مقاومت فلسطینی‌ها جواب داد؛ عقب نشینی نظامیان صهیونیست از «باب العامود»

پس از چند روز درگیری و تنش میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی، با مقاومت فلسطینی‌های روزه دار، نیروهای امنیتی این رژیم مجبور به ترک دروازه باب العامود شدند.

به گزارش مشرق، با مقاومت فلسطینی‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه یک شنبه از باب العامود (دروازه دمشق) در مرکز شهر بیت المقدس عقب نشینی کردند.

رژیم صهیونیستی از زمان شروع ماه مبارک رمضان این منطقه را به روی مسلمانان بسته بود. 

بیشتر بخوانید:

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ارتش درباره غزه دستور آماده باش داد

خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش داد، بعد از عقب نشینی صهیونیستها، فلسطینیها موانع آهنی و بتونی که مانع حرکت فلسطینیها شده بود را برداشتند.

در ادامه این گزارش آمده است، صدها فلسطینی این عقب نشینی نظامیان صهیونیست را به عنوان یک پیروزی در همین منطقه جشن گرفتند. 

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نیروهای اسرائیلی بعد از درگیریهای متعدد با فلسطینیها طی روزهای اخیر از دروازه دمشق عقب نشینی کرده‌اند.

عقب نشینی نظامیان صهیونیست از «باب العامود»

«احمد طیبی» یک عضو عرب کنست رژیم صهیونیستی گفته است که بعد از خروج اسرائیلیها از این منطقه هیچ درگیری رخ نداده است. 

از زمان شروع ماه رمضان، نیروهای رژیم صهیونیستی فلسطینیها را از نشستن در باب العامود و برگزاری عبادات و مراسمهای مذهبی مخصوص ماه رمضان منع کرده بود. 

پیش از این شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی از شوراهای خانوادگی متعلق به ساکنان شهر قدس خواسته بود امکانات و توانمندی خود را بسیج کرده و کمیته‌هایی متشکل از جوانان را برای دفاع از شهر تشکیل دهند.

به گزارش پایگاه خبری دنیا الوطن، شیخ صبری بر لزوم آماده ماندن شهروندان فلسطینی برای هرگونه تجاوزات رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده تأکید کرد.

خطیب مسجد الاقصی گفته بود: تنش‌ها در منطقه باب العامود و پیرامون مسجد الاقصی، اقدامات تحریک آمیز رژیم اشغالگر است که از نخستین روز ماه مبارک رمضان با هدف دور کردن مردم از مسجد الاقصی به کار گرفته شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    انشالله آغازی بر پایان اسرائیل باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس