ویژه ها

طیفی که پیش از این حامی «قاتلِ یک زن» و مدافع «نماینده خاطی اصلاح طلب مجلس دهم» و «وزیر خاطی» بوده است، به هیچ عنوان صلاحیت اعلام نظر درباره قانون و قانونمداری را ندارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** برخورد قبیله ای با قانون از «سیلی زدن» تا «هفت تیرکِشی»

روز گذشته ویدئوی مربوط به ممانعت سرباز راهور از ورود خودروی بدون مجوز یک نماینده مجلس به خط ویژه، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت.

به فاصله کوتاهی پس از انتشار ویدئوی مذکور، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آنهاست. در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد».

در ادامه، فعالین و رسانه های حامی مجلس یازدهم بدون تعارف و با پرهیز از رفتار قبیله ای، در صف نخست اعتراض به اقدام تأمل برانگیز نماینده مجلس و همراهان وی قرار گرفته و تاکید کردند که باید در اسرع وقت به این مسئله رسیدگی شده و در صورت تایید تخلف، طیق قانون و بدون مماشات با نماینده مجلس برخورد شود.

در سوی مقابل روزنامه های اصلاح طلب با تیترهایی از جمله «سیلی بر صورت قانون»، «سیلی بر چهره قانون»، «سیلی به قانون»، «سیلی به خدمت» و...به این موضوع واکنش نشان دادند.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «سیلی بر چهره قانون» نوشت: «صدای سرباز راهنمایی و رانندگی می‌لرزد و در میان هیاهوی عابرانی که در حمایت از او فریاد می‌زنند و بوق ماشین‌های معترض، می‌گوید در حالی که می‌خواسته جلوی عبور ماشین «نماینده مجلس» از خط ویژه را بگیرد، آقای نماینده به او سیلی زده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «از قضا سرباز حامد اکبری، شهروندی سبزواری است و به همین دلیل هم نماینده حوزه انتخابیه‌اش را به خوبی شناخته است. علی‌اصغر عنابستانی، ۷ ماهی است که نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس یک‌دست اصولگرای یازدهم است و درگذشته، مسوول ستاد محمود احمدی‌نژاد در استان خراسان رضوی، استاندار چهارمحال و بختیاری در دولت احمدی‌نژاد بوده است؛ سیاستمداری اصولگرا که با ۸ هزار و ۲۸ رای وارد «خانه ملت» شد و از همان بدو ورود، با انتقادات تند و تیزش علیه دولت و وزرای حسن روحانی، «پاستور» را به رگبار بست و حالا خود به عنوان قانونگذار روبه‌روی سربازی ایستاده که تنها درپی اجرای قانون بوده و واکنش آقای قانون‌گذار، سیلی بر چهره مجری قانون! ».

این روزنامه‌ای که در شماره امروز خود را مدافع قانون جا زده، همان روزنامه ای است که در مجلس دهم در رفتاری قبیله ای، از اقدام زشت نماینده اصلاح طلب مجلس دفاع کرده و تیتر زد «درازدهی بهانه است، اصل مجلس نشانه است».

طیف اصلاح طلب که پس از این اتفاق، خود را حامی قانون جا زده اند، پیش از این وقتی «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق اصلاح طلب و از مدیران دولت های هاشمی، خاتمی و روحانی همسر دوم خود را با سلاح گرم و به طرز فجیعی به قتل رساند، مقتول را آماج تهمت و توهین و فحاشی قرار دادند و «قاتلِ یک زن» را در جایگاه قهرمان نشاندند.

همین طیف وقتی «عباس آخوندی» وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی، در پاسخ به سوال خانم خبرنگار، رفتاری زشت و زننده انجام داد، سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان ندادند.

همانطور که آقای قالیباف و رسانه ها و فعالین حامی مجلس تاکید کرده اند، درصورت احراز تخلف نماینده مذکور، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.

در این میان، طیفی که پیش از این حامی «قاتلِ یک زن» و مدافع «نماینده خاطی اصلاح طلب مجلس دهم» و «وزیر خاطی» بوده است، به هیچ عنوان صلاحیت اعلام نظر درباره قانون و قانونمداری را ندارد.

** اصلاح طلبان با انتخاب روحانی، بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کردند!

«رسول منتجب نیا» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ما اصلاح‌طلبان نباید شعارهای کاندیدای انتصابی خود را فراموش کنیم. در سال ۹۲ و حتی سال ۹۶ اگر روحانی مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گرفت و مردم به او رای نمی‌دادند، معلوم نبود که شرایط کشور به کدام سمت حرکت می‌کرد».

منتجب نیا در ادامه گفت: «(پیش از دولت روحانی)  اجماع جهانی علیه ایران در حال شکل‌گیری بود و احتمال رفتن ایران به یک جنگ تمام عیار وجود داشت. آمدن روحانی با چهره حقوقی و سابقه اعتدالگرایی خود باعث شد که بسیاری از توطئه‌ها خنثی شود و کشور در دولت اول او توانست به یک ثبات نسبی برسد. من نمی‌دانم چرا عده‌ای این مسائل را برای مردم بازگو نمی‌کنند و مردم را روشن نمی‌کنند».

الان فصل ارائه کارنامه است. دولتمردان و اصلاح طلبان باید به مردم بگویند که از سال ۹۲ تاکنون، چند واحد مسکن اجتماعی ساخته اند؟، ارزش پول ملی را چه مقدار افزایش دادند؟، برای رونق تولید چه اقداماتی انجام دادند؟ برای مدیریت دارایی مردم در بورس چه کردند؟

دولتمردان و اصلاح طلبان باید پاسخ بدهند که در مدیریت قیمت اقلام خوراکی چه کارنامه ای دارند؟ در مدیریت بازار خودرو چه اقداماتی انجام دادند؟ برای اشتغال جوانان چه کردند؟ برای تسهیل ازدواج جوانان چطور؟

آیا اکنون هم چرخ سانتریفیوژها می چرخد و هم چرخ کارخانه ها؟ آیا آنچنان رونقی ایجاد شده که دیگر هیچکس به پول یارانه نیازی ندارد؟ آیا برجام به لغو تمام تحریم ها منجر شد؟ آیا همانطور که آقای جهانگیری وعده داده بود، دیگر هیچ کارتن خوابی وجود ندارد؟ دیگر هیچکس سر گرسنه بر زمین نمی گذارد؟ و...

در سال ۹۶ اصلاح طلبان و حامیان دولت مدعی شدند که اگر مردم به روحانی رای ندهند، دلار ۵ هزارتومان خواهد شد. وقتی دلار در دولت روحانی تا ۲۰ هزارتومان نیز افزایش یافت، حامیان دولت گفتند، خدا را شکر کنید، اگر ما نبودیم که دلار ۴۰ هزار تومان بود و...

حالا منتجب نیا مدعی شده است که اصلاح طلبان با انتخاب روحانی بسیاری از توطئه ها را خنثی کردند. این قبیل اظهارات بیش از هرچیز حکایت از کارنامه خالی اصلاح طلبان دارد. طیفی که برای انتخابات ۱۴۰۰ دورخیز کرده ولی کارنامه ای برای دفاع ندارد و به همین دلیل مشغول دستاوردسازی و بیان «دستاوردهای خیالی» است.

** «بایدنِ اصلاح طلبان» هیچ نسبتی با «بایدنِ واقعی» ندارد

روزنامه ایران در یادداشتی با عنوان «چراغ سبز بایدن به برجام» به قلم «عبدالرضا فرجی راد» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «خوشبینی‌ای که از زمان کاندیداتوری جو بایدن برای ریاست جمهوری امـــریکا و براســـاس اظهارات او و اطرافیانش درباره بازگشت امریکا به برجام شکل گرفته بود با استقرار رئیس جمهوری جدید ایالات متحده در کاخ سفید نه تنها کم نشده بلکه رو به افزایش است. رئیس جمهوری جدید امریکا چه در انتصاب همکارانش و چه با فرمانی که در نخستین روزهای کاری‌اش برای بازبینی تأثیر تحریم‌های خارجی بر مبارزه کشورها با کرونا صادر کرد، سعی کرده است تا چراغ سبزهای مکرری را به طرف‌های برجام و بویژه دولتمردان ایران نشان دهد».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «در مجموع پیش‌بینی که می‌توان از تحولات پیش‌رو داشت این است که در روزهای آتی بعید است شاهد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران یا اعمال سختگیری‌های تحریمی علیه شرکت‌هایی باشیم که می‌خواهند با ایران کار کنند. برعکس احتمال دارد که دولت بایدن روند بازگشت به برجام را با برداشتن تحریم‌های نفتی و مالی و بانکی که می‌توان با یک فرمان رئیس جمهور انجام داد، آغاز کند».

واقعیت این است که «بایدنِ اصلاح طلبان» به هیچ عنوان شباهتی با «بایدنِ واقعی» ندارد.

«جو بایدن» - شهریور ۹۹ - در یادداشتی در پایگاه شبکه خبری سی ان ان، با عنوان «راه‌های هوشمندانه‌تری برای سختگیری علیه ایران وجود دارد» نوشت: «من هیچ تردیدی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که رژیم ایران بر منافع امنیتی آمریکا، دوستان و شرکای ما و بر مردم خودش تحمیل می‌کند، ندارم. اما همان‌گونه که راه ترامپ وجود دارد، همزمان راه هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سخت‌گیری علیه ایران هست».

بایدن در ادامه تاکید کرد: «ما با متحدان‌مان برای تقویت و گسترش مفاد توافق هسته‌ای کار خواهیم کرد و همزمان به دیگر نگرانی‌ها نیز توجه خواهیم کرد. ما به تلاش‌ها برای عقب‌راندن ایران از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده که دوستان و شرکای ما را در منطقه تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد... ما همچنین به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق بشر در ایران، حمایت این کشور از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک ادامه خواهیم داد».

جو بایدن در این یادداشت تاکید کرد که در پی آن است تا سیاست شکست خورده ترامپ تحت عنوان «فشار حداکثری» را در قالبی جدید با عنوان «فشار هوشمند» اجرا کند.

«آنتونی بلینکن»  گزینه احراز پست وزارت خارجه دولت بایدن نیز در اظهارنظری مشابه گفت: «برجام باید در همین موضوع هسته‌ای اصلاح شود و محدودیت‌های بیشتری بر ایران اعمال شود. همچنین برجام باید حوزه وسیع‌تر از هسته‌ای را شامل شود و به منطقه و موشکی نیز تسری پیدا کند. علاوه‌بر این، ایران باید نخست به تعهدات برجامی خود بازگردد و پس از آن آمریکا چنین کاری خواهد کرد».

بلینکن یکی از طراحان و حامیان تحریم‌های ضدایرانی است. بلینکن معتقد است که تحریم‌های ضدایرانی باید تا زمانی که توافق گسترده‌تر و طولانی‌تر با تهران امضا نشده، همچنان ادامه یابد.

متاسفانه برخی دولتمردان در کنار اصلاح طلبان، به روابط بین الملل و سیاست خارجی نگاهی واقع بینانه ندارند. خسارت محض برجام یکی از نتایج این عدم واقع گرایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    8 1
    تهوع آوری اصلاح طلبان تهوع آور از حد گذشته است!!!!
  • حامد IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    10 1
    کسانی که ماموران را در فتنه ۸۸ ضرب و شتم می کردند و می کشتند امروز نگران یک سیلی شده اند؟ کسانی که از شلیک تیر به قلب همسر دفاع نی کردند از سیلی ناراحت شده اند؟
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    8 1
    نمایندگان مجلس متوجه باشن که نون طیف اغتشاش گر اصلاح طلب در حاشیه سازی و غوغاسالاری برای رد گم کنی و تغییر آدرس مطالبات به حق مردم از 8 سال کارنابلدی و گرفتار کردن مردم است و نباید گزک دست این جماعت بدن.
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    6 1
    وزیر سابق بهداشت دولت روحانی رو فراموش کردید که هم به خبرنگار توهین کرد هم به فرماندار دولت خودش گفت بی شعور نفهم !!
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    8 0
    اینهادنبال رفع قانون شکنی نیستند بلکه ازاینکه شریک جرم پیداکنندخوشحالند؟
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    5 1
    اصلا هدف این غرب زده ها همین است شما ببیند در ماجرای نجفی اگر این فرد اصول گرا بود چه تیتتر هایی که نمی زدند
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    6 0
    حامیان نجفی هفت تیرکش حالا بدنبال ماهیگیری برای اهداف سیاسی خود هستن .
  • علی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 1
    پدر سوخته تراز اصلاح طلب خودش است هر کاری حتی خلاف به منافعش باشد جایز و حمایت می کنند هر کار درست نباشد جو سازی و شایعه پراکنی می کنند خدا نابودشان سازد این خوارجان کنونی را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس