویت طرح محله محور شهید سلیمانی باید مدیریت و کنترل بیماری را در دست بگیریم.

محسنی بندپی سپس تأکید کرد: در تهران روند شیوع این بیماری فزآینده است و مراجعات سرپایی، بستری و فوتی‌ها روند افزایشی دارد و باید خودمان را برای اجرای مصوبات ستاد ملی و جذب همکاری مردم هم‌چون گذشته آماده کنیم.

وی در مورد محدودیت مشاغل مختلف گفت:‌ مشاغل ضروری همچون دستگاه‌های خدمت‌رسان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مشاغلی که مایحتاج مردم را فراهم می‌کنند باید فعالیت کنند؛ اما فعالیت پاساژها، تالارها، مراکز آموزشی، سینماها، مراکز ورزشی و حتی برگزاری مراسم مذهبی جزو فعالیت‌هایی است که در شهرهای قرمز باید متوقف شوند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از سایر اقشار و صنوف مشمول محدودیت‌ها درخواست می‌کنیم به صورت داوطلبانه این کار را انجام دهند و برای دو هفته فعالیت‌های خود را متوقف کنند، بی‌تردید چیزی اضافه بر مصوبات ستاد ملی قابل اجرا نیست.

محسنی بندپی یادآور شد: در مورد فعالیت ادارات نیز تنها باید در شهرهای قرمز از یک سوم نیروهای خود به طور حضوری استفاده کنند و قطعاً نمی‌توان شهری همچون تهران را که پایتخت کشور بوده و فعالیت‌های بین‌المللی در آن در حال انجام است قرنطینه کرد لذا این موضوع منتفی است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های ۱ در تهران ادامه دارد و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود، خاطرنشان کرد: برخی مشاغل داوطلبانه فعالیت خود را متوقف کردند و برخی نیز تذکر گرفته‌اند که حداکثر تا پایان امروز فعالیت خود را متوقف کنند.

استاندار تهران ادامه داد: متأسفانه هنوز شهر دارای تراکم جمعیتی است و گویا این پیام دریافت نشده که کرونای جهش یافته انگلیسی را جدی بگیرند و درخواست ما این است که با توسعه دولت الکترونیک و بهره‌گیری از دورکاری، مردم برای مدت دو هفته همکاری داشته باشند تا مدیریت بیماری محقق شود. از شروع اعلام وضعیت قرمز برای تهران روز گذشته مصوبات ابلاغ شده لذا از روز گذشته به مدت دو هفته این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد و در صورت نیاز تمدید می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    8 0
    بازم بی تدبیری دولت
  • CA ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    21 1
    چطور لندن و پاریس قرنطینه کردن، اونا لابد بین المللی نیستن ، هان
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 1
    عمو می توان چه کار کرد میتونید برید ؟؟بابا ول کنید برید بستونه بخدا
  • US ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    3 1
    کرونا باعث شد دانش‌آموزان کم‌سواد شوند؟ بله/. کرونا برای عموم فرودستان بلا و اما برای مدیران موسسات آموزش خصوصی، محل گرفتن پول از مدرکخرها و تست آنلاین فله ای و دادن مدارک مهارت حرام و استخدام هزاران نفر در نهادهای حاکمیتی و بزودی آثار این همه استخدام افراد متقلب در افزایش فساد و ناکارمدی کور دیه میشود/ براحتی متوانند با حذف نمره مستمر و تغییر آزمون آنلاین به تشریحی با حذف منبع سوالات از پیش آمده/ الان این روش در تمام ازمونهای تست انلاین فنی و حرفه ای و ارشاد برای مهارتها در دوران کرونا انجام و موجب فساد عظیم و البته هر ترم صدمیلیون تومان پول حرام تقلب برای مدیران اموزشگاهها!
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    1 0
    اغا؛توایستگاه راهن تهران رعایت ضروریات هم نیست.قبلش تو حیاط فرمانداری بغل گوشت فک.نمیکنی زخم بستربگیری واین۳ماه اخرخد مت کمی راه بری هم براسلامتت واخرتت خوبه حقوقت حلال میشه؟!
  • وطن پرست DE ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    2 0
    شما اساسا توان هیچ کاری رو ندارید. چرا حقوق نجومی می گیرید؟
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    2 0
    از جان ومال مردم هزینه ادم شوید یک کلام
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    چرا خیلی خوب هم میشه قرنطینه کرد تو و امثال تو با اون رییس بی کفایت تون حالیتون نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس