کد خبر 1221724
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
استاندار تهران: در صورت عدم کاهش روند ابتلاء به کرونا محدودیت‌ها یک هفته دیگر تمدید می‌شوند

استاندار تهران گفت: ۶۴ مرکز واکسیناسیون در تهران راه‌اندازی شده که تعداد این مراکز به زودی تا ۱۰۰ مرکز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اظهار کرد: ۶۴ مرکز واکسیناسیون در تهران راه‌اندازی شده که تعداد این مراکز به زودی تا ۱۰۰ مرکز افزایش پیدا می‌کند. امیدواریم ابزار لازم برای واکسیناسیون گروه‌های سنی که در اولویت دریافت واکسن هستند فراهم شود.

استاندار تهران افزود: این آمادگی در استان تهران به خوبی ایجاد شده به شکلی که تهران جزو استان‌های برتر در تأمین فضا و ابزار لازم برای واکسیناسیون شده است.

ممنوعیت تردد در ایام تعطیل

محسنی بندپی در مورد ممنوعیت تردد در ایام تعطیل تصریح کرد: در تعطیلی‌ها بیشترین سفر از تهران به همه نقاط کشور انجام می‌شود؛ از این‌رو پیشنهاد و درخواست ما این است که مصوب شود از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه سال جاری منع تردد استانی، همانند عید فطر اعمال شود.

دستورالعمل بهداشتی انتخابات

وی با اشاره به دستوالعمل بهداشتی انتخابات بیان کرد: هیچ تجمع انتخاباتی در فضاهای بسته همانند مساجد و سالن‌های سرپوشیده نباید داشته باشیم.

استاندار تهران اضافه کرد: در فضاهای باز نیز با فاصله ۸ متر و ظرفیت ۳۰ درصد باید جلسات برگزار شود.

محسنی بندپی عنوان کرد: در مورد جلسات درون ستادها نیز براساس رنگ‌بندی شرایط کرونایی، تشکیل جلسات در شهرهای قرمز حداکثر با ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و زرد ۳۰ نفر بلامانع است.

وی بیان کرد: استقبال و راه‌اندازی کارناوال‌ها نیز ممنوعیت دارد و همه باید این موارد را به شکل دقیق رعایت کنند و قطعاً زمان برگزاری جلسات نیز حداکثر باید ۲ ساعت باشد؛ باید همکاری و هم افزایی لازم در این زمینه به وجود بیاید تا شاهد ایجاد پیک مجدد نباشیم.

حفظ روند تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است

استاندار تهران در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان تهران ابراز کرد: در جلسه امروز گزارشی از این بیماری و روند شیوع آن در استان تهران ارائه شد که نشان می‌دهد همچنان باید دقت و مراقبت بیشتری داشته باشیم و روند تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را حفظ کنیم چراکه قطعاً با رعایت این شیوه می‌توانیم نسبت به حفظ وضعیت موجود و عدم برگشت به پیک مجدد موفق باشیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز مصوبه‌ای در مورد مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر داشتیم که با توجه به کاهش نقدینگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مطالبات قابل توجهی آن‌ها از سازمان‌های بیمه‌ای، با پرداخت این مطالبات، بخشی از هزینه بیمارستان‌ها که در شرایط کرونایی کاهش یافته است، تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: قطعاً در این راستا باید سازمان‌های بیمه‌ای شرایطی را فراهم کنند که پرداخت‌ها در زمانی کوتاه‌تر انجام شود و منوط به ارسال پرونده‌های الکترونیک نباشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس