کد خبر 1208810
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
نوجوانی ۱۶ شانزده فلسطینی که به نماد مقاومت قدس تبدیل شد کی بود؟

نوجوانی شانزده ساله از ساکنان قدس که هنگام بازداشت به دست نظامیان صهیونیست با سری بالا و بدون هراس در کنار این نظامیان راه می رفت، شبکه‌های اجتماعی را به هم ریخت.

به گزارش مشرق، درگیری میان ساکنان قدس اشغالی و نظامیان رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که آنها با ایستادگی مثال زدنی خود و انتفاضه در ماه مبارک رمضان نشان دادند که تا پای جان برای حمایت از مسجد الاقصی و مقابله با طرح‌های یهودی سازی قدس ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هشدار رهبر حماس به صهیونیست‌ها؛ «نبرد قدس، نبرد همه ماست»

اما در گیر و دار آنچه به قول معروف شبکه‌های اجتماعی را پر کرده است نوجوانی است ۱۶ ساله به نام «بشار ایاد الشوبکی».

تصویری که از این نوجوان در هنگام بازداشت به نمایش درآمده است، بازتاب گسترده در شبکه‌های اجتماعی داشت است که با وجود سن و سال کم خود، هراسی از نظامیان صهیونیست که در اطراف وی هستند ندارد و مانند کوه استوار در برابر آنها ایستاده است.

نوجوانی فلسطینی که به نماد مقاومت تبدیل شد کی بود؟

وی با قد و قامت کشیده و رعنا و با سری بالا راه می‌رود و این همان لحظه بازداشت او به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در «باب العامود» در قدس اشغالی است.

این نوجوان شانزده ساله فلسطینی که در ۲۲ آوریل جاری به دست نظامیان صهیونیست بازداشت شده است، فرزند« ایاد شویکی» اسیر آزاده‌ای است که ۱۰ سال از عمر خود را پشت میله‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است و سال ۱۹۹۹ از زندان آزاد شده است.

پدر این نوجوان به اتهام دست داشتن در انجام عملیات ضد صهیونیستی از جمله حمله به شهرک نشینان و سوزاندان خودروهای آنها و مشارکت در برخی اقدامات بازداشت شده بود و ده سال در بند این رژیم به سر برد.

پدر این نوجوان در داخل زندان به «عبدو» معروف بود. وی فعال اجتماعی و از کادر جنبش فتح در قدس و از محله «الثوری» در شهرک «سلوان» در جنوب مسجد الاقصی است.

«بشار ایاد الشوبکی» درباره نحوه بازداشت خود می‌گوید: من و خانواده‌ام برای انجام نماز تراویح در مسجد الاقصی می‌رفتیم و در راه رفتن به باب العامود بودیم که در آنجا درگیری‌هایی جوانان ساکن بیت المقدس و نظامیان اشغالگر شروع شده بود.

وی می‌افزاید: من و خانواده‌ام و همه کسانی که در باب «العامود» بودند شروع به خروج از منطقه به سبب بمب‌های صوتی  شلیک شده از سوی اشغاالگران که به شکل گسترده منفجر می‌شد، کردیم. من از خانواده‌ام جدا افتادم.

بشار ادامه داد: هفت نظامی صهیونیست دور مرا گرفتند ومرا بازداشت کردند من تلاش کردم که از خودم دفاع کنم؛ اما شروع به ضرب و شتم من کردند و مرا به سمت خودرو گشتی پلیس در باب العامود و سپس به مرکز بازجویی «المسکوبیه» در غرب قدس اشغالی منتقل کردند.

نوجوانی فلسطینی که به نماد مقاومت تبدیل شد کی بود؟

این نوجوان  می‌افزاید: به محض اینکه مرا وارد خودرو پلیس شدم آنها ضرب و شتم مرا شروع کردند و تا رسیدن به مرکز بازجویی «المسکوبیه» این ضرب وشتم ادامه داشت.

وی تاکید کرد: به مدت پنج ساعت تحت بازجویی قرار گرفت و درباره علت حضور من در مسجد الاقصی و باب العامود سئوال می‌کردند.

بشار ایاد الشوبکی گفت که ساعت ۲ بامداد آزادش کردند به این شرط که از مسجد الاقصی و بخش قدیمی بیت المقدس و اطراف آن به مدت یکماه دور شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 1
    ظریف: امریکا با یه بمبش میتونه کل سیستم دفاعی ما رو از کار بندازه.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 2
    الان می زدنش می گفتین وحشیانه رفتار کردند /حالا که با احترام می برنش داستان می گین 1

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس